ایالت اورگن علیه نیروهای مخفی ترامپ اقامه دعوی کرد

در پی ادامه بازداشت‌های غیرقانونی معترضان مسالمت‌جو به دست پلیس مخفی ترامپ در شهر پورتلند، دادستان کل ایالت اورگن برای پایان دادن به این بازداشت‌ها، دادخواستی را علیه دولت فدرال ارائه کرد.

به گزارش مشرق، دادستان کل ایالت اورگن آمریکا دادخواستی را علیه دولت فدرال به دلیل بازداشت غیرقانونی معترضان ضد نژادپرستی در این ایالت تنظیم کرد.

از زمان قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس سفیدپوست این کشور، اعتراضات شبانه علیه خشونت پلیس در پورتلند، بزرگترین شهر این ایالت ادامه داشته است.

به گزارش «بی‌بی‌سی»، در روزهای گذشته افسران فدرال در خودروهای بدون نشان با زور معترضان را در خیابان‌ها بازداشت و بدون توضیح برده‌اند. دولت فدرال مدعی است که می‌کوشد نظم را به این شهر بازگرداند.

بیشتر بخوانید:

نیروهای فدرال که از سوی رئیس‌جمهور آمریکا در این شهر مستقر شده‌اند همچنین علیه معترضان از گاز اشک‌آور و سایر سلاح‌های غیرکشنده استفاده می‌کنند.

در دادخواست مذکور، دادستان کل اورگن خواستار دستوری برای بازداشتن ماموران وزارت امنیت داخلی، سرویس مارشال‌های آمریکا، گمرک و حفاظت مرزی و همچنین سرویس حفاظت فدرال از بازداشت‌های بیشتر شده است.

«الن روزنبلوم» دادستان کل در بیانیه‌ای اعلام کرد این روش‌ها باید متوقف شوند. این‌ها نه تنها حق اعتراض مسالمت‌آمیز مردم را سلب می‌کند بلکه اوضاع در خیابان‌ها را بی‌ثبات‌تر می‌کند. وی افزود: این روش‌ها کاملاً غیر ضروری و با شیوه اورگن در تضاد است. هر آمریکایی باید وقتی این اتفاقات را می‌بیند حس بیزاری کند. اگر این اتفاق می‌تواند در پورتلند بیفتد، هر جای دیگری ممکن است رخ دهد.

این دادخواست ماموران فدرال را به نقض اصلاحیه چهارم و پنجم به دلیل بازداشت مردم بدون حکم و روند مقرر متهم می‌کند.

«کیت براون» فرماندار اورگن نیز در روزهای گذشته ماموران دولت ترامپ را به سوءاستفاده آشکار از قدرت متهم کرده بود.

«تد ویلر»، شهردار شهر پورتلند هم روز جمعه در کنفرانس خبری از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا خواست، پلیس‌های فدرال را اعزام نکند و آن‌هایی که هستند را هم از این شهر خارج کند. تد ویلر به ترامپ گفت که نیروهای پلیس را در ساختمان‌هایشان نگه دارد. 

هفته‌نامه آمریکایی «نیشن» بتازگی در گزارشی به «جنگ مخفی» رئیس‌جمهور آمریکا با معترضان پرداخت. این هفته‌نامه نوشت پلیس‌های فدرال در شهر پورتلند دست‌کم از سه روز پیش با استفاده از خودروهایی که آرم پلیس ندارند در شهر گشت‌زنی و معترضان را دستگیر می‌کنند.

روایت‌های افراد و ویدئوهای منتشرشده در فضای مجازی نشان می‌دهد که مأموران پلیس بعد از حرکت با خودرو به سمت معترضان بدون هیچ توضیحی آنها را دستگیر می‌کنند.

«مارک پتیبون»، یکی از افرادی که به همین شکل دستگیر شده گفت: «من را داخل ون بردند، کلاهم را روی صورتم کشیدند تا نتوانم ببینم و دستم را روی سرم گذاشتند. مرا داخل ساختمانی بردند که بعداً فهمیدم مقر دادگاه فدرال بود.

بسیاری از شهرهای آمریکا از ۲۵ ماه می (پنجم خرداد ماه) بعد از قتل نژادپرستانه فلوید صحنه اعتراض بوده‌اند. این اعتراضات رفته رفته به دیگر کشورهای جهان که شاهد تفکرات نژادپرستی در بافت جامعه خود هستند، از جمله کشورهای مختلف اروپایی نیز کشیده شده است.

پلیس آمریکا برخورد خشونت‌آمیزی با معترضان داشته است. دونالد ترامپ فرمانداران ایالت‌ها و پلیس را به مماشات با معترضان متهم کرده و خواستار برخوردهای «قاطعانه‌تر» شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    0 2
    انتیفا با قمه داره حمله میکنه به پلیس. بعد میگه مسالمت جو!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس