تب سنجی از گربه

دانشمندان کانادایی اعلام کردند یک داروی ضدویروس برای گربه‌ها می‌تواند در درمان مبتلایان به کووید ۱۹ مفید باشد.

به گزارش مشرق، محققان کانادایی اعلام کردند یک داروی ضدویروس که برای درمان بیماری کشنده ویروسی در گربه‌ها استفاده می‌شود می‌تواند در مبارزه با کرونا در انسان‌ها موثر باشد.

بر این اساس، جون لمیکس، استاد دانشگاه آلبرتای کانادا اعلام کرد این دارو می‌تواند مانع از تکثیر ویروس کرونا در سلول‌های انسان شود. این دارو در درمان بیماری ویروسی مرگبار در گربه‌ها بسیار موثر عمل کرده است. ما در تحقیقات خود شاهد آن بودیم که این دارو به همان اندازه در انسان‌ها نیز موثر عمل می‌کند. ما امیدواریم بتوانیم از این دارو به عنوان یک درمان موثر بر ضد ویروس کرونا استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید:

چه کسانی باید واکسن آنفولانزا تزریق کنند؟

محققان می‌گویند این دارو با مداخله در روند تکثیر ویروس می‌تواند به بیماری در بدن انسان پایان دهد. دانشمندان تاکید دارند این دارو با ممانعت از عملکرد برخی مولکول‌های پروتئاز در بدن افراد احتمالاً می‌تواند باعث بهبود بسیاری از بیماری‌ها از فشار خون بالا تا سرطان شود.

این دارو برای نخستین بار در سال ۲۰۰۳ و در همه گیری ویروس سارس (یکی دیگر از ویروس‌های خانواده کرونا) مورد آزمایش قرار گرفته بود.

دانشمندان کانادایی امیدوارند با توسعه این دارو بتوانند به روش درمانی موثر برای مقابله با ویروس کرونا برسند. غول‌های داروسازی جهان هم اینک بیشتر تمرکز خود را روی پیدا کردن واکسن کووید ۱۹ معطوف کرده‌اند. تاکنون ۲۵ واکسن کرونا به مرحله آزمایش انسانی رسیده است و تعدادی از آن‌ها مرحله آخر آزمایشات را طی می‌کنند. برآورد سازمان جهانی بهداشت این است که نسخه اولیه واکسن کرونا احتمالاً اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
    1 1
    بالاخره این گربه هم به یه دردی خورد ! خخخخ
    • IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
      1 0
      گربه ها با گرفتن موشها بسیار به انسانها کمک میکنند اگه گربه ها نبودند شهرهای ما جولانگاه موشها میشد
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
    0 0
    خدا کند دانشمندان گرامی هرچه زودتر به نتایج خوبی برسند وواکسنش انشاالله باموفقیت ونتیجه خوبی داشته باشد ودیگه شاهد مرگ هیج بنده ای ازبنده گان خدا درروی زمین نباشیم وما قدردان زحمات تمامی دانشمندان عزیز هستیم...
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
    0 0
    در ایران که بیمارستانها میگن فقط بو مایعات بخور و ازیترو.مابسین...خخخ
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    1 0
    گربه ها حیوونات ملوس وبامزه وبی آزاری اند..زبون بسته هاج وواج مانده این چیه تعجب کرده.!!وخیلی هم باهوش وحس قوی دارند بنده زباله راشب بیرون میذارم به محض اینکه صدا ومنو می بینه میره سر ظرفی که براش گذاشتم باغچه بیرون ببینه غذا هست..اگرهم بترسونیش ببینه فرار میکنه یه اداهایی ازخودشون در میارن خنده دار..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس