کد خبر 1097678
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۷
جورج فلوید نمایه آمریکا - کراپ‌شده

قانون‌گذاران ایالت مینه‌سوتا که محل به قتل رسیدن «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی است به اتفاق آرا بسته‌ای اصلاحی را تصویب کردند که پلیس را از استفاده از روش فشار روی گردن منع می‌کند.

به گزارش مشرق، قانون‌گذاران ایالت «مینه‌سوتا» امروز سه‌شنبه بسته‌ای را در خصوص مسئولیت‌پذیری پلیس تصویب کردند که وارد آوردن فشار بر روی گردن را مانند اتفاقی که در همین ایالت به مرگ «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی منجر شد، ممنوع می‌کند.

بیشتر بخوانید:

خانواده «جورج فلوید» به دادگاهی در آمریکا شکایت کرد

خشم عمومی در آمریکا از انتشار فیلم جدیدی از «زانو روی گردن» +فیلم

به گزارش «آسوشیتد پرس»، گفته می‌شود این بسته گسترده، یکی از مهمترین تغییرات در سال‌های گذشته در سیستم دادرسی کیفری این ایالت است و بستن راه تنفس و آموزش‌های «روش جنگجویانه» که در آن به افسران تعلیم داده می‌شود که همه مواجهات را ذاتاً خطرناک ببینند، ممنوع می‌کند.

این بسته بعد از حدود دو ماه مذاکره پس از قتل فلوید در ۲۵ مه به تصویب رسید. این شهروند سیاه‌پوست در حالی که به دستانش دستبند زده شده بود و صورتش به سمت کف خیابان بود، راه گلویش به مدت ۸ دقیقه از سوی سه افسر سفید پوست پلیس که تلاش می‌کردند او را به همان حالت نگه دارند، بسته شد و سرانجام به قتل رسید.

این بسته در مجلس مینه‌سوتا با ۱۰۲ رای موافق در مقابل ۲۹ رای مخالف قبل از نیمه‌شب به وقت محلی مورد پذیرش قرار گرفت و بعد در سنا ۶۰ به ۷ تصویب شد و چند ساعت بعد در اختیار فرماندار قرار گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    0 0
    اوسکلا رو ببین تو رو خدا... فشار رو گردن رو ممنوع کردند، اون وقت فشار به مثلا قفسه‌ی سینه رو چی؟ روی دهن رو چی؟ سبحان الله از نژاد پرستی نحس و احمقانه...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس