یمن

شبه نظامیان دولت مستعفی یمن تحت حمایت عربستان و شبه نظامیان گروه موسوم به «شورای انتقالی» تحت حمایت امارات، بار دیگر در استان های جنوبی یمن با یکدیگر به شدت درگیر شدند.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، شبه نظامیان وابسته به «دولت مستعفی یمن» تحت حمایت عربستان سعودی و شبه نظامیان موسوم به «شورای انتقالی»، جمعه شب در استان های «عدن» و «ابین» واقع در جنوب یمن با یکدیگر به شدت درگیر شده و اقدام به تبادل آتش کردند.

منابع محلی یمن تاکید کردند که دو طرف مواضع یکدیگر در منطقه «الطریه» استان ابین  را هدف حملات توپخانه ای خود قرار دادند.

بیشتر بخوانید:

رزمندگان یمنی چند درصد از استان‌های البیضاء و مأرب را در کنترل دارند؟ + نقشه میدانی و عکس

 منابع محلی همچنین اعلام کردند که در این تبادل آتش، دو نفر از شبه نظامیان طرفدار شورای انتقالی جنوب یمن (المجلس الانتقالی) در عدن کشته شدند.

این درگیری شدید در حالی بوجود آمده که تنها دو روز از اجرای توافق اعلامی جدید ائتلاف سعودی موسوم به «توافق ریاض ۲» که با هدف پایان دادن به درگیری گروه‌های نیابتی امارات و عربستان حاصل شده است، می‌گذرد.

در توافق جدید ریاض که متضمن ادامه آتش بس و توقف درگیری ها بین دولت مستعفی و شورای انتقالی در جنوب یمن است، هر دو طرف درگیر موافقت خود را جهت پایان دادن به اختلافاتشان اعلام کرده و در آن بر تسریع روند اجرای آن تاکید کردند.

اولین توافق هم در تاریخ پنجم نوامبر ۲۰۱۹ موسوم به «توافق ریاض»، طی مراسمی در شهر ریاض پایتخت سعودی با نظارت امارات و عربستان میان شورای انتقالی جنوب یمن و دولت مستعفی عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری یمن امضا شد که با شکست مواجه شد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس