يمن.jpg

جنگنده های رژیم امارات مواضع نیروهای منصور هادی را در جنوب یمن هدف قرار دادند و خاندان آل سعود را در شوک فرو بردند.

به گزارش مشرق، هفته گذشته نیروهای تحت فرمان منصورهادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری (تابع رژیم سعودی) عملیات گسترده ای را برای تسلط دوباره بر مناطق از دست رفته در جنوب یمن علیه نیروهای شورای انتقالی جنوب (تابع رژیم امارات) انجام دادند.

نیروهای تحت فرمان رژیم سعودی به لطف جدا شدن شماری از گروه های نظامی قدرتمند از شورای انتقالی جنوب، وضعیت را در جنوب یمن به سود خود تغییر و نیروهای تابع رژیم امارات را در موقعیت ضعف قرار دادند.

روز چهارشنبه (ششم شهریورماه) نیروهای منصورهادی پس از حملات سنگین موفق شدند سیطره خود را بر استان ابین و بخش های وسیعی از استان عدن در جنوب یمن کامل کنند و نیروهای شورای انتقالی جنوب را عقب برانند.

نیروهای تابع رژیم سعودی با پیروزی های میدانی جدید توانستند شکست های سنگین در نیمه دوم مردادماه امسال را در برابر نیروهای تحت فرمان رژیم امارات جبران کنند و یک بار دیگر ابتکار عمل را در جنوب یمن در دست گیرند.

به گزارش مشرق، تحولات میدانی در جنوب یمن به سود نیروهای تحت فرمان رژیم سعودی در حال تغییر بود که جنگنده های رژیم امارات برای نجات نیروهای شورای انتقالی جنوب وارد عمل شدند و به مواضع نیروهای منصور هادی حمله کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، جنگنده های اماراتی در گام نخست مواضع نیروهای کمکی و تازه نفس منصور هادی را در ورودی های شهر عدن به شدت هدف قرار دادند و خسارت های سنگینی به تجهیزات نظامی آنان وارد آوردند.

فقط در یک عملیات هوایی در شهر عدن ۴۰ تن از نیروهای منصورهادی کشته و ۷۰ تن دیگر زخمی شدند و ادامه حملات جنگنده های اماراتی باعث شد نیروهای شورای انتقالی جنوب از لاک دفاعی خارج شوند.

به گزارش مشرق، ۱۳ عملیات جنگنده های اماراتی در نهایت باعث شد نیروهای منصورهادی دوباره از شهر عدن (پایتخت خود خوانده) به سمت شهر «زنجبار» در جنوب غرب استان ابین عقب نشینی کنند.

به گفته منابع میدانی، پس از تسلط نیروهای شورای انتقالی جنوب بر شهر عدن، حملات جنگنده های اماراتی ادامه یافت و این بار مواضع نیروهای منصورهادی را در شهر «زنجبار» هدف قرار گرفت و خسارت های زیادی به آنان وارد آمد.

حملات سنگین هوایی در جنوب غرب استان ابین باعث شد نیروهای منصور هادی از «زنجبار» متواری و عقب نشینی کنند و نیروهای شورای انتقالی جنوب دوباره کنترل این شهر مهم و راهبردی را در دست گیرند.

جنگنده های اماراتی در ساعات گذشته نیز مواضع نیروهای منصور هادی را در مناطق مختلف استان «ابین» هدف قرار دادند و صدها تن آنان را کشته و زخمی کردند؛ در جریان این حملات هوایی، خسارت های سنگینی به تجهیزات نظامی نیروهای منصور هادی وارد شد.

در حال حاضر، وضعیت میدانی در جنوب یمن به ضرر نیروهای منصوری هادی پیش می رود و ادامه حملات جنگنده های امارات می تواند به سیطره کامل نیروهای شورای انتقالی جنوب بر استان ابین ختم شود.

براساس اطلاعات به دست آمده، همزمان با پیشروی های دوباره نیروهای شورای انتقالی جنوب در استان های عدن و ابین، تروریست های القاعده و داعش نیز برای حمایت از نیروهای منصور هادی وار میدان شدند.

به گفته منابع میدانی، عناصر تروریستی القاعده و داعش (انصار الشریعه) در نخستین عملیات که در دفاع از نیروهای منصورهادی صورت گرفت، مقر نیروهای شورای انتقالی جنوب را در منطقه «الوضیع» در استان ابین هدف قرار دادند و منهدم کردند.

به گزارش مشرق، حمایت مستقیم رژیم امارات از نیروهای شورای انتقالی جنوب و حملات سنگین علیه نیروهای منصور هادی، رژیم سعودی را به شدت خشمگین کرده و اختلاف میان ریاض و ابوظبی چند برابر افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    24 5
    باید نیروهای حوثی حملات را از یمن و هوا و دریا افزایش دهند. ما پیروزیم
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
      3 20
      پاشو صبح شده
  • IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    18 3
    خدا همه اشونو نابود کنه
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    4 2
    فعلأ. شهر عدن. دست به دست میشه... گهی دست هادی.. گهی دست شورای جنوبی
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    14 5
    برجهای فسادآور دبی فروخواهد ریخت . امارات منهدم خواهد شد .
    • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
      0 0
      احوال جناب نوستر اداموس
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    11 4
    انصار الله باید هوشمندانه رفتار کند و منتظر فرصت بتشد تا این خائنان خودشان خودشان را نابود کنند شاید ورود زود هنگام انصارالله باعث اتحاد آنان باشد البته دیر جنبیدن هم ممکنست باعث سوء استفاده امریکا و ورود آنان شود فرصت خوبیست که مردم جنوب یمن را از جنایات و خیانتهای جدایی طلبان و ائتلاف تروریستهای سعودی و امارات آگاه کرد تا قدر مقاومت و اتحاد با انصار الله و یمن واحد را بدانند!
  • AF ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    7 7
    چرا از نابودی مقر پهپاد های یمن توسط حمله ائتلاف خبر نمی دهید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس