کد خبر 1113895
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۹
جو بایدن نمایه

نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا دو روز پس از سفر رئیس‌جمهور این کشور به شهر کنوشا، از این شهر بازدید می‌کند.

به گزارش مشرق، «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریکا روز پنجشنبه به شهر بحران‌زده «کنوشا» در ایالت «ویسکانسین» سفر می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، کارزار انتخاباتی بایدن اعلام کرد: «آقای بایدن و همسرش در کنوشا دیداری عمومی خواهند داشت تا آمریکایی‌ها را کنار یکدیگر جمع کند و چالش‌هایی که با آن‌ها مواجه هستیم درمان و مورد رسیدگی قرار دهد».

بیشتربخوانید:

ترامپ جو بایدن را به مصرف موادمخدر متهم کرد

۸۱ برنده جایزه نوبل از بایدن حمایت کردند

از اوایل خرداد ماه و پس از اقدام افسر پلیس «مینیاپولیس» ایالت «مینه‌سوتا» در قتل «جورج فلوید» شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست آمریکا از طریق فشردن زانو بر روی گردنش به مدت ۹ دقیقه، اعتراضات سراسری علیه خشونت پلیس آمریکا از شهر مینیاپولیس آغاز شد و به دیگر شهرهای آمریکا و حتی کشورهای دیگر نیز گسترش یافت و تاکنون نیز ادامه داشته است.

در حالی که اعتراضات ضد نژادپرستی و خشونت پلیس علیه رنگین‌پوستان همچنان در پورتلندو دیگر شهرهای آمریکا ادامه داشت، روز دوشنبه هفته گذشته ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت که در آن هنگامی که «جیکوب بلیک» جوان ۲۹ ساله غیرمسلح سیاهپوست آمریکایی به سمت خودروی خود در حال حرکت بود، دو افسر پلیس او را دنبال می‌کنند و به محض آنکه درب خودرو را باز می‌کند، یکی از افسران پلیس شروع به تیراندازی به وی می‌کند. این شهروند سیاه‌پوست آمریکایی نیز بر اثر خشونت پلیس جان خود را از دست داد تا شهر کنوشا در ایالت ویسکانسین به صحنه دور تازه اعتراضات تبدیل شود.

«دوناد ترامپ» روز شنبه در پاسخ به سوال یک خبرنگار درخصوص احتمال سفر به کنوشا گفت: «ممکن است [بروم]». اندکی بعد سخنگوی کاخ سفید تأیید کرد که ترامپ روز سه‌شنبه به این شهر سفر خواهد کرد و با نیروهای گارد ملی دیدار خواهد کرد.

«تونی ایوِرز» فرماندار ایالت ویسکانسین روز یکشنبه درباره تصمیم او برای سفر به شهر کنوشا در میانه موج اعتراضات ضد نژادپرستی و خشونت پلیس ابراز نگرانی کرد و از ترامپ خواست در برنامه سفر خود تجدیدنظر کند.

پیش از آن هم «ماندلا بارنز» معاون فرماندار ویسکانسین به «سی‌ان‌ان» گفته بود سفر ترامپ به کنوشا در زمان کنونی مفید نخواهد بود و قطعاً به آن نیازی نیست.

از سوی دیگر «جان آنتارامیان» شهردار شهر «کنوشا» آمریکا روز یکشنبه گفت: «به‌طور واقع‌بینانه و از دیدگاه ما، ترجیح ما این است که او (ترامپ) در این برهه زمانی به اینجا سفر نکند».

 ترامپ شامگاه سه‌شنبه (به وقت تهران) به کنوشا سفر کرد اما نه برای التیام دادن شکاف تبعیض نژادی و درخواست برای پایان خشونت علیه رنگین‌پوستان بلکه برای اعلام حمایت از پلیس و نیروهای امنیتی که مشغول سرکوب اعتراضات مردمی هستند.

ترامپ در این شهر مجدداً اظهارات تفرقه‌افکنانه خود و توهین به معترضان را از سر گرفت و گفت: «این‌ها تظاهرات مسالمت‌آمیز نیست، بلکه واقعا تروریسم داخلی است».

او در ادامه اتهام‌زنی‌های خود علیه تظاهرات‌کنندگان افزود:‌ «برای متوقف کردن خشونت سیاسی، ما باید با ایدئولوژی افراطی نیز برخورد کنیم. ما باید اظهارات خطرناک ضد پلیس را سرکوب کنیم. بدون کمک من، کنوشا با خاک یکسان می‌شد».

ترامپ تهدید کرده مأموران فدرال بیشتری به شهرهای تحت مدیریت دموکرات‌ها که در آن تظاهرات‌های مردمی برپاست، اعزام می‌کند حتی اگر شهرداران این شهرها با این تصمیم مخالفت کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس