کد خبر 1098603
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
پلیس فدرال آمریکا

دیده بان مستقل در وزارت دادگستری آمریکا: اقدامات پلیس فدرال باعث خشم سراسری در این کشور شده است.

به گزارش مشرق به نقل از تلویزیون سی ان ان؛ یک دیده بان مستقل در وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد درباره شیوه استفاده از زور توسط پلیس فدرال آمریکا در تعدادی از شهرهای این کشور تحقیق می‌کند.

اقدامات پلیس فدرال باعث خشم سراسری در آمریکا شده است

بر اساس این گزارش، این شهرها شامل اورگان و همچنین واشنگتن دی سی می‌شود. این حقیقت که نیروهای فدرال در حال زیر نظر گرفتن شهروندان آمریکایی هستند نیز سبب ایجاد خشم در سراسر این کشور شده است.

بیشتر بخوانید:

ترامپ از پلیس فدرال برای سرکوب اعتراضات استفاده می‌کند

دیوید شورتل خبرنگار سی ان ان گزارش داد سرکوب معترضان از سوی نیروهای فدرال اکنون از سوی بازرسان دولت فدرال تحت موشکافی قرار گرفته است. بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد راه برای تحقیق درباره استفاده افراطی افسران فدرال در واشنگتن دی سی و پورتلند در اورگان از زور، باز است. این دو شهر در آمریکا شاهد خشونت‌های شوکه کننده بوده اند، زیرا معترضان آمریکایی طی هفته‌های اخیر به خیابان‌ها آمدند تا علیه خشونت‌های پلیس اعتراض کنند. در ماه ژوئن ویلیام بار دادستان کل آمریکا به گروهی از افسران فدرال دستور داد شماری از معترضان صلح طلب را متفرق کنند که در مقابل کاخ سفید تجمع کرده بودند. پس از آن بود که دونالد ترامپ از خیابان لافایه پارک عبور کرد و در مقابل کلیسایی ایستاد و انجیل را در دستانش نگه داشت. اکنون بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید به صورت خاص روند آموزش و دستورالعمل‌های افسران فدرال را قبل از وقوع این حادثه مورد بررسی قرار خواهد داد.

آغاز بررسی دهها خشونت پلیس فدرال در پورتلند

در همین حال، بازرسان وزارت امنیت داخلی و وزارت دادگستری آمریکا روز پنجشنبه اعلام کردند درباره استفاده از روز توسط افسران فدرال در پورتلند تحقیق خواهند کرد. این شهر در ساحل غربی آمریکا قرار دارد و شاهد درگیری‌های شبانه طی چندین هفته بود، اما افسران فدرال برای دفاع از ساختمان‌های دولتی به این شهر اعزام شدند که توسط معترضان اشغال شده بودند. یک سری تصاویر ویدئویی وحشتناک از پورتلند منتشر شده که سبب خشم عمومی شده است. مقامات مجری قانون در کنگره و همچنین اعضای دموکرات کنگره از این بازرسان کل خواسته اند وارد عمل شوند. تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد افسران آمریکایی در حال ضرب و شتم یک معترض هستند که از عقب نشینی خودداری می‌کند. یک تصویر دیگر نشان می‌دهد افسران فدرال در حال کشاندن یک معترض به سوی یک خودروی بدون آرم برای انجام بازجویی هستند. این تاکتیک‌های مورد نظر توسط این دو بازرس کل فدرال تحت بررسی قرار دارند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس