مایک پامپئو نمایه پمپئو نمایه

وزیر خارجه آمریکا از قصد مقامات واشنگتن برای طرح دادخواستی علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل خبر داد.

به گزارش مشرق، شبکه خبری الجزیره به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرد که «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه با تسلیم شکایت‌نامه‌ای به رئیس شورای امنیت، ایران را به «نقض توافق هسته‌ای» متهم خواهد کرد.

از سوی دیگر، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی پمپئو با «هایکو ماس» همتای آلمانی خود اعلام کرد: «وزیر خارجه پمپئو بر ضرورت پاسخ متحد فراآتلانتیک جهت پاسخگو ساختن ایران و تضمین پایبندی شورای امنیت به حفظ تعهداتش در جهت حفظ صلح و امنیت بین‌المللی تأکید کرد».

بیشتر بخوانید:

بایدن: ترامپ در مقابل ایران خودزنی کرد

خبرنگار تلویزیون «العربی» هم به نقل از دیپلمات‌ها در یک پیام توئیتر نوشته است که «انتظار می‌رود پمپئو برای احیای تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران و دیدار با آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل احتمالاً پنجشنبه به نیویورک سفر خواهد کرد».

این در حالی است که حتی شخص «جان بولتون» مشاور پیشین و اخراج شده «دونالد ترامپ» که دشمنی وی با ایران بر کسی پوشیده نیست، در مقاله‌ای در روزنامه وال استریت ژورنال با اشاره به تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه در برجام، نوشت:» دولت آمریکا تهدید کرده که اگر تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شکست بخورد، مکانیسم ماشه را فعال کرده و همه تحریم‌های تعلیق شده را باز می‌گرداند؛ اما حامیان توافق استدلال می‌کنند از آنجایی که واشنگتن از این توافق خارج شده، در جایگاهی نیست که مفاد آن را فعال کند. آنان حق دارند».

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    4 1
    خدایا! نکنه برجام با این همه دستاورد از بین بره.
  • IR ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    2 1
    این یارو حاش خوب نیست، مفاد برجام ذی نفعانی دارد که در آن امریکا نام خودش را از آن خط زد، تمام.
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      0 0
      اگه وقتی اونا از برجام خارج شدن ما آتیشش میزدیم الا اینقدر زبونشون دراز نبود وزیر و دولت بزدلی داریم و خود فروخته
  • عبدالله مومن IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    3 2
    غش غش غش غش غش
  • کرامت سلیمی IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    1 1
    مدیر و دبیر محترم سایت با سلام ایا همین موضوع شکایت امریکا (ابرقدرت مثلا" بلامنازع هسته ای جهان) از ایران نشان نمی دهد که هم ملت ایران و هم ملت امریکا به یک بازی مسخره گرفته شده اند. ایا باید منتظر شروع فصل جدیدی از داستان دنباله دار و بی پایان برجام باشیم. حدود 23 سال پیش اقای خاتمی در مصاحبه تلویزیونی با کریستین امانپور گفتند: دولت امریکا نه تنها باید از ملت ایران عذرخواهی کند بلکه از ملت امریکا نیز باید عذرخواهی کند. شاید ان زمان شرایط به گونه ای نبود که اقای خاتمی بتوانند دلیل این موضوع را بگویند اما درک و فهم ملتهای جهان به حدی رسیده است که متوجه شوند که موضوعاتی مثل برجام فقط و فقط برای اتلاف وقت و انرژی مردم جهان از جمله مردم امریکا و ایران می باشد. همین شکایت امریکا ( یک ابرقدرت مثلا" اتمی) از ایران ( یک کشور جهان سومی غیر قابل قیاس با امریکا از نظر قدرت نظامی) نشان می دهد که موضوع برجام و انرژی هسته ای یک بازی سیاسی تمام نشدنیست. مشخص است که حقیقت ان چیزی نیست که سیاستمداران در مورد برجام می گویند بلکه حقیقت همان چیزیست که می خواهند ان را مخفی کنند. باید این سخن مشهور وینستون چرچیل را در بالای سر در هر سازمان و در ابتدای هر سایت خبری نوشت: حقیقت آنقدر با ارزش است که باید ان را در حصاری از دروغها پوشاند
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    0 2
    حتما . بیا بستون. واست گذاشتم تو قابلمه تا حسابی جا بیفته. . وای ایران ..بلطف خدا. تو چقدر بزرگی
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    1 2
    آدم کچل بشه، کِنِف نشه خیکی!!!
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    0 0
    برجام به عنوان مضحک ترین و مسخره ترین و ماندگارترین خرابکاری در بین تمام دولت های ایران محسوب میشه پاره شده و ازش خارج شدن اما یه عده تو ایران دارن وقیحانه از دستاورد هاش که نه دیده میشه و نه حس میشه دفاع میکنن و یه عده اون ور اول از برجام خارج میشن بعد میگن ایران باید پایبند باشه خدا شفا شون بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس