عربستان

دلدادگان و محبان اهل‌بیت در منطقه شیعه‌نشین عربستان با وجود هشدارها و تهدیدهای آشکار آل‌سعود، به برپایی مراسم سوگواری سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) ادامه می‌دهند.

به گزارش مشرق، با وجود تهدیدهای رژیم آل‌سعود علیه مردم منطقه شیعه‌نشین القطیف در شرق عربستان مبنی بر برخورد با آنها در صورت برگزاری مراسم سوگواری حسینی علیه السّلام، شهروندان با شور و شوق وصف‌ناشدنی و با رعایت تدابیر پیشگیرانه بهداشتی در خصوص ویروس کرونا، به احیای مجالس عزای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در خیابانها و مقابل مساجد ادامه دادند.

بیشتر بخئوانید:

سازمان‌دهندگان مراسم عزاداری حسینی بر ضرورت پایبندی به فاصله‌گذاری اجتماعی میان شهروندان و رعایت حداقل دو متر مسافت در هر طرف با هدف پیشگیری از ویروس کرونا و پایبندی عزاداران به تدابیر بهداشتی پیشگیرانه پافشاری می‌کنند.

شبکه ماهواره‌ای نباء در این باره گزارش داده بود که مقامات سعودی به‌صراحت مردم القطیف و الاحساء را تهدید کرده بودند که در صورت برگزاری مراسم عزاداری حسینی با آنها برخورد خواهند کرد، رژیم سعودی شیوع ویروس کرونا را بهانه‌ای برای جلوگیری از این مراسم قرار داده است در حالی که همچنان تفرجگاهها و باشگاههای شبانه و جشنواره‌هایی که حکومت برگزار می‌کند، تابع هیچ قید و بند و محدودیت نیست.

رژیم سعودی محدودیتها و تدابیری سختگیرانه را برای جلوگیری از برگزاری مراسم عزاداری حسینی در القطیف و الاحساء اتخاذ کرده که شامل ممنوعیت استفاده از بلندگو و منع نصب پارچه‌نوشته‌ها یا پرچم حسینی و تمام آنچه با احیای مراسم عزاداری حسینی مرتبط است، که این اقدامات در راستای تشدید محدودیتها علیه آزادی‌های دینی در عربستان (که به‌طور خاص علیه شیعیان و محبان اهل‌بیت علیهم السلام است) قرار دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عبدالله مومن IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 0
    بر آل وحوش ملعون. لعنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس