نوبخت نمایه

رئیس سازمان برنامه بودجه گفت: سال گذشته درخواست ۱۵۰۰ میلیاردی شهرداری تهران برای تسهیل از طریق اوراق مشارکت با وجود مشکلات مالی دولت پاسخ داده شد.

به گزارش مشرق، محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه بودجه در آئین آغاز عملیات اجرایی احداث خط ۱۰ و توسعه شمالی خط ۷ با بیان اینکه حضور من از طرف دولت در این مراسم به این جهت است که دولت خود را موظف می‌داند برای رفاه شهرها از طریق ریل و مترو مشارکت داشته باشد. گفت: سال گذشته درخواست ۱۴۰۰ تا ۱,۵۰۰ میلیارد تومان تسهیل از طریق اوراق مشارکت داشته باشد اما با وجود مشکلات مالی دولت به تعهد خود عمل کرد و برای آنچه اعلام آمادگی شد این اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید:

تکمیل خط ۱۰ مترو تهران چند سال زمان می‌برد؟

وی افزود: دولت براساس تبصره ۱۸ به سهم خود را عمل کرده و باز هم برای کمک رسانی آمادگی داریم.

نوبخت با تحسین فعالیت‌های صورت گرفته در متروی پایتخت و تقدیس دغدغه‌های رئیس شورای شهر گفت: نماد سازندگی کشور هرچند آیت الله رفسنجانی بود و از بین ما رفته است اما شما همان مسیر را ادامه می‌دهید.

رئیس سازمان برنامه بودجه گفت: کمک رسانی به توسعه مترو وظیفه دولت در شهر تهران اما در کلانشهرهای دیگر مثل تبریز، شیراز مشهد و حتی کرج هم مشارکت داریم و به تعهدات خود
برای سال ۹۹، ۸ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه مترو در شهرهای کشور در نظر گرفته و با توجه به برنامه ارائه شده از سوی شما سهم تهران مورد توجه قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

احداث خط ۱۰ مترو تهران چقدر هزینه دارد؟

وی اشاره به سخنان رئیس شورای شهر تهران و اشاره وی به توسعه ۱۰ هزار چند صد کیلومتری خطوط ریلی در کشور گفت: این آمار مربوط به سال ۹۲ بوده و پس از آن دولت توانست مرکز استان همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و رشت هم به شبکه سراسری ریلی وصل شده است.

نوبخت خاطرنشان کرد: امسال استان کردستان هم به شبکه سراسری وصل می‌شود و در حال اتصال مثلث گردشگری کشور هم هستیم.

رئیس سازمان برنامه بودجه با اشاره به اینکه با توسعه ۷۰۰ کیلومتری ریلی تا قبل از پایان دولت چابهار به عنوان بندر اقیانوسی غیر تحریمی از طریق زاهدان به شبکه ریلی وصل می‌شود، اعلام کرد: که این اقدامات، همه گوشه‌هایی از اقدامات دولت ریلی است و حداقل ۱۹۰۰ کیلومتر یعنی نزدیک ۲۰ درصد آن امسال تحویل خواهیم داد و برازنده ملت ایران است.

وی اعلام آمادگی کرد که برای آنچه که برای توسعه خط ۷ و آغاز عملیات خط ۱۰ در نظر گرفته شده با شهرداری تهران همکاری کند.

نوبخت افزود: در ارتباط با واگن سازی هفته آینده آمادگی بازدید داریم چون همه این زیرساخت‌ها واگن می‌خواهد و ریل به تنهایی مشکل ما را حل نمی‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    0 0
    نکند برای همسان سازی هم دروغ میگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس