پرچم کره شمالی نمایه

اندیشکده «علوم و امنیت بین‌المللی» در گزارشی از ۶۲ مورد نقض تحریم‌های شورای امنیت علیه کره شمالی در بازه زمانی یک ساله خبر داد.

به گزارش مشرق، بر اساس گزارشی که توسط اندیشکده «علوم و امنیت بین‌المللی» مستقر در واشنگتن منتشر شده، ۶۲ کشور تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی را در یک دوره یک ساله نقض کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ترامپ تحریم ها علیه کره شمالی را تمدید کرد

به ادعای این گزارش که روز چهارشنبه منتشر شد، ۲۵۰ مورد نقض تحریم‌های پیونگ‌یانگ از فوریه ۲۰۱۹ تا فوریه ۲۰۲۰ بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده توسط پنل کارشناسان سازمان ملل به ثبت رسیده است. طبق داده‌ها، شش کشور در گزارش جدید نسبت به گزارش سال قبل آن به تعداد کشورهای نقض‌کننده تحریم‌ها افزوده شده است.

طبق گزارش آژانس خبری آمریکایی «یونایتد پرس اینترنشنال»، چین با ۶۰ مورد ادعایی نقض تحریم‌ها در صدر این کشورها قرار دارد و بعد از آن هنگ‌کنگ با ۲۰ مورد دیده می‌شود. در این فهرست کشورهای دیگری مثل روسیه، ایتالیا، هند، سنگاپور، ویتنام و مالزی هم به چشم می‌خورند.

بیشتر بخوانید:

کشورهایی که بیشترین تحریم‌های ‎آمریکا را تجربه کرده‌اند

در این فهرست همچنین کره جنوبی به دلیل فروش محصولاتی از جمله خودرو و واردات زغال سنگ از همسایه شمالی دیده می‌شود. آمریکا هم بنابر این فهرست، کشوری است که پرداخت‌های مربوط به کشتی و حمل و نقل از طریق آن پرداخت شده است. بنابر این گزارش، آمریکا و کره جنوبی بعد از آگاهی از نقض تحریم‌ها اقدامات اصلاحی را به کار گرفته و شرکت‌ها و افراد مرتبط را تحت پیگرد قرار داده‌اند.

در ماه مه وزارت دادگستری آمریکا با صدور کیفرخواستی ۲۸ شهروند کره شمالی و ۵ شهروند چینی را به اجرای یک طرح پولشویی به ارزش میلیاردها دلار برای کمک به تامین اعتبار برنامه هسته‌ای کره شمالی متهم کرد.

شورای امنیت سازمان ملل در سال ۲۰۱۷ بعد از آن که پیونگ‌یانگ موشک بالستیک دوربرد آزمایش کرد، تحریم‌ها علیه کره شمالی را سخت‌تر کرد. تحریم‌ها علیه کره شمالی همواره مانند یک سد در مذاکرات هسته‌ای این کشور با آمریکا عمل کرده‌اند. مذاکراتی که بعد از عدم توافق دو طرف در نشست ماه فوریه سال ۲۰۱۸ متوقف شدند.

مشاور وزارت خارجه کره‌ شمالی گفته بود این کشور به خاطر لغو نسبی تحریم‌ها، از تاسیسات هسته‌ای‌اش صرفنظر نخواهد کرد و تنها وقتی که آمریکا امتیازاتی بدهد به میز مذاکره برخواهد گشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • GB ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
    6 2
    مهم این است که کره شمالی با هفتاد سال تحریمهای بسیار سخت نه تورم دارد و نه بیکاری نه اعتیاد و نه آتش سوزی و نه ناامنی و..//
    • . IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
      8 1
      چون آنها کيم جونگ اونو دارند و ما اينو (روحاني و جهانگيري) رو داريم
    • US ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
      3 1
      اونا جومونگ و گوموا دارند و ما روحانی
    • سرباز IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
      0 1
      کره شمالی بیکاری نداره؟؟ پس لطفا یه بلیط بگیر برو کره شمالی زندگی کن چه گیری کردیم از دست این غربزده ها و شرق زده ها
    • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
      0 0
      تنها دلیلش اینه که اونا امثال تو را ندارند. !!!! خجالت نمی کشی کشور ما را با کره شمالی مقایسه می کنی؟
  • احمد IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
    6 0
    هر کشوری بر سر اصول خود بایستد هیچ کشوری نمیتواند کاری انجام دهد. کره شمالی کشوری است که یک نفر حرف میزند و مابقی اجرا میکنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس