کد خبر 1111610
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
ماده اولیه واکسن کرونای ایرانی تولید شد/بخش عمده واکسن‌‌های آنفلوانزای امسال وارداتی است

رییس جمهوری روسیه از احتمال ثبت دومین واکسن کرونای روسی در ماه آینده میلادی خبر داد.

به گزارش مشرق، ولادیمیر پوتین در گفت و گویی مفصل با شبکه تلویزیون دولتی روسیه این مطلب را عنوان کرد.

بیشتر بخوانید:

روسیه آزمایش واکسن کرونا را بر روی ۴۰ هزار نفر آغاز کرد

نخستین کشور خریدار و مصرف کننده واکسن کرونا

پوتین با بیان اینکه در روسیه تمامی مراحل ثبت واکسن به شکل قانونی طی شده است و در خصوص واکسن دوم نیز به همین شکل عمل خواهد شد، به وضعیت جسمانی دختر خود اشاره کرد و گفت: خوشبختانه حال او خوب است و با مردم ارتباط مستمر دارد.

وی با بیان اینکه واکسن دوم قرار است با واکسن اول رقابت کند، اظهار داشت: از مردم و کادر درمانی تشکر می کنم که با حفظ نظم و رعایت مقررات بهداشتی باعث شدند  روسیه یکی از کشورهایی باشد که کمترین جانباخته را در خصوص کرونا داشته باشد.

پوتین خطاب به مردم روسیه هم گفت: هنوز کرونا تمام نشده است و در خیلی از کشورها موج دوم این بیماری به راه افتاده است از این رو تقاضا دارم موارد بهداشتی را همچنان رعایت کنید.

امکان بکارگیری نیروی نظامی روسیه در بلاروس

رئیس جمهوری روسیه امکان بکارگیری نیروی نظامی روسیه در بلاروس را بعید ندانست.

پوتین خاطرنشان کرد که نیروهای نظامی روسیه در بلاروس تا زمانی که عناصر افراط گرا، پا را از حد خود فراتر نمی گذارند و به سرقت و تاراج اموال عمومی نپردازند، بکار گرفته نمی شوند.

بیشتر بخوانید:

‍ پوتین در دوراهی بلاروس

پوتین تصریح کرد: از نیروهای امنیتی روسیه تا زمانی که وضعیت از کنترل خارج شود استفاده نخواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد که  امیدوار است مسائل در بلاروس بطور مسالمت آمیز حل و فصل شوند.

به گفته رئیس جمهوری روسیه، بلاروس نزدیکترین کشور به روسیه است و دو کشور دارای همکاریهای نزدیک و پیوندهای خویشاوندی هستند. 

پوتین گفت: آنچه که در بلاروس رخ می دهد قطعا برای روسیه بی اهمیت نیست. این کشور بسیار نزدیک است و از نظر قومی، زبانی، فرهنگی و مذهبی نزدیکترین کشور به ماست.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ارمان US ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    0 0
    اگر بجای دو واکسن هزار واکسن هم کشف شود بازهم همه ،چه کسانی که بدنشان انتی بادی دارد و چه کسانی که واکسن تزریق کنند به کرونا مبتلا میشوند علتش هم این است که در مبتلا شدن به کرونا دو عامل مهم است 1 میزان و مدت قرار گرفتن در معرض ویروس 2 مقدار ویروسی که شخص در معرضش قرار گرفته اگر شخصی واکسن بزند و انتی بادی هم داشته باشد ولی بدون ماسک و در معرض شدید ویروس کرونا قرار بگیرد مبتلا خواهد شد مثلا مدتی طولانی با بیماران کرونایی در محیط سربسته باشد واکسن فقط بدن را در برابر ابتلا به ویروس مقاومتر میکند ولی ایمنی صد در صد ایجاد نمیکند پس حتی با زدن واکسن هم باید استفاده از ماسک باشد و همان قوانین رعایت شود و بدنها نسبت به قبل مقاومتر شده اما ایمنی صد درصد و تضمینی ایجاد نمیشود هیچکس در دنیا قادر به دادن تضمین صد درصد نیست و نخواهد بود
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    1 1
    اینم رو اون یکی دخترش امتحان کرده؟؟؟؟!!!! خخخخخ. مشرق باهات شرط میبندم اینم مثل اون یکی هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس