کد خبر 1091614
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
هشدار سیلاب ناگهانی درارتفاعات مازندران/بارش پراکنده در برخی استان‌ها

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: توصیه می‌شود از امروز تا بعد ازظهر فردا از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها در استان مازندران، اجتناب شود و صعود به ارتفاعات به‌ویژه در بعد از ظهر و شب، متوقف شود.

به گزارش مشرق، صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور در روزهای آتی و امروز اظهار داشت: در ساعات بعدازظهر و اوایل امشب در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، شمال کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، ارتفاعات شرق سمنان و ارتفاعات و دامنه‌های مازندران و گیلان، شمال هرمزگان و ارتفاعات کرمان رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز آینده در ارتفاعات و دامنه‌های مازندران و ارتفاعات کرمان، شمال هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب یزد همچنین ارتفاعات البرز مرکزی رگبار باران،‌ رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. 

وی افزود: از امروز تا فردا، رگبار باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد به‌نسبت شدید در ارتفاعات و دامنه‌های استان مازندران‌ پیش‌بینی می‌شود که موجب بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال وقوع سیلاب ناگهانی در مسیل‌ها و دره‌ها و رخداد تگرگ و برخورد صاعقه وجود دارد بنابراین ‌توصیه می‌شود از تردد و توقف در حاشیه رود خانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب شود و صعود به ارتفاعات به‌ویژه در بعد از ظهر و شب متوقف شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز سه‌شنبه در ارتفاعات تهران بارش خواهیم داشت، افزود: روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در جنوب سیستان و بلوچستان، شمال آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی بارش پراکنده داریم.

وی اضافه کرد: در دو روز آینده در نوار شرقی کشور و برخی مناطق مرکز کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در زابل با خیزش گرد و خاک همراه است. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران امروز نیمه ابری، جهت باد شمالی و سرعت باد 7 کیلومتر بر ساعت است؛ دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 13 درصد است. 

ضیائیان گفت: روز آینده آسمان تهران نیمه ابری، گاهی ابری همراه با وزش باد و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و در بعدازظهر میزان ابرها در آسمان تهران کاهش می‌یابد، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 33 و 23 درجه خواهد بود. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای 13 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای 48 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس