کد خبر 1113452
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰
آتش زدن پرچم آمریکا مقابل برج ترامپ

آمریکایی‌های خشمگین بار دیگر به دنبال قتل یک سیاه پوست دیگر این بار در «لس آنجلس» به خیابان‌ها ریختند و پرچم کشورشان را آتش زدند، کاری که بیش از سه ماه است مشغول آنند!

به گزارش مشرق، سریال کشتار سیاهان به دست نیروهای پلیس در آمریکا با وجود اعتراض‌های گسترده داخلی و خارجی همچنان ادامه دارد و سیاهان این کشور نیز با وجود ادامه اعتراض‌هایشان امیدی به اصلاح وضعیت کنونی ندارند. در جدیدترین مورد اقدام افسران پلیس آمریکا در به قتل رساندن یک شهروند سیاهپوست در «لس‌آنجلس» بار دیگر اعتراضات در این شهر را شعله‌ور کرد. بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی روز دوشنبه معاونان اداره کلانتری منطقه «لس‌آنجلس» با تیراندازی به یک سیاهپوست دیگر وی را در دم کشتند. به گزارش شبکه روسی «راشا تودی» اداره کلانتری لس‌ آنجلس مدعی شده معاونان این کلانتری در حال گشت‌زنی بودند که مرد سیاهپوستی را در حال دوچرخه‌سواری مشاهده می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که این فرد دوچرخه‌سوار را به دلیل تخطی از قوانین ترافیکی و رانندگی، متوقف کنند که ناگهان این فرد، دوچرخه خود را رها کرده و شروع به فرار کردن می‌کند.

در این زمینه:

عکس/ ایالت «ویسکانسین» آمریکا در آتش خشم معترضان

پلیس آمریکا می‌گوید زمانیکه این فرد را دستگیر می‌کند، وی با مشت به آنها حمله کرد و  اینکه این فرد سیاهپوست با خود سلاحی داشته که در حین درگیری با نیروهای پلیس ناگهان این اسلحه به روی زمین افتاده است.کلیپ‌های ویدئویی مربوط به این صحنه، یک مرد سیاهپوست حدود سی سال را در حال دویدن در خیابان را نشان می‌دهد که البته لحظه تیراندازی در آن مشخص نیست و تنها دو افسر پلیس را نشان می‌دهد که اسلحه خود را به سمت این مرد که بی‌جان بر روی زمین افتاده، نشانه گرفته‌اند. در این کلیپ ویدئویی صدای شاهدان ماجرا شنیده می‌شود و فردی که فیلمبرداری می‌کند، فریاد می‌زند: «حدود ۲۰ بار به او شلیک کردند».

درست ساعاتی بعد از وقوع این حادثه، معترضان آمریکایی به تدریج در محل حادثه تجمع کرده و علیه خشونت پلیس آمریکا شعار سردادند. اسپوتنیک نوشته در ادامه اعتراض‌های خیابانی به نژادپرستی و بی‌عدالتی در آمریکا، گروهی از مردم لس‌آنجلس به ایستگاه‌های پلیس حمله کردند و پرچم کشورشان را به آتش کشیدند، اقدامی که فقط می‌توان در آمریکا اتفاق می‌افتد!

روز یک شنبه نیز یک گروه سیاه پوش و ماسک زده در محله «ون نویز» لس آنجلس جمع شدند و با بستن ایستگاه پلیس شعارهای ضد پلیس سردادند و پس از آن پرچم آمریکا را از روی یکی از میله‌های مقابل ایستگاه باز کردند و به آتش کشیدند. آنها همچنین به یک خودروی پلیس که حامل چندین نفر بود حمله‌ور شدند. پلیس لس آنجلس در بیانیه‌ای که در این خصوص منتشر کرده، نوشته: «ما خرابکاری در مراکز پلیس را تحمل نخواهیم کرد. هر مورد از خشونت سبب به خطر افتادن سلامت جامعه می‌شود». در پورتلند نیز در ادامه اعتراض‌ها، مردم با حضور مقابل منزل شهردار شهر پورتلند در ایالت اورِگِن، خواستار استعفای وی شدند.

دفاع ترامپ از حامیان خشونت طلب خود

در بحبوحه اعتراضات علیه نژادپرستی در آمریکا که روز به روز نیز در حال گسترش است، دونالد ترامپ در اظهارات جنجالی تازه خود، از عملکرد طرفداران نژادپرستش که متهم به دست داشتن در قتل ۲ نفر در هفته گذشته در اعتراضات ویسکانسین هستند، دفاع کرد. بر اساس این گزارش، ترامپ روز دوشنبه مدعی شد، جوانی که متهم به قتل دو نفر در ویسکانسین شده، برای دفاع از خودش اقدام به این جنایت کرده است. ترامپ در پاسخ به سؤال خبرنگار سی ان ان که پرسید: «آیا شما طرفداران خودتان را به خاطر شلیک گلوله به سوی مخالفان در جریان تقابل دو گروه در پورتلند، محکوم می‌کنید؟» گفت: «من متوجه شدم که تعداد زیادی از افرادی که آنجا بودند، طرفداران من بودند، ولی آن یک اعتراض آرام و مسالمت‌آمیز بود. رنگ یک مکانیسم دفاعی بوده است، رنگ، گلوله نیست». ولی خبرنگار در پاسخ به ترامپ تاکید کرد:«طرفداران شما به سوی یک مرد گلوله شلیک کرده و او را به قتل رسانده‌اند، نه با رنگ بلکه با یک گلوله». ترامپ هم در جواب گفت: «این مظنون شاید در دفاع از خودش مرتکب این قتل شده است». این در حالی است که ترامپ معترضان دیگر را به عنوان افراط گر توصیف و تلاش کرده تا دورنمای ترسناکی از اتفاقاتی که در صورت رسیدن رقیب دموکراتش جو بایدن به ریاست جمهوری خواهد افتاد، ترسیم کند.

از اوایل خرداد ماه و پس از اقدام افسر پلیس «مینیاپولیس» ایالت «مینه‌سوتا» در قتل «جورج فلوید» شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست آمریکا از طریق فشردن زانو بر روی گردنش به مدت ۹ دقیقه، اعتراضات سراسری علیه خشونت پلیس آمریکا از شهر مینیاپولیس آغاز شد و به دیگر شهرهای آمریکا و حتی کشورهای دیگر نیز گسترش یافت و تاکنون نیز ادامه داشته است.

روز دوشنبه هفته گذشته نیز ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت که در آن هنگامی که «جیکوب بلیک» جوان ۲۹ ساله غیرمسلح سیاهپوست آمریکایی به سمت خودروی خود در حال حرکت بود، دو افسر پلیس او را دنبال می‌کنند و به محض آنکه درب خودرو را باز می‌کند، یکی از افسران پلیس شروع به تیراندازی به وی می‌کند. این شهروند سیاه‌پوست آمریکایی نیز بر اثر خشونت پلیس فلج شد تا شهر کنوشا در ایالت ویسکانسین به صحنه دور تازه اعتراضات تبدیل شود.

منبع: کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس