اخبار ویژه روزنامه ها

عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان می‌گوید عارف و موسوی لاری با استعفا از ریاست و معاونت ریاست این شورا از خود رفع تکلیف کردند.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

**********

کیهان

سازندگی: روحانی می‌رود اما هزینه‌هایش برای اصلاح‌طلبان می‌ماند

ارگان مطبوعاتی حزب کارگزاران معتقد است دولت به تنهایی تصمیم می‌گیرد، اما مسئولیت آن را با گروه‌ها و احزاب تقسیم می‌کند.

روزنامه سازندگی در یادداشتی خاطرنشان کرد: دولت روحانی در هر جنبه‌ای ضعیف یا ناکارآمد باشد، در تقسیم هزینه‌ تصمیم‌هایش در همه این هفت سال خوب عمل کرده است؛ از مذاکره با آمریکا تا مسئله عزاداری‌های ماه محرم در دوره کرونا، دولت به نحوی وارد میدان شده که گویی تصمیمش برآیند نظرات متنوع جامعه و نخبگان سیاسی از جناح‌های مختلف است. حتی در جاهایی که تصمیم از پیش تعیین شده  دولت با نظرات عموم کارشناسان و صاحب‌نظران مخالف باشد، شیوه رسانه‌ای شدن آن به نحوی مدیریت می‌شود که جمع بزرگتری را شریک تصمیم خود کند تا در صورت هزینه‌دار شدن آن، بتواند از مسئولیت خود بکاهد. نمونه مشخص و معروف آن، داستان «ارز جهانگیری» است که اکنون می‌دانیم از سوی نزدیکان روحانی تصمیم‌گری و اعلام آن به آخرین سنگر اصلاح‌طلبان در دولت یعنی معاون اول رئیس‌جمهور سپرده شد.

در هفته جاری خبری در فضای مجازی دست به دست می‌شد که نحوه انتشار آن یادآور داستان ارز جهانگیری بود.

پس از یک هفته گمانه‌زنی درباره وعده «گشایش اقتصادی» رئیس‌جمهور که پیش‌بینی بسیاری از تحلیل‌گران درباره احتمال تایید FATF  از سوی برخی نهادها، تکذیب معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر ریاست‌جمهوری موجب شد تا اذهان عمومی به سمت موارد دیگری برود. به فاصله چند ساعت پس از انتشار توییت علیرضا معزی، ویدئوی تقطیع شده‌ای از سخنان سید حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ایران و نایب رئیس اسبق شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در دیدار ماه رمضان روحانی با فعالان سیاسی منتشر شد که در آن مرعشی پیشنهاد فروش نفت به مردم در ازای ارز و طلا را مطرح می‌کرد. خبرنگاران مطلع از منابعی که لابد مورد وثوق‌شان بود، اعلام کردند که خبر «گشایش اقتصادی» روحانی همین ایده است. در کشوری که از ایده‌ تا عمل فاصله بسیار است و ممکن است در این بین تغییرات زیادی اتفاق بیفتد، سکوت دولت در برابر پرسش‌ها و ابهام‌های اجرای طرح می‌تواند معنادار باشد؛ به خصوص که در پس این سکوت، فشارها به سمت ایده‌پرداز اولیه طرح سوق پیدا کرد.

پرسش‌های منطقی افکار عمومی درباره چگونگی اجرای این طرح پابرجاست و سوال این است که چرا و با چه انگیزه‌ای پیش از قطعی شدن ابعاد موضوع و اعلام رسمی آن درز مدیریت شده این خبر اتفاق می‌افتد؟ جالب آن که شخص روحانی در همان جلسه مذکور در بخشی- که از ویدئوی وایرال شده حذف گردیده است- صحبت‌های مرعشی را قطع کرده و می‌پرسد که عدد 10 میلیارد دلار ارزی که شما و دیگر صاحب‌نظران می‌گویید دست مردم است، از کجا آمده؟ این پرسش و پرسش‌های دیگر که حتما دولت برای‌ آنها پاسخ قانع‌کننده یافته است، باید به مردم توضیح داده شود.

نکته مهم اما این که تا کی قرار است این نوع رابطه بین دولت و اصلاح‌طلبان برقرار باشد و اصلاح‌طلبان تنها نقش پیشنهاددهنده را بازی کنند و در تصمیم‌گیری و اجرا کنار گذاشته شوند؟ روندی که به هزینه‌ شدن سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان در پروژه‌هایی که تاثیر اندکی در اجرای آن دارند، انجامیده است.

اما این شکل از رابطه بین طرفین برای دولتی که از سال آینده در خوشبینانه‌ترین حالت به جریانی در بین جناح‌های سیاسی کشور تقلیل پیدا می‌کند، سرمایه‌ساز نیست و خاطره بدی به یادگار خواهد

گذاشت.

استعفای عارف و موسوی لاری مشکل خودشان را حل کرد، نه اصلاح‌طلبان

عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان می‌گوید عارف و موسوی لاری با استعفا از ریاست و معاونت ریاست این شورا از خود رفع تکلیف کردند.

به گزارش «فردا»، روزی که محمدرضا عارف از ریاست شورای عالی سیاست‌گذاری استعفا داد خیلی از سیاسیون گفتند «او قصد جدی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری دارد.» مزیت عارف قطعی بودن تأیید صلاحیتش است اما با وجود عملکرد فراکسیون امید در مجلس دهم، بسیاری از اصلاح‌طلبان آسیب رجوع دوباره به عارف را بیشتر از منفعتش می‌دانند.

غلامرضا انصاری عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان درباره عزم محمدرضا عارف برای نامزدی در انتخابات و استعفای او از ریاست شورای عالی سیاست‌گذاری گفت: معتقدم نخست باید تکلیف شورای عالی سیاست‌گذاری مشخص شود. بزرگان جریان اصلاحات و دبیران کل احزاب اصلاح‌طلب باید زودتر درباره ادامه کار این شورا یا نهاد جایگزین آن تصمیم بگیرند.

وی افزود: انتقاد من به آقای عارف و موسوی ‌لاری آن است که آنها نباید به این شکل از شورای عالی سیاست‌گذاری استعفا می‌کردند. پیش از این استعفاها باید تدبیر لازم برای سرنوشت شورا یا نهاد جایگزین اندیشیده می‌شد. در واقع آقایان عارف و موسوی لاری با استعفا دادن و کنار رفتن از خود رفع مسئولیت کردند حال آن‌که این کار، مشکلی را حل نکرد.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت یادآور شد: وقتی تکلیف نهاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان مشخص شد ما باید مشخص کنیم که با چه معیارها و ویژگی‌هایی می‌خواهیم وارد عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری شویم. بنا به صحبت‌های بزرگان به سمت حمایت از نامزدهای غیر اصلاح‌طلب و عاریتی سوق پیدا نمی‌کنیم.

وی افزود: اگر نامزد اصلاحات از شجاعت، جسارت، توانمندی و برنامه شفاف برای عبور از بحران برخوردار نباشد مردم قطعاً اقبالی نشان نخواهند داد.

قوامی: عارف با نامزد شدن آبروی خودش و اصلاح‌طلبان را نبرد

عضو مجمع روحانیون می‌گوید: عارف با نامزد شدن در انتخابات آبروی خودش و اصلاح‌طلبان را نبرد.

ناصر قوامی که در مجلس ششم ریاست کمیسیون حقوقی و قضایی را برعهده داشت، درباره احتمال نامزدی محمدرضا عارف در انتخابات 1400 به نامه‌نیوز گفت: «خواهش من از آقای عارف این است که دست به این کار نزند و بیش از این حیثیت و آبروی اصلاح‌طلبان را به حراج نگذارد.»

وی در پاسخ به اینکه آیا محمدرضا عارف گزینه‌ای است که بتواند مورد اجماع اصلاح‌طلبان قرار بگیرد؟ گفت: «اگر اصلاح‌طلبان هم درباره آقای عارف اجماع کنند، او به هیچ وجه در میان مردم محبوبیت ندارد. دلیلش نیز همین چهار سال حضور ایشان در مجلس است که مردم فراموش نمی‌کنند.»

این فعال اصلاح‌طلب تاکید کرد: «من از آقای عارف خواهش می‌کنم که آبرو خودشان و اصلاح‌طلبان را محفوظ نگاه داشته و بیش از این نبرند».

قوامی در پاسخ به این که علت تمایل عارف به حضور در انتخابات 1400 چیست و چرا فکر می‌کند که ظرفیت مناسبی برای این کار است؟ گفت: «من فکر می‌کنم که آقای عارف می‌خواهد به اصولگرایان خدمتی کرده باشد، اصولگرایان هم می‌خواهند که عارف بیاید برای اینکه بگویند ما اصلاح‌طلبان را تایید کردیم، اما رای نداشتند و پایگاه اجتماعی آنان آسیب دیده است.»

این نماینده پیشین مجلس در پاسخ به اینکه کدام یک از طیف‌های اطلاح‌طلب ممکن است از عارف حمایت کنند؟ گفت:‌ «این نکته را توجه داشته باشید اصلاح‌طلبان فقط چند نفر در تهران که در شورای عالی و با عناوینی نشسته‌اند، نیستند. در استان‌ها و شهرستان‌ها نیز افراد اصلاح‌طلب بانفوذی هستند که از روحانی حمایت کرده بودند. این گروه با توجه به عملکرد ناصواب عارف در مجلس از وی حمایت نخواهند کرد. با این حال فکر می‌کنم که برخی اصلاح‌طلبان که می‌خواهند به هر وسیله‌ای شده، خود را به قدرت و دولت آویزان کنند و به هر سمتی مثل یک استانداری نیم‌بند و فرمانداری و.. راضی هستند از عارف حمایت خواهند کرد.»

وی ادامه داد: «این گروه از اصلاح‌طلبان که به نظر من بهتر است نام آنان را فرصت‌طلب بگذاریم، صرفا دنبال کسب قدرت و موقعیتی برای خودشان و دوستانشان هستند، ممکن است پشت عارف بایستند».

قوامی در پایان گفت: «به نظر من اصلاح‌طلبان در تهران اگر متحد هستند باید عبدالله نوری را پیشنهاد کنند. چون او گزینه خوبی است که زمینه لازم و حرف برای گفتن دارد. برای اصلاح‌طلب هزینه هم داده است. حالا اگر تایید صلاحیت هم نشد می‌توان گفت که گزینه ما این بود و غیر از آن گزینه‌ای نداریم.

به نوشته نامه‌نیوز، برخی فعالان رسانه‌ای طیف اصلاح‌طلب، از آغاز فعالیت انتخاباتی عارف و همراهی کسانی چون محمدرضا تاجیک در راس کمپین انتخاباتی وی خبر داده‌اند.

عارف پس از ناکامی طیف متبوعش در انتخابات مجلس، از ریاست شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان استعفا کرد.

او در مجلس دهم رئیس فراکسیون امید بود و پیش از آن، در سال 92 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بود که با فشار اصلاح‌طلبان مجبور به کناره‌گیری به نفع روحانی شد.

روایت فعال اصلاح‌طلب از کارِ کارستان دولت روحانی

یک فعال اصلاح‌طلب می‌گوید: دولت هیچ برنامه‌ای نداشته و با انداختن جریان اصلاح‌طلبی از چشم مردم، کاری کارستان کرده است.

سید فاضل موسوی به روزنامه آرمان گفت: من بارها به بزرگان این اندیشه گفته‌ام که درست نیست، فقط در ایام انتخابات افرادی ارزشمند تمام زندگی خود را بگذارند و انتخابات به انجام برسد و دیگرانی به مسند برسند و این طیف هزینه به قدرت رسیدن آنها را بپردازند.

وی ادامه می‌دهد: به باور من دولت کار را رها کرده است. از نظر من دولت و کابینه یعنی دو نفر تصمیم‌گیرنده آنها هستند. این دو نفر در عرصه‌های سیاسی و فرهنگی هیچ‌ جذابیتی برای مردم ندارند. متأسفانه آقای روحانی هیچ ‌برنامه‌ای نداشت. در تمام حذف‌های بعد از انقلاب یا اسم یا امضای آقای روحانی و یا نقش برجسته او پای کار است ما از دولت روحانی چه توقعی می‌توانیم داشته باشیم. دولت نمی‌تواند کارهای روزمره خود را انجام بدهد، دولت با این وضعیت نمی‌تواند کاری از پیش ببرد ولی کاری کرد کارستان و جریان اصلاح‌طلبی را از چشم مردم انداخت. می‌توان گفت تنها شاهکار آنها این بود.

او تصریح کرد: حتی در مورد برجام نیز نمی‌توان گفت این پکیج کار دولت بوده این حرکت از دولت‌های قبلی شروع شده بود و فقط ظرفیت آقای ظریف در این جمع نبود و ظریف نیز پرورش‌یافته دولت روحانی نیست بلکه یکی از نیروهای این کشور است که از مدت‌ها پیش با اصلاح‌طلبی در ارتباط جدی بود حتی در مورد ایشان نیز کار را بارها به جایی رساندند که وزیر امور خارجه استعفا داد. در کل باید گفت از این دولت هیچ ‌توقعی نمی‌رود. این تصمیم‌ها با حوزه‌های مربوطه خیلی سازگار نیست. حتی یک کارشناس خبره حاضر نیست موضع‌گیری‌های این طیف را در قالب کار کارشناسی بپذیرد. امروز اکثر تصمیم‌گیری‌ها در دولت به دو نفر برمی‌گردد.

ایران

هیلاری کلینتون: امریکا باید به برجام بازگردد

خبر اول اینکه، وزیر امور خارجه پیشین امریکا بر لزوم بازگشت امریکا به توافق هسته‌ای تأکید کرد. به گزارش ایسنا، هیلاری کلینتون در گفت‌وگویی با اندیشکده شورای آتلانتیک درباره توافق هسته‌ای گفت: دولت بعدی امریکا باید تلاش کند دوباره به توافق هسته‌ای در زمان اوباما بازگردد و این ابزاری برای محدود کردن برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران و رقابت منطقه‌ای در زمینه تسلیحات هسته‌ای خواهد شد. کلینتون اما در عین حال گفت که مطمئن نیست آیا مقامات ایران حاضر به ازسرگیری توافق خواهند بود یا نه. او افزود: «یکی از نتایج خروج دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا از توافق هسته‌ای این است که ایران و چین بر سر یک قرارداد نظامی و اقتصادی مذاکره کرده و به توافق رسیده‌اند. اگرچه حمایت اقتصادی چین از ایران برای فشاری که تهران در اثر تحریم‌های بین‌المللی متحمل می‌شود، کافی نیست.»

گزارش وزیر کشور به روحانی درباره حوادث آبان

خبر دیگر اینکه،مشاور وزیر کشور در واکنش به اظهارات حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس جمهوری که طی مصاحبه با ماهنامه «اندیشه پویا» از نبود آمار دقیق کشته‌های آبان ۹۸ سخن گفت، اظهار کرد: وزیر کشور گزارش دقیق و کاملی از حوادث آبان ماه را به رئیس جمهوری ارائه داده است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، روح‌الله جمعه‌ای گفت: وزیر کشور گزارش تفصیلی و کارشناسی از علل وقوع، شرح کامل واقعه و آسیب‌شناسی دقیق حوادث آبان ماه و عملکرد بخش‌های مختلف درگیر در ماجرا را به همه مقامات و مسئولان ذیربط از جمله رئیس جمهوری ارائه داده است.

نخست وزیر عراق: پستچی تهران - واشنگتن نیستم

دست آخر اینکه، نخست‌وزیر عراق در آستانه سفر به امریکا گفت که میان تهران و واشنگتن نقش پستچی را ایفا نمی‌کند. به گزارش خبرآنلاین به نقل از نیویورک تایمز، مصطفی الکاظمی در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس و در پاسخ به این سؤال که آیا شما حامل پیام تهران به واشنگتن هستید، گفت: ما در عراق نقش پستچی را بازی نمی‌کنیم. این اظهارات نخست‌وزیر عراق در حالی است که پیش از این مشاور نخست‌وزیر عراق با مهم توصیف کردن سفر قریب الوقوع الکاظمی به واشنگتن گفت که وی مجدداً درخواست معافیت از تحریم‌های ایران را مطرح خواهد کرد. وی همچنین اظهار داشت که عراق به مساعدت امریکا برای تهدید داعش همچنان نیازمند است. الکاظمی به منظور پیگیری نتایج گفت وگوهای راهبردی با امریکا که از ماه ژوئن آغاز شده به دیدار دونالد ترامپ می‌رود.

خراسان

مشاوره گرفتن دولتی ها  با حساب و کتاب‌تر شد

طبق نامه روزهای اخیر یک نهاد مسئول به تعدادی از ادارات و سازمان ها، به مخاطبان تذکر داده شده با توجه به الزامات مندرج در قانون مدیریت خدمات کشوری، دستگاه های دولتی که می خواهند به ‌منظور ارتقای ارائه خدمات از خدمات مشاوره‌ ای در زمینه‌ هایی مثل استقرار نظام های نوین مدیریتی‌، پالایش ساختارهای تشکیلاتی‌ و فناوری های نوین اداری استفاده کنند، صرفا مجاز به همکاری با مراکزی هستند که تخصص و سابقه آن ها مورد تایید قرار گرفته باشد ، به عنوان مثال مراکز دولتی علاقه مند به ارائه خدمات مشاوره، باید افرادی با مدرک دکترا و درجه علمی حداقل دانشیار در رشته های مرتبط را معرفی کنند.

دستور فوری درباره توزیع مواد اولیه تولید ماسک در کشور

پس از آن که برخی مسئولان و نهادها گزارش هایی را در خصوص ضرورت نظارت بیشتر بر توزیع مواد اولیه تولید ماسک به مسئولان اجرایی ارسال کردند، بر اساس دستور روزهای اخیر یک مقام مهم دولتی به مدیران سراسر کشور، مقرر شد در راستای مدیریت جامع مواد اولیه نساجی برای مقابله با ویروس کرونا شامل «ملت بلون، اسپان باند، SMS و بایکو» کلیه واحدهای تولیدی این حوزه محصولات خود را در اختیار واحدهای صنعتی معرفی شده توسط وزارت صنعت و واحدهای کارگاهی معرفی شده توسط سازمان بسیج قرار دهند و اطلاعات آن را به فوریت در سامانه در نظر گرفته شده ثبت کنند.

آرمان

محرومیت بیخ گوش فوتبال؟!

غلامرضا رفیعی، کارشناس حقوقی فوتبال گفت: اگر نتوانیم در زمان مقرر پول ویلموتس را پرداخت کنیم و اقدامی را برای طرح پرونده در دادگاه CAS انجام ندهیم، آثار و تبعات بسیار بدی متوجه فوتبال ایران خواهد شد. شدیدترین محرومیتی که برای فوتبال ایران در نظر گرفته می‌شود، محرومیت از حضور در رقابت‌های بین‌المللی خواهد بود.

کنایه به گزارش صداوسیما درباره شجریان

احسان کرمی، مجری سابق تلویزیون درباره گزارش صداوسیما راجع به محمدرضا شجریان نوشت: ‏شبکه خبر در گفت‌وگویی زنده با پزشک معالج استاد ‎شجریان، آخرین وضعیت درمان ایشان را به اطلاع می‌رساند و من یادم می‌آید وقتی با صداوسیما کار می‌کردم بارها برای نام بردن از ایشان توبیخ و سرزنش شدم. من به یاد دارم ناظر پخش به مهمانان برنامه‌ام تاکید می‌کرد اسم استاد را نبرند. شرم و حیا نعمت است.

بازداشت 5 نفر از کارکنان شهرداری بوشهر

دادستان بوشهر با تایید خبر دستگیری تعداد دیگری از کارکنان شهرداری بوشهر عنوان کرد: در تداوم رسیدگی به پرونده سوء‌استفاده مالی در شهرداری بوشهر 5 نفر دیگر از کارکنان شهرداری و افراد مرتبط به اتهام اختلاس و ارتشاء دستگیر شده‌اند. علی حسن‌پور افزود: این افراد پس از تفهیم اتهام و صدور قرار تامین کیفری جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره اطلاعات استان قرار گرفته و پرونده در شعبه هفتم بازپرسی این دادسرا در جریان رسیدگی قرار دارد.

کشف اولین اسکلت‌ها در تخت‌جمشید

بقایای 13 اسکلت انسانی و حیوانی، توسط کاووشگران در آبراهه‌های مجموعه میراث جهانی تخت‌جمشید کشف شده است. مدیر پایگاه جهانی تخت‌جمشید اعلام کرده است که این اولین اسکلت‌هایی است که تاکنون در تخت‌جمشید در حین انجام فصل چهارم کاووش در آبراهه‌های تخت جمشید، پیدا شده‌اند.

کنایه ظریفِ معزی به مجلس

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس‌جمهوری در توئیتی نوشت: کارآمدی دیپلماسی ایران را می‌توان در خروج پی‌درپی چهره‌های ضد ایرانی از دولت ترامپ دید و اعتبارش را هم می‌شود در شکست تاریخی آمریکا در شورای امنیت درک کرد، اعتباری که نمی‌شود با درشت‌گویی و بی‌حرمتی پنهانش کرد. از حضور ظریف در مجلس، خیلی نگذشته، همین یک ماه و چند روز پیش.

لغو پرواز تهران- خرم‌آباد

مدیر فرودگاه خرم‌آباد از لغو پرواز دیروز تهران- خرم‌آباد خبر داده است. علی کاملی اظهار کرد: بر اساس اعلام شرکت هواپیمایی ماهان پرواز شماره 1007/1008 آن شرکت در مسیر تهران- خرم‌آباد- تهران باطل شده است. وی ادامه داد: معمولا علت لغو چنین پروازهایی را کمبود ناوگان اعلام می‌کنند. کاملی تاکید کرد: مسافران برای اطمینان بیشتر می‌توانند قبل از عزیمت به فرودگاه با شماره 199 و یا تلفن مستقیم 2- 33439901 تماس بگیرند و از وضعیت پروازهای این فرودگاه اطلاع یابند.

ترامپ جان سالم به‌در برد

هواپیمای رئیس‌جمهوری آمریکا یکشنبه شب هنگام نزدیک شدن به فرودگاهی در نزدیکی واشنگتن ظاهرا در آستانه برخورد با یک پهپاد کوچک بوده است. این وسیله که زرد و مشکی و صلیبی شکل بوده، در سمت راستای هواپیمای ریاست‌جمهوری آمریکا موسوم به ایر فورس وان دیده شده است. سرویس مخفی آمریکا به درخواست برای تایید این گزارش‌ها پاسخی نداده است. به نظر می‌رسد این مساله جزو هزاران مورد از حوادث ایمنی در آمریکا باشد که تجهیزات بدون سرنشین در آن نقش داشته‌اند و همین امر، مقاهای اجرای قانون و آژانس‌های امنیت داخلی را بر آن داشته است تا خواستار تدابیر بیشتر برای کنترل استفاده از آنها شوند.

تجمع مقابل فرمانداری همدان

مدیر روابط عمومی فرمانداری شهرستان همدان درباره تجمع در مقابل در فرمانداری گفت: تجمع تعدادی از شهروندان بابت آسفالت کوچه و خیابان بوده است که به فرمانداری مربوط نمی‌شود. علی بابایی افزود: تعدادی از شهروندان شهرک فرهنگیان با تجمع در جلوی فرمانداری همدان خواستار آسفالت خیابان و کوچه‌های آن منطقه بوده‌اند این درحالی است که موضوع آسفالت متولی خود را دارد و به فرمانداری مربوط نیست. وی با بیان اینکه این افراد ساکنان ساخت و سازهای غیرمجاز در انتهای شهرک فرهنگیان بوده‌اند، تصریح کرد: این ساخت‌وسازهای غیرمجاز از قبل یکسری خدمات را دریافت کرده‌اند و در حال حاضر توقع دارند معابرشان آسفالت شود.

نماز جمعه پایتخت اقامه نمی‌شود

رئیس ستاد نماز جمعه تهران گفت: با توجه به بحران کرونا و برای حفظ سلامت شهروندان نماز جمعه این هفته 31 مرداد ماه در شهر تهران اقامه نخواهد شد. سیدباقر پیش‌نمازی اظهار کرد: در ایام مقابله با کرونا که برای حفظ سلامت شهروندان نماز جمعه با حضور نمازگزاران اقامه نمی‌شود، هر هفته خطبای جمعه سخنرانی خود را که جایگزین خطبه محسوب می‌شود از طریق رسانه ملی (شبکه یک سیما و رادیو تهران) و بدون حضور نمازگزاران به سمع و نظر مردم می‌رسانند.

علیخانی به کرونا مبتلا شد

محمد علیخانی عصر سه‌شنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: ضمن آرزوی سلامتی برای عموم هموطنان به اطلاع می‌رسانم چند شب قبل تب و لرزی عارض و تست کرونای بعد از آن هم مثبت اعلام شد. وی اعلام کرد: اکنون در حال سپری کردن ایام قرنطینه هستم و ان‌شاءا... بعد از بهبودی در خدمت شهروندان عزیز خواهم بود. پیش از این نیز علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران نیز به کرونا مبتلا شده بود و این عضو شورای شهر تهران نیز در قرنطینه است.

اقدام بهاروند در پرونده ویلموتس!

بهاروند و همکارانش وکیل پیشنهادی فیفا را رد کرده‌اند. با وجود انتقادات رسانه‌ها از انتخاب مذاکره با لودویک دلشات برای حضور در پرونده مارک ویلموتس، باز هم حیدر بهاروند سرپرست موقت فدراسیون او را به عنوان وکیل اصلی این پرونده انتخاب کرده است. حداقل با حرف‌هایی که زنوزی مالک تراکتور درباره لودویک زده است توقع رسانه‌ها این بوده فدراسیون چنین پرونده حساسی را به او نسپارد. جالب اینجاست فیفا قبل از حضور دلشات، از طریق مهدی تاج وکیل درجه یک بین‌المللی به ایران پیشنهاد داده بود ولی بهاروند و همکارانش در فدراسیون او را رد کرده‌اند تا دلشات را بیاورند!

پیوستن یک بازیگر به شبکه ماهواره‌ای

آیتک جاویدنژاد با پایان یافتن پخش سریال هم‌گناه از شبکه نمایش خانگی ویدئویی در اینستاگرام خود منتشر کرده است که نشان می‌دهد کشف حجاب کرده و به یک شبکه ماهواره‌ای پیوسته است. جاویدنژاد در این سریال نقش الناز را بازی می‌کند که دوست شخصیت نیکی است. سریال هم‌گناه به کارگردانی مصطفی کیایی و نقش‌آفرینی بازیگران سرشناسی همچون پرویز پرستویی و هدیه تهرانی، از سریال‌های محبوب و پرطرفدار شبکه خانگی بود که دوشنبه این هفته قسمت پایانی‌اش پخش شده است.

ادعای عجیب کفاشیان

رئیس سابق فدراسیون فوتبال گفت: به هر حال، شما یک جنسی را می‌خرید و برخی اوقات هم خراب از آب درمی‌آید. کسانی که این قرارداد را بستند، شاید خیلی مسلط نبودند. در مورد خارجی‌ها باید وکلایی باشند که به کارشان تسلط داشته باشند که اینطور نبود. مسئولان حقوقی فدراسیون اگر این مسائل را دیده بودند، باید بیایند و پاسخ دهند. خود ویلموتس متهم پرونده است که این پول را می‌خواهد از ما بگیرد. باید سفت جلوی او بایستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    1 0
    " دولت به تنهایی تصمیم می‌گیرد، اما مسئولیت آن را با گروه‌ها و احزاب تقسیم می‌کند".+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    1 0
    دولت به تنهایی تصمیم می‌گیرد، اما مسئولیت آن را با گروه‌ها و احزاب تقسیم می‌کند." در روانشناسی موضوعی هست به نام *خطای بنیادی اسناد* یعنی کسی که موفقیت ها را به خودش نسبت می دهد و شکستهایش را به عوامل بیرونی و افراد دیگر نسبت می دهد " این دولت ایینه تمام نمای خطای بنیادی اسناد است
  • حسین IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    0 0
    آخه احمق خارج شدن چهره های ضد ایرانی از دولت ترامپ چه ربطی به دیپلماستی شما اصلاحات چی ها داره همه اینها بخاطر مقاومت مردم در برابر تحریماهست لعنت به هرچی اسهال طلبه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس