کد خبر 1095381
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
استقلال نیاز به افزایش سرمایه قبل از واگذاری دارد

مشاور مدیرعامل استقلال درباره واگذاری باشگاه گفت: نیاز به افزایش سرمایه داریم، این افزایش سرمایه باید صورت بگیرد تا گزارش مربوط به واگذاری ارائه و بعد از تایید حسابرس، به تائید سازمان بورس برسد.

به گزارش مشرق، «بهمن نیک‌خو مشاور» درباره آخرین وضعیت واگذاری باشگاه استقلال اظهار داشت: جلسه‌ای پرباری در وزارت ورزش و جوانان درباره واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برگزار شد.

وی افزود: ابتدا نیاز به افزایش سرمایه داریم، این افزایش سرمایه باید صورت بگیرد تا گزارش مربوط به سرمایه انجام شود و بعد از تایید حسابرس، این افزایش سرمایه مورد تایید مجمع قرار بگیرد و در مراحل بعدی ورود به بازار سرمایه انجام شود.

نیک‌خو خاطرنشان کرد: در این ارتباط، حمایت‌هایی انجام شد و دو مجموعه مرحوم حجازی و مرغوبکار طی مصوبه هیات وزیران به طور رسمی به استقلال داده شدند. اما برای گرفتن سند، تشریفات اداری نیاز بود که خوشبختانه علی رغم همه موانع و محدودیت‌ها توانستیم بخش سنگین کار را انجام دهیم و پیش بینی باشگاه این است که با کارهای انجام شده، برای دو هفته آینده ما در بحث گرفتن سند مالکیت باشگاه و اعلام خبر رسمی به هواداران، اقدام کنیم.

بیشتر بخوانید:

سه اسطوره استقلال علیه فرهاد مجیدی

مشاور مدیرعامل استقلال خاطرنشان کرد: به این ترتیب باشگاه استقلال دارایی‌های ثابتی را بدست می‌آورد و این باعث می‌شود که درآمد ثابتی برای باشگاه از این طریق به دست آوریم. این یک گام موثر و خوب است که در دیدگاه مدیریتی باشگاه وجود داشت و ان‌شاءالله به نتیجه می‌رسد. بحث ارزیابی این دو مجموعه هم کارهایشان انجام شده و این موضوع هم می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. در کنار این مطلب، اقدامات دیگری هم برای اموال باشگاه انجام داده‌ایم. همچنین بحث ارزیابی برند باشگاه در دستور کار بوده که تا هفته آینده نهایی می‌شود.

وی تصریح کرد: بحث دیگر مطالبات و معوقات بود. در ارتباط با قراردادهای باشگاه و حقوقی که نتوانسته مطالبه کند، در ارتباط با آن‌ها هم بعد از جلسات کارشناسی، در بخش شناسایی واریزی‌ها بحث نهایی شده و در بحث درآمدها ورود کرده‌ایم و بعد از اتمام آن، تکلیف‌مان با افرادی که با ما قرارداد داشتیم روشن می‌شود که چقدر طلب داریم.

مشاور مدیر عامل استقلال در پایان گفت: نکته دیگر مربوط به موارد گزارشاتی هست که در گزارشات حسابرسی وجود دارد که در خصوص رفع آن‌ها با مساعدت احمد سعادت‌مند مدیر عامل باشگاه اقداماتی کردیم و با یک موسسه حسابداری قرارداد بستیم تا این موضوع را حل کنند. آن‌ها اصلاح ساختار مالی باشگاه را هم تهیه کرده‌اند و ان‌شاءالله تمام موارد را مطرح و مصوب می‌کنیم و سپس عملیات اجرایی را انجام می‌دهیم تا در حسابرسی پیش روی، نسبت به گذشته از شرایط بهتری برخوردار شویم . ما باید مجوز حرفه‌ای گری را برای حضور در آسیا داشته باشیم و بحث شفافیت در مطالبات و معوقات مهم است. با تدبیر صورت گرفته و هماهنگی با سعادت‌مند در جلسات خصوصی سازی شرکت و مسائل مختلف را بررسی و مسیر خصوصی‌سازی را دنبال می‌کنیم.

روز سه‌شنبه جلسه هماهنگی خصوصی سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال با هدف بررسی آخرین وضعیت‌ دو باشگاه برای واگذاری سهام آنها در بازار سرمایه  با حضور مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش، ابوالفضل شمس معاون سازمان خصوصی سازی، مهدی علی نژاد و ژاله فرامرزیان معاونین وزارت ورزش و جوانان و مدیران دو باشگاه برگزار شد.

در این جلسه آخرین وضعیت دو باشگاه در راستای واگذاری قانونی مالکیت ورزشگاه‌های متعلق به پرسپولیس و استقلال، صورت وضعیت‌های مالی و دیگر موارد مرتبط بحث و بررسی صورت گرفت.

جلسات خصوصی‌سازی این دو باشگاه از ١٨ فروردین ماه به صورت هفتگی برای تسریع در فرآیند واگذاری سهام این ۲ باشگاه، با حضور مسعودسلطانی فر برگزار می شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس