کد خبر 1090857
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵
موهیتو

موهیتو به عنوان یک نوشیدنی سالم و جذاب، روش‌های مختلفی برای تهیه دارد، اما مگر می‌توان از ترکیب لیمو و نعنا به سادگی گذشت؟

به گزارش مشرق، تابستان و گرمای هوا میل ما را برای سرو نوشیدنی‌های خنک بالا می‌برد و موهیتو یکی از گزینه‌هایی است که باعث می‌شود، گرمای تابستان کمی برای شما قابل تحمل تر شود.

مواد لازم برای تهیه موهیتو ( ۴ لیوان)‌:

نعنای تازه: ۴۰ برگ

لیمو: ۶ عدد

شکر: ۴ قاشق غذاخوری

آب گازدار (‌بدون شکر): یک لیوان

طرز تهیه موهیتو:

در ابتدا نعنا را به سلیقه خود خرد کنید. برای انجام این کار از چند روش می‌توانید استفاده کنید که همگی به ذائقه شما بستگی دارد. نخست اینکه نعنا را با وسایلی مانند غذاساز یا گوشت‌کوب برقی خورد کنید. یا اینکه می‌توانید نعنا را به صورت ساتوری شده یا کوبیده شده استفاده کنید. اما سعی کنید برگ‌های این سبزی خوش بو در نوشیدی شما مشخص باشد.

در قدم دوم، آب لیمو را بگیرید و آن‌را در هر لیوان با نعنا مخلوط کنید. اجازه بدید لیمو و نعنا به خورد هم بروند و رنگ سبزی نعنا بر لیمو غلبه کند.

در قدم سوم، شکر و سودا را به لیمو و نعنا اضافه کنید و هم بزنید. اجازه دهید نوشیدنی شما در یخچال چندساعتی خنک شود و بعد از آن در موقع سرو، یخ‌های قالبی را به ظروف خود اضافه کنید.

توضیح: در برخی دستورها، از کوبیدن برش‌های افقی از لیمو به همراه نعنا نیز توصیه شده، این روش هم موهیتو جذابی را برای شما می‌سازد.

چند نکته برای تزئین موهیتو:

برای تزئین موهیتو شما می‌توانید از برگ‌های جوان‌تر و تازه‌تر نعنا استفاده کنید. آنها را روی نوشیدنی خود بیاندازید.

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید انجام دهید، خیس کردن لبه‌های لیوان و چسباندن دانه‌های شکر روی آن است که نمای خوبی به نوشیدنی شما در هنگام سرو می‌دهد.

برش‌های افقی از لیمو و قرار دادن آنها روی سطح لیوان یا قرار دادن لیموهای تازه روی لبه‌های لیوان نیز می‌تواند نمای نوشیدنی شما را جذاب کند.

سعی کنید از لیوان‌های بزرگ و بلندتر استفاده کنید.

منبع: بهداشت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    1 0
    چند در میاد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس