کد خبر 1145959
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
رونمایی و الحاق پهباد تاکتیکی سیمرغ به نداجا

پس از شدت گرفتن درگیری‌ها بین دولت مستعفی یمن (وابسته به عربستان سعودی)‌ و نیروهای شورای انتقالی جنوب (وابسته به امارات)، دو مقام دولت مستعفی خبر دادند که امارات، نیروهای انتقالی را به پهپاد مجهزکرد.

به گزارش مشرق، «مختار الرحبی» مشاور وزیر اطلاع رسانی دولت مستعفی یمن و «محمد قیزان» سرپرست وزارت اطلاع‌رسانی دولت مستعفی خبر دادند که امارات نیروهای «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) را به پهپاد مجهز کرده است.

این گزارش در حالی است که منابع خبری در هفته جاری گزارش داده بودند، درگیری شدیدی میان دو طرف در جنوب یمن به وقوع پیوسته و این درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، مشاور وزیر اطلاع‌رسانی دولت مستعفی یمن در این خصوص در حساب کاربریش در توئیتر نوشت: «ارتش چند پهپاد شورای انتقالی را سرنگون کرد (بدون ذکر تعداد) پس از پیشروی این نیروها در جبهه‌های نبرد».

او در ادامه گفت: «این پهپادها از جانب امارات به این شبه‌نظامیان رسیده؛ اماراتی که در هدف قرار دادن ارتش و فرزندان یمن از روش‌های گوناگونی استفاده می‌کند همانطور که در لیبی این کار را کرد».

مختار الرحبی در ادامه اظهارات خود هشدار داد که امارات در لیبی درس سختی گرفته و بدتر از آنچه برای این کشور در لیبی اتفاق افتاد در یمن رخ خواهد داد.

در عین حال، سرپرست وزارت اطلاع‌رسانی دولت مستعفی نیز خبر در حساب کاربری خود در توئیتر خبر داد که نیروهای شورای انتقالی از پهپاد استفاده کرده‌اند و نیروهای دولت مستعفی توانسته‌اند تعدادی از آنها را سرنگون کنند.

درگیری‌های میان دو طرف در حالی تشدید شده است که منابع اماراتی، روز سه‌شنبه، هفته گذشته خبر داده بودند که هیأت مذاکره‌کننده شورای انتقالی جنوبی یمن با تعلیق مشارکت در جلسات مذاکره با دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی»، رسما به عربستان سعودی اعلام کرده است که قصد ترک ریاض را دارد.

پس از تشدید درگیری‌ها میان دو طرف، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» اخیرا گزارش داده بود که در درگیری‌ میان شورای انتقالی جنوب و نیروهای دولت مستعفی یمن حدود ۵۰ تن کشته و ۹۰ نفر نیز مجروح شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    2 0
    خوب بزودی امارات کلک عربستان را خواهد کند
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    1 0
    ایران هم باید یمن را به پهبادهای بمب افکن و موشکهای دوش پرتاب ضدهوایی تجهیز نماید
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    0 0
    قبل از ورود ترکیه باید یمن خود را در سواحل مخا پیدا کند چون ترکیه قصد ورود به تعز را دارد و انهم با پوشش حمایت از اخوانی ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس