فقر و گرسنگی در یمن

نظام جمهوری اسلامی ایران نیز مثل هر کشور دیگری در دنیا با مشکلاتی مواجه است. اما آیا این مشکلاتِ قابل رفع، سبب می‌شود که عده‌ای از راه برسند و بگویند سطح زندگی در ایران مثل جیبوتی است!؟

سرویس سیاست مشرق – فردی به نام کوروش الماسی که گفته شده "محقق و پژوهشگر" است، طی یادداشتی در شماره اخیر روزنامه آرمان ملی که با تیتر "حق با رهبری است"! منتشر شد، نوشت: شهروندان ایران زمین تمامی مولفه‌های لازم برای زیستی انسانی همراه با امنیت، رفاه و آرامش نسبی را دارند.

این همه چالش‌های اقتصادی، معیشت شهروندان، روابط خارجه، بی‌اخلاقی سیاسی، آموزشی متوسطه و عالی، ناامیدی عمومی و... غیرعقلانی و با هیچ‌منطق و استدلالی توجیه پذیر نیست. با توجه به توده‌های میهن دوست، جوانان با انگیزه و با اراده، انبوهی از متخصصین در عرصه‌های گوناگون، انواع منابع و ذخایر خدادادی و... شهروندان ایران نباید هم سطح شهروندان کره شمالی، جیبوتی، ونزوئلا، فلسطین، پرو و... زندگی کنند.

او می‌افزاید: نه تنها موجه بلکه ضروری است تا پرسش شود، چرا این همه چالش، ناامیدی و دشواری در کشوری که پاک و دلاورترین فرزندانش در قالب ارتش، سپاه، بسیج و... باارزش‌ترین دارای خود یعنی جان خود را در طول جنگ تحمیلی در راه پایداری وطن عرضه کرده‌اند، وجود دارد؟

بی‌تردید، هشدارهای مقام معظم رهبری در مورد نفوذ، منطقی و عقلانی‌ترین دلیل یا دلایل وجود این همه چالش‌های غیرعقلانی در کشور است. بدین معنی که مهم‌ترین دلیل وجود این همه چالش، وجود برخی عوامل نفوذی دشمنان در برخی مناصب و نهادهای تاثیر گذار تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر می‌باشد.

فرد اشاره شده همچنین در قسمت پایانی این یادداشت تصریح می‌کند:

"پربیراه نیست اگر گفته شود، کشف و خنثی کردن عوامل نفوذی در نهادهای تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر از اوجب واجبات نهادهای متولی امنیت کشور است. نفوذ در ساختارهای توسعه یافته، منسجم و ملی اگر نگویم غیرممکن اما بسیار دشوار است، بنابراین نفوذ عوامل بیگانه در برخی نهادها نمی‌تواند در یکی دو دهه اخیر رخ داده باشد، بلکه منطقی است که باور کنیم عوامل نفوذی کلیدی در روند وقوع و فرایند پیروزی و ثبات انقلاب موفق به نفوذ و پنهان شدن در برخی نهادها شده‌اند، چراکه با توجه به اینکه در روند و ابتدای انقلاب 57، نظام (انواع نهادها) هنوز همانند دهه‌های بعدی رشد، پایدار، باتجربه و... نشده بود، طبیعی است که باور کنیم عوامل نفوذی دشمنان، در لباس انقلابی و متدین میان انقلابی‌های اصیل و برخی نهادها لانه کرده باشند و به مرور زمان در مناصب مدیریتی تاثیرگذار قرار گرفته‌اند. بنابراین عوامل نفوذ را باید میان افرادی که در وقوع و فرایند پیروزی انقلاب شرکت داشته‌اند، جست‌وجو کرد. "[1]

در یادداشت مذکور و پیرامون ادعاهایی مثل جیبوتی بودن سطح زندگی در ایران و یا سابقه کشف نفوذ بین رجالی که نقش مستقیم در پیروزی ایران داشتند، البته هیچ سندی ارائه نشده است!

*محققانی که تحقیق نمی‌کنند! / چه کسی حاضر است ایرانِ سیر را با جیبوتیِ گرسنه مقایسه کند؟

اگرچه "مسئله نفوذ" یک امر بسیار مهم و مورد هشدار رهبری نیز هست اما اشاره‌های بهانه‌جویانه به آن یادآور بالا رفتن قرآن بر نیزه‌های سپاه معاویه و مصداق "کلمة‌الحق یراد بها باطل" است!

آیا واقعا سطح زندگی در ایران اسلامی مانند کشور میکروسکپی جیبوتی و یا سرزمین اشغال شده فلسطین و نوار غزه است؟

پژوهشگران اصلاح‌طلب از این "سیاه‌نمایی" چه هدفی را دنبال می‌کنند؟

نظام جمهوری اسلامی ایران نیز مثل هر کشور دیگری در دنیا با مشکلاتی مواجه است. مشکلاتی که البته ناکارآمدی دولت مشترک اصلاح‌طلبان و اعتدالیون بر آنها افزوده است. اما آیا این مشکلاتِ قابل رفع، سبب می‌شود که عده‌ای از راه برسند و بگویند سطح زندگی در ایران مثل جیبوتی است؟

ایران آباد و آزادی که هر دشمنی بر آن گذر کرد؛ معترف شد که ایران اسلامی علیرغم تمام مشکلاتش اما مثل کشورهای اروپایی پیشرفته است و اثری از تحریم‌ها در آن دیده نمی‌شود.

نویسنده ادعاهای مذکور در حالی ادعای پژوهشگری داشته که حتی یک تحقیق ساده هم درباره شیوع گرسنگی و بیماری، بی‌دولتی، استعمار نوین در کشورهای آفریقایی و... نکرده است تا از مقایسه یکی از سیرترین کشورهای دنیا یعنی "ایران"[2] با کشورهای گرسنه و تحت ظلم امتناع ورزد یا احساس شرم کند.

*نفوذی‌ها هنرمندتر هستند یا صاحبان محاسبه غلط!؟ / بدبینی به سیاه‌نمایانِ مدعی نفوذ...

و اما مسئله نفوذ...

می‌توان با هزاران دلیل و سند این نکته را یادآوری کند که هنر نفوذی‌ها در هر سطح و روشی هرگز به اندازه صاحبان محاسبات غلط در ساختارهای اجرایی کشور نبوده است.

کسانی که نفوذی هم نبودند اما با تفکر غلط و تحلیل ناصحیحی که داشتند مشکلات بزرگی را بر انقلاب و مردم عارض کردند.

فهم این نکته اصلا سخت نیست که تنها در دولت آقای روحانی که شاهد دلار 20 هزار تومانی و گرانی 500 درصدی مسکن و افزایش ماه به ماه قیمت لبنیات هستیم؛ تمام این رخدادها صرفا به دلیل عدم اعتقاد دولت به نظارت بر قیمت‌ها و ناتوانی مدیریتی رخ داده است.

چه اینکه ایران اسلامی حتی اگر درگیر جنگ هم می‌شد هرگز و به لحاظ منطقی شاهد اینهمه گرانی نمی‌شد!

اکنون کدام عقلانیت است که متقاعد شود نفوذی‌ها می‌توانستند چنین مشکلاتی را در دامن مردم بگذارند؟

با دانستن این گزاره‌ها و با عنایت به سیاه‌نمایی‌های ابتدای این یادداشت عجیب، شاید باید با تأمل و عینک بدبینی به این دست مطالب نگاه کرد.

مطالبی که به‌جای بیان مثبتات و بیان اینکه کدام جریان سیاسی بود که این مشکلات را در دامن مردم گذاشت و چگونه تنها راه حل این مشکلات؛ رأی خوب و انتخابات است و بس... اما اصرار دارد که ایران مثل جیبوتی است و نفوذی‌ها هم در لباس متدینین و انقلابیون مشغول اشکال‌تراشی هستند!

***

1_http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/291435

2_mshrgh.ir/944980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 40
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 28
  • علی IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    37 9
    ایران کجا و جیبوتی کجا آقای رویا پرداز؟
    • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
      42 1
      با دولت روحانی روند ونزوئلا شدن ایران تسهیل شد حتی با چوب خشک هم اوضاع اقتصادی اینقدر داغون نمی شد .
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
      4 0
      واقعا احمق با اصلاح طلب چه فرقی داره
    • IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
      0 0
      از ابتدای انقلاب منافقین ، خودفروخته های بیگانه ، معاندین و... به انحاء مختلف در ارکان نظام نفوذ کردند و وقایع 7تیر ، 8 شهریور و...را بوجود آوردند و در حال حاضر تعدادی از آنها به دامن کشورهای غربی پناهنده شده و بر علیه کشور لجن پراکنی می کنند و عده ایی از آنها در بدنه نظام مشغول به کار هستند و متاسفانه هنوز ماهیتشان برای مردم روشن نشده و با احتکار ، قاچاق ، ایجاد گرانی ، سوء مدیریت و ... موجب بی ثباتی اقتصاد می شوند و قصدشان این است مردم را عصبانی و در مقابل نظام قرار دهند. خدا لعنتشان کند.
    • علی IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
      0 1
      اگر این جیبوتی رو نمی گفت دیگه به کجای مقالش گیر می دادی؟؟؟؟؟؟
  • علی IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    42 6
    خدا لعنت کند نفوذی های ترسوی اصلاح طلب خودفروخته ستون پنجم را
    • احمد IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
      1 0
      تو این وضعیت قحطی و گشنگی در حد جیبوتی، اصلاح طلبان که خوب دمبه آوردن. مال و اموال و ملک و املاکشون هم که روز به روز داره بیشتر میشه. لابد از بس که باهوش هستن و شم اقتصادی شون خوبه.
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
      1 0
      کسایی که ایران را با جیبوتی مقایسه میکنند خوبه یک ماه بفرستیم جیبوتی بفهمند دنیا دست کیه برای مردم فهیم ما تز ندهند. هنوزم که هنوزه داریم جور تَکرار اینا رو میکشیم.
  • احمدرضا IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    8 6
    کمبود امکانات بهداشتی و دارویی از یک طرف، و شیوع گسترده بیماری‌های مرگبار مانند هپاتیت، ایدز، حصبه و وبا از سوی دیگر، رشد مرگ‌ومیر نوزادان جیبوتی را به همراه داشته‌است.
  • عبدالله مومن IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    36 3
    بهترین راه پیشرفت ایران. پاکسازی خائنین افساداتی از سطوح مدیریتی آنست
    • IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
      10 0
      "افساداتی " به چه زبانیه .. شاید جیبوتیایی باشه؟؟!!!؟؟
    • IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
      0 0
      دوست من اگر اين كه گفتي شود ديگر ان نيست كه بوده است.
  • رضا IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    24 2
    روزنامه های اصلاح طلب میبایست بفرمایند ما اراده کردیم ایران را به جیبوتی تبدیل کنیم! ولی ملت مقاومت میکنند!!
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    20 4
    جوری صحبت می کنند انگار در مشکلات فعلی کشور نقشی نداشته اند، تا کی قراره حکومت این جماعت رو تحمل کنه؟ چرا هیچ اقدامی علیه اینها نمیشه؟ بفرستیدشون سینه ی دیوار تا بفهمند حرف مفت و بی سند و مدرک زدن عواقب داره.
  • DE ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    17 4
    روزنامه اصلاح‌طلب: دسته ای از مردم ایران در سطح "جیبوتی" زندگی می‌کنند زیرا به یک مشت ارازل و اوباش سیاسی و دلال و شیتیل بگیر و رانتخوار و رفیق باز مانند اصلاح طلب ها رای میدهند. بیشتر از جیبوتی نمیفهمند.
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    32 5
    نفوذی یعنی حسن و دار و دسته. یعنی بهزاد و مصطفی و سعید ینی همه ی افساد طلب ها
  • DE ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    11 6
    روزنامه آرمان ملی با اون لگوی سبز فتنه اسرییلی و این یارو کوروش الماسی نفوذی ها رو خوب میشناسند نمونه اش موسسان به اصطلاح خیریه امام علی(ع) که همین مزدورای آمریکایی و اسراییلی حامی درجه یکش بودند برید حرفها و اساعه ادبش نسبت به سردار بزرگ شهید حاج قاسم سلیمانی و بیشرفی و بی ادبیش رو نسبت به مردم ایران و دین و ناموس این مردم و دم تکون دانش برای اربابهای صهیونیستش رو بشنوید.نمونه دیگه مرثیه خونیشون برای هر جاسوس آمریکا و اسراییل که گرفته شدند.برید خودتون رو رنگ کنید پادوهای آمریکا و اروپا نمیتونند ادای میهن پرستی دربیارند.بترسید از اینکه میلیونها فدایی حاج قاسم به حسابتون برسند و بفرستنتون پیش اربابهای غربیتون.
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    14 8
    جیبوتی مغز توعه نه ایران ما.
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    1 0
    این روزنامه اصلاح طلب خیلی غلط کرده و شکر قهوه ایی تناول نموده
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    0 0
    اقایان اصلاح طلب وقتی دور هم جمع میشید شبیه جیبوتی هستید توی منازلتون بین دوستانتون چقدر ریخت وپاش میکنید قبل از انقلاب پای مرغ اب پز میکردید الان چی دچار مستی شدید خیلی از شماهارا پولدارهای ان موقع قفانمی زدندبدنخت ها اصلا برای شماها ارزش قایل نبودند یارب مباد که گدا معتبر شود گر معتبر شود از خدا وخلق بیخبر شود شماها مثل خوک وکفتارید.
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    0 0
    مرگ بر خائن خونخوا زامبی صفت غربگدا....
  • . IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    1 0
    مقايسه ايران با جيبوتي نشانه جيبوتي بودن مغز اون پژوهشگر است. اما اگر روحاني چند سال ديگر رييس جمهور باشد و جهانگيري مغز اقتصادي او و خاتمي و موسوي خوييني ها دولت در سايه او بعيد نيست در آينده دور اين اتفاق بيفتد.
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    1 0
    بعضی ها بلانسبت بیندگان چشماشون کور شده وپیشرفت های ایران را با قبل از انقلاب نمی خواهند ببینند.ودورآز انتظارنیست که افرادی که در دو دوره مشکلاتی برای مردم به وجود اوردندبخاطر بی عرضگی شان الان دم درآوردند و می خواهند به خاطر رفوه کردن گند کارهایشان هی نطق کنند وبه ظاهر خود را دل سوز نشان بدهند-درهرکشوری مشکلاتی هست حتی ازمادرانمان بسیارشنیدیم که چه کشیدند وفقط آخرای سال دولت شاه ملعون یک بسته خوراکی مثل صدقه به ضعیفان میداد انون هم چطوری باید جدوآبادت می پرسیدند که پدرت چکاره است-باعث مشکلات وگرونی الان ایران فقط افساد طلبانند وبس وبر هیچ کس پوشیده نیست یه مشت ثروتمند بی درد---
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    0 0
    جناب مشرق لاغرتر این بچه نبود زبون بسته پوست واستخوونیست حقش دیگرون پاچه کلفت خوردند بدبخت--
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    0 0
    خیانتکارانی که این ح فها را مبزنند و بزرگگتر از انها ، ابنهائی هستن ک در پارک غافل از اینکه یک یا چند تا مبتلی بعد داریم
  • ۱۲۵ IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    0 0
    اونهایی که میگن وضع ایران مثل جیبوتی هست فکر نکنی که دلشان برای ملت ایران سوخته اینها آرزوی خود را به این صورت بیان میکنند اگر دستشان برسد حاضرند ملت ایران را به خاک سیاه بنشانند.
  • NL ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    0 0
    البته شکی ندارم که هدف این دولت و حامیانش کشوندن اوضاع کشور و ملت به همان وضع جیبوتی و فلسطین و یمن ست تا بتونن خر مراد رو بالاخره سوار شوند! اما به لطف الهی خوابیه که هرگز تعبیر نخواهد شد. بخدا تحویل من بدهند ظرف یک ماه چنان سر و سامان به قیمتها بدهم که همه کیف کنند. هیچ کاری نداره. نمیدونم دولت به چه فکریه؟!!!
  • نصر IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    1 0
    پس ازپیروزی انقلاب صهیونیست ها چون دیدند نمیتوانند جلو پیروزی انقلاب را بگیرند سعی کردند با حمایت عوامل طرفدار خودشان در انقلاب نفوذ تا ما مانع پیشرفت انقلاب و کشور گردند..به همین دلیل نیرو های خود را که اغلب ماموران زبده ای هم بودند مثل عوامل ساواک ،سرویس های جاسوسی سیا و موساد و غیره رابا نفوذ در جریان های انقلابی باعث اختلاف شدید بین نیرو های انقلاب شده و ضربه های سختی به انقلابیون زدند .ترور شخصیت های اصلی انقلاب ،ایجاد جنگ بین اقوام مختلف-بر هم زدن ارتباطات انقلابی بین ایران و کشور های مدافع انقلاب -جلو گیری از اجرای طرح های مناسب برای توسعه کشور وطرفداری از تفکرات غرب گرایانه بعضی از کار هایی بود که آنها انجام دادند. و امروزهم بیشتر در قالب همین جریانات به اصطلاح روشنفکری و اصلاح طلبی ضربه های خود را میزنند.که نمونه آن امثال همین نویسنده به اسم کورش الماسی هستند. و شک نباید کرد سوای تئوریسین های مثل حجاریان-عباس عبدی-اکبر گنجی –سروش-وزیبا کلام و....افراد اجرایی ومهندسی شده انها هم در ادارات و موسسات دولتی ونهاد های انقلابی نفوذ داشته ودنباله رو سیاست های صهیونیستی در کشور هستند.که یکی از کوچک ترین کارهای انها ایجاد زمینه های اختلاس در وابستگان انقلابیون با طراحی های از پیش تهیه شده میباشد.
  • SE ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    0 0
    کوروش الماسی را بمدت 1 سال برای تحقیق به جیبوتی بفرستیم تا عیار دستش بیاید
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    0 0
    لطفاً به اختلاص گرا توهین نکنید .. کشور مدیون امثاله ماهاست
  • عت US ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    0 0
    سرویس سیاست اسمتم مسخرس مانند این روزا فقط بگو چیه امروزمو‌ن مانند جیبوتی نیست ۵ تا نام ببر گرچه مهم هم نیست
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    1 0
    مردم به اصلاحطلبان با تکرار یک فتنه گر خائن رای دادن و ایران را این روز سیاه انداختن. خلائق هر چه لایق
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    0 0
    نه دیگه خدا وکیلی یه درجه از جیبوتی بهتریم.
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    1 0
    جوک سال بود . نفوذ یک تفکراست تفکری که دلایل اثباتی تخریبی سیاسی جاهلی منفعت طلبی دارد . هرکدام شکلی وحالتی دارند ازجمله کاندیدایی که درانتخابات ریاست جمهوری باکرباسچی شرط بندی وچکی پیش یکی میماند ! اینجاجهل نفوذکرده وتکبر سرعت گرفته !؟
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      0 0
      ماجرای کرباسچی رو توضیح بفرمایید؟
  • IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    0 0
    نویسنده این مقاله، در راستای حقارت شخصی و تقلای نمایندگان داخلی بی بی سی بی حیثیت عمل کرده و همپالکی های ایشان فعلا در همین راستا قلم می زنند . سندی برای تاریخ سراسر حقارت و خیانت غرب زده های متوهم! انشاله بزودی نمایشگاهی از اسناد این مزدوران طی چهل سال انقلاب قدرتمند و الهی ایران بر پا خواهیم کرد تا مردم بدانند چه کسانی در چه نشریات و گروه هایی تمام تلاش خود را مقابله با انقلاب و مردم بکار بردند.
  • علی IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    1 0
    مرگ ولعنت برهرچی اصلاح طلب افسادطلب فریبکار خیانتکاربه مردم ووطن واسلام. مخصوصا ریش داران بی ریشه وبی هویت ملعون وریش بنفش مریدملکه انگلیس.
  • ناشناس IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    0 0
    لعنه الله علیهم
  • DE ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    0 0
    دسته ای از اقایان اصلاحاتی که زیراب جهاد سازندگی را زدند لازم نیست امروز شعار های اب و تاب دار بدهند. فقط نفوذی ها میتوانستند این موج انقلابی سازندگی یادگار امام ره رو اینجوز جوانمرگ کنن. به افتخاراتتون بنازید! هرجا مشکلی و تهدیدی ایجاد شده این سپاه و ارتش بوده که برای بلایا خالصانه سینه سپر کرده و جانفشانی کردند. دراین موقع برعکس شما سردرلاکتان فرو بردید. فراموش نفرمائید تفاوت حرف و عمل در زمان های دشوار محک زده میشه.
  • علي IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    0 0
    اگر چنين است كه مي گوييد ننگ بر كساني كه به نام اصلاح طلبي 32 سال بر گرده مردم سوار شدند وبراي خودشان واعوان وانصارشان زندگي لاكچري ساختند كاخ نشين شدند وموجب فقر وبدبختي اين ملت شدند وتا مردم جيبوتي سطح زندگي ايرانيان را تنزل دادند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس