کد خبر 1116185
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۵
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل میشل باشله

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل از مسکو خواست تا تحقیقات شفاف و مستقلی را درباره مسمومیت ادعائی «ناوالنی» از منتقدان دولت روسیه به انجام برساند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، «میشل باشله» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل امروز سه شنبه از مسکو خواست تا تحقیقات شفاف و مستقلی را درباره یافته‌های آلمان در خصوص مسمومیت «آلکسی ناوالنی» از منتقدان دولت روسیه به انجام رسانده و یا در این موضوع مشارکت کند. 

بیشتر بخوانید:

بازی در هزارتوی روابط پنهان/ «ناوالنی» اهرم فشاری علیه روسیه

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در این باره ادعا کرد: شمار موارد مسمومیت و هدف قرار گرفتن شهروندان پیشین یا فعلی روسیه در داخل خاک این کشور یا خارج از آن طی دو دهه گذشته مایه نگرانی است.

بیشتر بخوانید:

واکنش وزارت بهداشت روسیه به ادعای برلین درباره «ناوالنی»

این در حالیست که بیمارستان «شاریتی» واقع در برلین دیروز دوشنبه اعلام کرد که سلامتی «آلکسی ناوالنی» (از منتقدان دولت روسیه) بهبود یافته است. به گفته پزشکان این بیمارستان، بیمار از کما خارج شده و از تنفس مصنوعی نیز جدا شده است.

گفتی است، برلین پیشتر و بدون ارائه هر گونه سند و مدرکی روسیه را در خصوص مسمومیت ادعائی ناوالنی با ماده ای شیمیائی مسئول دانسته بود؛ ادعائی که از سوی روسیه قویاً رد شد.

آلکسی ناوالنی چندی پیش بر اثر مسمومیت به کما رفت و همین امر موجب شده تا کشورهای غربی بهانه جدیدی را برای انتقاد از روسیه به دست آورده و هجمه تبلیغاتی گسترده ای را علیه مسکو به راه بیندازند

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس