کد خبر 1111475
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
اعزام 1200 نیروی گارد ملی و فدرال برای سرکوب معترضان در ویسکانسین

در ادامه سیاست‌های دولت ترامپ برای سرکوب معترضان، کاخ سفید حدود یک‌هزار نیروی گارد ملی را به همراه بیش از 200 نیروی امنیتی فدرال برای مقابله با معترضان به شهر «کنوشا» اعزام کرد.

به گزارش مشرق، در حالیکه اعتراضات به شلیک متعدد افسر پلیس به «جیکوب بلیک» جوان ۲۹ ساله غیرمسلح سیاهپوست آمریکایی در شهر «کنوشا» واقع در ایالت «ویسکانسین» وارد چهارمین شب خود شد، دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با استفاده از روش‌های پیشین خود برای سرکوب اعتراضات، حدود یکهزار نیروی گارد ملی و بیش از ۲۰۰ مأمور فدرال را برای مقابله با معترضان به شهر کنوشا اعزام کرد.

شبکه روسی «راشاتودی» در این خصوص گزارش کرد، «کیلی مک انانی» سخنگوی کاخ سفید چهارشنبه شب به وقت محلی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «رئیس‌جمهور (دونالد) ترامپ تمامی اشکال خشونت را محکوم می‌کند و معتقد است که ما باید تمامی مردم‌ آمریکا را در مقابل هرج و مرج و بی‌قانونی محافظت کنیم».

بیشتر بخوانید:

وی سپس در توجیه اقدام آمریکا در اعزام صدها نیروی گارد ملی آمریکا به کنوشا ویسکانسین گفت: «به این دلیل است که ما فرمانداران دموکرات را ترغیب می‌کنیم تا به منظور تقویت تلاش‌های نیروهای امنیتی محلی، درخواست اعزام گارد ملی و نیروهای امنیتی فدرال را مطرح کنند».

مک انانی ادامه داد: «ما به ویسکانسین در استقرار تقریباً یکهزار نیروی گارد ملی و بیش از ۲۰۰ نیروی امنیتی فدرال که شامل اف بی آی و سرویس مارشال‌های ایالات متحده می‌شود، کمک کرده‌ایم.

پیش از این اوایل روز گذشته (چهارشنبه)، ایورس، فرماندار ایالت ویسکانسین اعلام کرده بود که استقرار نیروهای گارد ملی در کنوشا را از ۲۵۰ نیرو به ۵۰۰ نیرو افزایش می‌دهد اما هیچ اشاره‌ای به استقرار نیروهای فدرال نکرده بود.

درست ساعاتی بعد از اظهارات ایورس در خصوص افزایش حضور نیروهای گارد ملی در کنوشا، ترامپ گفت که با فرماندار ویسکانسین گفت‌وگو کرده است و وی «با پذیرش کمک فدرال موافقت کرده است» که البته در آن زمان جزئیات بیشتری درباره استقرار نیروهای گارد ملی و فدرال ارائه نکرد.

روز دوشنبه هفته جاری ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت که بلیک را نشان می‌داد که به سمت خودروی خود در حال حرکت است و دو افسر پلیس نیز او را دنبال می‌کنند و به محض آنکه درب خودرو را باز می‌کند، یکی از افسران پلیس شروع به تیراندازی به وی می‌کند.

پدر و وکلای خانواده «جیکوب بلیک» که روز یکشنبه هفته جاری هفت مرتبه مورد اصابت افسر پلیس «ویسکانسین» قرار گرفته، اواخر روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کردند که بلیک از ناحیه کمر به پایین فلج شده است و پزشکان هنوز نمی‌دانند که این وضعیت به طور دائم ادامه خواهد داشت یا اینکه موقتی است.

در جریان اعتراضات شب گذشته میان معترضان و نیروهای امنیتی شهر کنوشا، دستکم دو نفر جان خود را از دست دادند و یک نفر دیگر نیز زخمی شد.

معترضان آمریکایی برای چهارمین شب برای مقابله با قانون منع آمد و شد که از ساعت ۱۹:۰۰ اجرا می‌شود تا یکشنبه ادامه دارد، به خیابان‌های کنوشا آمدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس