کد خبر 1113804
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱
ترامپ نمایه

رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر تلویحاً خواستار اعزام نیروی فدرال به شهر پورتلند شد تا اعتراضات این شهر را سرکوب کند.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه با انتشار پیامی در توئیتر تلویحاً خواستار اعزام نیروی فدرال به شهر پورتلند در ایالت اورگن شد تا اعتراضات این شهر را سرکوب کند. 

بیشتر بخوانید:

۸۱ برنده جایزه نوبل از بایدن حمایت کردند

ترامپ در این پیام گفت اگر «کیت براون»، فرماندار ایالت اورگن از دولت فدرال درخواست کمک کند، اعتراضات شهر پورتلند پایان خواهند یافت. 

رئیس‌جمهور آمریکا که این پیام را در پاسخ به انتقاد پلیس ایالت اورگن از تلاش کیت براوون به منظور اعزام نیروهای پلیس ایالتی منتشر کرده، نوشت: «برخی چیزها احمقانه‌تر از این نمی‌شود. کیت، فقط به من زنگ بزن، مشکلات حل می‌شود.»   

شامگاه شنبه (به وقت محلی) بود که گروهی از حامیان ترامپ سوار بر خودرو در پورتلند تجمع حمایتی از وی ترتیب دادند و پس از مدت زمان اندکی با شرکت‌کنندگان در اعتراضات ضدنژادپرستی درگیر شدند. 

در پی این درگیری روز دوشنبه فرماندار ایالت اورگن گفت از پلیس ایالتی برای کمک به نیروهای پلیس محلی استفاده خواهد شد. 

اعتراضات شهر پورتلند آمریکا بعد از کشته شدن سیاهپوستی به نام «جورج فلوید» در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا، برپا شده‌اند و همچنان ادامه دارد. 

این اعتراضات که بیش از سه ماه متوالی ادامه داشته، در برهه‌ای به دلیل دخالت مأموران فدرال به دستور ترامپ برای سرکوب معترضان شدت گرفت، اما انتقاد شدید از نحوه سرکوب معترضان موجب شد دولت ترامپ دستور دهد مأموران فدرال خیابان‌ها را ترک کنند.

با این وجود ترامپ تهدید کرد در صورتی که مقامات محلی نتوانند به این اعتراضات خاتمه دهند، بار دیگر مأموران فدرال را به خیابان‌های این شهر گسیل خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس