کد خبر 1106445
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۰
هویج

با تکنیک‌هایی که در مطلب زیر به آن اشاره کرده ایم، هویج را ۱ سال نگه‌دارید.

به گزارش مشرق، اگر کلی هویج در خانه دارید و نمی‌دانید چگونه آن‌ها را مصرف و ذخیره سازی کنید باید بگوییم شمابا انجام چند ترفند می‌توانید هویج‌ها را به مدت ۱سال نگهداری کنید. نگهداری یک کیسه هویج تازه می‌تواند یک چالش بزرگ باشد، آن‌ها بعد از یک هفته رطوبت خود را ازدست می‌دهند و لاستیکی می‌شوند، در این مقاله روش نگهداری و فریزر کردن هویج به مدت زمان کوتاه و طولانی را به شما عزیزان و همراهان آموزش می دهیم. برای مطالعه جزییات بیشتر در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

روش صحیح نگهداری هویج برای ۱سال

آیا می‌دانید هویج می‌تواند باعث شود که شما در تاریکی اشیا را ببینید؟ نه شوخی می کنم- بااین حال این حقیقت از زمان‌های قدیم وجود دارد، هویج غنی از بتاکاروتن که منبع اصلی ویتامین A است، می‌باشد که این ویتامین خاص برای پوست سالم و بینایی ما ضروری است به همین دلیل است که مادر بزرگ‌های ما اصرار داشتند تا ما این سبزیجات ترد و نارنجی را بخوریم، دلایل زیادی وجود دارد که چرا باید هویج را ذخیره کنیم، بافت محکم و طعم شیرین آن علاوه بر طعم دهی به غذا، آن را نیز خوشمزه می‌کند.

شما می‌توانید آن را پخته و یا خام بخورید، هویج‌ها همچنین بهترین میان وعده برای جویدن هستند به خصوص هنگامی که می‌خواهید پول بیشتری برای خرید یک خوراکی خرج کنید.

با این حال نگهداری یک کیسه هویج تازه می‌تواند یک چالش بزرگ باشد، آن‌ها بعد از یک هفته رطوبت خود را ازدست می‌دهند و لاستیکی می‌شوند.

برای آنکه آن‌ها را برای مدت طولانی نگهداری کنید اولین گام این است که به محض آنکه به خانه برگشتید مقدار زیادی از آن را خرد کنید، برگ‌ها به جذب آب از ریشه ادامه می‌دهند و آن را خشک می‌کنند، اگر می‌خواهید از برگ‌ها استفاده کنید می‌توانید آن را بطور جداگانه در کیسه زیپ کیپ نگهداری کنید.

ذخیره سازی کوتاه مدت هویج

روش اول: خنک نگهداشتن در آب

می‌توانید هویج را به مدت ۱-۲ هفته در آب و در یخچال نگهداری کنید، اگر مقداری که نیاز داشتید را برای پخت و پز استفاده کردید و میخواهید باقی مانده آن را برای یک میان وعده سالم استفاده کنید.

این روش آسان‌ترین راه برای نگهداری کوتاه مدت هویج است، آب به هویج کمک می‌کند تا رطوبت و بافت ترد خود را حفظ کند، شما فقط باید آب آن را بطور مرتب تعویض کنید، زیرا رها کردن هویج در همان آب باعث لزج شدن، فاسد شدن و یا رشد کپک می‌شود.

-چیزهایی که شما نیاز دارید:

هویج پوست کنده، مخزنی محفوظ از هوا و آب مقطر.

روش گام به گام:

هویج‌های پوست کنده را در ظرفی قرار دهید، به آن آب اضافه کنید و ظرف را در یخچال قرار دهید، هویج را کاملا شسته و پوست آن را بتراشید، هویج‌ها را در ظرفی محفوظ از هوا قرار دهید، ظرف را باآب مقطر پر کنید، هویج‌ها را در آب غوطه ور کنید، درب ظرف را گذاشته و در یخچال نگهداری کنید.

نکته! ترجیحا از آب مقطر استفاده کنید، زیرا آب معمولی دارای ناخالصی است که ممکن است باعث فاسد شدن شود.

درصورتی که آب ظرف را هر ۴-۵ روز عوض کنید، هویج‌ها به مدت ۱-۲ هفته سالم باقی می‌مانند.

روش دوم: خنک نگه داشتن در دستمال کاغذی

راه دیگر برای نگهداری هویج تازه این است که آن‌ها را در دستمال کاغذی مرطوب بپیچانید و در کیسه زیپ کیپ خنک نگهداری کنید، مرطوب بودن دستمال کاغذی به حفظ طعم و بافت هویج به مدت ۱-۲ هفته کمک میکند.

چیزهایی که شما نیاز دارید:

هویج، کیسه زیپ کیپ، دستمال کاغذی و یک بطری اسپری آب.

روش گام به گام:

هویج‌ها را در یک دستمال کاغذی بپیچانید و با مرطوب کردن دستمال آن را خنک کنید، بخش‌های برگی هویج را جداکنید، لازم نیست پوست آن را بکنید، مطمئن شوید که هویج‌ها کاملا خشک باشند، هر ۳-۴ هویج را در یک دستمال بپیچانید. (اگر هویج بیشتری دارید به چندین دسته بسته بندی تقسیم کنید)

یک الی دو قطره آب به دستمال اسپری کنید، نه اینکه آن را خیس کنید، این کار را برای تمامی دسته‌ها انجام دهید، سپس هریک از دسته‌ها را در کیسه زیپ کیپ قرار داده و هوای آن را خارج کنید و محکم آن را مهروموم کنید، کیسه را در یخچال قرار دهید و تا زمانی که نیاز دارید، به خوبی نگهداری کنید.

مراقبت از هویج

روش اول: رنگ زدایی

اگر مقدار زیادی هویج در باغچه و یا آشپزخانه دارید و دراین فکر هستید که با آن‌ها چکار کنید، می‌توانید آن‌ها را تا ۱سال با استفاده از تکنیک رنگ زدایی نگهداری کنید، رنگ زدایی به کشتن آنزیم‌های مسئول ازبین برنده سبزیجات کمک می‌کند، هویح تازه و جوان برای رنگ زدایی بهترین است، زیرا هویج‌های بالغ و مانده چوبی و خشک می‌شوند.

چیزهایی که شما نیاز دارید:

هویج تکه تکه شده، آب، تکه‌های یخ.

هویج‌های تکه شده را در آب جوش بریزید، ظرف بزرگی را از آب تصفیه شده پرکنید، آب را به نقطه جوش برسانید، تکه‌های هویج را به آب جوش اضافه کنید، به مدت ۳ دقیقه آن‌ها را نیم پز کنید و سپس حرارت را کم کنید، تا زمانی که فضای یخ را آماده کنید، هویج‌ها در آب گرم بمانند، برای درست کردن فضا یا حمام یخ، تعدادی قالب یخ را در ظرفی بریزید، آب سرد به آن اضافه کنید، آب به قدری باشد که هویج‌ها درآن غوطه ور باشند.

همانطور که در بخش خانه داری نمناک گفته ایم با یک کفگیر هویج‌های تکه شده را از آب گرم خارج کنید و بلافاصله آن را به آب یخ اضافه کنید، اجازه دهید به مدت ۱-۲ دقیقه در آب یخ بماند، این عمل فرآیند پخت هویج را متوقف و آن را برای انجماد آماده می‌کند، سپس هویج‌ها را در یک مخزن هوادهی شده قرار دهید و در فریزر نگهداری کنید.

شما می‌توانید این تکه‌های هویج را مستقیما به سوپ و خورشت اضافه کنید، احتیاج ندارید آن‌ها را یخ زدایی کنید، زیرا هویج لزج و یا حتی گاهی سفت می‌شود، هویج‌ها بااین روش به مدت ۱سال باقی می‌مانند، درواقع شما می‌توانید با کرفس هم این کار را انجام دهید.

روش دوم: ترشی انداختن

ترشی کردن یک راه عالی برای ذخیره هویج تا ۱سال و یا حتی بیشتر است، ترشی هویج فوق العاده ترد و خوشمزه است و به عنوان چاشنی بی نظیر خواهد بود، ترشی کردن شامل نگهداری سبزیجات در نمک و یک اسیدیته- معمولا سرکه – می‌باشد که برای جلوگیری از رشد باکتری و قارچ در زمان طولانی استفاده می‌شود.

چیزهایی که شما نیاز دارید:

هویج تکه تکه شده (به قطر دو سانتیمتر)، یک فنجان نمک درشت، یک قاشق غذاخوری سرکه سیب، یک فنجان شکر قهوه‌ای و دو قاشق غذاخوری فلفل قرمز.

روش سوم:

هویج‌های برش داده شده را در ظرفی بریزید، یک قاشق غذاخوری نمک به آن اضافه کنید و به خوبی با هویج‌ها مخلوط کنید و به مدت یک ساعت در دمای محیط قرار دهید، نمک باعث از بین رفتن آب هویج می‌شود.

سپس مخلوط نگهدارنده را آماده کنید، این گونه که یک فنجان سرکه را در قابلمه بریزید، دو قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای به آن اضافه کنید، یک دوم قاشق چای خوری فلفل قرمز را برای طعم ومزه بیشتر می‌توانید اضافه کنید.

نگهداری هویج به سبک ترشی
به خوبی هم بزنید و مخلوط را حرارت دهید تا شکر حل شود، قابلمه را از حرارت بردارید و اجازه دهید در دمای محیط به خوبی خنک شود، بعد مخلوط را به هویج اضافه و در یک دبه بریزید، از دو انبر برای انتقال هویج‌ها استفاده کنید.

از استریل شدن کوزه برای پیشگیری از کپک زدن مطمئن شوید، آبی که در کاسه جمع شده است را دور بریزید، مخلوط سرکه آماده شده را روی هویج‌ها بریزید، درب دبه را محکم ببندید و اجازه دهید ۱-۲ ساعت در دمای محیط بماند.

ترشی هویج را میتوانید در دمای اتاق و یا یخچال نگهداری کنید، با این روش هویج‌ها به مدت ۱سال و یا حتی بیشتر باقی می‌مانند. اگر متوجه ایجاد لایه‌ای از کف سفید شدید بلافاصله آن را از بین ببرید.

منبع: نمناک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    9 0
    هویج که همه وقت توی بازار هست برا چی یکسال نگه داریم؟!
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    2 0
    مگه قرار هویج هم مثل دلار سکه گرون شه اگه قرار بریم بخریم (: (: (:
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    0 1
    با فروش یخچال و جنون آنی
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    0 1
    آخه آدم عاقل الان در تمام فصول هویج تو بازار هست اصلا عاقلانه است کسی بیاد اینکار را بکنی؟ بجای این مقالات بیایید یک مقدار در مورد فرهنگ و احترام به والدین و آموزگار و استاد دانشگاه به مردم آموزش دهید
  • هادی US ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    1 1
    برید مواد غذائی بگیرید کمکم . جنگ جهانی هزاران تا بلای دیگه میخاد نازل بشه قحطی بیماری بدتر از کرونا خدا بهمون رحم کنه
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    0 0
    اصلا چه دلیلی داره هویج رو یکسال نگه داریم؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس