منصوب‌کنندگان مدیران استقلال و پرسپولیس باید جوابگو باشند/ وزارت ورزش فقط مشکلات قوه قضائیه را بیشتر می‌کند

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: مدیران حال و گذشته استقلال و سرخابی نباید پاسخگو باشند، بلکه کسانی که این مدیران را منصوب کرده‌اند باید به این ابهامات پاسخ بدهند.

به گزارش مشرق، امیررضا واعظ آشتیانی در خصوص اظهارات احمد سعادتمند مبنی بر اینکه استقلال از سه پنجره نقل و انتقالاتی محروم نشده زیرا از 35 روز دیگر نقل و انتقالات باشگاه‌ها آغاز می‌شود، اظهار داشت:‌ اگر بخواهیم از نظر حقوقی نگاه کنیم، محرومیت استقلال قطعی است. این مثل مسئله‌ای می‌ماند که یک نفر در دادگاه محروم شود و تاریخ اجرای حکم 20 روز بعد باشد. در این 20 روز مسیر اداری طی خواهد شد. 

وی افزود: از نظر قانونی محرومیت استقلال محرز است اما از آن طرف هم که این باشگاه تا ابتدای نقل و انتقالات فرصت دارد تا مطالبات را پرداخت کند، حرف بی‌ربطی نیست. وقتی مدیران باشگاه حکم محکومیت را دریافت می‌کنند، در فاصله زمانی محکومیت تا اجرا منابع مالی را تأمین خواهند کرد. 

آشتیانی خاطرنشان کرد: اینکه اینگونه مسائل پذیرفته نمی‌شود، چیز عجیبی نیست چون تمامی این انتخاب‌هایی که صورت گرفته نادرست است و باعث شده این همه مشکلات مالی برای استقلال و پرسپولیس به وجود بیاید. ده‌ها بار تأکید کرده‌ام و باز هم تأکید می‌کنم، مدیران حال و گذشته نباید پاسخگو باشند بلکه کسانی که آنها را منصوب کرده‌اند باید به این ابهامات پاسخ بدهند. من از جهت نظارت صحبت می‌کنم که هر وزارتخانه‌ای بخش بازرسی دارد و سؤال اینجاست که آیا وزارت ورزش قسمت بازرسی‌اش فعال شده یا خیر؟ 

بیشتر بخوانید:

چراغ سبز وزارت ورزش به مدیران مسئله‌دار فوتبال

مدیرعامل اسبق استقلال تصریح کرد: باور من بر این است همه اتفاقاتی را که می‌بینیم (چه در ورزش و چه خارج از آن) به دلیل عدم نظارت‌های درون‌سازمانی است. مگر دیوان محاسبات اداری و بازرسی کل کشور چند نفر نیرو دارند که اقدامات برخی باشگاه‌ها یا وزارتخانه‌ها را بررسی کنند. با این رویه، وزارت ورزش فقط مشکلات قوه قضائیه را بیشتر می‌کند.

وی عنوان کرد: پیش از این می‌گفتند استقلال و پرسپولیس رقمی حدود 100 میلیارد بدهی دارد، ولی حالا این بدهی‌ها از این رقم‌ها گذشته است. رصد کنید که برانکو از پرسپولیسی یا استراماچونی و شفر از استقلال چقدر طلب دارند؟ عددی که بدهی این دو باشگاه است فقط برای سه چهار نفر بوده و من اشاره‌ای به بقیه موارد نکردم. 

وی خاطرنشان کرد: اگر مدیران ارشد ما آموخته باشند که انتصاب درست، حق الناس است و عدم نظارت روی آنها ضایع کردن حق‌الناس، مطمئنا این مسئله می‌تواند خروجی خیلی خوبی داشته باشد.

وی در خصوص اینکه سعادتمند می‌توانست اعلام کند استقلال محروم شده اما این محرومیت قابل حل است، گفت: دو رکن اساسی در مدیریت شفاف‌سازی و پاسخگویی است. شفاف‌سازی جلوی شایعات را می‌گیرد و دیگر صحبت‌های در گوشی مطرح نمی‌شود. پاسخگویی نیز در کنار شفاف‌سازی قرار دارد و کمک شایانی به مدیریت و عملکرد آنها می‌کند. بزرگترین حسن شفاف‌سازی این است که حواشی کم می‌شود. اگر این اتفاق رخ ندهد، خسارت‌های روانی بسیار بدی را روی یک مجموعه ایجاد می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس