ترامپ نمایه

مقامات ارشد اتریش در دیدار با وزیر خارجه ایالات متحده از خروج آمریکا از توافقنامه های جهانی و تحریمهای غیر قانونی بابت مشارکت کنندگان در اجرای پروژه گازی «نورد استریم-۲» ابراز تاسف کردند.

به گزارش مشرق، مقامات ارشد دولت اتریش نسبت به خروج آمریکا از توافقنامه های جهانی و اعمال تحریمهای غیرقانونی بابت پروژه گازی «نورد استریم-۲» ابراز تاسف کردند.

بیشتر بخوانید:

اعتراض هماهنگ ۲۴ کشور عضو اتحادیه اروپا علیه تحریم‌های آمریکا

به نوشته خبرگزاری «شینهوا» «آلکساندر واندر بلمن» رئیس جمهور اتریش  روز جمعه نسبت به خروج آمریکا از توافق  اقلیمی ۲۰۱۵ پاریس ابراز تاسف کرد.  وی این مسئله را در دیدار با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در میان گذاشت.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا سال ۲۰۱۷ از تمایل به خروج از توافق اقلیمی سازمان ملل خبر داده بود.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور اتریش در ملاقات با وزیر خارجه آمریکا همچنین از تحریمهای آمریکا بابت اجرای پروژه گازی نورد استریم-۲ ابراز تاسف کرد. وزیر خارجه اتریش  نیز در نشست خبری با همتای آمریکایی خود از  تحریمهای فراسرزمینی علیه مشارکت کنندگان در پروژه گازی نورد استریم-۲ به شدت ابراز تاسف کرد.

وی در این باره گفت، مواردی وجود دارد که ما با آمریکا اختلاف نظر داریم و موافق نیستیم. یکی از آنها پروژه خط لوله گازی نورد استریم-۲ است.

نورد استریم ۲ یک پروژه مشترک میان شرکت «گازپروم» روسیه و پنج شرکت اروپایی است و این خط لوله قرار است ۱.۹۴۲ تریلیون فوت مکعب گاز را در سال از روسیه و از طریق آب‌های منطقه‌ای یا مناطق انحصاری اقتصادی دانمارک، فنلاند، آلمان، روسیه و سوئد به آلمان منتقل کند. آمریکا در این زمینه تلاش داشته تا به هرقیمتی از پروژه گازی نورد استریم ۲ جلوگیری کند.

آمریکا مدعی است این پروژه اهرمی را برای مسکو در اتحادیه اروپا به وجود می‌آورد. در همین راستا، از سال ۲۰۱۹ به این سو تحریم‌هایی را علیه  حاضران در این پروژه وضع کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس