اخبار ویژه روزنامه ها

متأسفانه بخش مهمی از انتقادات مطرح شده در قبال عملکرد وزارت نفت، معطوف به چهره‌های سیاسی و ناآشنا با تحولات داخلی نفت بوده و کلی‌گویی‌ها، فرصت مناسبی را برای فرار به جلو زنگنه ایجاد کرده است.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

**********

کیهان

عصبانیت بعثی‌ها و جعجع‌های ایرانی از ناکامی در سرنگونی دولت

یک روزنامه زنجیره‌ای می‌گوید نوشته قبلی‌اش درباره انتخابات و حذف ریاست جمهوری استفاده از طنز برای استدلال و جا انداختن مطلب بوده است.

اخیراً روزنامه اعتماد در مطلبی به قلم عباس عبدی خطاب به طیف نیروهای انقلابی نوشت: ریاست جمهوری را حذف کنید و به جای آن نخست‌وزیری را برگردانید. پس از او هم سعید حجاریان نوشته دیگری منتشر کرد و با رد نظر عبدی به کنایه به شورای نگهبان نوشت: فقط یک نفر را نامزد ریاست جمهوری کند و همان رئیس‌جمهور شود تا دغدغه‌های طیف انقلابی برطرف شود.

روزنامه اعتماد دیروز متن دیگری از عباس عبدی (متهم پرونده نظرسنجی سازی به نفع آمریکا در دولت اصلاحات) منتشر کرده و از قول وی نوشت: بنده گمان می‌کردم که انتخابات سال ۱۳۹۸ با گشایش بیشتری نسبت به ۹۴ مواجه خواهد شد، ولی ماجرا ۱۸۰ درجه معکوس شد. خب تا اینجای کار مشکلی نبود، آنچه که ایراد داشت در ادامه بود. هنگامی که نوشتم، حالا این کار را کردید، بقیه‌اش را هم تکمیل کنید. این بی‌معنی است که ساختار اجرایی کشور در وضعیتی رودررو با نهادهای دیگر قرار داشته باشد. و این رودررویی ناشی از دو نوع مبنای قدرت است که لزوما با یکدیگر هماهنگ نمی‌شوند. این کار را انجام ندادند. و کار به جایی می‌رسد که نهاد برآمده از انتخابات ۱۳۹۸، حتی نمی‌تواند اقدام به یکدست‌سازی ساختار اجرایی و تقنینی کند، در حالی که اختیارات آن را دارد. و در نهایت کار به جایی می‌رسد که جز طنز شیوه دیگری برای بیان واقعیت کارآیی ندارد. چرا که نمایندگان به جای استیضاح وزیر که حق و مسئولیت خودشان است به سران قوا از جمله رئیس خودشان و رئیس‌جمهور که او را قبول ندارند نامه می‌نویسند که آقا تو را به خدا این آقای وزیر نفت رابردارید!! این پدیده را جز با طنز با چه زبان دیگری می‌توان بیان کرد؟

وی می‌افزاید: آن یادداشت می‌خواست بگوید که ادامه روند منطقی انتخابات ۱۳۹۸ تبدیل ساختار ریاست‌جمهوری به نخست وزیری حتی پیش از ۱۴۰۰ است. ولی اگر ریاست‌جمهوری بخواهید باشد، به ناچار باید پیشنهاد آقای حجاریان را اجرا کرد. همچنین اگر ۴۰ تا ۴۵ میلیون رأی برای پشتوانه مردمی نظام لازم است، پس چرا آن انتخابات برگزار شد؟ آمدن آقای روحانی به‌طور واضحی مطلوب ساختار نبود، ولی چون پشتوانه آرای مردمی برای تنفس این ساختار لازم و حیاتی است، دستیابی به چنین میزان رأیی به مشکلات حضور روحانی ترجیح داشت. ولی اگر وجود رأی بالای مردمی از محاسبات قدرت خارج شده، نیازی به تکرار آن برنامه‌ها نیز

نیست.

درباره این یادداشت مغالطه‌آمیز گفتنی است: اولاً عناصر تندرو و آلوده‌ای مانند عبدی و حجاریان، سرخود حرف نمی‌زنند بلکه غالباً طبق مأموریت‌های دیکته شده رفتار می‌کنند. آنها در سال ۹۲ و ۹۶ عملاً تبدیل به تبلیغات‌چی ستاد آقای روحانی شدند- با همان تلقی که روح‌اله زم در خارج کشور گفته بود: افزایش ناکارآمدی و رساندن کشور به نقطه جوش!- اما پس از حوادث دی سال ۹۶ و به ویژه در بحبوحه التهابات آبان ماه سال گذشته ناگهان خواستار استعفای روحانی شدند. آنها دلسوز مردم نبودند بلکه دقیقاً در چارچوب نقشه ایجاد بی‌ثباتی در کشور رفتار می‌کردند. این سناریو توسط آمریکایی‌ها همزمان در عراق و لبنان هم کلید خورده بود و نیروهای غربگرایی مانند بعثی‌های عراق و سمیر جعجع و ولید جنبلاط در لبنان، بر دولت مستقر فشار آورده بودند تا به واسطه برکناری آن، این دو کشور عضو محور مقاومت را دچار بی‌ثباتی و به هم ریختگی کنند.

عناصری مانند عبدی و حجاریان فقط این بار از مأموریت آمریکایی تمکین نکردند بلکه در دوره موسوم به اصلاحات نیز از یک سو از، خاتمی و مجلس ششم حمایت کردند و از طرف دیگر سر بزنگاه، خواستار استعفا و خروج از حاکمیت شدند. با آن تجربه، آنها اگر صداقت داشتند نباید در سال ۹۲ و ۹۶ دوباره در انتخابات نقش‌آفرین می‌شدند.

در مقابل این نقشه آمریکایی و صهیونیستی روشن بود که نیروهای طرفدار انقلاب و امنیت و ثبات کشور، مصلحت‌سنجی کنند و همین نکته، موجب آزار و عصبانیت شدید مهره‌های مأموریت‌دار غرب شده است.

امثال عبدی و حجاریان که دسترسی به نظرسنجی‌ها دارند بهتر از هر کسی می‌دانند محبوبیت دولت و نامزد اجاره‌ای آنها- تعبیری که خود افراطیون مدعیان اصلاح‌طلبی بارها به کار بردند- در برخی مقاطع زیر ۱۰ درصد رسید. و نیز بهتر از هر کس می‌دانند که حتی مجلس دهم با وجود این که اکثریتش حامی دولت بود، در یکی دو سال گذشته- پس از طرح ۵ سؤال از رئیس‌جمهور و قانع نشدن از ۴ پاسخ- تا مرز استیضاح روحانی پیش رفت و صرفاً به اعتبار مصالح کلان کشور این موضوع، متوقف شد. بنابراین به رخ کشیدن رأی ۲۴ میلیونی عاری از واقعیت‌های روز کشور است به ویژه از سوی کسانی که علت اصلی ناکامی دولت در عملی کردن وعده‌ها و رفع مشکلات بوده‌اند.

و بالاخره این که مدعیان اصلاحات چند برابر نامزدهای مورد نیاز برای انتخابات مجلس، نامزد تأیید شده داشتند به نحوی که به جای یک فهرست، چند فهرست ارائه کردند اما چون کارنامه سیاهی در مدیریت اجرایی و مجلس و شورای شهر برجای گذاشته بودند، با عدم اقبال مردم مواجه شدند و نامزدهای آنها نتوانستند رأی‌هایی بیش از ۶۷ هزار - یا ۱۹ هزار- رأی کسب کنند. بنابراین، مشکل از بی‌کفایتی و خیانت و فساد بیرون زده از ائتلاف مدعی اصلاحات و اعتدال است و نه نظارت شورای نگهبان.

غیر از افتتاح زحمات دیگران چه هنری به خرج داده‌اید

وزیر نفت دوست دارد درباره کارنامه‌ ضعیف خود متکلم وحده باشد و با منتقدان و کارشناسان روبرو نشود. روزنامه جوان در این زمینه نوشت: یکی از واهمه‌های زنگنه و تیمش مواجه با کارشناسان فنی و منتقدان است. وزارت نفت دلداده «منتقدان سیاسی» خود است، چراکه می‌تواند با مطرح کردن مواردی که شاید در ظاهر درست باشد آن‌ها را به گوشه رینگ ببرد.

متأسفانه بخش مهمی از انتقادات مطرح شده در قبال عملکرد وزارت نفت، معطوف به چهره‌های سیاسی و ناآشنا با تحولات داخلی نفت بوده و کلی‌گویی‌ها، فرصت مناسبی را برای فرار به جلو زنگنه ایجاد کرده است.

او در تریبون‌های یکطرفه می‌گوید تولید نفت از پارس جنوبی دو برابر شده، ایران صادرکننده بنزین و تولید از غرب کارون پنج برابر شده است. بیش از ۱۵ قرارداد توسعه‌ای با شرکت‌های داخلی امضا شده، گازرسانی به روستاها جهش بزرگی داشته است، خط لوله گروه - جاسک در مراحل پایانی است و حماسه‌هایی از این دست.

افتخاراتی که زنگنه برای خود می‌تراشد از جانب طرفداران او هم محکوم است، محکوم به اینکه کاری نکرده و تنها و تنها کارهای درستی را که دولت گذشته کلید زده و به افتتاح نزدیک کرده، به دولت یازدهم تحویل داده تا افتخارش برای زنگنه باشد. کسی نمی‌پرسد که چرا او در طول ۱۶ سال وزارت خود یک پالایشگاه هم نساخته و هیچ پروژه بزرگ جدیدی را طی هفت سال اخیر استارت نزده است. کسی از ژنرال سؤال نمی‌کند که در آزادگان جنوبی چه گذشته و چه تراژدی رخ داده است.

جالب است بدانید وزیر نفت طی هفت سال گذشته با بسیاری از رسانه‌های همسو و اصلاح‌طلب مصاحبه کرده، ولی هیچ‌گاه با رسانه‌های منتقد خود رودررو نشده و از مصاحبه‌های چالشی فرار کرده است. دلیلش هم آن است که نمی‌تواند حریف منتقدانی شود که با اسناد دقیق از پشت پرده تک‌تک تصمیمات وزارت نفت طی سال‌های اخیر آگاه هستند. وزیر نفت دوست دارد متکلم‌وحده باشد و از مواجه شدن با کارشناسان منتقد هراس دارد.

«گشایش اقتصادی» به سرنوشت «چنان رونقی بدهیم» دچار نشود

وعده اخیر رئیس‌جمهور محترم مبنی بر گشایش اقتصادی، مردم را یاد سایر وعده‌هایی که در تمام ۷ سال گذشته داده، می‌اندازد: «اُنچنان رونق اقتصادی‌ای ایجاد خواهیم کرد که هیچ کس به یارانه نیاز نخواهد داشت»، «هم چرخ هسته‌ای را خواهیم چرخاند و هم چرخ اقتصاد و معیشت را».

روزنامه وطن امروز در یادداشتی می‌نویسد؛ وعده گشایش اقتصادی هم جدا از وعده‌های قبلی رئیس‌جمهور نیست و البته احتمالا جزو آخرین وعده‌های آقای روحانی باشد.  به نظر می‌رسد وعده گشایش اقتصادی همان بحث فروش نفت از طریق بورس و اوراق سلف یا سلف نفتی است. به‌رغم همه وعده‌ها؛ اینکه برجام کلید حل مشکلات خواهد بود و تمام نفت کشور با برجام صادر خواهد شد، دیدیم برعکس شد، صادرات و فروش نفت کشور حتی از دوران دولت قبلی که متهم بود تعامل با دنیا ندارد و به خاطر سیاست‌های بین‌المللی غلط، امکان فروش نفت برایش فراهم نیست بسیار کمتر شد و ادعاها هیچ کدام جامه عمل نپوشید.

این روزنامه می‌افزاید؛ فروش نفت یعنی منبع درآمد برای دولت. طبق قانون تمام منابع درآمدی که بعداً به هزینه‌کرد تبدیل می‌شود، باید در قالب قانون بودجه تصویب شود؛ به عبارت دیگر باید دخل‌وخرج به تصویب مجلس رسیده باشد.

سابقه نداشته یک دولت یا وزارت نفت خارج از چارچوب بودجه به میل خودش نفت ملی که متعلق به بیت‌المال است را استخراج و به هر کسی که دوست دارد بفروشد و در نهایت مشخص نباشد پول حاصل از این فروش به کجا واریز و خرج چه چیزی می‌شود. این اقدام در چارچوب بودجه نیست و خلاف قانون محسوب می‌شود.

این روزنامه با انتقاد از رویکردهای صرفاً تعهدزای دولت برای دولت بعدی می‌نویسد: به نظر می‌رسد دولت قصد دارد زمین سوخته به دولت بعدی تحویل دهد. دولت دو سال بعد محکوم به پرداخت بدهی‌های دولت فعلی است. این یعنی تحویل زمین سوخته و خزانه خالی به دولت سیزدهم.

دولت به بهانه کسری بودجه به دنبال فروش نفت است اما بودجه سال ۹۹ را چه کسی بسته؟

دولت و آقای نوبخت بودجه را بستند، سوال و بازخواستی که باید از آقای نوبخت صورت گیرد این است: شما که می‌دانستی در این مدت چه اتفاقاتی خواهد افتاد و فضای فروش نفت و اقتصاد کشور را پیش‌بینی کرده بودی، چرا چنین بودجه‌ای بستی که همین ابتدای سال با کسری عظیم مواجه شده است؟ آقای نوبخت باید در این باره مورد بازخواست قرار گیرد.

با فرض پذیرش کسری بودجه، جبران این کسری همیشه راه و روش داشته است، دولت به مجلس مراجعه کرده و راهکارهای جایگزین را از مجلس درخواست می‌کند تا بعد از تصویب مجوز تعریف منابع درآمدی جدید داده شود، از جمله قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی که اتفاقا دولت موافق آن نبود و مجلس آن را تصویب کرد، خود یک منبع درآمدی جدید است که تا به امروز وجود نداشت.

مشابه این راهکارهای قانونی برای جبران کسری بودجه فراوان است و لازمه آن مراجعه دولت به مجلس است. دولت می‌توانست لایحه‌ای به مجلس ارائه کرده تا نهایتا بعد از عبور از مسیر مجلس مورد حمایت نمایندگان قرار می‌گرفت.
 

ایران

شکایت از میرسلیم در حال بررسی است

باخبر شدیم که  حسن شجاعی، نایب رئیس هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان از بررسی شکایت محمدرضا رضایی نماینده جهرم از مصطفی میرسلیم نماینده تهران در این هیأت خبر داد. به گزارش تسنیم، شجاعی گفت: اخیراً آقای میرسلیم ادعایی درباره پرداخت رشوه ۶۵ میلیاردی به یکی از نمایندگان مجلس دهم داشته که در همین زمینه رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران در مجلس یازدهم و دهم از وی به هیأت ‌نظارت بر رفتار نمایندگان شکایتی را داشته‌ تا در این هیأت این موضوع بررسی شود. وی با بیان اینکه تاکنون برای بررسی این شکایت دو جلسه تشکیل شده، ادامه داد: در این جلساتی که برگزار شده است از مطلعین این پرونده دعوت شده تا با حضور در جلسه اطلاعات خود را ارائه کنند. نماینده ابهر با اعلام اینکه از آقای قالیباف شکایت رسمی به این هیأت درباره این موضوع واصل نشده است، افزود: قرار بر این شده تا آقای میرسلیم نیز مدارک و مستندات خود را به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان ارائه کند تا آنها نیز مورد بررسی قرار گیرد. نایب رئیس هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان تصریح کرد: این پرونده در حال بررسی در این هیأت است و پس از جمع‌بندی نتیجه آن را اعلام خواهیم کرد.

آرمان

توئیت گروسی پس از دیدار با ظریف

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تمایل وزیر خارجه کشورمان برای افزایش همکاری‌ها با این آژانس قدردانی کرده است. رافائل گروسی روز سه‌شنبه در توئیتی نوشت: دیداری با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران داشتم تا گفت‌وگوهایی که در تهران در حال انجام گرفتن است، تداوم یابد. از تمایل وی برای افزایش همکاری‌ها با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قدردانم.

چقدر از حساب تاج و دوستانش می‌رود؟

سیداحسان قاضی‌زاده‌هاشمی نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که آیا مقصران قرارداد ویلموتس توان پرداخت پول ۲۰۰ میلیاردی غرامت او را دارند، گفت: برآورد از اموال‌شان این است که دارند. البته عدد و رقم قرارداد فقط ۲/۶میلیون یورو غرامت نیست. ۵/۲ میلیون یورو هم قبلا هزینه شده است. رقم کلی ۸/۷میلیون یورو است که باید بدهند.

وکیل سوئیسی ویلموتس رفت

فدراسیون فوتبال با کناره‌گیری وکیل سوئیسی در پرونده سرمربی سابق تیم ملی موافقت کرده است. به دنبال مذاکرات روزهای گذشته فدراسیون فوتبال با لودویک دلشات، وکیل سوئیسی در پرونده مربوط به مارک ویلموتس و مباحث مربوطه در این باره، فدراسیون با کناره‌گیری نامبرده از پرونده موافقت کرده است. بر این اساس با تاکیدات صورت گرفته در هیات رئیسه فدراسیون و رایزنی‌های دبیرکل فدراسیون قرار است فدراسیون فوتبال با تقویت تیم حقوقی پرونده و همچنین بهره بردن از ظرفیت کارشناسان و دستگاه‌های ذی‌ربط در جهت شکایت از این رای غیرمنصفانه به دادگاه عالی ورزش اقدامات بعدی را انجام دهد.

قدردانی مجدد «مادورو» از ایران

رئیس‌جمهور ونزوئلا ضمن قدردانی مجدد بابت کمک‌های ایران در حوزه انرژی، گفت که به دلایل امنیتی نمی‌تواند جزئیات ابعاد کامل همکاری‌های دو کشور را افشا کند. «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا مجددا بابت کمک‌های جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تحریم‌های همه‌جانبه آمریکا قدردانی کرده است.

تجمع کارگران هتل هرمز

۱۲۰ نفر از کارکنان و پرسنل هتل هرمز بندرعباس در اعتراض به اخراج و عدم‌پرداخت سنوات و حقوق در جلوی درب این هتل دست به تجمع زده‌اند. به گفته این کارکنان از اسفند ماه سال ۹۸ اخراج پرسنل به دلیل شیوع بیماری کرونا و عدم پذیرش مسافر در هتل هرمز آغاز شده است؛ اما هنوز پس از گذشت چندین ماه بیمه بیکاری کارکنان پرداخت نشده است. برخی از کارکنان که در پست خود حضور دارند نیز از عدم‌پرداخت چندین ماه حقوق معوقه خود گله‌مند هستند.

آقای نماینده PMD نه PND

نماینده مخالف برجام در مجلس توئیتی همراه با یک اشتباه عجیب و غریب منتشر کرده است. محمدجواد کریمی‌قدوسی در توئیتیش «PMD» را «PND» نوشته است. او در این توئیت نوشته است: «آقای روحانی ۱۲۰۰ دسترسی به بازرسان آژانس با هدف #جاسوسی آنها از سایت‌ها و اشخاص نتیجه‌اش شد ترور دانشمندان در گذشته و خرابکاری در # نطنز و صدور قطعنامه در چندی قبل؛ این است # برجام و بستن پرونده PND پس کی باید عبرت بگیرید؟!» البته این اولین بار نیست که این نماینده مجلس چنین اشتباه بزرگی می‌کند.

لغو پروازهای ابوظبی-شانگهای

چین پرواز مسیر ابوظبی-شانگهای هواپیمایی الاتحاد امارات متحده عربی را که به تازگی از سر گرفته شده بود به دلیل ابتلای تعدادی از مسافران آن به کرونا، تعلیق کرده است. دولت محلی شانگهای روز سه‌شنبه ‌اعلام کرده است پرواز خط هوایی الاتحاد ایرویز از ابوظبی به شانگهای را به مدت یک هفته دیگر به دلیل شناسایی مواردی از ابتلا به کرونا متوقف کرده است. بر اساس مقررات شرکت هواپیمایی چین، بعد از تعطیلی چند ماهه خطوط پروازی خارجی، شرکت‌های خارجی از ۱۹ خرداد سال جاری اجازه یافتند هر هفته یک پرواز به یکی از شهرهای چین غیر از پکن انجام دهند.

رای هم بیاورم به پاستور نمی‌روم

زیباکلام به اظهارات حسین انصاری‌راد درباره نامزدی‌اش در انتخابات واکنش نشان داده است. صادق زیباکلام درخصوص این سخن حسین انصاری‌راد که شخصیتی مانند صادق زیباکلام باید در انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد شود، گفت: «من از سال۹۶ تاکنون شرمنده مردم هستم. خیلی‌ها بودند که در آن سال نمی‌خواستند در انتخابات شرکت کنند و من آنها را راضی به حضور در انتخابات کردم و اکنون جوابی به آنها ندارم که بدهم و باور کنید نمی‌توانم به چشم‌شان نگاه کنم. با چنین وصفی اگر من نامزد شوم و شورای نگهبان هم من را تأیید کند و از قضا رأی هم بیاورم، راهی پاستور نمی‌شوم، زیرا می‌دانم برای برون‌رفت از بحران‌های کنونی هیچ قدمی نمی‌شود برداشت. به همه افرادی که از همین حالا در سودای ریاست‌جمهوری به‌سر می‌برند هم می‌گویم از همین حالا فکر پاستور را از سر بیرون کنند تا شرمنده مردم نشوند».

رئیس‌جمهور اقتصاددان اول بدبختی است

عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی گفت: رئیس‌جمهور باید سیاستمدار باشد، نه لزوما کارشناس. وظیفه رئیس‌جمهور هماهنگی با همه است و اگر خودش را داناتر از همه بداند، آغاز بدبختی است. وی افزود: وظیفه رئیس‌جمهور این است که حرف همه را گوش کند و از درون آن یک سیاست مورد وفاق به دست بیاورد. البته که رئیس‌جمهور باید اقتصاد و امنیت و... را بفهمد ولی اگر خودش فکر کند که اقتصاددان است، اول بدبختی است.

۱۰ سال دیگر درباره وقایع ۹۶ صحبت می‌کنم

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: ما از اتفاقاتی که در دی ماه ۹۶ در کشور رخ داده، عبور کرده‌ایم و دیگر نمی‌خواهیم آن را باز کنیم تا این مسأله به نوبه خود باعث جدایی و تفرقه شود. ان‌شاءا... ۱۰-۱۵ سال دیگر در این زمینه بحث می‌کنیم. هیچ گفت‌وگویی میان ما و آمریکا نیست. شما باید اظهارنظرهای آقای ترامپ را درباره ایران،‌ کنار اظهارنظرهای دیگر داخلی یا خارجی او قرار دهید؛ مانند اظهارنظرهای او درباره اروپا، فرانسه، اظهارنظر درباره آلمان یا حتی صحبت‌های او درباره کرونا.

دستگیری ۳ نفر از عاملان قدرت نمایی

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر در استان مازندران از دستگیری ۳ نفر از عاملان قدرت‌نمایی در فضای مجازی خبرداده است. سرهنگ حسن عنایتی‌گنجی گفت: به دنبال انتشار کلیپ و تصاویری از خشونت‌طلبی و قدرت‌نمایی تعدادی افراد در فضای مجازی، موضوع در دستور کار پلیس امنیت عمومی و پلیس فتای این شهرستان قرار گرفته است. وی تصریح کرد: از آنجایی که این اقدام موجب رعب و وحشت شهروندان شده بود، ماموران اقدامات اطلاعاتی را برای شناسایی و دستگیری متهمان آغاز کردند. سرهنگ عنایتی در ادامه خاطرنشان کرد: پس از بررسی‌های فنی ۳ نفر از این افراد که اقدام به ترویج خشونت و قدرت نمایی در فضای مجازی می‌کردند شناسایی شدند.

کنایه به‌ آمار مخاطبان تلویزیون

اخیرا آماری ارائه شده است که برنامه فوتبال برتر در برنامه‌های زنده شبکه سه جزو کم‌بیننده‌ترین‌هاست. محمدحسین میثاقی نسبت به آماری که درباره بینندگان برنامه فوتبال برتر منتشر می‌شود، واکنش نشان داده است. او در این باره با خنده و کنایه گفته است: «آمارها لیگ دو عجیب است. مثلا تیمی در ۵ بازی آخر ۳۰ گل خورده یا تیمی در نیمه اول سه کرنر داده و در نیمه دوم ۱۹ کرنر! آمارها مانند تعداد بینندگان برنامه‌های تلویزیونی که اعلام می‌کنند، خنده‌دار و عجیب و غریب است!» او امروز هم در گفت‌وگوهای این آمار را با نظرسنجی‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا مقایسه کرده بود.

دلتنگی بیرانوند برای دربی

علیرضا بیرانوند گلر سابق پرسپولیس و فعلی آنتورپ بلژیک در تمام تقابل‌های قبلی مقابل استقلال طی چهار سال گذشته بازی کرد و حتی یک دیدار را هم از دست نداد. انصافا هم علیرضا همیشه جزو بهترین‌های تیمش در دربی بوده و حتی سابقه گرفتن پنالتی در این بازی را دارد. از همین‌رو و به بهانه نزدیک شدن به دربی با علیرضا تماس گرفتیم تا نظرش را درخصوص این بازی بپرسیم. علیرضا، دربی نزدیک است. دلت برای حضور در این بازی تنگ نشده؟ اگر بگویم نشده، درست نیست. وحشتناک دلم برای بازی در دربی تنگ شده ولی خب چاره‌ای نیست و باید با این دلتنگی کنار بیایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • احمد IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    4 0
    هر چه فکر کردم برای عباس عبدی و حجاریان بهتر از کلمه حیف نون ندیدم
  • ع IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    0 6
    چطور زمانيكه احمدي نژاد محبوبتان دسترنج دولت قبلي رو افتتاح ميكرد چيزي نمي گفتيد
    • وطن پرست DE ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      0 0
      دقیقا کدوم طرح رو می گی!! مرد باش اسم پروژه و میزان پیشرفت زمان تحویل به دولت احمدی نژاد روب گو. هرکی نگه حیف نونه.
  • SE ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    3 0
    با خاصه خوری جیبها را پر کرده اند
  • SE ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    9 0
    صادق زیباکلام شایسته حضور در کلاس اول ابتدایی هم نیست چه رسد به پاستور. در دانشگاه هم ذهن جوانان معصوم را مسموم میکند.
  • SE ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    4 0
    صادق زیبا کلام توییت زده که کالیفرنیا برای خاموش کردن آتش جنگلها از کانادا و استرالیا درخواست کمک کرده و چرا تا بحال ایران برای اطفای حریق جنگلها از هیچ کشوری کمک نگرفته است.او و دوستانش کمک کشورهای همسایه را در شایسته ایران نمیدانند. چون بهنگام کمک رسانی حشد الشعبی و شهید بزرگوار المهندس اعتراض داشتند که برای چه اینها برای کمک آمده اند حالا خدا بذادمان برسد که اگر به پاستور برود برای اطفای آتش جنگلها الیاس حضرتی را می فرستد تا از برمه و کامبوج کمک بیاورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس