کد خبر 1095399
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
بورس نمایه

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه با عقب نشینی ۳۲۱۱ واحد روبرو شد.

به گزارش مشرق، بورس اوراق بهادار تهران، بعد از ۵۳ سال امروز در کانون توجه خانوارهای ایرانی قرار گرفته و به یکی از گزینه‌های سرمایه‌گذاری تبدیل شده است، در حالی که به صورت سنتی خانوارها پول‌های پس‌انداز خود را تبدیل به طلا و جواهر و یا ملک و مسکن می‌کردند، اما امروز به خاطر بازدهی خوب بورس به سمت بازار سرمایه آمدند.

بیشتر بخوانید:

رشد ۲۲ هزار و ۷۷۷ واحدی شاخص بورس تهران

با نگاهی به معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران در آخرین روز کاری هفته در می‌یابیم شاخص کل با اصلاح جزئی فقط ۳۲۱۱ واحد عقب نشینی کرده و به رقم یک میلیون و ۸۴۱ هزار و ۶۹۶ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز ۳۳۷ واحد رشد کرده و به رقم ۴۸۱ هزار و ۱۹۸ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از ۶ میلیون و ۸۲۱ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در بورس اوراق بهادار تهران حدود ۱۴ میلیون برگه سهام، حق تقدم و یا اوراق مالی در قالب ۲.۶  میلیون نوبت معامله و به ارزش ۲۳ هزار و ۲۸۷ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اگر ارزش معاملات فرابورس در روز جاری که به ۵ هزار و ۴۱ میلیارد تومان رسیده را در نظر بگیریم، معامله گران امروز در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران بیش از ۲۸ هزار و ۲۰۴ میلیارد تومان دادوستد کردند.


روند یکساله شاخص بورس تهران

به گفته کارشناسان شرکت‌های بورسی با انتشار اوراق مالی و شناورسازی بیشتر سهام خود می‌توانند به جمع‌آوری نقدینگی بازار و تزریق به تولید کمک کنند.

همچنین شرکت‌های بزرگ مانند شرکت‌های زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)، بنیاد مستضعفان، بنیاد شهید، شرکت‌های زیر مجموعه آستان‌های مقدس و سایر بنیادها می‌توانند با ورود به بورس هم به عمق بازار کمک کنند و هم نسبت به جمع آوری نقدینگی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای خود اقدام کنند.

با نگاهی به بازار امروز شاخص کل بورس و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی هر کدام ۱۷ صدم درصد افت کردند.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هموزن و شاخص قیمت با معیار هموزن هر یک ۷ دهم درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور ۱۹ صدم درصد افت کرد، شاخص بازار اول بورس یک درصد عقب نشینی نداشت و شاخص بازار دوم بورس که معاملات بلوکی در آن انجام می‌شود ۱.۱ درصد رشد داشته است.

امروز نمادهای پتروشیمی خلیج فارس و پالایش نفت تهران و نیز پالایش نفت بندرعباس بیشتری اثر تقویتی در شاخص کل بورس را داشته و نمادهای گسترش نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت اصفهان، چادرملو و گل گهر بیشترین اثر کاهشی در شاخص کل بورس را داشتند.

نمادهای پربیننده در بورس شامل بانک ملت، ملی مس ایران، بانک تجارت، گلوکوزان، بانک صادرات، پالایش نفت بندرعباس، سرمایه گذاری غدیر، و سرمایه گذاری خوارزمی بودند.

 در فرابورس ایران نیز امروز شاخص کل ۱۶۸ واحد افت کرده و به رقم ۱۸ هزار و ۵۵۶ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۱۹۹ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران در فرابورس ایران امروز بیش از ۲.۳ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۲.۴ میلیون نوبت معامله و به ارزش ۵ هزار و ۴۲ میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز نمادهای پتروشیمی تندگویان و سنگ آهنگ گهر زمین بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشته و نمادهای صبا تأمین، ذوب‌آهن، پتروشیمی زاگرس، فولاد هرمزگان و نیروی برق دماوند بیشتری اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

نمادهای پربیننده شامل پتروشیمی تندگویان، بانک دی، ذوب‌آهن اصفهان، مادیران، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، سیمان لار سبزوار، و شرکت آهن و فولاد ارفع بودند.

امروز همچنین قرار بود عرضه اولیه ۱۲ درصد از سهام ماکارونی زر در بورس انجام شد که در ساعات میانی معاملات با پیام ناظر این عرضه اولیه لغو شد و به زمان دیگری موکول شد. علت لغو عرضه اولیه غزر مشکلات ترهین دارایی‌های این شرکت عنوان شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    3 3
    چه فایده داره بانکها همش رو میخورن لعنت به بانک ملی بیاد سهامی رو که 18ملیون ارزششه چندروز پیش همش واسه من سه تومن ریخت من که حلال نمیکنم انشالله از گلوتون پائین نره
    • IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
      0 0
      کسی مجبورت نکرده بود بفروشیش. نگهش میداشتی. خود کرده را تدبیر نیست
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    0 0
    مشرق کمونیست
  • خلب IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    0 0
    با دلال بازیرمملکت اداره نمزشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس