کد خبر 1115839
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
زبان تصویر - سروش - کراپ‌شده

چاپ پانزدهم کتاب "زبان تصویر" تألیف جئورگی کپس. ترجمۀ فیروزه مهاجر از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش مشرق، چاپ پانزدهم کتاب "زبان تصویر" تألیف جئورگی کپس. ترجمۀ فیروزه مهاجر از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

هنرمند معاصر با مردمی سر و کار دارد که هنر برای‌شان یعنی محتوای ادبی و اخلاقی و احساس هنر، و "تجربة بصری" برای آنان بعدی است تقریباً ناشناخته. همة ما، یعنی تودة مردمی که به جلد مجلّه‌ها و تقویم‌های مؤسسات و کارت‌های پستال علاقه‌دارند، به‌طور منفی توسط محیط فرهنگی‌مان مشروط شده‌ایم و قبل از اینکه یاد بگیریم با دید نو بنگریم و قالب‌های ذهنی خود را از سر بیرون کنیم، باید در خودمان چیزی با همان جوهر و شادی کودکان به‌هنگام بازی با رنگ‌ها و شکل‌ها را جست‌وجو کنیم. به این ترتیب، این ارزش‌گذاری مجدّد نگرش همة آن چیزی است که "زبان تصویرِ" کِپِس می‌تواند برای ما انجام دهد.

کپس نشان می‌دهد که برای آنکه زبان تصویر تبدیل به عاملی مؤثر در شکل بخشیدن به زندگی ما بشود، سه وظیفة اصلی در مقابل هنرمند خلّاق قرار دارد: یادگیری و به‌کارگیری قوانین سازماندهی تجسّمی، به حساب آوردن تجربه‌های فضایی معاصر برای آموزش و به کارگیری بازنمایی بصری، و آزادسازی ذخیره‌های تخیّل خلاق و سازماندهی آنها در زبان‌هایی پویا (یعنی رشد دادنِ پیکر نگاری پویای معاصر).

چاپ پانزدهم این اثر در ۲۱۲ صفحۀ وزیری، شمارگان ۱.۰۰۰ نسخه و با قیمت ۳۰.۰۰۰ تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان به مباحث این حوزه قرار گرفته است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند از طریق فروشگاه با شمارۀ ۸۸۳۱۰۶۱۰ و یا فروشگاه اینترنتی با شمارۀ ۶۶۴۱۵۴۰۱ تماس حاصل نمایند. همچنین از طریق اینستاگرام انتشارات سروش به نشانی@soroushpub_com ، واتساپ به شماره ۰۹۳۰۱۹۴۹۱۳۰ و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس