پناهجویان

وزیر خارجه اتریش با انتقاد از ترکیه و برخی کشورهای دیگر در زمینه پناهجویان گفت، استفاده ابزاری از این مسئله علیه اتحادیه اروپا قابل تحمل نیست.

به گزارش مشرق، وزیر خارجه اتریش دوشنبه گفت که ضرورت دارد اتحادیه اروپا به برخی کشورها از جمله ترکیه که سعی در استفاده از مسئله پناهجویان به عنوان ابزاری علیه این اتحادیه دارند، پاسخ دهد.

به نوشته خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، «الکساندر شالنبرگ» وزیر خارجه اتریش به خبرنگاران در شهر «بروکسل»، پایتخت بلژیک در این زمینه گفت: «فکر می‌کنم که ما به عنوان اتحادیه اروپا، باید به در نظر بگیریم که بیشتر کشورها قصد دارند از مسائله مهاجرت به عنوان سلاحی علیه ما استفاده کنند، "آلکساندر لوکاشنکو" در بلاروس، اکنون در افغانستان و قبل از آن "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور ترکیه. من فکر می‌کنم کمیسیون اروپا و اتحادیه اروپا باید بیدار شوند تا ما بتوانیم از همه فرصت‌ها چه در حوزه مالی، چه در زمینه توسعه سیاسی یا در تجارت که در اختیار داریم استفاده کنیم، زیرا ما نمی‌توانیم از مسیری که سایر کشورها می‌خواهند از موضوع مهاجرت به عنوان سلاحی علیه اتحادیه اروپا و به عنوان فشار بر این اتحادیه استفاده کنند را تحمل کنیم.»

وزیر خارجه اتریش با یادآوری اینکه از درخواست افغانستان در تعلیق اخراج پناهجویان این کشور در اروپا آگاهی دارد، گفت که با توجه به توافق‌های بین این کشور و اتحادیه اروپا، این مسئله غیر قابل قبول است.

این درحالی است که بروز ناآرامی‌ها در افغانستان و بحران انسانی، موجب روانه شدن موج پناهجویان افغانستانی به کشورهای همسایه می‌شود.

 انگلیس، از کشورهای اروپایی نیز قصد معرفی قانونی دارد که به موجب آن برخی از پناه‌جویان ممکن است به مرکزی در آفریقا فرستاده شوند.

 روزنامه «تایمز» اخیرا گزارش داد که «پریتی پاتل» وزیر کشور انگلیس، با دانمارک مذاکراتی را در مورد امکان مدیریت مشترک یک مرکز مهاجرتی به سبک استرالیا در قاره آفریقا انجام داده است. پاتل همچنین به همتای دانمارکی خود گفته که انگلیس در حال تدوین قانونی است که به دولت اجازه می‌دهد مهاجران را به خارج از کشور بفرستد.

دولت  «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در حال گفت‌وگو با دانمارک است تا یک مرکز مشترک نگهداری پناهجویان در کشور آفریقایی رواندا داشته باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • تورک US ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    16 4
    جنایتی که کشور یونان علیه پناه جویان در دریاها می‌کند واقعا شرم داره وکشورهای اروپایی وحشی ترین کشورها هستند
    • علی IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      3 17
      جنایات ترکها علیه مردم سوریه دسته کمی از غربیهای وحشی ندارد
  • تورک IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    11 2
    ماشالا وطن فروش‌های فاشیستی آریایی همه طرفدار اروپا وحشی شدند
    • بهزاد AM ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
      10 1
      آخه این هندیهای سبزه فکر میکنن با اروپایی های بلوند از یه نژادن! پاک عاریایی!
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
      3 1
      آره. نا سلامتی عاریایی هستن. چند سال پیش بود یکی شون چند نفر خارجی اعم از یونانی و ترک رو تو آلمان چون خارجی میدونست کشت. قیافه طرف شبیه سیاهپوست های هندی بود سبزه هم نبود بعد از طرف آلمانی ها آدم میکشت.
  • حق IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    0 0
    پس تو دنیا فقط ترکیه هست که باید خرج پناهجویان رو بده اشتغال ایجاد کنه برلشون واکسن بزنه وووو کل دنیا انسانیت نمیفهمن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس