ویلیام بار

دادستان کل آمریکا اذعان کرد که رئیس‌جمهور این کشور در جریان اعتراضات ضدنژادپرستی در واشنگتن، به دلیل شدت گرفتن اعتراضات و به توصیه سرویس مخفی آمریکا در زیرزمین کاخ سفید پناه گرفته است.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبری سی‌بی‌اس، «ویلیام بار» دادستان کل آمریکا روز سه‌شنبه در جلسه استماع کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا فاش کرد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور اوایل ماه گذشته میلادی (اواسط خردادماه) به دلیل شدت گرفتن اعتراضات ضدنژادپرستی در اطراف کاخ سفید و به توصیه سرویس مخفی آمریکا برای در امان ماندن از خطرات احتمالی به پناهگاه زیرزمینی کاخ سفید رفته است.

دادستان کل آمریکا که در خصوص اتفاقات روز اول ژوئن (۱۲ خرداد) و برخورد خشونت‌آمیز پلیس با معترضان در میدان لافایت در نزدیکی کاخ سفید به اعضای کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا توضیح می‌داد، در بخشی از اظهارات خود درباره پناه گرفتن ترامپ در پناهگاه زیرزمینی کاخ سفید نیز اعلام کرد: «در روزهای پایانی ماه مه اعتراضات هرروز شدیدتر و مخرب‌تر می‌شد. به همین دلیل سرویس مخفی آمریکا [در شامگاه روز ۲۹ مه- ۹ خرداد] به آقای ترامپ توصیه کرد که به پناهگاه زیرزمینی کاخ سفید برود.»

ویلیام بار در حالی دلیل اصلی رفتن ترامپ به پناهگاه زیرزمینی کاخ سفید را در یک نشست رسمی اعلام کرد که دونالد ترامپ پس از انتشار خبر پناه گرفتنش به زیرزمین کاخ سفید مدعی شده بود که تنها به خاطر بازرسی بیشتر به پناهگاه کاخ سفید رفته است!
 
چند روز پس از انتشار خبر پناه گرفتن ترامپ در زیرزمین کاخ سفید، واشنگتن پست به نقل از یک مامور امنیتی آگاه فاش کرد که رئیس جمهور، همسر و بارون پسرشان، پس از آنکه سرویس مخفی آمریکا وضعیت امنیتی را از زرد به قرمز تغییر داد، به سرعت به پناهگاه کاخ سفید منتقل شده‌اند.

این منبع آگاه به واشنگتن پست گفته بود که پس از آنکه معترضان اقدام به برچیدن و حذف موانع موقت ایجاد شده در اطراف ساختمان کاخ سفید کردند، ترامپ و اعضای خانواده‌اش به سرعت و با عجله به پناهگاه کاخ سفید رفته‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس