آیا در صورت کشف واکسن کرونا باید آن را به طور مداوم تجدید کنیم؟! + پاسخ معاون وزیر بهداشت

سازمان جهانی بهداشت ۳۳ واکسن ساخته شده در ۱۹ کشور دنیا را برای انجام آزمایش‌های بالینی تأیید کرده است.

به گزارش مشرق، منابع خبری امروز دوشنبه گزارش داده‌اند سازمان جهانی بهداشت تا کنون واکسن‌های ساخته شده در ۱۹ کشور دنیا برای پیشگیری از کرونا را جهت انجام آزمایش‌های بالینی تأیید کرده است.

بیشتر بخوانید:

پوتین از احتمال ثبت دومین واکسن کرونای روسی خبر داد

روسیه آزمایش واکسن کرونا را بر روی ۴۰ هزار نفر آغاز کرد

طبق گزارش پایگاه «New Europe» در فهرست واکسن‌هایی که مورد تأیید قرار گرفته‌اند اسامی ۳۳ واکسن از ۱۹ کشور انگلستان، چین، روسیه، آمریکا، آلمان، ژاپن، هند، کره جنوبی، بلژیک، سوئد، سنگاپور، ایتالیا، استرالیا، تایوان، کوبا، فرانسه، اتریش و کانادا دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

چه کسانی باید واکسن آنفولانزا تزریق کنند؟

روزنامه گاردین هم گزارش داده سازمان جهانی بهداشت در حال انجام بررسی‌های لازم بر روی ۱۷۰ واکسنی است که ادعا شده می‌توانند در پیشگیری از واکسن کرونا موثر باشند.

تولید انبوه واکسن بیماری‌ها در شرایط معمول نیازمند سال‌ها آزمایش و صرف زمان است اما دانشمندان امیدوارند بتوانند ظرف ۱۲ تا ۱۸ ماه واکسن کرونا را تولید و آن را روانه بازار کنند.

واکسن‌ها آنتی‌ژن‌های ضعیف‌شده یا مرده‌ای هستند که دستگاه ایمنی بدن را برای مبارزه در برابر ویروس‌ها، آموزش داده و آن را به ساخت آنتی‌بادی تحریک می‌کنند.

واکسن‌ها چطور آزمایش می‌شوند؟

در مرحله آزمایش‌های پیش‌بالینی، پژوهشگران واکسن را به بدن حیوانات وارد می‌کنند تا ببیینند باعث تحریک سیستم ایمنی می‌شود یا خیر.

در مرحله اول آزمایش بالینی، واکسن به گروه کوچکی از انسان‌ها تزریق می‌شود تا مشخص شود که آیا ایمن است یا خیر. در این مرحله اطلاعاتی درباره اثرات واکسن بر تحریک دستگاه ایمنی بدن نیز جمع‌آوری می‌شود.

در مرحله دوم، واکسن به صدها نفر تزریق می‌شود تا دانشمندان بتوانند اطلاعات بیشتری درباره ایمن بودن آن و دوز مناسب آن به دست آورند.

در مرحله سوم، واکسن برای تأیید ایمن بودن آن و آثار جانبی احتمالی‌اش به بدن هزاران نفر تزریق می‌شود. در این مرحله، به گروه کنترل، دارونما تزریق می‌شود و اثربخشی واکسن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    7 1
    پس ایران کو؟
    • NL ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      6 1
      منتظر چین و روسیه است
  • احمد IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    1 0
    گفته شده بود که واکسن ایرانی کرونا در آبان ماه سال جاری وارد بازار می شود اما نام کشور ما در لیست سازمان بهداشت جهانی که نیست؟
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    0 0
    ما هم ملت امام حسین ایم انشالله خودش کمک میکنه
  • NL ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    5 0
    انیستیتو پاستور شده کلاس آشپزی اینقدر از ویروس ترس دارند که نمیتونن ویروس کشت بدهند اونوقت میخوان واکسن بسازند!
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    1 0
    مسئولین ایران در حال حاضر تکذیب می کنند.....
  • مهدی IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    0 0
    با سلام خدمت عزیزان. داستان مسئولین غرب پرستان ما با آمیخته شدن به سازمان صهیونیستی بهداشت جهانی همچنان ادامه دار خواهد بود.. مسولین ما دهن صهیونیست ها رو می بینن که تاییدشون کنن،ولی زهی خیال باطل.. تا ابد ما مورد تاییدشون نخاهیم بود!! ببیند روسیه قهرمان رو،ثبت کرد واکسن رو،تست کرد . جواب گرفت. الانم می خاد رو 40هزار نفر تست کنه. و قطعا جواب می گیره.. پوتین یه قهرمانیه که خودش عاشق قهرمانی رهبر عزیز ایرانه.. ولی مسئولین بدبخت ما دریغ ازین شجاعت و غیرت
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      0 0
      ایول داری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس