کد خبر 1111520
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
کتاب دختران آفتاب - کراپ‌شده

چاپ سی و سوم کتاب "دختران آفتاب" تألیف امیرحسین بانکی، بهزاد دانشگر و محمدرضا رضایتمند از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش مشرق؛ چاپ سی و سوم کتاب "دختران آفتاب" تألیف امیرحسین بانکی، بهزاد دانشگر و محمدرضا رضایتمند از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

این کتاب برای  اول‌بار در سال ۸۲ روانه بازار شد. رمان "دختران آفتاب" جزء معدود آثار ادبیات داستانی‌ست که با همکاری سه نویسنده؛ امیرحسین بانکی، بهزاد دانشگر و محمدرضا رضایتمند نوشته شده است.

دختران آفتاب اگرچه داستان است، در واقع تحقیقی روان‌شناختی و جامعه‌شناختی و فرهنگی و دینی دربارۀ زنان است. دختران آفتاب خواسته است که زن و منزلت و شخصیت و هویت او را بشناساند؛ به خودش، به مَردَش، به جامعه‌اش، و به تاریخ گذشته و سرنوشت آینده‌اش؛ همان‌گونه که هست و همان‌گونه که باید باشد و همین‌گونه است که او را از طفیلی مرد بودن می‌رهاند و نشان می‌دهد که در عین زن بودن هیچ از مراتب و کمالات انسانی کم ندارد. همسفران دختران آفتاب به سرمنزل تفکری می‌رسند که انسان را می‌بیند و اعتبار می‌بخشد؛ خواه زن باشد خواه مرد. سرمنزل مقصود دختران آفتاب دامان پرمهر و محبت مادری است که سرچشمۀ همۀ نیکی‌هاست. مادری که فاطمۀ خوبی‌هاست و زهرۀ روشنایی‌ها.

در مقدمه چاپ چهاردهم این کتاب آمده است:

"این کتاب بنا دارد به بهانۀ روایت سفر دسته جمعی گروهی از دختران جامعه‌مان، گزارشی داشته باشد از پرسش‌ها، نه در قالبی خشک و یک‌سویه، بلکه در فضایی عقلانی و پر حس و حال. دختران آفتاب تمرینی است برای گفت و گوی جمعی. اینکه جوانانی از قشرهای گوناگون با خاستگاه‌های متفاوت اندیشه‌ای و با سلایق متفاوت بنشینند کنار یکدیگر و آزادانه دغدغه‌شان را به اشتراک بگذارند تا گامی دیگر به ساحت حقیقت نزدیک شوند.

دختران آفتاب با انتخاب شکلی از داستان‌های آموزشی به نام "مقاله داستان" این محدودیت را می‌پذیرد که مساله‌اش فقط جذابیت و کشش داستانی نباشد و این مسئولیت را بیشتر به طراوت و تازگی اندیشه‌هایش واگذار می‌کند."

همچنین این کتاب توسط رهبر معظم انقلاب تقریظ شده که در ادامه متن تقریط را از نظر می‌گذرانید:

پس از نزدیک سه سال توانستم در این روزها-ایام شهادت حضرت زهرا(سلام‌الله علیها)- این کتاب را بخوانم. در میان کتاب‌های داستانی که هدفش طرح مسائل فکری است، این بهترین کتاب از نویسنده‌ای ایرانی است. طرح کلی داستان و درون مایه‌های داستانی آن خوب و شیرین است. حرف‌ها هم قوی و منطقی است.

اتفاقاً پیش از این، کتابِ ... را خوانده‌ام. آن قوی‌تر است. ولی باتوجه به برخی ملاحظات )عمدتاً بهره‌برداری نکردن از عامل جنسی در کتاب حاضر) در این کتاب، هنر بیشتری به کار رفته است. باید ترویج شود. تنها نقطه ضعف آن ذکر مشخصات استادِ فاطمه است در فصل آخر کتاب. (روزهای نیمه خرداد ۸۷)

چاپ سی و سوم این اثر در ۵۳۲ صفحۀ رقعی، شمارگان ۳.۰۰۰ نسخه و با قیمت ۶۰.۰۰۰ تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان به مباحث این حوزه قرار گرفته است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند از طریق فروشگاه اینترنتی انتشارات سروش با شمارۀ ۶۶۴۱۵۴۰۱ و یا شماره تلفن بازرگانی ۶۶۴۶۰۴۷۶ تماس حاصل نمایند. همچنین از طریق اینستاگرام انتشارات سروش به نشانی@soroushpub_com ، واتساپ به شماره ۰۹۳۰۱۹۴۹۱۳۰ و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس