کد خبر 1154692
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
نقش کلیدی سردار سلیمانی در پایان داعش و تروریسم مورد حمایت آمریکا

یک تحلیلگر آمریکایی معتقد است ترور سردار شهید سلیمانی به دلیل شخصیت برجسته وی در مبارزه با تروریست‌های مورد حمایت آمریکا و تاثیر وی در خنثی‌سازی توطئه‌های واشنگتن برای تغییر نقشه منطقه‌ بود.

به گزارش مشرق، در حالی که تنها چند روز به سالگرد شهادت سرلشکر حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون حشد شعبی، توسط تروریست‌های آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد مانده است؛ هنوز جامعه جهانی و مدعیان حقوق بشر واکنش درخوری به این اقدام تروریستی نداده‌اند.

بیشتر بخوانید:

در تماس تلفنی «حاج قاسم» و مسعود بارزانی چه گذشت؟

در این رابطه، «استفان لندمن» نظریه پرداز آمریکایی و دانش آموخته دانشگاه هاروارد در گفتگویی به تشریح دلایل این اقدام تروریستی پرداخت و گفت: علت حذف سردار سلیمانی از سوی آمریکا، نقش برجسته وی در مبارزه با تروریست‌های مورد حمایت واشنگتن، ناتو و اسرائیل بود.

وی همچنین درباره نقض قوانین بین‌المللی از سوی واشنگتن گفت: آمریکا بر اساس قوانین خود عمل می کند نه قواعد بین المللی و حتی اگر لازم ببیند، قوانین داخلی و قانون اساسی خودش را نیز نقض می‌کند.

این نظریه‌پرداز با اشاره به تاریخچه شوم ایالات متحده در نقض حقوق بشر، افزود: در طول دوره پس از جنگ جهانی دوم، این کشور ترورهای موفق و ناموفق متعددی را در کارنامه خود ثبت کرده است. جنایتکاران سازمان جاسوسی آمریکا تقریباً همیشه درگیر چنین مسائلی بوده‌اند.

بیشتر بخوانید:

داعش از تشکیل تا سقوط؛ گروهی که حتی یک گلوله به اسرائیل شلیک نکرد

لندمن گفت: آمریکا هر کسی را که تهدیدی برای اهداف استعماری‌اش باشد ترور می‌کند؛ چه آن فرد سلیمانی باشد و چه یک آمریکایی. آنها افرادی مانند «مارتین لوتر کینگ» را هم به دلیل رویکردهای مخالف رژیم حاکم بر واشنگتن به قتل رساندند.

این دانش‌آموخته دانشگاه هاروارد با اشاره به بیانیه واحدهای بسیج مردمی عراق پس از ترور سردار سلیمانی و ابومهندی مهندس، گفت: نیروهای مقاومت عراق همان ابتدا به دست داشتن آمریکا و اسرائیل در ترور این دو فرمانده اشاره کردند.

او گفت: آنها به جرم آزادی خواهی در برابر داعش تحت حمایت آمریکا در عراق کشته شدند - نه به خاطر اینکه تهدیدی برای امنیت آمریکا بودند.

لندمن این اقدام واشنگتن را یک ویژگی بارز از عملکرد امپریالیسم دانست و گفت: این اقدام یک برنامه شیطانی علیه صلح، عدالت و حاکمیت قانون در جهان بود.

وی با اشاره به نقش سردار سلیمانی در مبارزه با ترویسم گفت: سردار سلیمانی در مبارزه با تروریسم منطقه ای مورد حمایت آمریکا، ناتو و اسرائیل نقش اساسی ایفا می‌کرد. به همین دلیل او را برای حذف هدف قرار گرفتند.

لندمن، همچنین به طرح آمریکا برای تغییر نقشه منطقه اشاره کرد و گفت: آمریکا هیچ گاه سیاست خاورمیانه‌ای خود را تغییر نخوهد داد؛ هدف ایالات متحده ترسیم نقشه خود، تضعیف کشورهای منطقه، غارت منابع آنها و تقسیم غنائم با شرکای امپریالسیتی است.

وی افزود: تا زمانی که این منطقه سرشار از نفت باشد، مداخله جویی ارتش آمریکا برای ماندن در آن ادامه خواهد داشت.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    1 0
    آدم آزاده باشه اصلاح طلب نباشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس