چای نمایه

می‌توانید با خوردن برخی دمنوش‌ها بدنتان را علاوه بر موادغذایی مضر، از هر نوع آلودگی پاک کنید.

به گزارش مشرق، کبد مسئول چندین کارکرد مهم از جمله پاک کردن خون، سنتز پروتئین، هضم چربی و متابولیزه کردن چربی ها، کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌ها و پاکسازی آلودگی و سموم از بدن است. اما نوشیدنی‌هایی وجود دارد که به پاکسازی طبیعی و سم زدایی کبد کمک می‌کنند.


چای زنجبیل و لیمو

زنجبیل دارای خواص ضد التهابی قدرتمندی است که نه تنها بدن شما را سم زدایی می‌کند بلکه روند کاهش وزن را تسریع می‌کند. این ماده غذایی در رفع نفخ، تقویت سوخت و ساز بدن و جلوگیری از بیماری کمک می‌کند. در یک لیوان آب جوش، آب نصف یک لیمو و یک تکه زنجبیل را اضافه کنید. به هم بزنید و به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید و آن را در زمان خواب بنوشید.

بیشتر بخوانید:

آلرژی‌های شدید چه علائمی دارند؟ +راهکارهای درمانی

 
چای زردچوبه

زردچوبه یک ادویه قدرتمند است. یکی از بهترین راه‌های خلاص شدن از شر مواد سمی در بدن، نوشیدن روزانه چای زردچوبه است. در یک لیوان آب جوش، اندکی زردچوبه اضافه کنید و به آن عسل افزوده آن را به هم بزنید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

 
چای نعناع

برگ‌های نعناع مملو از روغن‌های اساسی مانند منتول و منتفون است که به عملکردهای سم زدایی کمک می‌کند و از هضم هم پشتیبانی می‌کنند. آب را بجوشانید و سپس ۲ قاشق غذاخوری برگ نعناع را به آن اضافه کنید. مدتی هم بزنید و نیم ساعت قبل از خواب در شب بنوشید.

 
چای بابونه

چای بابونه یک آنتی اکسیدان قدرتمند و دارای خواص آرام بخش است که به تسکین استرس و بهبود خواب کمک می‌کند. همچنین در کنترل سیستم عصبی بافت‌های ملتهب کمک می‌کند. در یک لیوان آب جوش، یک قاشق غذاخوری گل بابونه اضافه کنید. ۱۰ دقیقه سر آن را پوشانده و سپس آن را بنوشید. حداقل دو هفته آن را هر روز مصرف کنید تا از مزایای آن بهره‌مند شوید.

 
آب شنبلیله

مصرف منظم آب شنبلیله به کاهش وزن و تقویت دستگاه گوارش کمک می‌کند. این نوشیدنی از حرکات روده پشتیبانی می‌کند، زیرا سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است. آب شنبلیله را باید یک ساعت قبل از رفتن به رختخواب مصرف کنید، زیرا به بیرون راندن سموم از بدن کمک می‌کند. برای نهیه این نوشیدنی یک قاشق غذاخوری پودر شنبلیله را در یک لیوان آب جوش اضافه کنید. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. سپس نوشیدنی را در یک فنجان صاف کرده و در روز سه بار از آن بنوشید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    0 0
    خوب بود .ممنون.
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    0 0
    عالی بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس