کد خبر 1108116
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳
بورس نمایه

شاخص بورس امروز ۲۸ مرداد روند صعودی به خود گرفت و تاکنون بیش از ۲۷ هزار واحد رشد کرده است.

به گزارش مشرق، شاخص بورس تهران امروز با رشد ۹  هزار واحدی عدد ۱ میلیون و ۸۲۵ هزار را نمایش داد. شاخص هم وزن نیز با رشد ۳ هزار واحدی به عدد ۴۹۱ هزار واحد رسید. همچنین امروز با دست به دست شدن ۱۲ میلیارد سهم طی ۲.۱ میلیون داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از ۱۹۳۵۰ میلیارد تومان رسید. بنابراین شاخص کل بورس تهران، رشد ۰.۵ درصدی را نسبت به معاملات روز قبل تجربه نمود.

بیشتر بخوانید:

عرضه شمش بلوم، تختال و مس در بورس کالا

بازار امروز در حالی کار خود را آغاز نمود که انس جهانی از ۲۰۰۰ دلار عبور کرد و قیمت نفت برنت به بالای ۴۵ دلار رسید. نرخ دلار سامانه سنا به ۱۹۶۶۸ تومان رسید. بازار امروز در تایم اول با صف خرید در شرکت های با ارزش بازار بالا و جمع آوری صف های فروش و معامله در درصد های مثبت شرکت های با ارزش بازار پایین کار خود را آغاز نمود. با گذشت زمان عرضه ها بر تقاضا  غلبه کرد و شاهد عرضه صف های خرید و افزایش تعداد صف های فروش بودیم. به عبارتی دیگر در این روز های تنها و تنها هیجان و ترس بر بازار حکم فرماست و تصمیمات عقلایی و تحلیل در افزایش وکاهش قیمت ها تاثیر اندک دارد. تایم دوم معاملات با بازگشایی نمادهای پالایشی همراه بود که سبب شد کلیت بازار در این تایم پر عرضه و در درصد های منفی مورد معامله قرار گیرند.

بیشتر بخوانید:

علت منفی شدن شاخص بورس‌های جهان

سازمان تامین اجتماعی در روز گذشته ۱۷۹ هزار اسناد خزانه را خریداری نمود و ۲۵۲۰ میلیارد تومان اوراق مرابحه دولت در معاملات امروز به فروش رسید.

۷۷۰ میلیارد تومان ورود پول حقیقی به بازار وارد شده و شاخص وزن با رشد ۳،۷۰۰ واحدی در محدوده ۴۹۱ هزار واحد قرار گرفت.

ببینید:

فیلم/ عرضه سهام شرکت‌های خصوصی در بورس

بازار امروز شروع خوبی داشت. ولی رفته رفته عرضه ها زیاد شد و خیلی از نمادها از صف خرید تا محدوده منفی عقب نشینی کردند.

در آن سوی بازار سرمایه فرابورس در حالی به کار خود پایان داد که شاخص کل این بازار با ۳۴۲ هزار واحد صعود رقم ۱۹ هزار و ۴۶۵ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۷۳۲ هزار معامله به ارزش ۹۹ هزار و ۶۸۱ میلیارد ریال انجام شد.

پتروشیمی مارون، سنگ آهن گوهرزمین، بیمه پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس، سهامی ذوب‌آهن اصفهان و سرمایه گذاری صبا تامین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل پلیمر آریاساسول نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند. بانک دی، سهامی ذوب‌آهن اصفهان، پتروشیمی تندگویان، سرمایه گذاری صباتامین، س. توسعه و عمران استان کرمان، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و صنایع ماشین‌های اداری ایران نمادهای پربیننده فرابورس بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بل NL ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    1 0
    این همه زور زدیم و رفتیم انتخابات و کلی حرفم از بقیه شنیدیم ک مجلس درست تشکیل بشه، دو روز روند نزولی بود معترض بودن ولی اصلا نمیگن سودهای بیجا و بی منطق بورس از کجا میاد، نمیگن گرونی ک ایجاد شده تا سود را بتونن بدن دودش تو چشم فقرا میره ک هیچی ندارن ببرن توی بورس و غیره ... اصلا نمیگن داره کسری بودجه با گرانی بیش از حد جبران میشه....مشرق من و شما بخوایم یا نخوایم این مجلس ب اسم مجلس انقلابی ثبت شده، با این عملکردکلا دارم نا امید میشم از رای ک دادم. بعد این بورس دو روز دیگ ی اتفاقی افتاد ی چیزی مثل ابان رخ داد، نگین مقصر لیبرال ها بودن، ببینید الان اصلا مجلس قصد نداره بفهمه واقعا توی بورس چ خبره....فقط وقتی منفی شد یک سریشون اعتراض کردن ک میرن ببینن چی شده....یادت باشه این رو کی دارم واست مینویسم مشرق عزیز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس