کد خبر 1116708
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
مایک پمپئو نمایه مایک پامپئو نمایه - کراپ‌شده

وزیر خارجه آمریکا در راستای سیاست ضد روسی این کشور، انگشت اتهام را در ماجرای مسمومیت یکی از مخالفان دولت روسیه، به سمت مقامات ارشد مسکو گرفت.

به گزارش مشرق، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا نیز به جمع کشورهای اروپایی متهم‌کننده روسیه به دست داشتن در مسمومیت «الکسی ناوالنی» یکی از چهره‌های مخالف کرملین پیوست.

به نوشته خبرگزاری فرانسه،‌ پامپئو بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) مدعی شد که احتمالا «مقامات عالی‌رتبه روسیه» دستور مسموم شدن ناوالنی را صادر کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

الکسی آناتولیویچ ناوالنی، سیاستمدار مخالف روسیه و «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور این کشور است که یکی از رهبران تظاهرات‌های اعتراضی علیه دولت روسیه در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ بود.

او روز ۲۰ اوت هنگام پرواز از شهر «تومسک» در روسیه به سمت مسکو، پایتخت این کشور علائم بیماری از خود نشان داد و بعد از فرود اضطراری هواپیما در شهر «امسک» به بیمارستانی در این شهر منتقل شد.

از همان روزهای اول این حادثه و پیش از آن که آزمایش و تحقیقی انجام شود، غرب علیه روسیه موضع‌گیری کرد و انگشت اتهام را به سمت مسکو نشانه رفت.

دولت آلمان روز چهارشنبه (۲ سپتامبر/ ۱۲ شهریور) اعلام کرد یک آزمایشگاه متعلق به ارتش این کشور شواهد انکارناپذیری در اختیار دارد که نشان می‌دهند «آلکسی ناوالنی» ۴۴ ساله توسط عامل اعصاب مسموم شده است.

مسکو این اتهامات را رد کرده و گفته حیرت‌آور است که  برلین قبل از تماس مستقیم با روسیه مسئله را با اتحادیه اروپا، ناتو و طرف‌های ثالث در میان گذاشته است.

روز سه‌شنبه همچنین وزارت خارجه روسیه،‌ سفیر آلمان را برای اعتراض به اتهام‌زنی‌های اخیر این کشور درخصوص مسمومیت ناوالنی، احضار کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    0 0
    خوک کثیف همه جا زبانت درازه و حرافی میکنی ور ور ؟؟
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    0 0
    از ماشه و چکاندن آن بگو عوضی ظاهرا خوب کنفت شدی الاغ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس