ویژه ها

ملت فهیم و عزیز ایران با قاتلان سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی مذاکره نخواهد کرد. به فضل الهی شهید سلیمانی، کار نیمه تمام سردار سلیمانی را به پایان خواهد رساند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**عبدی:اساسا در سال ۸۸ انتخابات برگزار نشد

«عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه شرق در پاسخ به این سوال که «خطای اصلاح‌طلبان در سال ۱۳۸۸ حضور بود یا پافشاری به نتیجه انتخابات؟» گفت: «اساسا در سال ۱۳۸۸ آن انتخابات نبود. اگر انتخاباتی برگزار شود و روز بعد از آن آرامش نباشد، آن انتخابات نیست، بلکه جنگ رأی و سیاست است که در قالب انتخابات خود را نشان می‌دهد. اصلاح‌طلبان نباید وارد این منازعه می‌شدند؛ باید حضور می‌داشتند برای جلب مشارکت نه اصرار بر نتیجه».

عبدی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «بارها هم گفته‌ام انتخابات ۱۳۹۶ آخرین کوشش مردم بود برای اینکه بگویند ما حاضریم از طریق جمهوریت نشان دهیم که چه چیزی را نمی‌خواهیم، اما بازهم در برابر ظهور نتایج آن مقاومت شد، هیچ‌گاه نتوانستند به نتایج خواست جمهوریت چنان که هست تن دهند».

در روزهای گذشته روزنامه ابتکار- متعلق به «محمد علی وکیلی» نماینده اصلاح طلب مجلس دهم و کاندیدای ناکام انتخابات مجلس یازدهم(با ۳۲ هزار رأی) در مطلبی مشابه نوشته بود: «بحران سال۸۸ را به خاطر بیاورید. اعتراضات آن روزها را چگونه می‌دیدید؟ گیر ماجرا به صندوق رای برمی‌گشتمعترضان معتقد بودند که اجازه جابجایی قدرت داده نشده است و کنشِ قانونی و مدنی آنان با ضربه سختِ اقلیتِ در قدرت، ناکام مانده است و قوائد بازی دموکراسی رعایت نشده است. واضح است که جنس آن بحران، اعتراض به نحوه توزیع قدرت بود. لذا منطقاً نسخه نجات از بحران، تغییر در آن توزیع خاص قدرت بود. نسخه‌ای که البته آن زمان به آن التفاتی نشد. به همین سبب، آن بحران روی زمین کشیده می‫شد و هیچ گاه حل نشد. اینکه التهاب آن خوابید محصول این بود که یک طرف ماجرا تصمیم گرفت از آن عبور کندبگذریم».

همچنین در هفته های گذشته،   «علی صوفی»  وزیر تعاون دولت اصلاحات و عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشته بود: «انتخابات ۸۸ به صورتی می‌شود که آقای احمدی‌نژاد باقی می‌ماند و میدان رقابت مخدوش می‌شود و آن بلا بر سر مهندس موسوی می‌آید و این بلا بر سر کشور می‌آید، دود آن به چشم مردم می‌رود».

اصلاح طلبان مهارت های خاص و ویژه ای دارند. یکی از این مهارت ها جعل تاریخ و بیان روایت های مجعول است.

«میرحسین موسوی» - ۲۲ خرداد ۸۸- گفت: «برابر اطلاعاتی که ما از ستادهایمان داریم، در سطح کشور، برنده قطعی، برنده قطعی با نسبت آراء بسیار زیاد اینجانب هستم »! وقتی که میرحسین موسوی این ادعا را در کنفرانس مطبوعاتی خود مطرح کرد، هنوز ۲ ساعت به پایان ساعت رای گیری باقی مانده بود و اساسا پس از این دو ساعت (اگر زمان رای گیری تمدید نمی شد) تازه شمارش آراء آغاز شده و طبعا ساعت ها به طول می انجامید. بنابراین این سوال بزرگ وجود داشت و البته هنوز هم وجود دارد که واقعا میرحسین موسوی بر اساس کدام اطلاعات، در آن زمان ادعای پیروزی در انتخابات را مطرح کرد؟! خصوصا که پیش از این بارها از سوی او و ستادش مطرح شده بود و در همین کنفرانس مطبوعاتی هم مجددا ادعا کرد که ناظران انتخاباتی او را سر صندوق های اخذ رای، راه نداده اند!

پس از اعلام نتایج انتخابات ۸۸، محمد خاتمی، مصطفی تاجزاده، عباس آخوندی و دیگر نزدیکان به نامزدهای شکست خورده اذعان کردند که تقلبی در انتخابات صورت نگرفته است. پس از آن «محمد علی ابطحی» از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ اذعان کرد که «تقلب اسم رمز آشوب بود».

فتنه گران در سال ۸۸ به هیچ عنوان حاضر نشدند که پروسه قانونی اعتراض به نتیجه انتخابات را طی کنند. این طیف چند ماه پس از انتخابات ۸۸ صراحتا اعلام کردند که «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است».

طیف اصلاح طلب در سال ۸۸ با دروغ تقلب، کشور را ماهها دچار آشوب و التهاب کرد. فتنه گران در نهایت در عاشورای حسینی در سال ۸۸ به ساحت سیدالشهدا(ع) جسارت کردند.

آقای عبدی و همقطاران وی نه جنبه شکست در انتخابات را دارند و نه جنبه پیروزی در انتخابات، اگر در انتخابات شکست بخورند با شورش علیه جمهوریت کشور را ملتهب و مردم را متضرر می کنند و اگر در انتخابات نیز پیروز شوند با دروغ کمبود اختیارات، باز هم مردم را دچار خسارت های فراوان می کنند.

شورش علیه جمهوریت و اسلامیت، جزو لاینفک رفتار طیف تندرو اصلاح طلب است.

** با آمریکا و آل سعود مذاکره کنیم، وضع بهتر می شود

روزنامه اعتماد در مطلبی به قلم «ولی نصر» - اصل مقاله در فارن افرز منتشرشده- نوشت: «اگر امریکا درک خود از منافع ایران در خاورمیانه را بالا ببرد، می‌تواند ایران را تشویق کند قدرت خود در منطقه را به شکلی سازنده‌تر به کار گیرد. ایران می‌خواهد امریکا به سیاست مقابله با جمهوری اسلامی پایان دهد، اکثر نیروهای خود را از منطقه خارج کند و بپذیرد که ایران یکی از قدرت‌های منطقه است که منافع مشروع خود را دنبال می‌کند. طی ۴۰ سال اخیر ایران برای تحقق این اهداف مجبور شده گزینه تقابل را انتخاب کند. البته این رویکرد تهاجمی نتوانسته به اهداف خود دست یابد. ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده‌ای که مسوول اجرای راهبرد تقابل بود، باعث شد ایران و امریکا در ماه ژانویه سال جاری در آستانه جنگ قرار بگیرند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «از سوی دیگر مشکلات اقتصادی و اعتراضات داخلی نیز در ایران تشدید شده است. در چنین شرایطی اگر امریکا مسیر بهتری را به سران جمهوری اسلامی پیشنهاد کند شاید اتفاقات بهتری بیفتد. البته مقامات ایران به صورت غریزی نسبت به وعده‌های امریکا و چراغ سبز این کشور به صلح با جمهوری اسلامی بدبین و مشکوکند اما همان‌طورکه ایران توانست با دولت اوباما به توافق برسد اگر رهبران این کشور ببینند، امریکا در تلاش‌های دیپلماتیک خود جدی است و مذاکره می‌تواند ایران را به اهداف خود برساند، بعید است از آن صرف‌نظر کنند».

ولی نصر در این مقاله تاکید کرد: «این فرآیند دیپلماتیک باید با حضور ایران، کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و امریکا برگزار شود. مذاکرات باید از دو مسیر پیگیری شوند: دیپلمات‌ها باید با پایان دادن به جنگ سوریه و یمن و کاهش تنش‌ها در عراق و لبنان با بازنگری در نحوه تقسیم قدرت، تلاش کنند که ثبات را به منطقه بازگردانند. ایران و عربستان سعودی قبلا یک بار این کار را انجام داده‌ و توانستند با توافق ۱۹۸۹ طائف به جنگ داخلی لبنان پایان دهند. ایران و امریکا نیز با توافق بن در سال ۲۰۰۱ موفق شدند پس از سقوط طالبان، افغانستان را از نو بسازنداگر چنین توافقی میان ایران، امریکا و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس منعقد شود، آن وقت راه برای دستیابی به توافقی جامع‌تر در خصوص امنیت آبراه خلیج فارس باز می‌شود».

وی در ادامه نوشت: «در صورت حصول این توافق، اولویت کشورهای منطقه تغییر می‌کند. ایران و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس دیگر نیازی به صرف هزینه‌های هنگفت برای خرید تسلیحات یا حمایت از نیروهای نیابتی نخواهند داشت».

اساس رفتار دولت آمریکا- چه دموکرات ها در کاخ سفید باشند و چه جمهوری خواهان- بر پایه جنایت، غارتگری، زورگویی و آدم کشی است.

برخی حکام مرتجع در منطقه نیز در نقش نوچه های واشنگتن و گاوهای شیرده آمریکا عمل کرده و در راستای سیاست های جنایتکارانه آمریکا به قتل عام مردم منطقه مشغولند.

در این سو، کشوری مانند ایران معتقد به این است که باید در مقابل دولت غارتگر و جنایتکار آمریکا با اقتدار مواجه شد و زیر بار زورگویی طرف آمریکایی نرفت.

آمریکا در پی آن است تا تمامی مولفه های قدرت ساز ایران را یکی پس از دیگری از کار بیندازد. این پروسه با مذاکرات هسته ای کلید خورد اما واشنگتن نتوانست برجام را به حوزه های دیگر از جمله توان موشکی و قدرت منطقه ای ایران تعمیم دهد.

برجام موجب شد تا قیمت دلار ۸ برابر شده و سفره مردم کوچک شود. برجام موجب شد تا «هسته ای برود ولی تحریم ها باقی بماند».

بنابراین هرگونه مذاکره ای با آمریکا و حاکمان مرتجع منطقه، جز خسارت، عایدی دیگری در بر نخواهد داشت.

ملت فهیم و عزیز ایران با قاتلان سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی مذاکره نخواهد کرد. به فضل الهی شهید سلیمانی، کار نیمه تمام سردار سلیمانی را به پایان خواهد رساند.

گفتنی است دولت اصلاحات به واسطه برخی قول و قرارهای پنهان، به آمریکا در مقابله با طالبان کمک کرد اما به جای تشکر و دست‌خوش، اتهام عضویت در محور شرارت را دریافت کرد. در همان روزگار - سال‌های ۸۲ تا ۸۴- توافق سعدآباد و پاریس و بروکسل میان ایران و ۳ کشور اروپایی امضا شد که با وجود انجام همه تعهدات از سوی ایران، تعهدات طرف اروپایی کاملاً زیرپا نهاده شد و تقریبا هیچ دستاوردی عاید ایران نشد.

دولت اصلاحات با اعتماد به آمریکا و اروپا، صنعت هسته ای ایران را به حالت تعلیق درآورد ولیکن این قبیل اقدامات هیچگاه به لغو تحریم ها منتهی نشد.

** انتخابات رقابتی بود، مشکل اصلی از کارنامه شما بود

روزنامه آرمان در مطلبی نوشت: «برای مشارکت سیاسی خوب، مشارکت و رقابت، لازم و ملزوم یکدیگر هستند. نباید فکر شود که مشارکت بدون‌رقابت حداکثری میسر است. در واقع مشارکت بدون‌رقابت، مشارکت دلپذیر و دلخواه نیست. آن چیز که به مشارکت معنا می‌دهد و آن را زیبا و دلپذیر می‌کند، رقابت است.   برای رقابت هم باید جریان‌های سیاسی در عرصه حضور موثر داشته باشند تا بتوانند یک نفر را به عنوان منتخب در نظر داشته باشد بنابراین، انتخابات را می‌توان به یک مسابقه تعبیر کرد. حدود ۱۰، ۲۰ سال پیش، اگر رقابت جدی نبود اما مشارکت وجود داشت ولی  اکنون دیگر مثل گذشته نیست و با تحولی عظیم مواجه  هستیم که شهروندان بیشتر با آگاهی و اراده رای می‌دهند و رای‌ها عمدتا کیفی شده‌اند. آن چیز هم که آن رای را نهادینه و انتخابات‌ها را معنا می‌دهد، رقابت است. بنابراین، اگر دغدغه مشارکت حداکثری وجود دارد و مانند ۴۰ سال گذشته، مشارکت حداکثری و میزان آرا برای کشور مهم است، باید فضایی رقابتی را ایجاد کند».

برخلاف ادعای فعالین اصلاح طلب، انتخابات مجلس یازدهم رقابتی بود؛ تنها در یک نمونه در حوزه انتخابیه تهران اصلاح طلبان برای ۳۰ کرسی، حداقل ۴۳ نامزد داشتند.

مسئله اصلی در انتخابات مجلس یازدهم، کارنامه بسیار ضعیف و غیرقابل قبول اصلاح طلبان در دولت روحانی و مجلس دهم بود.

  «مجید انصاری» سرلیست اصلاح طلبان علیرغم تبلیغات گسترده فقط ۷۰ هزار رای کسب کرد و در سوی مقابل قالیباف به عنوان سرلیست وحدت، یک میلیون و سیصد هزار رای کسب کرد.

طیف اصلاح طلب در مقطع انتخابات با تبلیغات گسترده تلاش کردند تا میان طیف اصولگرا تفرقه ایجاد کنند، اما انتشار  «لیست وحدت»  نقشه تفراقه افکنان را نقش بر آب کرد.

در گام بعدی، اصلاح طلبان با تبلیغات گسترده اینگونه وانمود کردند که قالیباف در مجلس تنهاست و شانسی برای ریاست مجلس یازدهم ندارد. اما در ادامه محمدباقر قالیباف با ۲۳۰ رای به ریاست مجلس یازدهم رسید. انتخاب قالیباف با اکثریت مطلق مجلس، برای دومین بار عملیات رسانه ای اصلاح طلبان را با شکست مواجه کرد.

«صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب چندی پیش گفته بود: «انتخابات دوم اسفند ۹۸ نقطه پایان رسمی اصلاح‌طلبان بود. نه‌به‌واسطه آن که بخش قابل‌توجهی از نامزدهای اصلاح‌طلب تایید صلاحیت نشدند، بلکه بیشتر به‌واسطه آنکه حتی اگر نامزدهای این جریان تاییدصلاحیت هم شده بودند، آنان بخت و اقبالی در آن انتخابات نداشتند. چراکه مشکل اصلی اصلاح‌طلبان آن بود که بیش از دو سال می‌شد بدنه اجتماعی‌شان را از دست داده بودند، اما نمی‌خواستند این واقعیت تلخ را بپذیرند. افول جریان اصلاح‌طلب از بعد از مجلس دهم و تشکیل فراکسیون امید آغاز شد. انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۶ و نحوه عملکرد آقای روحانی در دولت دومش، روند فروپاشی جریان اصلاحات را سرعت بخشید».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 73
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 27
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    22 56
    من آمریکا را دوست دارم. با مذاکره دلار میشه هزار تومان
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      47 5
      انقدر رانت و فساد وجود داره حتی مذاکره با آمریکا هم فکر نکنم ارزونی بشه
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      41 5
      ما مشکلی با آمریکا نداریم مشکل ما دولت افساد طلبشه
    • روی بد دیواری ،یادگاری می نویسی! IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      13 0
      گفت: «اساسا در سال ۱۳۸۸ آن انتخابات نبود. اگر انتخاباتی برگزار شود و روز بعد از آن آرامش نباشد، آن انتخابات نیست، بلکه جنگ رأی و سیاست است که در قالب انتخابات خود را نشان می‌دهد......بعد از انتخاب ترامپ در همه ایالتهای امریکا تظاهرات خشن انجام شد! الانم هم هیلاری دموکرات وهم ترامپ جمهوریخواه هر دو ،میگن رای نیاریم تقلب میشه !کدخداتون نمیتونه کلاه خودش رو نگه داره !
    • IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      10 1
      یکی از رسانه ای های حامی دولت حسن #روحانی خبر ساخت حوزه علمیه در قم توسط دولت را تایید کردند فکرش را بکنید آقای دکتر حسن روحانی قرار است از روی خودشان تکثیر بفرمایند
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      23 23
      چرا با برجام نرخ دلار 1000 تومان نشد بلکه 25000 تومان شد؟!
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      11 2
      کسی با علاقه تو کاری نداره با آمریکا محشور شوی.!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      15 12
      آمریکا را دوست داشته باش.!!!!!!!!!! وبا این علاقه بمیر.!!!!!!!!!!!!ومحشور شو.!!!!!!!!!!!
    • DE ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      10 20
      تو چی امریکا را دوست که منی سالیان سال درش زندگی کردم انرا پیدا نکردم ؟ بیا و ببین در امریکا چه خبره بعدا قضاوت کن اگر رفتی شبها در خانه حتما بمان چون خیلی امنیت هست
    • DE ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      17 0
      ۱۶:۰۸ - من موز و کره آمریکا را دوست دارم. با موز وکره هزار دلار میشه یک تومان//
    • IR ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      23 1
      آقای عبدی کم کم زده تو کار شعر گویی و آواز خوانی، بزودی عبدی یه پا اندی می شود
    • IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      3 3
      هرکس ظالمی رودوست داشته باشد انگاردرانجام بدیها بااوشریک بوده تو آمریکا رودوست داشته باشی امریکا وسران دروغگو شون هیچوقت شمایامارودوست نداشتن اونافقط منابع طبیعی وغنی ایران رومیخان
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
      1 0
      متوجه هستی آمریکا شیطان بزرگ وتو به شیطان علاقه داری.؟؟؟
  • اصلاحات تنها راه نجات IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    31 49
    اگه من مسئول تیم مذاکره کننده بودم از لج جماعت دلواپس هم که شده جلوی تمام دوربین های بین المللی کف پای بن سلمان رو ماچ میکردم .
    • امین DE ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      42 9
      خطاب به اصلاحات تنها راه نجات!!!! شما اصلاح طلبان از قدیم پالیس و برده آمریکا بوده اید، حالا هم کسی از ماچ کردن کف پای بن سلمان کودک کش توسط شما تعجب نخواهد کرد.
    • IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      20 0
      بابا جهنمی.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      32 37
      اصلاحات تنها راه نابودی ایران
    • IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      7 20
      تو که خود بن سلمان هستی سعودی خود شیفته!!!! این آرزو را به گور می بری که ایرانی ها از تو خوششان بیاید. گفتم بدانی. افتاد
    • نادر IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      13 6
      با لفاظی و لودگی برخی افراد که قطعا در طیف مخالف اصلاحطلبان هستند ،اصلاحات بد نمیشود .خودتان را خسته نکنید.
    • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      10 29
      خدا را شکر که آخر آخر ،طرحهاتون رو ،برای ایران ،روشن ،بیان کردی.بالاخره همینکه روراست شدین ،خودش پیشرفتی محسوب میشه !
    • احمد IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      8 52
      خداوندشماراباجانشینان شمریعنی بی سلمان وبن زائد اسرائیل ورهبران امریکاوسران انگلیس محشوربفرماید
    • اصلاحات ته چاه IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      9 67
      فعلا تو بیا کف پای منو ماچ کن ببینم بلدی یانه بعد برای بقیه نسخه بپیچ، بدو بیا!!!!!
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      6 37
      خب این از خصوصیات شماست، کسی هم منکرش نیست، همینطوری که طرفدار اینهایید، معلومه طرفدار شاه که اونهم خوب میلیسید باشید
    • IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      5 9
      دلواپس یعنی باغیرت. و کسی که بیغیرت است. کف پای نتان یابو را هم لیس می زند.
    • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      2 0
      این خاکساری از علائم دیوانگی خودت را به تيمارستان معرفی کن.!!!!!
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    25 37
    اساسا مگر افسادطلبان داعشی مسلک به انتخابات و رای مردم هم اعتقادی دارند ؟؟البته در این مورد ما منتظر تو دهنی محکم و قانونی قوه قضاییه به این عبدی کذاب و قانون شکن هستیم
    • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      26 6
      اگر داعش به ایران می آمد قطعا اولین نفرات اصلاحات بودند که باهاش بیعت میکردند
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    36 3
    بله با مذاکره وضع بهتر میشود ایران را تجزیه کرد اول با جوش آوردن ملت با دلار ۵۰ هزاری و سکه ۲۰ میلیونی و تورم چند صد درصدی و نهایت هم آشوب و تجزیه ایران
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    28 26
    افساد طلبان خفه.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • شهریار IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    30 3
    دزدی نکنید بدون مذاکره هم خوب میشه
  • سعید DE ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    18 32
    خطاب به 16:08، از بس که ابلهی، همه دیدند که پس از مذاکرات برجام قیمت دلار چند برابر شد.امیدوارم با همان آمریکایی های کثیف تروریست محشور بشی بدبخت.
  • FR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    21 25
    مرده شور آن جمهوریتی را ببرد که اصلاحاتچی های غربگدا از زمان مشروطیت به بهانه ان وطن فروشی و دین فروشی کرده ومیکنند ! حالا دیدیم انتخابات بنفش چه نتایجی بار آورد....فقط کافیست شرایط کشور را با دهسال پیش مقایسه کنید
  • FR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    3 5
    به ولی نصر هم باید گفت نه که مشکلات لبنان و افغانستان و یمن با مذاکرات کاملا حل شده ودر صلح وثبات هستند حالاباید از مذاکره با امریکا وعربستان سعودی ایران استقبال کند !
  • CA ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    21 24
    نود درصد مشکلات کشور بخاطر مدیریت معکوس افساد طلب هست و البته کلا کشورها حاضر نیستند تا زمانی که افساد طلب در ارکان حکومت هست با ایران کار کنند تا تشنجپدر روابط اقتصادی خود ایجاد نکنند برای همین بایستی تمامی افساد طلب ها رو از ارکان نظام اخراج کنیم و در ضمن برجام رو طبق گفته رهبر عزیزمان آتش بزنیم
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    9 24
    آنها عقلشان را از دست ندادند مذاکره کنند
  • NL ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    9 24
    ملت فهیم و عزیز ایران با قاتلان سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی مذاکره نخواهد کرد. به فضل الهی شهید سلیمانی، کار نیمه تمام سردار سلیمانی را به پایان خواهد رساند.
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    6 24
    یاد این مثل افتادم (کافر همه را به کیش خود پندارد) . از نظر ما ملت ایران مذاکره کردن با قاتلان شهید حاج قاسم سلیمانی ، یعنی بی شرفی. ما دیگر با آنها پدر کشته گی داریم ، یعنی اینقدر نفهم هستند که این موضوع را درک نکرده اند؟!!!! ضمنا بد عهد ترین کشور دنیا آمریکا و اذنابش هستند ، ما فرصتی دادیم تا آدمیت خود را از پس قرن ها استعمار بشری و لایه های زیرین وجودشان بیرون بکشند اما مشخص شد که آنقدر بر حلبی تقلبی دلشان زنگار بسته که قادر به دیدن تصویر وحشتناک خود از پس آن همه تیرگی نیستند. به قول معروف آزموده را آزمودن خطاست!!! اللهم عجل لولیک الفرج
  • راضیه IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    6 23
    این کوتوله های سیاسی بی مغز به مردم جواب بدهند الان تمام وزرای روحانی اعضای ستاد میر فتنه هستند یا نه؟ پس چرا نعل وارونه می زنید وبی کفایتی افساد طلبان را به پای نظام می نویسید ؟ اجازه مذاکره خم که داشتید و توافقی ننگین تر از ترکمنچای به مردم نحمیل کردید باز هم زبانتان دراز است .خدا رویتان را سیاه کند واز شما نگذرد
  • NL ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    6 3
    بهتره بگید بررسی روزنامه های ضد انقلاب.آخه چه فرقی هست بین مثلا اعتماد و شرق با بی بی سی و صدای آمریکا؟ راستی اعتماد اسراییل چه منظوری داره از تیتر سلامت جنسی توی مدارس که از وزیر هم سوال کرده!
  • محمد IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    4 15
    آقای عبدی خداوند این کشوررا از امثال شما نجات دهد کی آدم می شوید ؟ البته هیچوقت چون کسی که در فتنه 88 دخیل بوده هیچوقت آن شخص ادم نمی شود
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    10 5
    انشاالله با آمریکا وآل سقوط محشور شوید.!!!
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    8 4
    سران فتنه باید اعدام شوند
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    11 0
    جنایات آل سعود فراموش شدنی نیست
  • DE ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    4 0
    میرزا عبدی انوسی چرا خجالت کشیدی اسراییل را هم بگویی امری دیگری نبود ؟
  • DE ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    4 0
    بلانسبت الاغ
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    9 16
    مذاکرات با آمریکا سم است. مذاکره با آمریکا ممنوع
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    3 0
    آقای عبدی در دوران معمر قذافی عده ای به او گفتند تا با این همه ثروت برو جزیره بخر و زندگی کن جواب داد آنها می خواهند مرا بکشند پس بهتر است در کشور خود مبارزه کنم و کشته شوم
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    3 20
    تا کی می خواهید به سخنانشان این وطن فروشان سکوت کنید اینها نان این مملکت را می خورند بعد علنی به طرف داری از قاتلان حاج قاسم صحبت میکنند این را بدانید یک تار موی حاج قاسم عزیز را به میلیونها آدمهای وطن فروش نخواهیم داد اگر سکوت کرده فقط فقط فقط به خاطر رهبر عزیز است که مبادا آزرده خاطر شوند پس حد خود را بدانید
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    3 0
    حیف که در مورد ادمهای وامونده از ملت چیزی که عیان است ........عمل کرد زشت ودلدزدی های این جماعت خروجی نباید داشته باشند زیر 100 هزار رای اوردن یک کمی بیشتر در جامعه تحقیر میشن ملت ایران باین جماعت میگه برید بمیرید ننگ جامعه وبیهمیت ها ملتید.
  • ایرانی الاصل IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    6 21
    بنده یک کارگر ساختمانم وبا چهل ویک سال سن حتی خانه هم ندارم وبا این وضعیت معیشتی به والله حتی فکرمذاکره با قاتلان سردار عزیزمان دلم را به درد وحشتناکی درمی آورد در عجبم بعضی ها که وضعت شان قابل قیاس با من کارگر نیست چطوری جرات مذاکره باقاتلان را به زبان می آورند.. فکر کنم وقت آن رسیده ما ملت حسینی به همراه رهبری عزیزکاری کنیم که کسی جرات فکر کردن مذاکره با یزیدان زمانه را نداشته باشد چون این جور موجودها کرمی هستند که از داخل درخت تنومند جمهوری اسلامی را خورده وبه فکر انداختنشان هستند.به بعضی ها باید بهتر فهماند ماایرانیها بی جا حسین حسین نمیگوییم در واقع با جان ودل عاشق راهرو درس عاشورای حسینی هستیم
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      0 0
      درود بر تو ای کاش کمی از شعور و فهم تو را این اسهال طلبان بی هویتمون داشتند
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      0 0
      درود بر تو ای کاش کمی از شعور و فهم تو را این اسهال طلبان بی هویتمون داشتند
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    0 0
    افساد طلبان
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    0 0
    این عبدی ساقیش رو باید عوض کنه خیلی داره مهمل میگه تازگیها اون ساقی قبلی انگار بهتر بود براش اینقدر زر نمی زد
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    3 1
    مذاکره با آمریکا کم است بیایید معانقه کنیم. که خوب بچسبد.
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      0 0
      ..... معانقه کنید....
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    2 15
    یقینا اینگروه غرب طلبو اشرافیت پرست ازمذاکره سود سرشاری نصیبشون خاهدشد وچه بسا مامور ایجاد اینعمل ننگینن که این همه اصراربرمذاکره ایکه درواقع تسلیم وباج دهی محض است تحت نام مذاکره میکنن. والا اینا دلشون بحال ملت نسوخته .شکی نیست
  • علی بیگی US ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    3 3
    من نه مذهبی هستم نه نون خور دولت راننده اسنپم بخدا ولی امریکا حتی به فکرمردم خودش نیست وای به حال کسی که فکرکنه بامذاکره همچی حله خون حاج قاسم چهره واقعی همه دولتهارونشون داد یک نگاه بندازیم میفهمیم کی به فکرماست کی بدمارومیخاد پس مردم ایران دزدی نکنیم به هم نارو نزنیم ازاده زندگی کنیم همچی درس میشه بخدا ای مسئول توروبه خون پاک شهدای کربلا به فکرماباش دوروبرت اگه دزدی دیدی فورااطلاع بده کم کم درس میشه اهای پولدار بادولت لجبازی نکن مگه چندسال میخای زندگی کنی خونه های خالیت رواجاره بده دلارهاتوردکن بزارقیمت بیادپایین متشکربم ازتون خیلی فشارزیادشده به مارحم کنید اقایون کله گنده
  • احد IR ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    2 19
    بخدا قسم امریکا مرده ای متحرک است که هرگز زنده نخواهد شد ، افول این ابرقدرت از. سال دو هزار سرعت گرفته و هر سال بر زوال ان افزوده شد .
  • صالح IR ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    18 2
    همین مونده باقاتلین سرداران بابفای وطنمون بابا خجالت وشرمم حد داره ایرانی میمیرد میجنگد ذلت وبی غیرتی تمیپذیرد
  • مهدی IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    2 0
    بی عرضه ها مگر برجام را شما مذاکره و توافق نکردید چرا وضع خوب نشد مشکل ما آمریکا نیست مشکل ما شماها بی عرضه ها هستید که دزدی میکنید با این حرف ها مردم را فریب می دهید.
  • رضا FR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    3 0
    اصلاح طلبان همگی اهل دبه در اوردن هستند فرق نمیکند از بالا تا پایین فقط دبه هایشان با هم فرق میکند انها در ارزوی هرج ومرج وشورش هستند چون زمانی که میبازند گروه های فشار خودشان را وارد صحنه میکنن اینها در طول ۴۰ سال با همین روش کار کرده اند حس قدرت طلبی از بزرگ انها بجنوردی تا خاتمی خوینیی ها و انها که پشت دیوار جماران پنهان شده اندکاملا مشهود است اخوندها انگلیسی !!!!
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    2 0
    عبدی.! اساسا شما نابینا تشریف داشتی.!!!!!
  • محمود IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    2 0
    اغلب عبدی. اساساً شما .....زیادی نخور
  • مرتضی IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    3 15
    اصلاح طلبان ستون پنجم دشمن . داعشی ها ی کثیف
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    5 1
    روابط با آمریکا ویا عربستان از دید آقای عبدی درست است بنظر من. چرا چون بین تما م کشورهای جنگ روخ داد مثل جنگ ژاپن و آلمان با آمریکا که عزیزترین کسا شون گشته شدن ژنرالهای ارتش پس دوستی یروزی انجام میشه
  • علیرضا IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    0 21
    کم نداریم درکشور شهید سلیمانی ها که درلباس میش ازپشت به ما خنجر میزنند.بدبخت انقدر ذلیل شده که میخواهد با امریکا مذاکره کند.
  • اسیر جنگی IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    0 32
    اگر سردار دهقان کاندید ریاست جمهوری شود همه جانبازان و خانواده شهدا و آزادگان به ایشان رای خواهند داد زمانی که ریاست بنیاد جانبازان بودند ما مشکلی نداشتیم هر جا هستند سلامت باشند (پاینده رهبر
  • ناشناس IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    0 0
    متعصبان بی درایت انشاالله در 1400 یک دولت اصول گرای باشعور با سیاست خارجی داخلی و اقتصادی خوب مثل دولت محمود بیاید و نور الی نور شود و پاک دستانی چون رحیمی بقایی و مشاییی در راس امور قرارگیرند.غصه نخورید.سیاستمداری مثل خاتمی برای ما حیف است
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    0 2
    چرا نظرات موافق مذاکره رو چاپ نمیکنید چقد شما دورو و منافقید مشرق نیوز
    • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
      2 0
      مشرق جان جوابش را بده.!!! مرده شور نظرات موافق مذاکره را ببرند اون نظرات چاپ کردن داره؟! سایت مشرق بهترین سایت عالم. دشمنان مشرق منافقند.!!!!!
    • IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
      2 0
      توهین نکن. درود خدا برمشرق وصبرش. خسته نباشید. خداقوت.
    • DE ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      1 1
      عبدی: اساسا در سال ۸۸ از طرف اصلاحات انتخابات برگزار نشد یک خیز و فتنه برای کودتای امر یکایی بود که توسط مردم انقلابی و هدایت هوشیارانه و رهبری خردمندانه پوزه اصلاحات به خاک مالانده شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس