کد خبر 1100519
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
تظاهرات آمریکا | خروج مأموران فدرال از سیاتل با دستور شهردار

نظامیان فدرال آمریکا که از سوی دولت مرکزی برای سرکوب تظاهرات به شهر سیاتل اعزام شده بودند، با دستور شهردار و به دلیل دامن زدن به تنش‌ها، از این شهر خارج شدند.

به گزارش مشرق، «جِنی دورکان» شهردار سیاتل بامداد امروز (چهارشنبه به وقت تهران) از خروج نیروهای امنیتی فدرال از این شهر خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، دورکان در صفحه توئیتر خود نوشت وزارت امنیت داخلی آمریکا به او خبر داده که مأموران یگان تاکتیکی گشت مرزی ایالات متحده از سیاتل خارج شده‌اند.

نظامیان فدرال آمریکا هفته قبل با دستور دولت مرکزی، وارد بزرگترین شهر ایالت واشنگتن شده تا ضمن محافظت از ساختمان‌های دولتی، تظاهرات ضد نژادپرستی در سیاتل را سرکوب کنند.

بیشتر بخوانید:

این در حالی است که شهردار سیاتل در همان زمان ضمن مخالفت با استقرار نیروهای امنیتی فدرال در این شهر، اعلام کرده بود این امر از موافقت مقام‌های محلی برخوردار نیست و می‌تواند بیشتر باعث آسیب رسیدن به اماکن و اموال دولتی شود.

به نوشته رویترز، دورکان در توئیت خود، دلیل این موضوع را شکایت مقام‌های محلی از تنش‌زایی نیروهای امنیتی فدرال، به جای آرام کردن اعتراضات عنوان کرده اما وزارت امنیت داخلی آمریکا هنوز به این خبر واکنش نشان نداده است.

بسیاری از شهرهای آمریکا از ۲۵ ماه می (پنجم خرداد ماه) بعد از قتل نژادپرستانه فردی سیاه‌پوست به نام «جورج فلوید» صحنه اعتراض بوده‌اند.

پیش از این شهرداران شهرهای پورتلند، سیاتل، شیکاگو، کانزاس، آلبوکرک‌، نیو مکزیکو و واشنگتن در نامه‌ای به مجلس نمایندگان و سنای آمریکا نوشتند:‌ «به‌ کارگیری بد و چشمگیر نیروی فدرال در شهرها به دلیل اعتراضات به مقامات محلی هرگز نباید توسط این دولت صورت بگیرد».

شهردار شهر پورتلند نیز از رئیس جمهور این کشور خواسته پلیس‌های فدرال را یا اعزام نکند و یا آنان را از این شهر خارج کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس