کد خبر 1100355
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶
عزاداری ماه محرم

کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مقابله با کرونا، اطلاعیه شماره یک خود را با تاکید ویژه بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم، سخنرانان و مسؤولان هیئات مذهبی، تکایا و حسینیه‌ها در ماه محرم صادر کرد.

به گزارش مشرق، کمیته اطلاع‌رسانی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا، با توجه به نزدیک شدن ایام محرم و برگزاری آیین‌های سوگواری سیدوسالار شهیدان، اطلاعیه شماره یک خود را با تاکید ویژه بر رعایت «دقیق و کامل دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم، سخنرانان و مسئولان هیئات مذهبی، تکایا و حسینیه‌ها» در ایام ماه محرم منتشر کرد.

بیشتر بخوانید:

ممنوعیت برگزاری مراسم‌های مذهبی در فضای بسته

شش بند این اطلاعیه به شرح زیر است:

۱. برگزاری مراسم عزاداری عمومی در فضاهای سربسته صرفاً در ایام مشخص شده و ساعات محدود و در مساجد، حسینیه ها و تکایایی مجاز است که به تشخیص کارگروه استانی دارای شرایط مناسب بهداشتی و مدیریتی هستند.

۲. برگزاری مراسم در اماکن مجاز صرفا با رعایت اصول «کاهش زمان مراسم، تراکم حداقلی، آلودگی زدایی منظم، رعایت فاصله یک و نیم متر و استفاده مستمر و همگانی از ماسک» انجام می شود.

بیشتر بخوانید:

با تغییر برخی عادات، سلامت عزاداران حسینی را حفظ کنیم

۳. مسؤول برگزاری مراسم عمومی باید نسبت به رعایت کامل ضوابط بهداشتی، تعداد شرکت کنندگان، زمان برگزاری و نحوه پذیرایی متعهد شود.

۴. هیچ گونه پذیرایی در جریان برگزاری مراسم عزاداری و پس از آن انجام نمی شود و اطعام و نذورات صرفاً مطابق دستورالعمل های بهداشتی در پخت و پز و بسته بندی به صورت بیرون بر و در ظروف غیر مشترک و یک بار مصرف توزیع می شود.

۵. صدا و سیما و نهادهای تبلیغی و مردمی نسبت به ارائه برنامه های ابتکاری مناسب وضعیت فعلی کشور و تقویت فضای معنوی و فرهنگ عاشورایی در فضای تبلیغاتی و مجازی اقدام کنند.

۶. کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد ملی با هماهنگی همه دستگاه های اجرایی و مردمی به ویژه رسانه ها، صدا و سیما و هیئات مذهبی نسبت به آماده سازی افکار عمومی و ارائه آموزش های بهداشتی ویژه ایام عزاداری اقدام می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    18 3
    دوران آزمون جهل و حق رسیده. و چقدر سخته این تشخیص برای جهال. باز کوفیان ادعای دعوت حسینی رو دارن و اما در عمل کمر به قتل اصحاب عاقل عاشق حسین ع رو بستن. وای بر شما کوفیان اگر مرگ مردم رو در اماکن بسته بطلبید.
    • یوسف ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      5 7
      واضحتر بگو!! منظورت دقیاقاً چیه!؟ گوفیان!!؟ مرگ مردم!!!!؟؟؟؟؟
  • US ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    17 14
    همتون تلف بشید مردم راحت بشن.
    • IR ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      0 13
      خفه !
    • یوسف ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      5 11
      ان شاالله بحق ماه عزیز پیش رو بزودی به مسعودجونت ملحق بشی! سگ سعودی!؟؟
    • DE ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
      0 4
      خودت تلف بشی بی وجود ، ناراحتی برو در همون بلاد کفری که قبله امالتون هست چرا در کشور اسلامی موندی و غر میزنی عین پیرزن های غرغرو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس