پامپئو: ایران فرصت دستیابی به سلاح‌های روسیه و چین را پیدا نخواهد کرد

وزیر خارجه آمریکا با تکرار تهدیدات علیه ایران و تأکید بر عزم آمریکا بر اجرای تحریم‌ها علیه جمهوری‌ اسلامی مدعی شد که تهران شانس دستیابی به سلاح‌های روسیه و چین را پیدا نخواهد کرد.

به گزارش مشرق، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا بامداد امروز (پنجشنبه) در گفت‌وگو با شبکه فاکس‌نیوز ضمن هشدار به چین و روسیه به دلیل مخالفت با قطعنامه بازبینی شده واشنگتن برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت تصریح کرد که ایالات متحده برای اجرای تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران مصمم است.

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که «مایک پامپئو» امروز به نیویورک می‌رود و رئیس شورای امنیت را از تصمیم آمریکا برای فعال کردن «مکانیسم ماشه» (اسنپ‌بک) که در قطعنامه ۲۲۳۱ ذکر شده، مطلع کند. طبق این بند از برجام، اعضای توافق هسته‌ای ایران می‌توانند در روندی پیچیده که با وتو نمی‌توان آن را مسدود کرد، خواستار بازگشت همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران شوند.

وزیر خارجه آمریکا در خصوص شکایت از ایران در سازمان ملل توضیح داد: «من فردا بعدازظهر عازم نیویوزک می‌شوم و نزد رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل می‌روم تا آنها را در جریان مکانیسم ماشه قرار دهم و ظرف 30 روز تمامی تحریم‌هایی که به طور موقت بخاطر این توافق هسته‌ای مضحک متوقف شده بود از سرگرفته خواهد شد و جهان به مکان امن‌ترین تبدیل خواهد شد».

بیشتر بخوانید:

پمپئو: دیدار سازنده‌ای با الکاظمی داشتم

پامپئو و ماموریت غیرممکن ۳

پمپئو: از ایران به اتهامِ «نقض برجام» شکایت می کنیم!

پامپئو سپس اینگونه ادامه داد: «ایران شانس داشتن سامانه‌های دفاع هوایی روسیه و تانک‌های چین که همگی خطر بی‌ثباتی در خاورمیانه را به همراه دارد، نخواهد داشت. کشورهای خلیج (فارس) همگی هیجان‌زده خواهند شد، اسرائیل هیجان زده خواهد شد، (اقدامات آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های ایران) خطرات را کاهش خواهد داد و امنیت مردم آمریکا را نیز افزایش خواهد داد».

این دیپلمات آمریکایی در پاسخ به سؤال خبرنگار شبکه فاکس‌نیوز مبنی بر اینکه آیا واشنگتن، مجازاتی را برای چین و روسیه به دلیل مخالفت با قطعنامه اخیر ایالات متحده برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت در نظر گرفته، گفت: «قطعاً همین‌طور خواهد بود».

پامپئو توضیح داد: «قطعاً همین‌طور خواهد بود. ما پیش از این نیز وقتی شاهد نقض تحریم‌های فعلی آمریکا توسط کشوری بودیم، مجازات‌هایی را اعمال کردیم. در ارتباط با تحریم‌های فعلی آمریکا تمامی کشورها مسئول هستند. ما همین کار را در ارتباط با تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل (علیه ایران) خواهیم کرد».

وی ضمن ابراز تأسف از امتناع کشورهای اروپایی (فرانسه، آلمان و انگلیس) از پشتیبانی از قطعنامه آمریکا در شورای امنیت گفت جای تأسف است که اعضای اروپایی شورای امنیت به تلاش آمریکا برای تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران رأی‌ ممتنع دادند و «این امر امنیت مردم اروپا را کاهش خواهد داد».

پامپئو در این خصوص توضیح داد: «تمامی این کشورهای اروپایی شخصاً به صورت خصوصی به من گفته‌اند که خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران هستند و هیچ‌کدام از آنها نمی‌خواهند که ایران چنین سلاح‌هایی را داشته باشد اما آنها حاضر نشدند اقدام شجاعانه و اخلاقی را انجام دهند و از قطعنامه تمدید تحریم‌های ایران حمایت کنند و همه آنها به خاطر جام مقدس توافق هسته‌ای بود».

این دیپلمات‌ آمریکایی در ادامه بر عزم واشنگتن بر تمدید تحریم‌ها علیه ایران تأکید کرد و گفت: «جهان باید بداند که ما اقدام درست را انجام خواهیم داد و جهان را امن‌تر حفظ خواهیم کرد اما امیدواریم که کشورهای اروپایی نیز همین نگرش داشته باشند و همین مسیر را در پیش بگیرند».

مایک پامپئو در بخش بعدی مصاحبه خود از اظهارات «جان کری» وزیر خارجه آمریکا که با دفاع از برجام تأکید کرده بود، که این توافق هسته‌ای «تهدید ایران با سلاح هسته‌ای را از بین برده» انتقاد کرد و گفت: «این کاملاً اشتباه است و جان کری و باراک اوباما خودشان وارد عمل نشدند و تنها از پشت صحنه مدیریت  می‌کردند اما رئیس‌جمهور (دونالد) ترامپ مستقیماً وارد عمل شد و آماده است که اقداماتی را انجام دهد. آنها (دولت اوباما) ایران را از دستیابی به سلاح هسته‌ای متوقف نکردند. آنها خود را در مسیر تسلیحات هسته‌ای قرار دادند. این کاری بود که این توافق کرد».

آنطور که خبرگزاری آسوشیتدپرس روز گذشته گزارش کرد، همچون قطعنامه تحریم‌های تسلیحاتی آمریکا، طرح این کشور برای فعالسازی مکانیسم ماشه نیز با مخالفت شدید چین و روسیه و سایر اعضای شورای امنیت از جمله متحدان واشنگتن، انگلیس و فرانسه روبروست و می‌تواند زمینه را برای نزاعی بر سر مشروعیت قدرتمندترین نهاد سازمان ملل فراهم کند.

آمریکا در بین ۱۵ عضو شورای امنیت تنها کشوری است که می‌گوید به عنوان یک عضو اولیه توافق، این حق را دارد که خواستار بازگشت تحریم‌ها شود. سایر اعضا که همچنان از توافق ایران حمایت می‌کنند می‌گویند ایالات متحده این جایگاه را زمانی که از توافق خارج شد از دست داد. اما مشخص نیست آیا آن‌ها می‌توانند مانع فعال شدن مکانیسم ماشه از سوی آمریکا از طریق روش‌های فنی شوند یا خیر.

این استدلال بحث‌برانگیز آمریکا مورد تمسخر چین، روسیه و اروپایی‌ها قرار گرفته و حتی همه جنگ‌طلبان ضد ایران حاضر در آمریکا هم با این نظر موافق نیستند. «جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا که سابقه ضد ایرانی طولانی دارد و در دوره او آمریکا از برجام خارج شد هم معتقد است آمریکا این جایگاه را از دست داده و این اقدام واشنگتن ارزش ضربه‌ای که می‌تواند به حق وتوی آمریکا وارد کند را ندارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 91
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 31
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    تا پنج سال دیگه جنگنده در سطح اف هجده خواهیم ساخت بسوزید
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
      58 55
      شما سالی 3 تا کوثر خانم بسازید اف 18 پیشکش
    • NL ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
      15 11
      اسنپ بک داریم چه اسنپ بکی جانااااااااااااا
    • محمدوف IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
      24 69
      زپلشک.پراید نمیتونی بسازید
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
      17 26
      سرعت تحقیق و توسعه وزارت دفاع خیلی آهسته است و خیلی سرشان شلوغ است این پروژه ها باید به کمپانی های خصوصی داخلی سپرده بشه اگر میبینید در آمریکا انقدر سریع هوایما و موشک و ناوشکن طراحی میکنند به همین دلیل است
    • IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
      30 22
      از کوری چشم منافقین و حاسوس ها و صهینیست ها و بهایی ها که منفی داده اند بالاتر از اف 35را میسازیم
    • CA ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
      0 0
      چی شد شما ختی موشک های عین الاسد رو نتوانستید ردیابی کنید و خورد وسط ملاجتون و البته ایران وقتی چیزی رو مدعی میشه که اول نشون بده که می‌تونه انجام بده. موضع هواپیمای نسل پنجم یک بخش کوچک از مار دفاعی ایران هست ولی چشم این رو هم بهتون نشون خواهیم داد و خواهید دید که صنایع دفاع ایران توان ساخت جنگنده نسل پنجم رو هم داره و البته چرا توانمندی های خودش رو به این دولت نداده برای این هست که اصلاح طلبان آن را هم بنام خود تصاحب میکنند وگرنه اگر توانمندی های نظامی به بخش غیرنظامی منتقل بشه اون وقت هست که معلوم میشه ایران در چه سطحی از تکنولوژی هست. هواپیماهای نسل پنجم در حال ساخت در ایران هست ولی تا کاملا خط تولید در سطح استاندارد صنایع دفاع برپا گردد اطلاع رسانی نمیشود.سلاحهایی در انتظار لیبرال ها خواهد بود که حتی در خواب نمی‌بینند! حالا از عراق و سوریه و لبنان نرید بیرون و هی بهونه بیارید اونموقع خودتون تا واشنگتن پا برهنه خواهید دوید!
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    من خیلی امید دارم که ایران روزی انتقام سختی از این مردک بگیره هم بخاطر ترور حاج قاسم هم اقداماتش علیه ایران
    • NL ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
      47 34
      امید داری؟ اونم با پهپاد می زنن خیالت راحت
    • علی پاس دار IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
      41 26
      این مردک به خاطر این که حاج قاسم جواب نامه اش رو نداده بود از حاجی کینه شخصی به دل گرفته بود.این کینه چاشنی دیگر اهداف ترور حاجی شد.این حروم زاده باید یکی از اهدا تاکید میکنم یکی از اهداف انتقام سخت باید باشد.
    • خسرو پرویز IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
      0 0
      حرف مفت خسته نمی شین
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    92 68
    اون ضرب سیلی محکمی که 41 سال پیش در آخرین سال دهه طلایی اوج قدرت آمریکا (دهه 70 میلادی و سال 1979 میلادی که نقطه اوج قدرت آمریکا بود) از دست پیروزی انقلاب اسلامی خورد چنان لرزه ای بر کالبد شیطانی تمدن جنایتکار آمریکایی انداخت که همون موقع کار آمریکا رو تمام کرد و این نمودار نزولی قدرت آمریکا هرگز صعودی نخواهد شد...... آمریکا فقط مثل یک شیطان ولگرد خبیث تحرکات احمقانه انجام میده.
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    90 83
    یکی از اهداف سپاه برای تلافی ترور سردار سلیمانی باید این حیوون باشه
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
      39 18
      من هم. موافقم ولی اگه یه موشک بخوره به این خیکی،به شعاع 50 کیلومتر دورش قهوه‌ای میشه!!!
  • رویا IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    71 76
    گم شو مفت خور درچه حدیه درموردایران صحبت کنه
    • اسماعیل IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
      7 49
      سردار سلیمانی خودش شهادت را دوست داشت و دور شههادت می چرخید و آنقدر به عراق و سوریه و لبنان رفته بود و حقش شهادت بود و به آرزویش رسید حال یا توسط ترامپ یا هر کس دیگر . و دیگر با این وضع انتقام معنا ندارد او خودش دوست داشت که به دیدار معبود برود و ترامپ در حق او لطف کرد
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
      13 7
      ترامپ باید در حق تو لطف کنه و بزنتتت. سفت هم بزنتت
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
      0 0
      آقا اسماعیل احتمالا شما هم میدانید که جنایت آقای ترامپ را خداوند متعال پاسخ خواهد داد و چنان مجازاتی در انتظار او و همفکرانش از قبیل پمپئو و بولتون و هوک و دیگر خبیثان عالم در جهنم هست که تا ابد فراموش نخواهند کرد. آن روز اگر همفکران آنها را نگاه کنی می فهمی که در کنار آنها نبودن چه شیرینی خاصی دارد. ان شاء الله
  • LB ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    36 21
    بدبخت بیچاره ی نوکر صهیونیسم، ما نمی خواهیم بخریم، ما الان صادر کننده ایم.
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    26 11
    ایران نیازی به سلاح های چین و روسیه ندارد.
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    23 41
    کامنت های کاربران میخونم خندم میگیره توی یک عالمی دیگر از جهان گیتی سیر میکنند، اصلا اینگار بازار نمیرن خبر از چیزی ندارند!
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
      1 0
      بازار می رویم اما همه اش تو فکر بازار دنیا نیستیم . به شما هم پیشنهاد می کنم یک کمی هم تو بازار دلت بچرخ ببین قلبت به چه گواهی می دهد؟ شیطان پرستان و دنیا طلبها و قارون های زمان ، در همه دنیا به فکر جمع کردن مال و اموال به هر قیمتی هستند ، خوشا به حال آنان که از مال و جان و عقل خود در راه خدا و دین خدا و پیامبر اکرم ص و ائمه اطهار ع و ظهور مولای جهانیان مهدی موعود عج استفاده کنند. اللهم عجل لولیک الفرج
    • RO ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
      1 0
      خوب که چی شما که تو بازاری بگو تحلیل گر
  • Korush.t IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    14 19
    وای که چقدر پررو ه این پمپئو..به قول ما ایرانیا سنگ پا قزوینو ابرو برده هرچفدرم افتضاح میشه بازم ولکن نیست
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    17 16
    من به عنوان یک ایرانی که داغ شهادت حاج قاسم جگرم رو سوزونده اعلام میکنم اگر فقط این حیوان خبیث نجس پمپئو و ارباب از نجس نجس ترش ترامپ رو هروقت که دست داد اما نه دیگه خیلی دیر به درک واصل کنند به عنوان انتقام سخت می پذیرم و قبول دارم. فقط یه کمی زودتر.
  • موسوی علی زاده IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    45 0
    اگر مکانیسم ماشه فعال شود،یعنی اینکه سازمان امنیتی وجود نخواهد داشت ،واین یعنی یک هرج ومرج،چرا که آمریکا هر کاری که بخواهد انجام می دهد،و سازمان امنیت یعنی هیچ،یعنی پوچ.
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    10 9
    خوب استفاده کن که چند وقت دیگه تو هم اخراج میشی
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    23 19
    ما هیچ زمانی به عهد و پبمان شما امید نداشته ایم ..! شما به هیچ مکتبی از اخلاق پایبند نیستید، این در DNA شما نهادینه شده، از پدران به فرزندان. #عهدشکنان
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    15 3
    ظاهرا امروز دیوانه شده این گاومیش پیر ... در انتهای عمرش حرص چیزی میزنه که اصلا تا 20 و 30 سال دیگه زیر خاک یک ریال هم براش نمی ارزه
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    20 15
    نفس نفس زدن های نهایی شیطان رو می شنوید ؟؟
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    13 17
    خوک حراف بی پدر مادر ببند گاله رو تا دندون هات تو دهنت خورد نکردم .
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    16 28
    خوک کثیف خفه خون بگیر حرامی
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    13 36
    به والله علی گیرم بیفتی تمام استخون هات رو با تبر خورد میکردم
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
      9 22
      این امریکایی ها هارت پورت زیاد میکنند و ایادی داخلی شان ما را میترسانند . نباید بترسیم از این مخلوقات بی ارزش
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
      0 0
      به ولای علی درست است.
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    12 31
    مرتیکه ظاهرا امروز زده به سرش . حرف زور میزنه به دنیا
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    6 25
    ینگه دنیائی ندید بدید تصور می کند همه دنیا ذهن علیل و مریض خودش است
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    14 8
    ترور کنید این قورباقه پیر و عصبی را
    • افشین RO ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
      0 0
      واقعا.دمت گرم
  • مهدی IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    3 4
    امیر سرتیپ خلبان صمد علی بابازاده همرزم شهید بابایی و رکورد دار پرواز جنگی در دفاع مقدس به رحمت خدا پیوست اما دریغ از کوچکترین خبر توسط مشرق وطن فروش !،خودم بسیجیم اما مشرق وطن فروشی
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    12 15
    ههههه پمپئو کوتاه بیا ما گناه داریم پیشنهاد میکنم پفک نمکی فقط مونده که تحریم نکرده باشید اونم تحریم کنید بعد ماشه فعال شد ماشه ایران هم برای نیروهای آمریکا در منطقه واسرائیل بی زبون فعال میکنیم
  • سعید DE ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    10 16
    بنظر من ما بخاطر تحریمها چیزی برای از دست دادن نداریم و فعال سازی غیر قانونی مکانیسم ماشه قطعا بنفع ایران خواهد بود،امریکا بسیار ضعیفتر از آن است که ظاهرش نشان میدهد.
  • احمد IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    4 15
    خواب دیدی خیره ما خودمان میسازیم،حاضرین واسه شنا هم بسازیم البته اگر بچه های خوبی باشید
  • امیر IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    2 2
    ایران احتیاجی به سلاح نداره مشکل مردم معیشت و این فسادی که وجود داره
  • امیر IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    8 10
    حرومزاده
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    9 28
    خفه شو بشکه به کوری چشمت همین الان هم قرارداداش نوشته شده نکبت.
  • ایرانی IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    3 26
    در این دنیای وارونه کسی انگار نمیدونه که پاچه خواری و مزدور آن کفتار دیوونه کمی مالاندن آن پوزه بر خاک، جنون از کله ی پوکت کند پاک!
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    32 15
    درود بر ارتش آزادی بخش آمریکا .
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
      1 0
      فریب خورده !!! با این سخنت با همانها محشور می شوی !!! عجب انتخاب بیمارگونه و خود آزاری داری!!!خدا شفایت بدهد
    • محتبی IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
      0 0
      ارتش آزادی بخش!!؟؟ اگر مسخرشون کردی که هیچ اما اگر دلت با این حروم لقمه هاست ان شاالله سر و کار تو و خانوادت به این لشکر آزادی بخش بخوره و ازش لذت ببرین،بدبخت وطن فروش
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    4 0
    پمپئو شاید دکمه بزرگ و اسلحه کشنده ای داشته باشید و پول بی پشتوانه فراوان اما ولی خودزنی با اسلحه کشنده قطعا باعث مرگ ضارب خواهد شد☠☠
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    5 0
    به امیدخدا از همین روزها کور میشی تا نبینی پیشرفت های ایرانو! بعدش دیگه راحت میشی. البته باید پشت بندش کر هم بشی.انشاءالله
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    4 2
    ترامپ وقتی مشروب خورده بود حالیش نمیشد برجام پاره کرد باید فکر امروز میکرد ....شما که ادعا میکنید این کارو میتونم انجام بدم برو یکبار متن برجام بخوان بعد حرف مفت بزن پررو خجالت بکش ما تو ایران ی ضرب المثل داریم میگه تف ک انداختی دیگه نباید برداری بزاری تو دهن گشادت فهمیدی
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    1 0
    انشاءالله
  • حسن IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    3 0
    در چنین مواقعی پدر بزرگ من با حزن و اندوه این شعر ترکی را می خواند : ظالمین رشته اقبالنی بیر آه کسر مانع رزق اولانین رزقنی الله کسر
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    11 4
    با پیشرفت های خیره کننده ایرانیان، دشمن بیش از این عصبانی شده و با این عصبانیت ها متلاشی خواهد شد ،انشااله. مرگ بر آمریکا
  • مسعود IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    4 5
    هزار دوست کم است و یک دشمن بسیار. متاسفانه سیاست ایران به گونه ای بوده که فقط از طرف غرب برای دشمن سازی شده. باید از غلطیدن به دامن شرق و دشمنی با غرب پرهیز کرد. مگر شعار انقلاب نه شرقی نه غربی نبوده؟ الان فقط به نه غربی ش عمل میشه
  • NL ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    4 5
    دستت درد نکنه نه اینکه همه چی بلدن بسازنند و مدام رسانه میلی داره موشک پرونی نشون میده ولی برای خرید و رفع تحریم دارند بال بال میزنند.
  • همصدا با مردم ایران IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    3 1
    چقدر اینان دنیا کوچک میبینند و متاسفانه باور دارند دنیا در مشت آنان است
  • عرفان IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    9 0
    آمریکا از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.
  • عطاالله IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    12 0
    اگه می تونستی کاری انجام بدید که این همه واق واق نمیکردید انجام میدادید.
  • علی خدایی IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    0 0
    قسم که باید یه فکر اساسی به این پمپ و نادان بکنیک که یه پسر و خانمش و خودش باید کاری داریم
  • محسن DE ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    0 0
    وقاحت تا چه میزان وقتی به تاریخ نیم نگاهی بیندازیم خواهیم دید که هر کجا پای امریکا به کشوری باز شده بجز چنگ وخونریری قحطی فساد چیزی عائد ان ملت نشده نمونه های بارز ان امریکای لاتین افغانستان خاورمیانه همین تا دیروز عروس خاورمیانه به ان می گفتند حالا ببنید چه شده وان کشور در زمان کیسنجر وزیر خارجه یهدی زاده وقت امریکا به این روز افتاد و ما باید بدانیم که امریکا منافع مادی سیاسی واجتماعی خود را از دست داده تا دیروز بیشترین مستشاران نطامی و..را.در این داشتند وهر چه بگوییم امریکا دشمنی خود را با ما کم نخواهد کرد نمونه بارز ان توافقنامه برجام هست که امتیازات فراوانی در ان وجود داشت اما به یکباره زد زیر ان
  • علی IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    0 0
    یکی به این مونگول بگه: ما هیــــــچ نیازی به سلاح‌های کشورای خارجی نداریم
  • علی خدایی IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    0 0
    ایران اصلا نیازی به سلاح ندارد که خدا را شکر همه نوع خودش میسازد چشم دشمنانش کور
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    0 0
    آمریکا چهل سال قبل در اوج قدرت هیچ غلطی نکرد الان که تو سراشیبی افتاده بازم هیچ غلطی نمی‌تواندبکند
  • FR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    2 0
    شكنجه كننده پمپيو راست ميگه چون ما احتياجي به اسلحه چيني نداريم زيرا همه چيز را خودمان ميسازيم !
  • توپوزی IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    0 0
    با سلام .این مرتیکه بازبان بی زبانی میگه ازروسیه وچین سلاح نخرید ازخودمان(آمریکا) بخریدچون میدانند ایرانی ها سلاح های روسی وچینی راارتقاء میدهندوکارایی آنها بشدت بالا میرود.اونوقت امتیازبزرگی برای روسها وچینیها شده وبازارفروش سلاح ازدست آمریکا خارج میشود.
  • احمد IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    0 0
    نه بابا،به تنهایی این حروف رو زدی
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    0 0
    اولا به یمن دانش و تبحر دانشمندان ایرانی ایران نیاز به سلاح کسی ندارد و خودش سازنده سلاح میباشد دوما پمپ آب تو زنده نیستی که ببینی ایران به سلاح چینی و روسی دست پیدا میکند برو چپقت رو بکش
  • ایرانی IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    0 0
    بر پدر و مادر پمپو لعنت
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    2 0
    پمپو حرومزاده انشاءالله خوراک مار ومور خواهی شد
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    3 0
    حرومزاده انشاءالله خوراک مار ومور خواهی شد
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    4 0
    نزدیک است توهم ضربه مغزی خفیف بشی
  • صمد IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    3 0
    امریکا هیچ غلطی نمی تواندبکند.
  • ناشناس US ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    0 0
    ایران برایتان همچو کابوسی است که خوب می دانید بدون سلاحها ی پیشرفته هم خواب ازسرتان ربوده ،خفت وخواری مبارکتان باد.
  • محمدکریم IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    0 0
    پمپئوانگار عقل خودش از دست داده طبق قطعنامه ۲۲۳۱ تمام کار انجام شده امریکا حق استفاده از ماشه را ندارد و این کار بیهوده برای امریکاست
  • محمد IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    0 0
    پمپ او نترکه آنقدر داره زور می زنه
  • محمدکریم IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    0 0
    یهودیان هم از انها فاصله گرفتند شکی نیست
  • باران IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    0 0
    خخخخخ اینا خیلی امیدشون بلنده بدبختا نمیدونن که این سرزمین ازآن امام زمان ع .ای بدبختا ما خودمون سلاح میسازیم و در کنارش جوانمردهای شهادت طلبی داریم که سرباز امام حسین اند و منتظر فرمان سید علی درود بر کشور پر افتخارم و پرچم زیباو نام اورش درود بر رهبر عزیزم جانم فدات ای پسر فاطمه
  • علی IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    0 0
    آمریکائی ها خود شیفته شدند و حاضر نیستند که جهان عوض شه و قدرت های نو ظهوری هم پیدا شده اند که می توانند معادلات استکباری آمریکا را لاینحل کنند
  • جواد IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    0 0
    اگه راست میگید به ایران حمله کنید تا نابود شوید پدر سوخته ها
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    0 0
    این خیک چاق خپلو گزینه عالی جهت بدرک واصل شدن است
  • محمود IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    0 0
    گم شو خنگول بی سواد
  • ی IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    0 0
    به ولا به ولا که امریکای قدرت طلب نماد زور هست نه دموکراسی و...
  • علی NZ ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    0 0
    جای تعجب است که دارودسته ترامپ ادعای مشارکت در برجام را دارند در صورتیکه همین ترامپ در مبارزات انتخاباتی خود شدیداً مخالف مذاکرات با ایران بود و بارها علنی تاکید داشت که در صورت راهیابی به کاخ سفید آنرا به رسمیت نخواهد شناخت. حال هم اگر مشارکتی برای آمریکا قایل شویم برای مقام قبلی کاخ سفید است تازه آنهم در صورتی که کل برجام را رعایت کرده باشد
  • IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    0 0
    امریکا فقط داره قشره ضعیف زبه میزنه لعنت به ترامپ
  • IR ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    0 0
    ترامپ وپمپ او، هردو سگهای شیر خوار آل سعودند.باید مرتب پارس کنن تا شیر حلال شان گردد.
  • IR ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    0 0
    به این حیوان وحشی،باید گفت مشک او،نه پمپ او.
  • ابراهیم IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    0 0
    ترامپ و پمپئو تروریست هستند تمام دنیا چهره واقعی آنها را شناختند و چون آمریکا از بقدرت رسیدن ایران در منطقه شدیدا می ترسد بخاطر اینکه ایران مانع بزرگی است جهت رسیدن به اهداف آمریکا
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    0 0
    دیر یا زود اونا هم حرفشون را پس می گیرند . لعنت خدا خدا بر قوم ستمگر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس