کد خبر 1108427
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
ماجرای لو رفتن سوالات کنکور هنر چه بود؟ / آخرین وضعیت داوطلب متخلف

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از دستگیری داوطلب کرونایی منتشر کننده سوالات کنکور هنر خبر داد.

به گزارش مشرق، فاطمه زرین‌آمیزی با اشاره به وضعیت داوطلب کرونایی که امروز با گوشی خود از سوالات کنکور هنر عکس گرفته و آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود اظهار کرد: بعد از پایان آزمون دروس عمومی، یک داوطلب کرونایی در بیمارستان طالقانی تهران با سوءاستفاده از احساسات عوامل اجرایی و بیماران کرونایی، موبایل به سر جلسه برد، از سوالات عکس گرفت و به شبکه‌های اجتماعی ارسال کرد.

وی ادامه داد: این اقدام پس از پایان کنکور عمومی ثورت گرفته و فرد متخلف دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد و با توجه به اظهارات وی، فرد قصد تقلب نداشت و هدفش بیشتر موضوع القای لو رفتن سوالات کنکور با توجه به وضعیت موجود بود.

بیشتر بخوانید:

عکس/ حاشیه‌های کنکور سراسری۹۹


سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره مجازات در نظر گرفته شده برای این فرد تاکید کرد: با توجه به بند «ز» قانون رسیدگی به تخلفات جرائم آزمون‌های سراسری که مصوب مجلس شورای اسلامی است، همچنین با توجه به مجازات تعیین شده در این قانون، این فرد به محاکم دادگستری معرفی شد و مجازات پیش بینی شده در قانون شامل جزای نقدی از ۱۰ میلیون ریال تا یک میلیارد ریال یا حبس از یک ماه تا پنج سال یا هر دو مجازات در این زمینه اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: سازمان سنجش آموزش کشور برای این گونه افراد متخلف تقاضای اشد مجازات را خواهد داشت. زرین‌آمیزی در واکنش به تغییر چهره برخی افراد برای شرکت در کنکور سراسری به جای داوطلبان گفت: این موضوع توسط پلیس فتا در حال پیگیری است. همچنین دکتر خدایی اعلام کردند برخی از این افراد توسط پلیس شناسایی شدند و برخی دیگر نیز در حال شناسایی هستند، اینها همه کلاهبرداری است که پلیس آن را پیگیری خواهد کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    25 1
    توی فضای مجازی نگاه کنید بیشتر از یک نفر سوالات را منتشر کرده بودند.این فقط کسانی بودند که خودشون عکس ها را منتشر کرده بودند خدا میداند چندین نفر بی سروصدا این کار را کردند و گوشی با خود بردند!!
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      10 9
      خوب چقدر دوست دارید همه خودتون پلیس ومتخصص نشون بدید اگه اینطوری بود که اینقدر اختلاس صورت نمیگرفت بابا خودتون شنیدید که بیمار کرونایی خوب کسی که دوربین دستش واینقدر ازاد بود نمیتونه درچندین حالت عکس بگیره حالا خوب نگفتید ا پی اینترنت هم چک کردین فقط با دیدن عکسها متخصصان عزیز کشف کردن چندیدن نفر بودن
  • GB ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    17 1
    حالا تکلیف ماکه یکسال زحمت کشیدیم و هزینه کردیم چی میشه؟جواب مارو کی میده؟عدالت چی میشه؟
    • IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
      4 0
      عدالت ؟؟ تو ایران؟؟؟ پارادوکس
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    0 0
    واقعا که این بود اون همه ادعا که میگفتن همه جوره حواسشون به برگذاری کنکورسراسری هست از انجام دقیق پروتکلهای بهداشتی گرفته تا امنیت سوالات ...بفرما اولیش که این جوری گندش دراومدخدابه دادبقیش برسه....
  • امیرداداش IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    0 0
    معلم خانه نشین سربار جامعه اقتصادی کشور است با تعدیل نیرو در آموزش و پرورش و جایگزینی آموزش مجازی به جای آموزش حضوری(شیوه منسوخ) دولت دیگر نیازی به خلق پول برای پرداخت حقوق معلمان خانه نشین را ندارد
  • رضایی IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    0 0
    قابل توجه اونا که میگفتن کنکور حتمابایدبرگزاربشه که تنبل وزرنگ تشخیص داده بشن بااین اوضاع تقلب امیدی دارید که عادلانه باشه؟هیچکسم جرات اعتراض نداره
  • نادیا IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    1 0
    با سلام و عرض خسته نباشید خواهشمندم تفتیش ها جدی تر و سرسختانه تر انجام بگیرد با تشکر
  • شبنم IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    0 0
    آقایان مسئولین سنجش که دارید همه چیز رو لاپوشونی می کنید ، بهتره به این نکته هم توجه کنید که اونایی که قصد تقلب نداشتند عکس سوال ها رو گرفتند و به صورت عمومی منتشر کردند. و شما هم رفتید گرفتینشون. ( ببین چقدر امنیت برگزاریتون پایین بوده که یه همچین آدم های ساده ای که حتی قصد تقلب نداشتن و نمی فهمیدن اگر این عکس هارو منتشر کنند به راحتی شناسایی میشن و براشون دردسر میشه ، تونستن موبایل ببرن سر جلسه و استفاده کنند.) حالا ببین چقدر آدم که قصدشون تقلب بوده ، موبایل بردن و استفاده هم کردن و شما اصلا متوجه نشدید!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس