کد خبر 1107150
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
عمر هر قطار مترو در پایتخت/ دولت کمکی برای اورهال قطارهای مترو نکرد

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با بیان اینکه دولت از صندوق توسعه ملی کمکی برای اورهال قطارهای فرسوده مترو نکرده است، گفت: عمر معمولی هر قطار مترو حداکثر30 سال است.

به گزارش مشرق، فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران، درباره وضعیت قطارهای مترو به لحاظ فرسودگی اظهار داشت: عمر هر قطار مترو حداکثر 30 سال است و بعد از این مدت باید اورهال قطار انجام گیرد.

وی افزود: پس از 30 سال قطار مترو مستهلک شده و باید از رده خارج و قطار جدیدی جایگزین آن شود که البته ما در تهران با تغییر اساسی قطارها با بهره‌مندی از تکنولوژی و تجهیزات جدید قطارها را به روزرسانی و اورهال می‌کنیم تا بتوانیم خدمات بیشتری را به مسافران ارائه دهیم.

بیشتر بخوانید:

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در پاسخ به این پرسش که دولت چقدر از صندوق توسعه ملی به مترو تهران اختصاص داده است، گفت:‌ هیچ مبلغی از سوی دولت به ما واریز نشده است این در حالی است که اورهال قطارهای مترو سالانه حداقل 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

نوبخت بیان داشت: فراخوان انجام اورهال 10 قطار مترو را در حال حاضر انجام داده‌ایم و برای توسعه بهره‌برداری در مترو به بودجه‌های بیشتری نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: بودجه سال جاری نیز که توسط شهرداری به مترو اختصاص داده شده بود به دلیل شرایط کرونا دچار نقصان شد و این موضوع نشان می‌دهد که دولت باید در زمینه توسعه مترو به شهرداری کمک کند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران از آمادگی شرکت بهره‌برداری مترو تهران جهت بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: در تلاشیم که ظرفیت مترو را افزایش دهیم و میزان خرابی‌ قطارها نیز به حداقل ممکن برسد تعدادی پله برقی نیز در حال آماده شدن است که ان‌شاءالله در زمان بازگشایی مدارس مسافران از آن استفاده خواهند کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فوآد GB ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    1 1
    بجای خط افتتاح کردن بیا حقوق و بیمه کارگرقطارشوی بدبختو پیگیری کن که ۳ماه نه حقوق میگیرن نه اضافه کار
  • IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    0 0
    صد سال هست برای تکمیل خط ها وعده میدهندپس کی مارو میخواهد به محلات عرب تهران برسد شرق تهران دارای ده ها ایستگاه و غرب تهران محروم از یک ایستگاه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس