عصبانیت پامپئو از گزارش سازمان ملل درباره ترور سردار سلیمانی

وزیر خارجه آمریکا در توئیتی که حاکی از عصبانیت وی از گزارش سازمان ملل درباره به شهادت رساندن سردار سلیمانی بود، این گزارش را رد کرد.

به گزارش مشرق، گزارش مقام ارشد سازمان ملل درباره غیرقانونی بودن جنایت آمریکا در ترور سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تا حدی باعث عصبانیت واشنگتن شده که در جدیدترین واکنش، سکان‌دار وزارت خارجه این کشور آن را رد کرد.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا که در زمان فعالیت‌های خود در دولت و کنگره آمریکا مواضع شدیداً ضد ایرانی خود را به نمایش گذاشته، این بار در صفحه توئیتر خود نوشت: «ما گزارش فریبنده گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره ترورهای هدفمند از طریق پهپادهای مسلح در مورد ژنرال ایرانی قاسم سلیمانی را رد می‌کنیم».

بیشتر بخوانید:

در حالی که در گزارش سازمان ملل بر غیرقانونی بودن این جنایت تروریستی تاکید شده اما پامپئو مجدداً سعی کرد به شهادت رساندن سردار سلیمانی را توجیه کند: «ایالات متحده درخصوص مبانی قوانین بین‌المللی برای حملات شفاف بوده و همواره برای حفاظت از آمریکا اقدام خواهد کرد».

«اگنس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل در حوزه ترورهای غیرقانونی و خودسرانه در دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر این سازمان روز گذشته (پنجشنبه) با غیرقانونی خواندن ترور سردار سلیمانی، گزارش خود را در این باره به نشست شورای حقوق بشر ارائه کرد.

در این نشست نمایندگان کشورهای ایران، سوریه و عراق این جنایت آمریکا را محکوم کرده و دیگر کشورها از جمله انگلیس، فرانسه، هلند، سوئیس، استرالیا، ونزوئلا و کوبا نیز آن را غیرقانونی و نقض منشور سازمان ملل توصیف کردند.

ارتش آمریکا بامداد ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ طی یک عملیات تروریستی به دستور «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور، سردار سلیمانی و شماری از همراهان ایشان از جمله «ابو مهدی المهندس» معاون شهید سازمان الحشدالشعبی را لحظاتی بعد از ترک فرودگاه بغداد به شهادت رساند. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    16 0
    بمیررررررررررررررررر از عصبانیت قالتاق!!!!!!!!!!!! روزی میاد که تو خود آمریکا و اروپا کنفرانس بزرگذاشت شهید سلیمانی رو بگیرن ، اونوقت دیگه این فیگورا جواب نمیده ! دهن به اعتراف باز می کنید!
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    14 0
    دلخوشید به یک بیانیه ضعیف و بی فایده و عصبانیت پمپئو*بدونید سردار ازتون راضی نیست
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    9 0
    چرا نظرامو تایید نمیکنی؟چون حرف حساب زدم گفتم همشون عین همن و بیانیه میانیه چرنده؟
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    2 0
    خیلی بیشرفی چرا اون نظرامو رد کردی؟
  • US ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    0 0
    خوک کثیف آمریکایی تا آخر عمر کثیفت باید نگران محاکمه و اعدام خودت در ایران باشی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس