کد خبر 1105355
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
اعتراضات آمریکا | بودجه پلیس سیاتل کم شد، رئیس پلیس استعفا داد

همزمان با تصمیم شورای شهر سیاتل برای کاهش بودجه اداره پلیس این شهر، رئیس پلیس سیاتل نیز از استعفای خود خبر داد.

به گزارش مشرق، با تداوم تظاهرات گسترده در شهرهای مختلف ایالات متحده ضد نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکا، شورای شهر سیاتل از کاهش هر چند اندک بودجه اداره پلیس این شهر خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، شورای شهر سیاتل امروز (سه‌شنبه به وقت ایران) کاهش حدود ۱ درصدی بودجه اداره پلیس این شهر را تصویب کرد اما وعده داد که در آینده میزان بیشتری از آن کسر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

بر این اساس، علی‌رغم اینکه ۱ درصد شاید رقم ناچیزی به نظر برسد اما در متن بودجه بازنگری‌شده اداره پلیس توسط شورای شهر سیاتل، برای زمان باقی مانده از سال ۲۰۲۰، مبلغ ۳.۵ میلیون دلار از بودجه این اداره کم شد.

شورای شهر سیاتل همچنین ۱۷ میلیون دلار را در برنامه‌های امنیت عمومی این شهر سرمایه‌گذاری کرد. بودجه کل اداره پلیس سیاتل چیزی حدود ۴۰۹ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ بود که حدود ۱ درصد از آن کاهش یافت.

به نوشته رویترز، همزمان «کارمن بِست» رئیس پلیس سیاتل امروز استعفای خود را اعلام کرد.

بست در پیامی به اداره پلیس سیاتل گفت که ماه آینده از سمت خود کناره‌گیری می‌کند و مطمئن است که این اداره می‌تواند از «این دوران سخت» سربلند بیرون بیاید.

بسیاری از شهرهای آمریکا از ۲۵ ماه می (پنجم خرداد ماه) بعد از قتل نژادپرستانه فردی سیاه‌پوست به نام «جورج فلوید» صحنه اعتراض بوده‌اند.پیشتر «جِنی دورکان» شهردار سیاتل از خروج نیروهای امنیتی فدرال از این شهر خبر داده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس