پلیس آمریکا

یک مقام مطلع گفته که رئیس جمهور آمریکا قصد دارد برای تشدید نظم در ایالات و شهرهای مختلف این کشور پیش از انتخابات ۲۰۲۰، شماری نیروی پلیس فدرال عازم دو شهر این کشور کند.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا قصد دارد با افزایش دامنه عملیات پلیس فدرال ایالات متحده، شماری از این نیروها را به شهرهای «شیکاگو» و «آلبوکرکی» اعزام کند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «ای بی سی نیوز» یک مقام آگاه چهارشنبه شب به وقت تهران  در این زمینه گفت که ترامپ قصد دارد شماری از نیروهای پلیس فدرال آمریکا را عازم این دو شهر کند. این در حالی است که در روزهای گذشته مقامات ایالتی نسبت به این تصمیم ترامپ معترض شده بودند. گفته میشود که هدف ترامپ از این اقدام کاری نمایشی در زمینه اجرای نظم و قانون پیش از انتخابات ریاست جمهوری این کشور در  نوامبر (آبان) است.

بیشتر بخوانید:

ممنوعیت «فشار روی گردن» برای پلیس آمریکا

فیلم/ خشم اهالی پورتلند از تهدید ترامپ

انتشار تصویری وحشتناک از آمریکا در شبکه‌های اجتماعی(+۱۸)

هفته گذشته نیروهای پلیس فدرال به دستور ترامپ به برخی شهرهای آمریکایی از جمله پورتلند و سیاتل اعزام شدند. بسیاری از شهرهای آمریکا از ۲۵ ماه می (پنجم خرداد ماه) بعد از قتل نژادپرستانه فردی سیاه‌پوست به نام «جورج فلوید» صحنه اعتراض بوده‌اند.

به گزارش ای بی سی نیوز، ترامپ طی روزهای گذشته در سخنانش در رسانه ها به طور فزاینده به خشونت و هرج ومرج موجود در ایالات متحده اشاره کرده و در عین حال در تلاش است تا «جو بایدن» رقیب دموکرات خود در انتخابات ۲۰۲۰ را فردی ضد پلیس معرفی کند.

رئیس‌جمهور آمریکا روز سه شنبه در دفتر کاخ سفید در گفت‌وگو با خبرنگاران بار دیگر گفت که خشونت در شهر شیکاگو بدتر از جنگ در افغانستان است.  ترامپ در جمع خبرنگاران گفت: «تابستان امسال خشونت در [شهر] شیکاگو با اختلاف بدتر از [جنگ] افغانستان است.» 

وظیفه این ماموران پلیس فدرال آمریکا معمولاً انجام تحقیقات مفصل درباره قاچاق انسان، مواد مخدر، سلاح و سوءاستفاده از کودکان است،اما دولت آمریکا اخیراً در جریان اعتراضات ضد نژادپرستی در این کشور، شماری از این مأموران را هم روانه شهر «پورتلند» کرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس