ویژه ها

طیف تندرو اصلاح طلب که فتنه ۸۸ و دروغ تقلب را در کارنامه خود ثبت کرده، به هیچ عنوان صلاحیت اظهارنظر درباره رجوع به نظر و رأی مردم را ندارد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**بین «برجام موشکی» و «تحمل فشارها» باید یکی را انتخاب کنیم

روزنامه آرمان در یادداشتی با عنوان «دوران بایدن، فرصت ها و چالش ها برای ایران» به قلم «یوسف مولایی» مشاور سابق «عباس آخوندی» وزیر مستعفی راه و شهرسازی نوشت: «"اگر ایران به برجام بازگردد ما هم بازمی‌گردیم" جمله وزیرخارجه آمریکاست درحالی‌که ازنظر منطقی و حقوقی موضع‌گیری وزیر امور خارجه ما درست است چون آمریکا بود که از توافقنامه خارج شد و هزینه ورود هم اوست که باید بپردازد؛ یعنی اینکه گام اول را برای اعتمادسازی بردارد و به نوعی رضایت ایران را جلب کند. امری که به لحاظ منطقی و حقوقی است ولی در مناسبات بین‌المللی این قدرت است که حرف اول را می‌زند و منطق حقوقی خیلی کاربردی ندارد».

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه نوشت: «از آنجا که آمریکایی‌ها در زمان ترامپ دریافتند که فشار حداکثری به‌هرحال نتایجی داشته، دلیلی نمی‌بینند که از مواضع‌شان برگردند گرچه بایدن و دموکرات‌ها خیلی علاقه‌مندند که با متحدان اروپایی خودشان همراه باشند و آنها هم علاقه‌مند هستند که برجام از این حالت سردرگمی بیرون آمده و بتواند نقش و ماموریتی که برایش تعریف‌شده را انجام دهد، در عین حال اروپایی‌ها هم اخیرا مواضع تندی گرفتند و از اینکه برجام باید با نیازهای امنیتی جامعه جهانی منطبق باشد، سخن گفته‌اند. همین‌طور بحث موشک‌ها و محدود کردن فعالیت ایران در این حوزه را مطرح و خواستار بازنگری شده‌اند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه تاکید کرد: «فلذا تحت این شرایط به نظر نمی‌رسد در کوتاه‌مدت تحول خاصی صورت بگیرد و دو طرف سر مواضع خود ایستادگی کرده و نهایتا آمریکا که به آن صورت نیازی ندارد و تحت فشار هم نیست و این ایران است که به لحاظ تحریم‌ها تحت فشار است یا باید مواضع خود را تعدیل کرده یا فشارها را تحمل کند».

بین «برجام موشکی» و «تحمل فشارها» باید یکی را انتخاب کنیم/ مطهری: رابطه با آمریکا را به رفراندوم بگذارید

نویسنده یادداشت مذکور تاکید کرده که درست است که از نظر حقوقی، حق با ماست، ولی چون آمریکا زور بیشتری دارد، ناچار باید به زیاده خواهی او تن دهیم.

طیف تندرو اصلاح طلب معتقد است که چون آمریکا زورگویی می کند، ما باید مطیع باشیم و همچون برده ای در مسلخ و برّه ای در مذبح در مقابل غارتگری و سلطه گری آمریکا تسلیم باشیم.

این طیف می گوید ما باید مسیر آل سعود را در مواجهه با آمریکا طی کنیم و به «گاو شیرده» کاخ سفید بدل شویم. «لیندسی گراهام» سناتور ارشد جمهوری‌خواه چندی پیش در اظهارنظری توهین آمیز خطاب به مقامات آل سعود گفته بود: «بگذارید اینطور بگویم، می‌خواهم خیلی صریح با شما صحبت کنم. اگر [کمک‌های] ایالات متحده نبود، آن‌ها باید ظرف یک هفته در عربستان سعودی فارسی حرف می‌زدند. ارتش آن‌ها عرضه جنگیدن ندارد. آن‌ها ۹ درصد واردات نفت ما را تأمین می‌کنند. نیاز ما به آن‌ها به مراتب کمتر از نیاز آن‌ها به ماست».

نویسنده یادداشت مذکور مدعی شده است که یا باید مذاکرات حول توان موشکی را بپذیریم و یا فشارها را تحمل کنیم. این دوگانه از اساس دروغین و بی پایه است. همانطور که دوگانه «هسته ای- معیشت» دروغ بود. اصلاح طلبان در سالهای گذشته مدعی بودند که اگر مذاکرات هسته ای با آمریکا به امضای توافق منتهی شود، تمامی تحریم ها یکباره لغو شده و گشایش عظیم اقتصادی رخ می دهد.

ظریف و کِری با یکدیگر قدم زدند. روحانی و اوباما با یکدیگر تلفنی صحبت کردند. برجام امضا شد ولی نه تنها گشایشی در معیشت مردم ایجاد نشد، بلکه سیب و گلابی های برجام در قالب دلار ۳۲هزارتومانی و مرغ ۳۶ هزارتومانی و تخم مرغ شانه ای ۴۵ هزارتومانی و پراید صد و چند میلیونی، مردم را با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه کرد.

راه حل بهبود اوضاع اقتصادی، اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی و اعتماد به استعدادهای عظیم جوانان و نخبگان ایرانی است، نه چوب حراج زدن بر مولفه های قدرت کشور.

هیچ کشوری با چوب حراج زدن بر توان دفاعی خود، به موفقیت نرسیده است.

** مطهری:رابطه با آمریکا را به رفراندوم بگذارید

روزنامه اعتماد در مطلبی به نقل از «علی مطهری» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس دهم و کاندیدای ردصلاحیت شده مجلس یازدهم نوشت: «مطهری مسائلی مانند پیوستن یا نپیوستن به FATF یا توافق برجام را تا حد زیادی تخصصی می‌داند اما در عین حال معتقد است که اگر بنا باشد اختلافات درباره این موضوعات به جایی برسد که کشور دچار بن‌بست شود و منافع کشور به خطر بیفتد و لازم باشد که زودتر تکلیف این موضوع روشن شود، این‌گونه مسائل را هم می‌شود به همه‌پرسی گذاشت».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «علی مطهری...از FATF به عنوان مصداق «مساله بسیار مهم اقتصادی» که در قانون اساسی آمده و از رابطه با امریکا به عنوان «مساله بسیار مهم سیاسی» یاد کرده و با تمییز قائل شدن میان رابطه و مذاکره می‌گوید:"تکلیف مذاکره معلوم است؛ یعنی در یک شرایطی صلاح نیست و در یک شرایطی ممکن است صلاح باشد. ولی بحث رابطه، یک موضوع کلی‌تر است. در قانون اساسی آمده که در مسائل بسیار مهم سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می‌توان رفراندوم و همه‌پرسی داشت".»

بین «برجام موشکی» و «تحمل فشارها» باید یکی را انتخاب کنیم/ مطهری: رابطه با آمریکا را به رفراندوم بگذارید

«عباس عبدی»  فعال سیاسی اصلاح طلب که مدافع آزادی مشروب خواری و آزادی خرید و فروش موادمخدر است، چندی پیش گفته بود: «اصلاح‌طلبان و منتقدان متوجه ماجرا هستند. هرگاه بخواهند حال طرف مقابل را بگیرند و آنها را در موضع تدافعی قرار دهند، پیشنهاد رفراندوم می‌دهند».

فعالین اصلاح طلب به طرق مختلف در پی آن هستند تا موضوعات مهمی همچون «کارنامه دولت» و «پاسخگویی درباره چرایی وضع موجود» و «سرانجام وعده‌های اقتصادی دولت» و «نتیجه رویکرد دولت در سیاست خارجی بر معیشت مردم» و...به حاشیه برود.

به همین منظور هر چند وقت یکبار درباره موضوعی جدید خواستار رفراندوم هستند. «عباسعلی کدخدایی»  سخنگوی شورای نگهبان چندی پیش در واکنش به اظهارات برخی دولتمردان و فعالین اصلاح طلب درباره موضوع رفراندوم گفته بود: «ما معتقدیم قانون اساسی مجموعه‌ای واحد و به هم پیوسته است که تمام اصول آن باید توسط مقامات و مسئولین کشور رعایت شود و بی‌اعتقادی به بخشی از آن به تعبیر رئیس‌جمهور محترم، افراد را از مدار انقلاب خارج می‌کند و آنهایی که پیاده شدند به دلیل همین عدم اعتقاد و التزام به قانون اساسی بوده و لاغیر. آن‌هایی که پیاده شدند به دلیل آن بود که قانون اساسی را تفسیر به رأی نموده و اعلام می‌کردند برخی از اصول آن را قبول ندارند...جمله‌ای منسوب به انیشتین است که می‌گوید:"آنان که گاهی به نعل می‌زنند و گاهی هم به میخ، عاقبت چکش واقعیت روی انگشتان آنها می‌خورد". امید آنکه در اجرای قوانین و مخصوصاً قانون اساسی از این افراد نباشیم».

علی مطهری بجای فرافکنی باید به این سوال پاسخ بدهد که چرا در دولت مورد حمایت وی، قیمت مسکن حدود ۶۰۰ درصد افزایش یافت!؟ چرا قیمت دلار در دولت تدبیر و امید تا ۱۱ برابر افزایش یافت!؟ چرا قیمت پراید در دولت روحانی پرواز کرد!؟

طیف تندرو اصلاح طلب که فتنه ۸۸ و دروغ تقلب را در کارنامه خود ثبت کرده، به هیچ عنوان صلاحیت اظهارنظر درباره رجوع به نظر و رأی مردم را ندارد. این طیف اگر برای رأی مردم اهمیت قائل بود، با دروغ تقلب، هشت ماه کشور را دچار آشوب و التهاب نمی کرد.

افراطیون اصلاح طلب اگر به رای مردم اعتقاد داشتند، علیرغم در اختیار گرفتن امکانات گسترده و استثنایی در قوه مجریه- از سال ۹۲ تاکنون- با دروغ «اختیارات محدود» به شعور مردم توهین نمی کردند.

آقای مطهری؛ بجای توهین به شعور مردم، در زنگ حساب پاسخگوی کارنامه دولت تدبیر و امید باشد.

** آشفتگی اخراجی های مجلس دهم از مدیریت جهادیِ قالیباف

روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «نه ریاست بهارستان نه پاستور؛ صندلی ریاست از زیر پای قالیباف کسیده می شود؟» نوشت: «جدیدترین گمانه‌زنی‌ها درباره آرایش سیاسی انتخاباتی اصولگرایان در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ ریاست‌جمهوری، احتمالا مدلی به این شرح خواهد بود: ابراهیم رئیسی گزینه ریاست‌جمهوری، سعید جلیلی رئیس مجلس، سعید محمد شهردار تهران و محمدباقر قالیباف تنها یک نماینده ساده، یا در بهترین حالت رئیس یک کمیسیون‌! ».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «قالیباف درصورتی‌که هنوز در مجلس مانده و راهی پاستور نشده باشد، تقریبا شانسی برای ادامه ریاست نخواهد داشت».

بین «برجام موشکی» و «تحمل فشارها» باید یکی را انتخاب کنیم/ مطهری: رابطه با آمریکا را به رفراندوم بگذارید

از زمستان سال گذشته و از مقطعی که قالبیاف برای کاندیداتوری در مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد، توپخانه اصلاح طلبان به صورت مضاعف، هجمه ای گسترده علیه وی تدارک دید.

طیف اصلاح طلب در مقطع انتخابات با تبلیغات گسترده تلاش کرد تا میان طیف اصولگرا تفرقه ایجاد کند، اما انتشار  «لیست وحدت» به سرلیستی قالیباف،  نقشه تفراقه افکنان را نقش بر آب کرد. در انتخابات مجلس یازدهم، قالیباف با حدود یک میلیون سیصدهزار رای به مجلس راه یافت. این در حالی است که «مجید انصاری» سرلیست اصلاح طلبان در تهران علیرغم تبلیغات سنگین و پرحجم، حدود ۷۰ هزار رای کسب کرد.

در گام بعدی، اصلاح طلبان با تبلیغات گسترده اینگونه وانمود کردند که قالیباف در مجلس تنهاست و شانسی برای ریاست مجلس یازدهم ندارد. اما در ادامه محمدباقر قالیباف با ۲۳۰ رای به ریاست مجلس یازدهم رسید. انتخاب قالیباف با اکثریت مطلق مجلس، برای دومین بار عملیات رسانه ای اصلاح طلبان را با شکست مواجه کرد.

پس از آن رسانه های اصلاح طلب از سفرهای استانی قالیباف عصبی و آشفته شده و مدعی شدند که قایباف نماینده تهران است و به همین دلیل نباید برای نظارت میدانی به خوزستان و سیستان و بلوچستان سفر کند...

اخراجی های مجلس دهم از اولین روز آغاز به کار مجلس یازدهم پروژه ناامید سازی مردم و تفراقه افکنی در مجلس را کلید زده اند. اما علیرغم این کینه توزی و سنگ اندازی ها، نمایندگان مجلس یازدهم مشغول رسیدگی به مطالبات و مشکلات مردم هستند.

طیفی که در مجلس دهم، سلفی حقارت و کمیته رفع حصر و جشن تولد صفحه اینستاگرامی را در کارنامه خود ثبت کرد؛ در نهایت توسط مردم از مجلس اخراج شد و حالا همان طیف بجای تغییر رویه و توجه به مطالبات مردم، همچنان مشغول فضاسازی علیه مدیریت جهادی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 96
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 22
  • سید IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    26 7
    اصلاح طلبان تهوع آور قانون اساسی را بر سر نیزه کرده اند و دم از قانون اساسی می زنند حال آن که قانون اساسی عینی ما رهبر عزیزمان هستند که به فرموده خمینی کبیر بر اساس اصلی ترین و اساسی ترین اصل قانون اساسی در حال انجام وظیفه اند؛ اطمینان داریم که اصلاح طلبان تهخوع آور هیچ اعتقادی به قانون اساسی موجود ندارند و فقط مانند اعتقاد امویان به قرآن، دم از اعتقاد به قانون اساسی می زنند و همه پرسی را به مثابه همان حکمیت در جنگ صفین علم کرده اند!!
    • IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
      35 1
      اقای مطهری نظرت چیه، نحوه ی مجازات این دولت و وزرا و فرزندان مظلوم و طرز برخورد با زمین خواری ها و ویلا سازی ها و احتکار دارو و فراری دادن نخبه ها برای وارد کردن بنزین و ... که حوصله اش نیست رو به رای مردم بذاریم؟
    • سوخته IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
      13 3
      این مطهری گاه وقتی زری می زند می خواهد بگوید که من هم هستم من را فراموش نکنید
    • IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
      7 12
      چرا از رفراندوم می ترسید؟ مگه جمهوری اسلامی ایران خود به رفراندوم گذاشته نشد؟
    • DE ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
      2 4
      قانون اساسی عینی یعنی چه؟ همه پرسی ازین جهت درسته که وقتی به رای مردم باشد، مسئولیت تحریم و عزت و... با خود ایشان است.
    • IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
      9 1
      یوسف مولایی مقاله نویس روزنامه آرمان پاسخگو باشد چرا در 8 سال دولت حجت الاسلام هاشمی که تحریم بانکی و نفتی و لیست سیاه FATF نبودیم قیمت دلار و طلا و مسکن و بنزین و غیره چندین برابر شد و تورم و شاخص فلاکت رکورد زد ؟!
    • IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
      11 4
      مذاکره = تحریم بیشتر = تورم بیشتر = فشار بیشتر بر مردم
    • IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
      12 1
      بحث موشکی بحث امنیت ملی ما است و قابل مذاکره و معامله نیست.
    • IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
      11 1
      برجامو پله کردند / ملتو ذله کردند / ترامپو سوژه کردند
    • IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
      5 4
      رییس جمهور ایشالله سردار قالیباف
    • IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
      8 2
      موندم چه بابایی داشت، خودش چی شده بخدا؟ پسر نوح که میگن همی بیده؟
    • حجت IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
      1 0
      پسر نوح با بدان بنشست دودمان نبوتش ....
    • حجت IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
      2 0
      سوال: رقابت و مشارکت مهمتر است یا بدبختی مردم و ناکارمدی دولت و دولت غربگدا
  • DE ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    34 4
    مطهری: رابطه با آمریکا را به رفراندوم بگذارید/خخخخ بابا یکی این بنده خدا رو از تو برق بکشه بیرون از بس برا خودش دست زده گوشهاش کر شده صدای مردم را نمیشنود./...روزنامه جمهوری اسلامی درباره واکنش امام خمینی به درخواست کارتر نوشت: امام فرمودند: «همان گونه که بارها گفته‌ام رابطه ایران و آمریکا، رابطه گرگ و میش است و بین این دو آشتی نیست.»
    • IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
      11 3
      امام خمینی(ره): آنهایی که خواب رابطه با امریکا را می بینند خدا بیدارشان کند.
    • IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
      6 1
      مرگ بر آمریکا
    • ولایت شیطان IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
      1 1
      جناب مطهری پدران ما و شما به جمهوری اسلامی رای دادن. آیا شما فرزند پدرتان هستید و راه او را ادامه می دهید یا نه؟ تاریخ نشون میده پدر شما جناب شهید مطهری در ولایت خدا بود ایا شما دوست دارین در ولایت شیطان باشین!
  • میثم IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    26 3
    آقای مطهری ، خلاصه این مسائل تخصصی است یا نه، اگر تخصصی است پس رفراندوم جایگاهی ندارد و این را هم بفهم که هیچ ملتی منافع ملی خود را رفرندوم نمی گارد. در ضمن یک کمی کتابهای بابات را مطالعه کنید تا مسال را بهتر درک کنید.
    • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
      3 8
      الان شما متخصصی ک اومدی نظر میدی
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    9 13
    بین سلاح اتمی و رفع تحریمها باید یکی را انتخاب کنند
    • IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
      22 2
      به نظر من باید رفراندوم بزاریم اصلاحاتچیا رو تبعید کنن یا حبس ابد کافیه!!!!
    • SE ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
      5 1
      قدرت هسته ای بدون حضور بازرسان و جاسوسان آژانس که بشویم تحریمها خود بخود بی خاصیت میشوند البته در سایه تولید داخلی و مصرف محصولات ایرانی تو همه
    • IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
      5 1
      وقتی با برجام و بی برجام تحریم هستیم همان بهتر که بمب اتم بسازیم حداقل امنیت ملی مون 100 درصد تامین می شود.
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    24 1
    مومن قرآن شناس در‌قبال دشمنی چون‌آمریکا و اسرائیل خلع‌سلاح نمی شود ازنظر او هیچ ایرادی ندارد که باصرفه جویی و مستقل و عزت مدارانه زندگی‌ کند.
  • محمد IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    24 1
    اقای مطهری فرمودندرابطه با امریکارابرفراندوم بگذارید مشکل ما با امریکا رابطه نیست تعریف این رابطه است جناب دکتر انها رابطه ای میخواهند که ورودی وخروجی انرا خودشان تعریف کننددرحالی که خودشان پشت میزوماچون متهم روی صندلی نشسته باشیم
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    10 1
    استقلال فقط
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    28 1
    میان برجام موشکی وتمام گرفتاری یکی باید انتخاب شود کسی این حرف زده یک خائن است مگر برجام بنا نبود تمام تحریم ها حتی آب خوردن مردم را حل کنه برجام بهانه است نظام اسلامی نشانه پادوهای دشمن است مورد تعجب است چرا با این افراد برخورد نمی شود
    • IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
      7 1
      قدرت موشکی قابلمعامله نیست
  • حجت IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    19 1
    اخراج کردن اصلاح طلبان از کشور رو به رفراندوم بزاریم بد نیسن
    • IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
      6 1
      اصلاح طلبان بی عرضه
  • مجید IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    17 1
    چنین القا می کند که ایران مشکل ایجاد می کند .شما ها مگر ۲۰دقیقه ای برجام امضا نکردید .نتیجه چی شد ؟ الان تسلیم شدن را به کمک خا ئنین باید عملیاتی کنید
  • مجید IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    23 1
    افسادطلبان قلم به مزد
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    30 1
    آقایی که میگویی با برنامه موشکی باید فشار را تحمل کنیم تو در زمین دشمن بازی می کنی تو عمله دشمنی هستی داری میگی یا مردم بخواست ما که خواست دشمن هست تسلیم شوند یا فشار بکشند
  • مهدی IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    28 1
    هنوز این مطهری هنوز نفهمیده که مگر تو کشور همه چیزو به رفراندم میگذارند فقط کار مردم باید خوابیدن کنار صندوق باشه عجب نفمی اقای مطهری.
  • محمدایوب IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    19 2
    اون که میگه حق با ماست ولی چون زور آمریکا زیاده باید به اون باج بدیم اگه دریک بیابان ویاجنگل با خانواده اش باشه یک نفر به ناموسش نظر داشته باشه چکار می کنه؟
    • IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
      2 2
      آفرین
  • محمد IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    12 1
    بابا هشت سال با چرت و پرتاتون تمام کشور و مردم رو سرکارگذاشتید و بس نیست? چرا نمیخواهید سر عقل بیایید که غربیها فقط به فکر منافع خودشونن?
    • IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
      5 1
      آقای مطهری از دستاوردهای دولت بگو
    • IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
      7 1
      دولت برجام و تلگرام
  • US ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    28 1
    فشارهای اقتصادی وارده به مردم توسط شما اختلاس طلبان و رانتگراهاست که نه سواد سیاست و اقتصاد دارید، نه جرات و خمیر مایه کار کردن و کشور را چهار قبضه ارث پدری خود کرده اید و به افراد لایق کاردان و میهن پرست که درد مردم و کشور دارند مجال کار کردن نمی دهید. برجام موشکی هم برای خلع سلاح ایران و تجزیه ایران طراحی شده است و نه برای برداشتن فشارها. شما اصلاح طلبان مخصوصا یک مشت ترسو بزدل و تحریف گر مزدور نرخ به نون روز خور هستید که نسخه نابودی ایران را برای اربابانتان اجرا می کنید
  • SE ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    24 1
    شهید مطهری این پسر را از آن دنیا آق میکند. چطور میشود با پشتوانه شهرت پدر در مبارزه در برابر امریکا پا ورطه سیاست پگذاری و 180 درجه تغییر جهت بدهی و به ترویج ذلت در برابر امریکا بپردازی؟
    • IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
      4 1
      مرگ بر منافق
  • علی IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    20 1
    به مطهری بفرمایید: اگر بچه شما عقلش نرسه روی پشت بام بدون حصار بدو بدو بکنه میری نظز همسایه‌هار میخوای؟!!!
  • حمید IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    19 1
    آفتاب‌پرست هم اینقدر سریع رنگ عوض نمیکنه!!! همین مطهری نبود مگر دوسه روز پیش در جواب وزیر امورخارجه آمریکا گفته بود خودشون از برجام خارج شده‌اند و...!
  • آریا IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    36 1
    آقای مطهری ،اگه حرف نزنی سنگین‌تری.بخدا .تازه احترامتم حفظ میشه.سرنوشت دوستان عموسام رو ببین.بعداز اتمام تاریخ مصرفشان مثل زباله دور انداخته میشن.مثل صدام و قذافی
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    9 1
    در جواب آقای مطهری میگویم چرا آمریکا که مهد آزادی از نظر شماست رفع تحریم ایران را به رفراندم نمیگذارد. تو عمر عاص زمان نشو .
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    7 1
    واقعا باید به حال ملتی تاسف خورد که امثال مطهری ها نماینده آنها است مگر امام راحل نگفت رابطه ایران و آمریکا رابطه گرگ و میش است .این همه مقام معظم رهبری از خطرات آمریکا صحبت می کند آنوقت امثال شما پنبه داخل گوش هایتان گذاشتید
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    4 1
    آقای روحانی بعد از انتخابات سال ۹۶ در جمع کابینه کذایی خود که از تلویزیون پخش شد نرخ تورم در دولت قبلی را با جوک سخیفی یادآور شد که:در دولت احمدینژاد نرخ تورم احساس نشد و هی احساس نشدتا اینکه یکدفعه مشاهده شد. بیچاره مردم فریب خورده در خیابان رقص و پایکوبی کردند و دلار را با هزار تومانی قیاس برابر دانستند،خبر نداشتند یک عده سیاه مست سر خوش،چپاولگری و دلغک بازی فقط بلدند.
  • ع.صبا IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    7 1
    « مطهری:رابطه با آمریکا را به رفراندوم بگذارید» یک جمله از شعبان بی مخ اصلاح طلبان
  • احمد IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    1 4
    چرا از نظر مردم میترسید شما که تا هر کاری انجام می دهید دم از مردم و هر نظری میدید میگویید ....
  • جاویدایران FR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    2 1
    اروپاگفته امریکاباید اول به برجام برگرده نه ایران!!!!!! این یعنی احتمالاً برجام داره زنده میشه. من خیلی بدم میاد از برجام، ای کااااااش برجام نابود بشه تا صنعت اتمی و همه چیز ایران پیشرفت کنه. بد ترین خبر هست این احیای برجاااااااام لعنتی
  • مجتبی IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    4 1
    معلومه مردم را ابله فرض کرده اند که همه چیز را به نظر آنها واگذار میکنند. در انتخابات ۱۴۰۰ مردم سیلی محکمی در جواب توهین آنها خواهند زد.
  • محمدایوب IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    2 1
    باز بگین این نمی فهمه اول رفراندم در مورد تداوم دولت روحانی رای آورد. رفراندم بعدی
  • ناصر IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    2 0
    با توجه به فشاری که بر مردم آمده و ادامه دارد و البته رانت و فساد و... به نظرم به رفراندوم گذاشته شود
  • ناشناس GB ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    5 1
    وای به فرزند ناخلف
  • صادق IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    5 1
    آقای مطهری رد صلاحیت شده سوخته
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    8 1
    نظرات مطهری درباره مسائل کشور همیشه بر خلاف پدرش ازروی خود باختگی ونوعی لادادگی وجودی بوده که سواری دادن راتبلیغ میکند وانسانرا یاد کارتن گالیور می اندازد که ان کوتوله هنگام تصمیم گیریها یک جمله از سر نا امیدی میگفت که (گالیور من میدونم ما موفق نمیشیم)
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    1 3
    مشخص است اصلا آقای قالی باف در اداره کردن مجلس هیچ تجربه ای ندارد
  • حسین GB ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    2 1
    **بین «برجام موشکی» و «تحمل فشارها» باید یکی را انتخاب کنیم به امید خدا حذف تنبل های دروغگوی خوش بین به دشمن و خشن با دوست را انتخاب می‌کنیم. نان شب و لباس تنمان را محتاج حرام زاده‌های بی چشم و روی آمریکایی نیستیم.
  • US ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    1 1
    اقاى مولايى شما ودوستانتان با اين ياوه هايى كه كفتى وكمك هاى پنهان واشكار غرب ورسانه هاى صهيونيستى توانستيد با اخذ بيش از ميليون راى از مردم دولت تشكيل دهيد وبا اتكاى حمايت هاى خارجى واراء مردم درخوش خدمدتى به قبله امال خود از هركارى كه مردم را به عصيان وكشوررا به بن بست بكشاند كوتاهى نكرديد درهردوكار ناموفق بوديد وهردورا از دست داده ايد حالا چطور بادست خالى روتان ميشود ويا جرعت ميكنيدمردم دشمن شناس ايران ونظام را تهديد كنيد
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    2 0
    مطهری چرااینقدرمیسوزه.چرااینقدر به امریکادلبسته مگر باامریکا مذاکره نکردیم.ضمناکشوررهبردارد لازم باشد تصمیم میگیرد.عیب نداره مذاکره کنیم به یک شرط خانواده تووکسانیکه موافق رابطه باامریکا هستنددرگروملت باشند اگراینبار زیرتوافق زد. تاوانش رابای باجانتان بپردازید
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    4 0
    تشییع جنازه پاک سردار دلها با آن عظمت و شکوه انگار مثل خاری در چشم بعضیها نشسته که هنوز هم پیشنهاد همه پرسی میدهند! کورند و کرند و نمیفهمند! شخصا فقط نگرانم صبر مردم از تحمل این خیانتها تمام شود.
  • کرمانشاهی IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    1 0
    خون شهیدان درخت انقلاب را در چنان تناور کرده که علف‌های هرز ، هرچقدرهم باشند نمی‌توانند ریشه آن را بخشکانند .
  • پاینده IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    1 0
    بیچاره شهید مطهری وفرزند ناخلفش؟
  • خسرو IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    1 0
    رابطه با آمریکا یعنی انقلاب پشم برگشت حکومت قاجار و پهلوی آقای مطهری مثل اینکه مغزش هنگ کرده که میگوید رفراندم البته بیشتر مردم زیر فشار اقتصادی هستند و با این حال دیگر برایشان مستعمره بودن را ترجیح میدند به وضع اقتصادی
  • خسرو IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    2 0
    این بابا مثل اینکه پسر مطهری نیست یاوه گویی میکنی یا مسخره میکنی رفراندم خودت شاخ در نیاوردی از این حرفت
  • علی حیدری IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    2 0
    یک نفر نیست جلواین هرزه گو به ایستد؟؟؟!!!.
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    2 0
    مامردم فقط آرامش آسایش و رفاه میخواهیم. مسولین به فکر مردم هم باشند.ما دیگه بریدیم
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    1 1
    چرا میترسید از رفراندم.
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    1 0
    بین برجام موشکی و تحمل فشارها من گزینه جنگ با زورگو رو انتخاب میکنم
  • سید فروزان CH ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    2 0
    آقای مطهری ، چطور زمانی یکه تازی میکرد در مجلس ،از رفراندم صحبتی نمیکرد ؟ امروز نمایندگان انقلابی و واقعی مردم در مجلس هستند و رای و نظر آنها ، رای و نظر مردم است ایشان خیلی ناراحتند ، می‌تواند برود پیش سروش و کدیور،اظهار نظر کند،جایی در بین مردم ندارد
  • شهریار IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    3 0
    شک من ب یقین تبدیل شد . اگه بگم مطهری تو ...بیش نیستی اشتباه نگفتم. دنیا و اخرتتو فدای سیاست و دشمن کردی از شهدا خجالت بکش.این بزدل طلبان با تو چکار کردن که از اونها هم تسلیم طلب تر شدی.
  • بنده خدا IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    2 0
    اصلاح طلبان صلاحیت صحبت درباره رفراندوم رو ندارن. چون نتیجه انتخابات ۸۸ رو بدون مدرک مستدل و حقوقی قبول نکردن پس هر رفراندومی هم برگزار بشه و نتیجه اش خلاف میل اونها باشه قبول نخواهند کرد و کشور رو به دو دستگی و احیانا آشوب خواهند کشید. اظهارنظرشون باد هواست و بدرد خودشون میخوره. مطهری هم بهتره دقت کنه که نظراتش شبیه اونها نباشه چون واسه آخرتش خوب نیست
  • جلالدین IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    3 0
    مردشور اصلاح طلب هارو ببرن
  • محمد IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    1 0
    چرا رفراندم برای شفاف سازی نمیزارن این واجب تر از همه هستش من با این موافقم مشخص شه پول کی چقدر میگیره و کجا خرج میشه کدوم نماینده رای که به ضد مردم تو مجلس بیان میکنه انتقادم از رسانه این
  • ناشناس IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    1 0
    چقدر توجه میکنید به آمریکا انگار جوبایدن تمام کار و زندگیش شده ایران مسولین هم همه مشکلات را رفع نحریم ها میدونن دز واقع مشکل اصلی خود مسولین هستن که به دنبال بهانه ای برای توجیه کم کاریها و اشتباهات خودشون دارن همش خرابکاری بعد شعار برا درست شدنش فقط حرف و حرف خسته شدیم دیگه از بی سوادی شماها
  • مهران JP ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    1 1
    با سلام دعوا سر برجام موشکی و تحریمها نیست. دعوا سر امنیت کشور ما و اقتصاد است. بدون داشتن امنیت، اقتصاد جایگاهی برای بروز ندارد. به حرفهای مطهری و امثال او نباید اعتنایی کرد.
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    0 0
    فشارها را تحمل میکنیم ولی در عوض یه کشور مقتدر هستیم
  • محسن IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    0 0
    اصلاح طلب خائن به مملکت مردم این همه فشار اقتصادی بهشون وارد شده باز چاقو رو دست اجانب میده با این شرایط پیش بسوی قدرت بیشتر برویم تا ایران درملاحظات بین المللی دستش پر باشه نه اینکه دستمون خالی باشه اینا درسشون تو مکتب صهیونیسم خوندن هر چند مسئولین دیگه برای مردم کاری نکردند
  • US ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    0 0
    فقط حرف مفت اون برجام اولی مگه اجرایی شد ...شما نمیخواد بخودتون فشار بیارین طرح مالیات بر خانه های خالی رو اجرایی کنید
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    0 0
    چیزی نبود،جز کوچکتر شدو سفره مردم ،و بزرگتر شدن دایره مشکلات اجتماعی و اخلاقی برای ملت.کاسبان تحریم،خوب میدانند،که چپاول ته مانده سرمایه های این ملت ندارند.اینان...
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    0 0
    بین برجام موشکی و تحمل فشارها تحمل فشارها را انتخاب می کنم. عزتمندی با هیچ چیزی قابل معامله نیست. وقتی شما می خواهید مثلا خانه یا ماشین بخرید و سرمایه گذاری کنید کدام را انتخاب می کنید خرید هدف و تحمل سختی های کاهش هزینه های زندگی و مخارج یا کلا از هدف زندگیتان منصرف می شوید و درآمدتان را خرج خوشی می کنید؟ قدرت هسته ای و موشکی شبیه این سرمایه گذاری و بسیار بالاتر است.
  • داوود IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    0 0
    بابا این اصلاح طلب جماعت مثل اینکه می خوان انقدر به مزخرف گویی ادامه بدن که دیگه چاره ای جز نابودیشون نداشته باشیم.
  • داوود IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    2 0
    مثل اینکه این آدم اصلا از پدرش چیزی به ارث نبرده.
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    2 0
    آمریکا ام الفساد در دنیاست و می خواهد تمام کشورهای دنیا را زیر سیطره و نفوذ خود بگیرد کشور ما در دنیا تنها شده و هیچ کشوری حتی اسلامی از ترس آمریکا جرات کمک به ما را ندارد ای کاش ما از اول پا روی دم این شیطان نمی گذاشتیم تا راحت زندگیمان را می کردیم به هر حال کار به جایی رسیده که یا باید تسلیم بشویم یا مقاومت بکنیم هر دو حالت هزینه بر است سابقه تسلیم شدگان مثل لیبی جلوی چشم ماست اگر تسلیم شویم و ابزار قدرت خودمان را نابود کنیم به سرنوشت سوریه و عراق و لیبی و افغانستان دچار شده و نابود می شویم ولی اگر مقاومت کنیم شاید خداوند راه چاره ای پیش روی ما بگذارد مطمئن باشید اگر مقاومت بد باشد تسلیم بدتر است و در حالت اجبار انتخاب بد بهتر از بدتر است.
  • DE ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    2 0
    بین «برجام موشکی» و «تحمل فشارها» باید یکی را انتخاب کنیم ممنون سردار انشاالله اقتصاد مقاومتی را انتخاب خواهیم کرد. فعلا که داریم فشارِ برجام برجان داریم/ مطهری: رابطه با آمریکا را به رفراندوم بگذارید. بایستی عقل این علی آقا را به رفراندوم گذاشت .بابا یه کار درست و حسابی بدهیدبه این بنده خدا از بیکاری حوصله اش هی سر میره فی البداهه یه چیزی میپرونه.
  • حمید اوری IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    0 0
    ملت ایران از مذاکره با امریکا و رفع اینهمه خود سوزی و فرصت سوزی را استقبال میکند، اما در صورتی که فریب و دسیسه ای از طرف غربی در کار نباشد... مانند برجام بی فرجام
  • علیرضا IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    0 1
    اونیکه تهوع آور هست اینه که ضعف خودتون رو بپای اصلاحات میزارین و آنقدر وجود ندارین نظرات مخالفتون رو حتی اینجا بزارین. راه امام راحل از راه شما جداست ظاهرا
  • محمد جواد کیائی IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    1 0
    بدبخت مردمانی هستید که ادعای بزرگی می کنید...باوجود باشید و پوزه ظلم رو به خاک بمالید...آمریکا باید در برابر ایران سر خم کند...باید.
  • ناشناس IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    0 0
    شما چکاره هستید آقای مطهری اگردلت برای رابطه با امریکا می سوزد برو پیش بایدن ملت ایران شرف دارند و به پای انقلاب .کشور و رهبری ایستاده اند حیف است شما پسر شهید بزرگوار مطهری باشید
  • رضا IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    0 0
    رفراندم برای ساخت سلاح اتمی بگزارید.موشکها را از دست بدهیم فاتحه ایران خوانده است.گرسنگی بکشیم اما با عزت باشیم.
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    0 0
    متاسفانه درطول تاریخ عده‌ای دچاروادادگی می شوند روزی باپیامبر خدایند روزی دیگر مقابل علي کنار معاویه اين درس روزگاراست،
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    0 0
    فرمایشات حضرت امام خمینی ومقام معظم رهبری را در مورد آمریکا ومستکبرین هرگز فراموش نکنیم
  • وطن دوست IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    0 0
    مطهری واصلاح طلبان غربزده برا تشویش اذهان عمومی ایجادفتنه واشوب دست به هرکاری میزنند منظور ازحرف مطهری برگذاری رفراندوم نیست موضوع اصلی این است که اگر پی به عمق فاجعه وموضوع مطرح شده ببریم وبه ان بپردازیم ارسال سیگنالهای ضعیف برای غرب وامریکاست
  • ابن الرضا IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    0 0
    جناب اقای مطهری امریکا برای رابطه 12 شرط گذاشته است که ما باید ان را قبول کنیم از جمله: 1.تحویل موشکها 2.نظارت برسایت هسته ای 2.تحویل ونظارت برکارخانجات هسته ای 3.تحویل معادن دارای خاک غنی شده 4.لغو سپاه پاسداران 5.قطع ارتباط با حزب الله لبنان 6.تحویل چریکهای حزب الله به اسرائیل 7.تغییرقانون اساسی 8. آقایقزافی همه را پذیرفت امریکا از او خواست کارخانجات را تحویل دهد که داد باز معادن اورانیوم را خواستند مهندس وکشتی از امریکا امد همه را تحویل داد بازتحریم رفع نشد تا این که فرانسویها به وی خیانت کردند واورا با ان وضع فجیع کشتند وآبرویش را بردند ای کاش می جنگید ومانند قهرمان می مرد... امریکا مارا نیز مانند لیبی می خواهد وگرنه با هر قرار داد باید تحریم لغو می شد 1500 تحریم الان باقی است شما از طرف من نماینده هستید بروید با بایدن مذاکره کنید بگوئید تحریم ها لغو رابطه برقرار دعوا نداریم
  • IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    0 0
    به آقای مطهری باید گفت برای رسمیت بخشیدن به شغل دزدان و قاتلان هم رفراندوم بگذارند. هم کار قوه قضاییه سبک می شود و هم به پلیس نیازی نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس