ویژه ها

در شرایطی که اینستکس هیچ ارتباطی به تعهدات ۱۱ گانه اروپا در برجام ندارد، اصلاح طلبان مدعی هستند که ایران باید امتیاز موشکی و منطقه ای به اروپا بدهد تا در مقابل کانال تحقیرآمیز اینستکس راه اندازی شود!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**چاره ای نداریم، باید به اروپا امتیازِ موشکی بدهیم

«علی بیگدلی» فعال سیاسی اصلاح طلب و از حامیان برجام در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «اروپا همچنان از ایران انتظاراتی دارد و منتظر است ایران نیز به آنها امتیازاتی بدهد...اروپا سه خواسته عمده از ایران دارد و در این راستا ادعاهایی دارد. آنها به بهانه برنامه موشکی، سیاست‌های منطقه‌ای و حقوق بشر به ایران فشار وارد می‌کنند و وزیر خارجه آلمان نیز در کنفرانس مونیخ از ظریف خواسته بود تا با اقداماتی در این سه حوزه کار را برای راه‌اندازی سریع‌تر اینستکس هموارتر کنند. انگلیس و فرانسه نیز در این عرصه با آلمان موافق هستند».

بیگدلی در ادامه گفت: «در صورتی اینستکس توسط طرف اروپایی اجرا می شود که این سه شرط تحقق یابد...ایران باید تلاش کند تا پرونده مطرح‌شده به شورای امنیت ارجاع داده نشود. اگر پرونده ایران به شورای امنیت برود کار برای ایران سخت‌تر خواهد شد. زیرا اگر قطعنامه‌ای علیه ایران صادر شود هم در عرصه بین‌المللی و هم در عرصه داخلی فضا بر ایران تنگ‌تر می‌شود».

متاسفانه برخی از فعالین اصلاح طلب و رسانه های این طیف در نقش بلندگوی طرف اروپایی ایفای نقش می کنند. گویا برخی از سوی سفارتخانه های اروپایی مأمور هستند تا جای طلبکار و بدهکار را عوض کنند.

بیگدلی در مصاحبه مذکور مدعی شده است که اگر ایران در سه حوزه موشکی، منطقه ای و حقوق بشر به اروپا امتیاز بدهد، آن وقت تروئیکای اروپایی اینستکس را اجرا می کنند.

این ادعا در حالی است که «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه- ۱۲ تیر ۹۸- گفت: «۳ کشور اروپایی متعهد شدند که ۱۱ تعهد را در راستای توافق برجام اجرایی کنند و در هیچیک از این تعهدات، اینستکس وجود ندارد».

طرف اروپایی در برجام متعهد شده بود که ضمن خرید نفت از ایران و پرداخت پول آن، تبادلات بانکی را نیز برقرار کرده و همچنین کالاهای تحریمی را با ایران مبادله کند؛ اما اعضای اروپایی برجام طبق سازوکار اینستکس، به هیچ عنوان از ایران نفت نمی‌خرند و تبادلات بانکی را نیز برقرار نمی‌کنند؛ بلکه صرفاً از طریق این کانال، در ازای خرید نفت ایران توسط کشورهای غیراروپایی، به جای پرداخت پول، در اقدامی توهین آمیز صرفاً غذا و دارو(اقلام غیرتحریمی آمریکا) را در اختیار ایران قرار می‌دهند!

علاوه بر این، اینستکس نه تنها مسیرهای خرید نفت ایران را برای آمریکا شناسایی می‌کند، بلکه فراتر از آن مدیریت کانال خرید نفت ایران را نیز به اروپا می‌سپارد. رویکردی که خسارت هایش همگی برای ایران و مزایایش برای آمریکا و اروپاست.

حالا در شرایطی که اینستکس هیچ ارتباطی به تعهدات ۱۱ گانه اروپا در برجام ندارد، بیگدلی تاکید می کند که ایران باید موشکی و منطقه ای را بدهد تا در مقابل کانال تحقیرآمیز اینستکس راه اندازی شود!

در سال ۹۴ توافق هسته ای میان ایران و ۱+۵ امضاء شد. ایران تمامی تعهدات خود در برجام را انجام داد و آژانس انرژی اتمی در ۱۵ گزارش متوالی، اجرای دقیق تعهدات توسط ایران را تایید کرد.

اکنون اروپا موظف است که در ازای اجرای دقیق تعهدات ایران ذیل برجام، به تعهدات ۱۱ گانه خود عمل کند، نه اینکه در ازای اجرای کانال توهین آمیز اینستکس، مطالبات جدید را مطرح کند!

آیا انگلیس، فرانسه و آلمان حاضرند که درباره توان دفاعی و قدرت موشکی خود معامله کرده و به آن چوب حراج بزنند!؟ کسانی که در داخل این پیشنهاد را مطرح می کنند، واقعا ایرانی هستند!؟

**مرعشی:نتیجه رویکرد انقلابی در سیاست خارجی، فشار اقتصادی است

«حسین مرعشی» سخنگوی حزب کارگزاران که پیش از این گفته بود «از اول انقلاب اشتباه کردیم که با آمریکا درگیر شدیم»! در مصاحبه با روزنامه ایران گفت: «انقلابی بودن در دنیای امروز با تعریفی که این طیف تندرو سیاسی دارند نتیجه‌اش فشار اقتصادی می‌شود. نتیجه‌اش توقف صادرات نفت هم هست... اگر می‌گویند انقلابی‌گری یعنی اینکه مذاکره‌ای نباید در سطح بین‌المللی داشته باشیم، ادامه آن را هم بگویند. یعنی به مردم بگویند این کارها هزینه‌هایی هم برای کشور و مردم دارد و مسئولیت آن را هم می‌پذیریم».

مرعشی در ادامه گفت: «تصور اینکه کسی بگوید در شرایط تنش فزآینده در روابط خارجی و مشکلات رو به افزایش روابط اقتصادی با خارج، موضع من عدم مذاکره و قطع همکاری است اما توقع دارم وضع مردم هم بدتر نشود و ارزش پول ملی هم نریزد و اشتغال از بین نرود، تصوری غیرواقعی است... این عزیزان باید شهامت این را داشته باشند که بیایند بگویند ما می‌خواهیم با این تعریف خاص انقلابی باشیم و برای اینگونه بودن، مسائلی مثل گرانی، تورم، بی‌کاری و امثال اینها مسائل بی‌ارزش‌تری در قیاس با آرمان‌های بزرگتر ماست».

این فعال اصلاح طلب در بخش دیگری از این مصاحبه تاکید کرد: «من قائل به این هستم که برجام هنوز برای ما عوایدی دارد».

اکنون «چک برگشتی برجام» روی دست دولت است. حامیان برجام این توافق را نماد تعامل و تنش زدایی با جهان نامیده و با عناوینی همچون «فتح الفتوح»، «معجزه قرن»، «آفتاب تابان»، «بزرگترین دستاورد تاریخ ایران»، «پیروزی بزرگتر از فتح خرمشهر» و...به تعریف و تمجید از آن می پرداختند.

اما در نهایت علیرغم تبلیغات گسترده دولت و اصلاح طلبان، بی دستاوردی برجام آنقدر عیان و آشکار شد که روحانی صراحتا مذاکره با آمریکا را «دیوانگی» نامید و ظریف اذعان کرد که «توافق با آمریکا به اندازه جوهر روی کاغذ هم ارزش ندارد» .

اما در این میان، درسی که عراقچی-نفر دوم تیم مذاکره کننده هسته ای در دولت روحانی- از توافق هسته ای گرفت بسیار قابل تأمل بود. عراقچی چندی پیش گفت که یکی از درس های برجام این بود که مقاومت، بهتر از رویکرد فعلی دولت جواب می دهد.

مرعشی در این مصاحبه تلاش کرده تا وضع موجود اقتصادی را به حساب عدم مذاکره با امریکا بنویسد. این در حالی است که اتفاقا وضع موجود، میوه و نتیجه مذاکره و توافق با آمریکاست. دلار ۲۰ هزارتومانی و پراید ۹۰ میلیونی و سکه ۸ میلیونی همان سیب و گلابی های برجام است و نمی توان با شعبده بازی، میوه های برجام را به حساب عدم مذاکره زد.  

تجربه پرهزینه و عبرت آموز برجام در کنار ماجرای ارسال نفتکش های ایرانی حامل بنزین به ونزوئلا و پیش از آن پرتاب موفقیت آمیز اولین ماهواره نظامی ایران به فضا و باز هم پیش از آن، افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس و خودکفایی در تولید بنزین، همگی بر این مسئله صحه می گذارد که هزینه انفعال به مراتب از هزینه اقتدار و مقاومت بیشتر است.

مرعشی پیش از این گفته بود که «تشییع سردار سلیمانی، درس اعتدال بود»! وی در اظهارنظری دیگر گفته بود «اگر حصر برداشته شود، گرانی برطرف می شود»! با این حساب شخصی با چنین سطح تحلیلی اصلا بعید نیست که بگوید «نتیجه رویکرد انقلابی در سیاست خارجی، فشار اقتصادی است».

**برخورد چکشی دولت با مسئله مسکن، جواب نمی دهد

روزنامه شرق در گزارشی نوشت: «مسکن‌ یک کالای استراتژیک محسوب می‌شود. بازار مسکن به‌ویژه مسکن استیجاری، بازار بزرگ و بسیار مهمی است که نیاز عمومی جامعه را به خود اختصاص می‌دهد. دولت نیاز است در بازار مسکن به‌عنوان یک کالای استراتژیک و ضروری، نظارت جدی داشته باشد. مسئله آن است که نظارت باید همیشگی باشد و دولت یک تشکیلات منسجم برای هدایت بازار و نظارت بر آن در راستای اهداف اجتماعی مدنظر داشته باشد؛ نه اینکه به‌صورت موردی وقتی جامعه ملتهب شد و نارضایتی و اعتراض عمومی افزایش یافت، چکشی ورود کرده و پس از آن، دوباره وظایف خود را فراموش کند. برخورد چکشی اثر مناسب را نداشته و اهداف توزیع درآمدی و افزایش رفاه را تأمین نمی‌کند. این اقدام فقط منجر به شوک به بازار، آن‌هم برای مدت کوتاهی می‌شود».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «افزایش ۲۵ درصدی اجاره‌بها، مبنای کارشناسی ندارد. در نظر بگیرید که ممکن بود برخی از قراردادهای اجاره با نرخ کمتر از افزایش ۲۵ درصدی منعقد می‌شد و اکنون با اعلام این رقم، مالک نمی‌پذیرد که کمتر از این میزان قرارداد منعقد کند؛ زیرا نگران است که در سال آینده، دولت اجازه افزایش اجاره‌بها را به او ندهد. با این اقدام تقریبا همه تلاش می‌کنند که این رقم را رعایت کنند؛ حتی اگر روی نرخ پایین‌تر از آن توافق کرده بودند».

بی عملی دولت روحانی در تأمین مسکن اقشار کم درآمد در قالب تولید انبوه مسکن در کنار غفلت دولت در اجرای طرح مالیات بر خانه های خالی، موجب شد تا بازار خرید و اجاره بهای مسکن دچار التهابات فراوانی شود.

افزایش سرسام آور قیمت مسکن و اجاره بهای مسکن در سالهای اخیر، هموطنانمان را با مشکلات عدیده مواجه کرده است.

روحانی-خرداد ۹۲- در جریان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری گفت: «تامین مسکن ارزان برای جامعه جزو برنامه‌های دولت تدبیر و امید است». «عباس آخوندی» وزیر سابق و ناکارآمد راه و شهرسازی دولت یازدهم نیز-مرداد ۹۲- در جلسه‌ی رأی اعتماد مجلس گفت: «شخص من هرگز با مسکن مهر مخالف نبوده و نیستم و من جزو اولین کسانی بودم که این موضوع را وارد نظام برنامه‌ریزی ایران کردم که بعد از آن، این مسئله ردیف پیدا کرد و مباحث دیگری چون بهسازی مسکن روستایی و مسکن اجتماعی تا قبل از دوره‌ی مسئولیت من در تاریخ ایران سابقه ندارد».

اما با آغاز به کار دولت روحانی، هیچ نشانه ای مبنی بر عزم دولت در ساخت مسکن مشاهده نشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 191
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 51
  • جعفر تیموری IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    غلط کردن اون کسانیکه امتیاز موشکی را به اروپا بدهند. ما نه اجازه مذاکره مجدد با آمریکا و اروپا میدیم نه اجازه اندیشه و فکر مذاکره را به این خائنین.
    • بهلول IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      128 7
      دیاثت سیاسی برخی واقعاً لبریز شده
    • اصلاحات تنها راه نجات IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      آرام باش . . .
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      88 9
      لیبرال های غربگدا اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و باید از سیاست کناره گیری کنند.
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      65 5
      فشار اقتصادی دولت های هاشمی و روحانی نتیجه اجرای سیاست اقتصاد نئولیبرالی است .
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      70 3
      اگر می خواهند به همان برجام برگردند.مذاکره جدید یعنی آن ها چیزی فراتر از برجام می خواهند و این یعنی در حوزه های موشکی و ... می خواهند وارد شوند اما دوباره فریب نمی خوریم
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      28 42
      من با شما موافقم ولی شما کل ایران نیستید شما یک کروه و جریان پوسیده کم ایرانید
    • CA ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      90 10
      راه نجات خروج از NPT و ...
    • ali IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      49 2
      14:59 عزیز حداقل تو که پوسیده نیستی و سفت و رفتی درست حرف بزن.اولا اگر این گروه کم و پوسیده اند خیلی خیلی دراز گوش هستی که موافقی.یک سری بخودت بزن ببین با خودت چند چندی.
    • GB ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      8 60
      موشکایی که بوق دارن رو نگه دارید بقیشو بدید بره.
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      5 63
      بدید بره موشک غیر اتمی هیچ کارایی نداره
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      33 5
      این اصلاح طلبها منفعت طلب تا کل این مملکت رو مثل بحرین شوهر ندن دست بردار نیستند
    • IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      9 7
      تو چکاره مردم هستی که از طرف مردم سخن میگی .حتما حقوق نجومی وپست داری که این جور محکم حرف میزنی
    • IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      20 6
      این آخر عاقبت کسانی است که به جای خدا کدخدا را میدیدند
    • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      10 3
      صحیح است احسنت
    • حمید IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      4 2
      احتمال دارد...بعد موشکی چیز دیگری هم از اصلاح طلبا بخوان....
    • IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
      5 0
      #عزل روحانی
    • تمشکال IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
      5 0
      دو دهه مقاومت اخیر این ملت را می خواهد به پشبزی به رعایای امریکا بفروشند از حماقت فله ای ایشان آدم دچار تهوع می شود !
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    مرده شور ببره جریان اصلاحات غرب گرا که با این تفکر مملکت به باد فنا دادند
    • سید IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      17 3
      اصلاح طلبان تهوع آور به مذاکره با غربی ها به مثابه دستگاه تنفسی می نگرند که یک بیمار مبتلا به آسم به آن نیاز دائم دارد و چنانچه وی را از آن جدا کنند بیمار دچار خفگی خواهد شد! این همان مسئله و معضل اصلاح طلبان تهوع آور است که به واقع اکنون دچار آسم سیاسی هستند و مرگ جریان خود را نزدیک می بینند و اطمینان دارند در صورت روی کار آمدن انقلابیون در انتخابات بعدی ریاست جمهوری و انشاءاللّه عملکرد یک دولت انقلابی، دنیا در مقابل سیاست خارجی ایران سر تعظیم فرودآورده و دیگر قبیله اصلاح طلبان تهوع آور محلی از اِعراب در جامعه ایران نخواهد داشت!
    • IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      6 21
      مرده شور هرچه ادم شعار ده وتندرو ببره که کشورو به این روز انداختن و مارو وابسته به چین کره ترکیه عمارات کردند .کشورو نابود کردنند .می دونم این کامنت نمی گدارید .
  • احمد IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    برید از پرایدهای خودتون امتیاز بدید به اروپا، نه از موشکهای سپاه.
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      3 0
      :)))))))))))
    • IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
      6 1
      آقا واقعا تو دهنی زدی دمت گررررررررم!
  • حسین IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    82 5
    اینها می خوان تجارتشون دچار مشکل نشه با اروپا و... واسه پول حاضرن جان و مال و ناموس ملت هزینه کنن
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      38 2
      14:09 گل گفتی، پورسانت دلاری و یورویی تو حسابهای خارجی پس از برجام کلی مزه کرده!!!!
    • SE ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      9 1
      واژه مقدس "ناموس" یاد آور دوران سربازی برای هم است که می اموختیم سلاح سرباز ناموس سرباز است و برای حفظ آن باید جانش را بدهد حالا وقتی تقاضا و توصیه اصحالات را برای خلع سلاح کشور در قالب امتیاز موشکی به بیگانان را می شنویم بایست گفت اینها چقدر بی‌ناموس هستند که تبلیغ میکنند که کشور و نسلهای آینده را از داشتن سلاح دفاعی و بازدارنده ای چون موشک که میلیونها برابر کارامدتر از یک تفنگ است محروم کنند. از کنار بی‌ناموس میتوان با انداختن یک خدو گذشت ولی از افسران جنگ روانی و بوقهای آنها که از قضا یارانه مطبوعاتی هم از دولت محترم میگیرند نمیتوان گذشت. لذا وزیر محترم اطلاعات کلاهش را بالاتر بگذارد که در مقابل چشمانش بی‌ناموسی و خلع سلاح کشور را تبلیغ میکنند و ایشان لبخند میزنند.
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    54 5
    هرچی زودتر این ظریف و دولت اصلاحاتچی رو از کار برکنار کنیم کمتر ضرر به مملکت میزنن، تا همشو حراج نکردن جلوشونو بگیرین!!!
    • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      2 2
      جهل میگی که باید اسراییل و امریکا نا بود شود متاسفانه مردم ایران نا بود شدند
    • IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
      3 1
      آره به خدا دولت اصولگراي آينده مملكت رو گلستان ميكنه
  • SE ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    33 5
    اصلاح طلبان یکی بودن امتیاز موشکی با امتیاز تشکی درک نمیکنند
  • افشین IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    30 2
    خفه وطن فروش نادان
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    34 20
    مسیر انتخاب شده در تقبل با جهان اشتباه بود
    • احمد IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      18 21
      اولا جهان نیست و آمریکاست، دوما اگر حتی هم جهان هم باشه، خیلی غلط می کنه در امور داخلی ما دخالت کنه. برن 60 تا قطعنامه ای که علیه صهیونیستها تصویب شده اجرا کنند اگر می تونن. برن یه فکری به حال سیاهپوستهای خودشون بکنن. بجای این که به فکر فاسد کردن ما و دزدی از ما باشن. جهان از صدام بر علیه ما حمایت کرد، آیا بر حق بود؟ جهان رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی رو به رسمیت می شناخت. آیا بر حق بود؟ جهان از تروریستهای سوریه و عراق حمایت کرد و بهشون اسلحه رسوند، آیا کارش درست بود؟ جهان به نسل کشی یمنیها اهمیت نمیده، آیا کارش درسته؟
    • IR ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
      0 0
      بله جهانی ک صهیونیست ها در ان نفوذ کردن و دربرابر اسلام می ایستند
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    32 4
    چقدرمیتونید ذلیل وخوار باشیدصنعت هسته ای رو زیربتن دفن کردید صنعت فضائی رونابودکردید اقتصاد ومعیشت مردم رونابودکردید اینهمه باج دادیدبرای هیچ مرحمت کنید بروید بارفتن شماتمام مشکلات حل میشود
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      13 0
      شبکه نفوذدقیقا منظورشون پس از برجام همین بود که بروند برجام دو وسه و چهار را اجرا کنند پس از سیاه چاله برجام مدیریت پیر اشرافی فشل کشور را لنگ دررهوا نگه داشت تا به مقصود کثیف شون برسونه شبکه نفوذ غربی اروپایی انچه نمیتونستن در میدان عمل بگیرند با تحمیل ناموفق ترین و نامدیریت ترین مسئولین اجرایی را بدون شلیک یک گلوله با فشار وایجاد ترس رعب و وحشت بگیرند
    • ناشناس IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      31 16
      خیلی عصبی نشو چندماه دیگه اینهامیرن بعدببین دولت ومجلستان چه گلی به سرمان مزنند
  • حمیدرضاـMosafer IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    20 2
    یعنی چی چاره ای نداریم!!؟؟ بهتر بود تیتر خبر این باشه: عقل نداریم فکر کنیم، باید امتیاز بدهیم! یک راه دیگه وجود داره!!! با همون موشکهامون اروپا رو تهدید میکنیم و اگه لازم بشه،، جنگ هم میکنیم ولی با ذلت زندگی نمیکنیم. جوری رفتار نکنید،، مجبور بشم، تمام ملت رو بسیج کنم و لشگر کشی کنم به اروپا!!!!
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      11 0
      عقل نداریم فکر کنیم باید امتیاز بدیم رو خوب اومدی
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    28 2
    امتیاز بدیم چی بشه کشور مثل لیبی و سوریه بشه نه تو برو با اون پراید صد میلیونیت مذاکره کن با موشک سپاه نه مذاکره کنیم نکنیم ذات همتون و اروپایی ها یکیه
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    5 48
    مشرق الاغ زبان نفهم را دهانت را ببند/ برشمامشرقیها لعنت خدا باد.
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      22 3
      تو خودت دهنتو ببند لعنت بر تو که دستمالکشی اصلاحات را میکنی هر چی میکشیم از این لیبرال های غربگدا میکشیم هشت سال اقتصاد و معیشت مردم را نابود کردند تو همان مفت خورهایی هستی که راحت میخوری و میخوابی بعد
    • IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      11 2
      دهنتو ببند الاغ، همه این گرانی ها و موج نا امیدی بخاطر انتخاب شماس.
    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      1 8
      زنده باد مخالف مرده من
    • ترابیان IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
      3 1
      لعنت بر افساد طلبان درازگوش که فکر می کنند مدم ایران مثل خودشان هستند وقتی همفکرانت بلا نسبت گوسفند مثل گوسفند بریزند تو خیابانهای تهران و نابودی صنعت هسته ای را جشن بگیرند انتظاری بیش از این از افساد طلبان بی هویت نیست چنان فاتحه خوندید به مملکت که ۲۰ رئیس جمهور و مجلس دیگر هم که بیاد سرکار گند کاری تون نمی تونه جمع کنه
  • علی IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    22 5
    تنها راهش اینه که ایران مثل کره شمالی با اونا برخورد کنه
  • علی IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    23 2
    اونا که شما بی ارزشهای خود فروخته را نمی خوان من میگم همه دستاوردهای دفاعی را بدید شاید یه استخوان جلو شما بندازن
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    26 4
    مذاکره مجدد با خیانتکار و عهد شکن !!!! یاد داستان خری که مغز نداشت افتادیم.
    • IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
      8 1
      ما با قاتلین سردار سلیمانی مذاکره نمی کنیم
  • نوید IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    30 2
    غلط میکنن اون کسانیکه می خواهند امتیاز موشکی به اروپا بدهند.بیشرفا میخوان از این امتیاز هم چیزی بخورن.این موشک ها هستند که کشوررا نگه داشتن.عجب احمقایی پیدا میشن.
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    22 2
    با ادبانه میگویم حرف اضافه در مورد موشکها بزنند همان موشکها را تو حلقشون فرو میبریم
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    25 1
    وقتی همه چیز رو دادید از هسته ای،موشکی و منطقه ای و...دست آخر هم می گویید نوامیس مملکت هم بدیم امتیاز بگیریم.شماها فقط فارسی حرف می زنید،هیچ نشانی از فرهنگ ایرانی در وجود منحوستون نیست.
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    18 2
    فکر کنم مرعشی الکل زده کرونانگیره آلزایمر گرفته
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    4 16
    آخرش این اصلاحطلبان تخم خودشان را میگذارند و آقا را وادار به خوردن جام زهر شماره ۳ میکنند.
  • افشین IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    17 4
    گمشو برو پیش فایزه همون کانادا زندگی کن .
  • علی IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    15 14
    ما حاضریم به حداقل ها اکتفا بکنیم ولی از به خواسته های ا وپا تن ندهیم انهائی نمی توانند با حداقلها زندگی بکنند چطو ری روزه میگیرند؟
  • سمی IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    4 0
    افرین موافقمذ خسته نباشید مشرق
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    16 4
    موشک خودشونو بدند تا نسلشان منقرض بشه
  • رضا IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    15 1
    خاک بر سرتون بی ...ها
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    11 29
    به این احمق حالی کنید در چه دستاوردی حضور داشتید که الان به فکر حراج انها افتادید کسی به شما که نمی توانید کاری ازپیش ببرید اصراری در قدرت ندارد فقط گورتان گم کنید تا انقلابی ها بدون امتیاز کشور پیش ببرند
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    13 4
    ...ی که دروازه ی خودی و غیر خودی را نمی شناسد و تا کنون چندین گل به دروازه ی خودمان زده است . باید هر جه زودتر از زمین بازی اخراج شود همراه با چند پس گردتی و اردنگ
  • US ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    5 12
    واقعا شرق به این حرفای خودت اعتقاد داری؟؟ یعنی واقعا اگر مذاکره نمی‌کردیم وضعمون بهتر بود؟؟ واقعا برجام فقط توسط آمریکا پاره شد تو داخل همه کاملا موافق بودن و کاری برای نابودی نکردن؟؟
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    13 14
    چرا مذاکره را به رفراندم نمیگذارید ملت باید خودشان سر نوشت خودشان را تایین کنند
    • IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
      2 1
      خب به این دولت رای دادید رفت مذاکره نتیجش تا حالا شده دلار بیست تونی و هزار بدبختی دیگه چیزی مونده برید براش مذاکره کنید ایندفعه نکنه میخواهید برای دلار دو زاری بزنید برقصید
    • IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
      3 1
      تا اون 24 میلیون عقل کل که به روحانی رای دادن یه بدبختی دیگه سرمون بیارن؟!
  • شهریار IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    11 2
    در بین ما کسانی هستند که تمایل به امتیاز دادن به غرب دارند. خوب است به جای این سخنان نا معقول انسان های فرهیخته و صاحب عقل سلیم این موضوعات را با موشکافی و تبیین نتایج چنین رویکردهایی برای مسئولان و مردم بیان کنند . تا حقایق روشن شود. به چه دلیل باید به غربی که هیچ خیری برای ما نداشته امتیاز بدهیم؟ آبا ترکیه که مسیری غیر از ما پیمود امروز غرب با او چه رفتاری دارد؟ چرا در اتحادیه اروپا پذیرفته نشد ؟ سایر کشورهای همسایه که با غرب مماشات کرده و تسلیم شدند به چه نتایجی رسیدند؟ اصول و مبانی عقلی این دسته از افراد کم سواد و ان شاالله ساده لوح برای بیان این مهملات چیست؟ نتایج حقیقی مقاومت در برابر استکبار کدامند؟ نتیجه ی تسلیم و کوتاه آمدن چیست؟ چه تضمینی وجود دارد که همان که با برجام شد با سایر توافقات نشود؟ غرب در کدامین نقطه تسلیم به ما امتیاز خواهد داد؟ آیا پایان کرنش و تحقیر در برابر غرب چیزی غیر از لیبی و عراق است؟ من نویسنده اخبار بالا را به مناظره با عقلا دعوت می کنم. البته باید حرف ها زده شود اما در محضر عقلانیت نه سفاهت.
  • رشید مقیمی IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    15 1
    با سلام و روز بخیر با کمال احترام برای همه دوستان دستوری رهبری ما که اون هم نفی مذاکره با روباه های مثل مدیران امریکا و اسرائیل و اروپاست. با به هیچ شغالی باج نمیدهیم حتی اگر تکه تکه شویم حرف اخر برای خودفروشان جیره خور اروپایی
  • فرزاد IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    2 5
    شک نکنید اصلاح طلبان
  • میثم IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    12 1
    دیروز هسته ای امروز موشک ......مگر ...ی مانده برای ما خدا حافظ غیرت بر باد رفته
  • مهدی IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    16 1
    خودتون گفتید اروپا اختیار نداره اگه امتیاز دادید کدخدا راضی نشد چی/؟
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    13 1
    علی بیگدلی میگوید«در صورتی اینستکس توسط طرف اروپایی اجرا می شود که این سه شرط تحقق یابد.... موشکی، سیاست‌های منطقه‌ای و حقوق بشر....اقای بیگدلی مگر در برجام نگفتید اگر صلح آمیز هسته ای را بدهیم همه چی درست میشود ،،در ان زمان هم کارشناسان متفکرین اندیشمندان ودلسوزان حقیقی اعم از داخلی وخارجی ایران گفتند اگر صلح آمیز هسته ای را بدهید انها قدرت باز دارنده نظامی را همراه با قدرت منطقه ای و مثلا حقوق بشر البته به سبک غربی واروپایی را میخواهند که در ایران اجرا شود بعد از اینها دوباره بهانه جویی جدیدی پیدا میکنند در اخر یک پاپاسی نصیب ایران نخواهد گردید اقای بیگدلی اینهمه سفسطه ومغلطه بازی برای چیست شما و همفکرانتان گفتید اگر هسته ای را ندهیم میشویم نفت در برابر غذا مدل عراق،،،چرا واقعیت اینستکس را نمیگویید که چیست انها بدون شلیک یک گلوله میخواهند( البته هسته ای را که گرفتند وهسته ای را شما به باد فناد دادید تقریبا برای هیچ) ،،نه ایران هسته ای صلح آمیز داشته باشد نه قدرت بازدارنده نظامی نه متحد منطقه ای و اجرا سبک حقوق بشر به سبک غربی [آزادی جنسی (همجنس گرایی به سبک قوم لوط)] وتازه برسند به مثلا اجرا اینستکس که همان نفت در برابر غذا بصورت تحقیر امیز تری از عراق برای ایران اجرا گردد یعنی ایران نفت به کشور های که انها میگویند بفروشد ، انها (اروپا زیر نظر امریکا)پول نفت ایران را بگیرند و ان اقلام و اجناسی که خودشان تائید میکنند به ایران در به ازای فروش نفت بدهند خب حالا توضیح دهید چطور در برابر همچین تحقیری (اینستکس) در داخل کشور تولید ملی رقم میخورد و اقتصاد مان رونق میگیرد چطور با اینستکس تورم تک رقمی میشود چطور با اینستکس معضل بیکاری، مسکن، ازدواج جوانان، پیری جمعیت، اختلاس پی در پی ، مدیران نجومی بگیر ،اقازاده گری ،قاچاق دختران مظلوم وزیر ،رانت خواری ،اشرافیگری ،زمین خواری ،جنگل خواری ،دریا خواری، نامدیریتی بی تدبیری ونا امیدی حل خواهد گردید اقای بیگدلی شما و هم فکرانتان دردولت قبل از اقای روحانی میگفتید تحریمها فقط بیست درصد انهم شاید قادر باشد اقتصاد ایران را آزار دهداقای بیگدلی مردم فهمیده اند شما اصلاح طلبان دروغ میگوئید شما قدرت طلب و دیکتاتور میباشید مردم فهمیده اند که شما ها مدیری توانمند برای اداره امور کشور نیستید اینهمه مشکلات حاصل بی تدبیری و نامدیریتی شماست
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    4 1
    بیگدلی ها ایرانی ها را یاد اسلحه دار باشی همان برادر خوانده رضاخان می اندازند همان کسی که در سریال شهریار شاعر معشوقه شهریاررا گرفت
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    15 0
    این همه امتیاز دادن هیچی ندان . بازم امتیاز بدن همین هیچ
  • بدون نام IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    15 0
    امتیاز موشکی دادن یعنی به طور علنی به داعش بفرما زدن اونمقع همه ارزوی دلار پنجاه هزار تومانی می کنیم ولی میگیم ای کاش موشکهارو نداده بودن بره
  • شهریار IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    5 1
    در مقابل جریان عزت و آرمان های انقلابی، جریان دیگری شکل گرفته که به نفع دشمن حرف می زند برای او تلاش می کند. نقشه های تکمیل نشده ی او را پیگیری می کند. این جریان سر بدنه و پیاده نظام دارد اگر عقلانیت تصمیم گیر نظام در مسیر صحیح با این جریان مواجه نشود در زمان خاص به هر آنچه ساخته ایم ضربه خواهد زد آنها مترصد زمان مناسب هستند مثل آنچه با اراک در لوای برجام شد و همه تماشا کردیم و با این همه غیرت هیچ کار نتوانستیم بکنیم. به نظرم گام هایی لازم است که کوتاهی در برداشتن آنها به ضرر خط اصیل نظام خواهد بود. ابتدا استفاده مناسب و به موقع از قدرت نظام است. این قدرت باید نشان داده شود.مواجهه با بوق های داخلی دشمن که به طور حتم از جایی تغذیه می شوند. سپس رصد اطلاعاتی دقیق این جریان و شناسایی رسانه ها و قلم بدست های مزدور استکبار جهانی و .. تحول در ساختار گزینش نظام و شناخت افراد اصیل و متعهد با مطالعه دقیق و علمی. مماشات نکردن با افرادی که جامعه را مسموم می کنند.
  • US ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    2 10
    تا ترامپو قانع نکنید هیچ اتفاقی نمیفته
  • هادی IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    8 0
    از اینهایی که کاسه لیسی ووتکدی گری را مقدم بر اقتدار شرافت وعزت مات خود میدانند چه انتظاری میرود
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    10 0
    کثافتها ما تاحالا باید صدها کلاهک اتمی میداشتیم وخسارنهای هنگفت جانی ومالی بهمان زدیر وزدند-تازه میخواهید موشکهاشورو هم بدید،بره پی کارش!؟اول خودتونو بدید بعدموشکهارو
  • یک جانباز US ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    16 0
    چرا به این کثافت طلبان اجازه داده میشود هر چند وقت یکبار از پیش خودشان امتیازهای گوناگون به اروپا میدهند و انها را امیدوار به ذلت ایران میکنند ابتدا بازار را به هم میریزند و مردم را از همه چیز نا امید و سپس این حرفهای مفت را میزنند چرا با آنها برخورد نمیشود,
  • سلام IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    10 0
    واقعا" در ايران كسي نيست دهن اين مفتخورهاي بي خاصيت اصلاح طلب را ببندد . شرم بر هر دو باد .
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    7 0
    اکر بشود این آشغال های افتضاح طلب را از کشور جارو کرد مملکت سروسامان خواهد گرفت آنها حتی حاضرند شرافت و غیرت و ملیت نداشته خود را برای خوشنودی غربی ها دو دستی تقدیم کنند
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    1 3
    همه از دم بیسوال لجباز عغده ای یکنفرحرف حق نمیزنه اگر بزنه مجرمه یا بزنیم اسرائیل نابود کنیم یا با آمریکا صلح کنیم تکلیف همه معلوم بشه
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    10 0
    سپهبد //سلیمانی //سر از خاک بردار و ایران ببین //به کام ذلیلان بدنام ببین //چو بیشه تهی مانداز نره شیر //شغالان به بیشه در آید دلیر //چو بیشه زشیران تهی یافتند //سگان فرصت روبهی یافتند
  • ناشناس NO ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    1 0
    چقدربایدامتیازبدهید واروپا هیچ امتیازی ندهد وهی بدقولی کند اینها بهانه ای بیش نیستند واینگونه عرصه راتنگتر می کنند ایران دربرجام باانان راه امد ونتیجه ندید چرا اینقدرسازش انان کارخودرا ادامه خواهددادچه به خواسته هایشان عمل کنیدیاخیر زیرااینگونه به نفعشان است ایران باید دنبال راه هایی باشد کهانان را کیش ومات کند وقطعاراه های بهترومنطقی تری وجوددارد ومابرده انان نیستیم که دائم امتیازبدهیم وانان دنباله رو امریکاییان هستند امریکایی که دیگر قادربه اداره خودنیست اروپا بایدبامتطق بهتری باابران تعامل کندمادشمنی بااروپانداریم اگرخودشان دنبال دشمن تراشی نباشند
  • ّ IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    6 0
    مذاکره هر گز چند بار باید از این طریق ضربه بخوریم
  • سید مهدی SE ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    3 0
    اینها همش نتیجه وابا خروج واژه مزخرف صبر استراتژیک بود متاسفانه اینستکس قرار بود بعد از خروج آریکا از برجام توسط اروپا اجرایی شود ولی متاسفانه نه تنها اجرایی نشد بلکه دلیل دیپلماسی ذلیلانه کشور الان ادعاهای دیگری هم دارند. فقط باید تاسف خورد
  • احمد IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    7 0
    آقای بیگدلی نه تنها از سوی اروپا بلکه از سوی منافقین در آلبانی مامور شده حرف دل آنها را بزند این افراد نان ایران را می خورند و مثل اروپا را میکنند
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    4 0
    آقایان که میگید امتیاز دهیم لطفا نان این کشور را نخورید بروید کشور خودتان هر چند که آنجا هستید هر کس که میگه امتیاز موشکی بدهیم الان که دارید نوت میکنید و راحت سر سفر کشور دارید می خورید بخاطر همین موشک ها است که امنیت دارید ناراحت هستید بروید شما هم به یورونیوز بپیوندید شما که خوب بلد هستید مملکت خود را بفروشید بروید مملکت هر چه بدبختی میکشد از خود فروخته ها است
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    1 0
    ازنظر تو امثالت اصلا چرا انقلاب شورای نگهبان امثال اینهارو درانتخابات نزارد اشکال بزرگ شورا حق خدارو فدای رای بیشتر نکنید
  • شهریار IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    4 0
    باور ما این است که مسیر عزت مسیری است که نایب امام سید علی خامنه ای برای ما ترسی فرموده است. اگر این مسیر صحیح نبود شیاطین تا حالا با ما کنار آمده بودند. مشکلات و تنگناها معلوم است از کجاست. کسانی که به جای دشمن سیدعلی را هدف هجمه های خود قرار داده اند همان هایی هستند که در صفین تیغ بر مولا کشیدند و جنگ پیروز شده را به شکست تبدیل کردند. تاریخ در حال تکرار است. ای مردان و زنان با ایمان و اهل بصیرت امروز همان روزی است که باید آقایمان را حمایت کنیم. بطور حتم انتخاب حضرت آقا انتخابی زمینی نیست و سند محکم وجود دارد. اطاعت از ایشان به منزله اطاعت از رسول اکرم ص است. هر کس همراه سیدعلی و با ایمان به حقانیت راه ایشان تحمل رنج های تحمیلی از سوی دشمنان را بنماید مانند کسی است که در شعب ابیطالب به همراه پیامبر بوده است. سلام علی آل یاسین.
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    7 0
    اصلاح طلبی ستون پنجم سیاست استعمار نوین است و بس
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    11 0
    مردک اگر موشک نباشه که باید پوشک بپوشی
  • دکترای روابط بین الملل US ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    8 0
    اینکه فکر کنیم با امتیاز دادن فشاری که برای امتیاز دادن بوده کمتر میشه موقتی هست چون فشار دوباره زیاد میشه برای امتیاز گیری بعدی این یعنی تهش شما میشی یک کشور خلع سلاح شده مثل عراق یا افغانستان و حتی بدتر لیبی اوکراین سوریه سودان یمن و...
    • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      0 0
      ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    9 0
    مردم عزیز ایران اگر کشورتون رو دوست دارید و تمایل دارید که در همه زمینها پیشرفت کنه مجبورید روی داشته های خودتون سرمایه گذاری کنین نه امریکا نه اروپا دلش بحال مردم ایران نسوخته است انها اصلا با اصل وجودی ایران مشکل دارن حداقل به تاریخ چند قرن اخیر نگاه کنید ایران یک کشوری است که در منطقه ژئو پلیتیکی و سوق الجیشی قرار دارد با ثروت های فراوان معدنی و نفت وگاز ... در بسیاری از قرادادهایی که با ایران بستند بخشی هایی از خاک کشور را از مام میهن ایران جدا کردند تا جایی که از دوطرف شمال و جنوب ایران را به اشغال خود در آوردند و با قحطی ساختگی از طرف انگلیس استعمار کثیف نیمی از جمعیت ایران را نابود کردند بعد توانستند با شبکه نفوذی که چندین قرن روی ان کار کردند یک دیکتاتور دست نشانده خود را روی کار بیاورند هر صدایی برای استقلال کشور سرکوب گردید و هیچگاه اجازه ندادند ایران به یک توسعه پایدار برسد بعد از ظهورانقلاب اسلامی وقتی جنگ را تحمیل کردند و دیدند از طرف ایرانی رشادت هایی انجام گردید و به خودکفایی هایی رسید باز از طرف شبکه نفوذ سازماندهی شده طرح جهاد خودکفایی و جهاد سازندگی را ریشه کن کردند انها خوب میدانند که جوانان نخبه ایرانی بدون هیچ تعلق خاطر دنیای مادی خواستار عزت استقلال و سربلندی کشورشان میباشند پیشرفت در زمینه صلح آمیز هسته واقتدار نظامی و منطقه ای دشمنان را وحشت زده کرد با فشار های حداکثری تحریم های ظالمانه و شبکه گسترده نفوذ توانستند جلو صنعت پیشرفته هسته ای و هوا وفضای ایران را با قرداد ننگینی به نام سیاه چاله برجام بگیرند این شعار کذب مذاکره تعامل و گفتمان هیچ هدفی جز نابودی ایران را در پی ندارد شبکه نفوذ از جملات و کلمات فریبنده حقوق بشر عدالت اجتماعی صلح پایدار تعامل استفاده میکند اما ببینید برسر فلسطین عراق سوریه لیبی مصر و دیگر کشورهای اسلامی چه آوردند یا باید گاو بود وشیر داد به انها ،مثل ال سعود با فقر نیم بیشتر جمعیتی عربستان یا مثل لیبی خلع سلاح شوید و سلاخی،، البته برای جمهوری اسلامی ایران همه کار کردند زورشان نرسید از ایجاد دوقطبی و شبکه نفوذ و خزعبلاتی همچون گفتمان تعامل با دنیا منظورشان (امریکا و رژیم کودک کش )میباشد استفاده کردند راهی که به دروغ بزرگ برجام ختم میشود در برجام های دو وسه و چهار خواهید رسید به امروز لیبی ،،،
  • علی NO ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    4 0
    ازمنظردیدگاه جهان امروز وقوانین حاکم بر آن تا زمانیکه قدرت اتمی نشویم وقدرتمندان دنیا هم آنها که هسته ای هستند ودر سازمانهای بین المللی وشورای امنیت حق وتو دارند وقانون جنگل بر آنها حاکم است از ما حساب نبرند ،این وضع ادامه خواهد داشت. بازدارندگی ورفع تمامی تنگناهای تحریمی واقتصادی فقط وفقط بازره هسته ای امکان پذیر است ،این ره که می روی به قبرستان است ،!:
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    4 0
    ایران سابقه هفت الی ده هزار سال تمدن دارد مگر میشود با تحقیر وانجام خواسته های اروپا وامریکا به پیشرفت رسید فقط با داشته ها و قدرت جوانان داخلی میتوان ایران را به یک اقتصاد پویا و استوار و قدرت جهانی تبدیل کرد
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    3 0
    آقای شریعتی الان مشکل مردم اینه که به آنها نگفته اند مرگ بر آمریکا تبعات داره آقا مشکل تدبیره تدبیر!! و شخصی عمل کردن! و عدم تبعیت از رهبری ؟ حالا اگه چار تا تکه نان هم مردم کمتر خوردند ناراضی نیستند ناراحتند از بی تدبیری و عدم صداقتفتار و کردار اما حالا مشکل شما چیه اون آقا نامه میزنه و بقیه هم یه جور دیگه الان دوباره کجاتون درد گرفته که....!
  • محمد IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    3 3
    نمی دونم باید خندید یا باید گریست. مردم نون ندارن بخورن و در مشکلات دارن خورد میشن بد یه مشت احمق دارن بحثی را انجام میدن که اصلا نظرشون دخیل نیست. سیاست مملکت مشخصه و هیچ ربطی به اصول گرا و اصلاح طلب نداره.
    • احمد IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      2 1
      دور شکم رو اندازه بگیر بعد بگو نون نداریم. تازه اونی که واقعا نون نداره شرفش از غربگداهای بیشتره و حاضره برای عزت و اعتبار کشور حتی بیشتر گشنگی بکشه. همون طور که زمان جنگ این کار رو کردن در حالی که غربگدا داشتن بارشون از سفره انقلاب می بستن و جام زهر آماده می کردن.
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    3 2
    چون ایران وایرانی بیشتراز۴۰سال انواع هزینه های جانی ومالی داده،تا فرصت هست ودوباره بتن نرختید،اول دهها کلاک اتمی بسازید،بعد با هرکسی خواستیدهم برای کلاهکاای اتمی وهم موشکهای بالسنیک برید مذاکره کنید وهمه کلاهکها وموشکها را بهشون بفروشید وبدید،چون اونموقع دیگه تکنولوژی وعلمش مهمه که مغز ایرانیها هست.که اگر بخواهند دبه دربیاورند،دوباره بتوانید کلاهک اتمی وبالستیکهای جدید بسازیم
  • NZ ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    3 0
    اگر به شما تفاله های جاده صاف کن غرب بود که قبل از اینکه آنها در ذهنشان امیالشان را ترسیم کنند گلیم زیرپایتان که هیچ ناموس خودتان را هم تحت این عنوان که چاره ای نداریم باید بدیم بره, میدادید بره که بره...........امیدوارم شما کثافتها هر چه زودتر به زباله دان تاریخ فرستاده بشید.
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    5 0
    اصلاح طلبان تا وقتی ديگران سر کارند فقط در حال انتقاد و فتنه‌انگیزی هستند وقتی هم خودشان سرکارند باز هم چون زمین کج است و نمی‌توانند برقصند. پس باید پشت سر هم به غرب امتیاز بدهیم. مثل برجام و ترکمانچای و...
  • علی IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    4 0
    خدایی هیچ آدم عاقلی میاد توان دفاعی کشورش رو از بین ببره؟بخدا خنده داره.اینا سیاست آمریکاست.توان دفاعی کشوری رو از بین میبره با مذاکره،تا بعد به اون کشور حمله کنه.مثل کاری که با لیبی کردن.اونایی که میگن توان دفاعی رو بدیم بره یا خائن هستن و نفوذی دشمن،یا به معنای واقعی جاهلن.
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    13 1
    این افتضاح طلبان کی میخواهند بفهمند آبی ازخارج برایشان گرم نمیشود آخه بفهمید ای نفهم ها عجزودرماندگی وسرسپردگی تا کی خجالت بکشیدازابن همه بی حیایی
  • محمد IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    4 1
    اصلاح طلبها ادرس مشکلات کشور را به دشمن میدهند خدا اشااله دهنشان را خرد و گوششان را کر کند و چشمشان را نیز کور کند
  • ایرانی IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    7 0
    تنها قدرت نظامی مونده اونم بدین تا خوب خفه شیم بعد انها با خیالی راحت از نداشتن توان جنگی ما به جنگ موشکی بیان همان طورکه باخیال راحت به اقتصادی امدن
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    6 0
    بر هفت پدر جد دیوث سیاسی لعنت در وقت حمله اولین نفر فرار خواهند کرد و به هیکل همه خواهند خندید
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    1 1
    احمدنژادددصورتی انتخاب ورئیس جمهورآینده هم خواهدشد-۱-قبلش به اون وعده هایش،محاکمه مفسدان و( ۳۰۰نفرمفسداصلی ازراس تا کف وبرادران قاچاقچی‌..)وریشه کنی انواع فساد وپارتی بازیها،غیرشفافیتها...عمل کرده باشد-۲-انواع بیت المال وامتیازات را بین(بیکار،بیگار،شاغل،مسئول،مرئوس،کارگر،کارمند،حکومتی،دولتی،خصولتی،وابسته وشخصی وخصوصی)بطور عادلانه تقسیم وتوزیع کند-۳-تضمین بدهد،دولت ومملکت الکترونیکی کاملا تکمیل کند-۴-تضمین بدهد بطورکامل به(کلاهک اتمی،موشک بالستیک،ماهواره...‌)برسیم وبعدش به مذاکرات با آمریکا،غرب،دنیا وبرداشتن تحریمهااقدام کند. ۵-تضمینهای لازم برای آزادی قبل وبعد(رسانه ها،خبرگزاریها وخبرنگارها،آزادی بیان،انتقاد،مخالفت،انتخابات،سیاسیون،دانشجویان،هنر،موسیقی،ورزش،اینترنت،کتاب......)را بدهد
  • رضا IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    1 0
    آیا به نظر شما دادن وام به مستجر مشکل مسکن را حل می کند یا باعث تورم بیشتر می شود باید برای کسانی که واقعا مستجرند واحدهای کوچک ساخت
  • رضا IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    3 0
    امتیاز موشکی هم بدهید پشت سر هم چیزهای دیگری می خواند از اول گفتند سیاست چماق وهویج.
  • سیامک IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    2 0
    ااین سیاستمداران که در حدیثی از امام سجاد که به شیرها شبیه شده اتد بهمراه روباهها که (عالمان دینی شبیه شده اند) الان در حال دریدن بره ها که (مومنان )هستند بیکدلی وامثال بیکدلی خوکهای جامعه اند وغیرت و ناموس برایشان مطرح نیست وتوله هایشان در انور اب مانده اند منتظر دلارهای باداورده اند ای اف بر این جماعت پست ( خوینیهاو.....)
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    1 0
    این آشغالا رو باید از مملکت دور انداخت اقا شما که اینقد فدایی امریکا هستید تشریفتون ببرید توهمون قبرستون دست از سر ما بردارید دیگه بسه چقققققد شما پررو هستید چرا فک میکنید ما احمق هستیم وچیزی نمیفهمیم اقا مگه دیگه چیزی هم مونده نداده باشید بعد حاج قاسم باید دهنتون رو ببندید خجالت بکشید
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    7 0
    فقط #عزل روحانی
  • علی IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    5 2
    مرگ بر منافق.مرگ بر فتنه گر مرگ بر سازشگر.مرگ بر آمریکا.....جانم فدای رهبرم سید علی.
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    4 0
    غلط کرده . ما هیچ امتیازی به هیچ کدخدایی نمیدیم. اینو تو گوشت فرو کن جناب مرعشی
  • علی IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    1 0
    یک پیشنهاد حتما قبل از اظهار نظر فیلم پرزدنت اکتور سینما را ببینید
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    1 0
    از روزنامه آرمان ملی بدم میاد
  • حسین IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    5 0
    چنین شخصی صد درصد جاسوس هست هیچ شکی نکنید
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    4 1
    بیگدلی! خفه خفه!
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    5 0
    **چاره ای نداریم، باید به اروپا امتیازِ موشکی بدهیم آقای بیکدلی شما لطف کن در باره جارچوب منزل مسکونی خودت اظهار نظر کن که آیا می خواهی اختیار ناموست را به اروپا واگذار کنی مششکلی نیست . لطفا در باره کل ایران حرف نزن و آن دهان کثیفت را ببند.
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    6 0
    اروپا‌ مکار تروریست‌ داعشی‌ادمکش فرقی با امریکایی‌ها‌ ندارد مذاکره یعنی‌‌ تسلیم‌ مرگ
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    9 0
    مرگ بر این اصلاح طلب های مفسد که هر چی میکشیم حاصل فکرهای به دردنخور ایناست
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    2 5
    فقط به ما مردم بگید این گرونی تورم کی تمام میشه همین و یکی مسئولیت این وضعیت را گردن بگیره دیگه ما گوشمون از این بازی اصولگرا اصلاح طلب پرشده
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    6 0
    این همون چیزیه که آمریکامیخواد ماچقدرساده ایم
  • واشناس IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    1 0
    آقا یا زنگی زنگی یا رومی رومی یالا ما هم می‌گویم مذاکره صرف امتیاز دادن بی فایده است بسم الله دیگه دور بر جام خط بکشید ریاضت اقتصادی اول از بزرکترین مقامات شروع بشود بعد ب سطوح پایین برسد چون سطوح پایین فابریک تحریم است بعد یک دوره یکساله ببینیم چند چندیم اینجوری نمی‌شود و کارشناسان اروپایی ک نادان نیستند متوجه می‌شوند شما با دست پس می‌زنید با پا پیش می‌کشید
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    3 0
    ببینید تصدی گری تفکر غربگرا ی حاکم بر سرنوشت کشور چه فرصت هایی را از این کشور بر باد داده فرصت هایی که میشد با توسعه واقعی صنعتی و اقتصادی و کار و تلاش و پاک دستی ایران را به حد اقل نیاز به اجانب رسانید تا امروز به زانو در نیاید
  • زینب IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    4 0
    نامردها هسته ای را دادند رفت الان وضعیت مان اینه خجالت نمی کشند دارند دم از دادن امتیاز موشکی و منطقه ای به اروپا ئیان می زند . الهی خدا نیست و نابودتان کند که بی هویت هستید
  • مهدی IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    6 0
    دوستان گرامی من بعضی وقتها با خودم فکر میکردم مگه ادم میتونه در قبال مملکت خودش اینقدر سخیف فکر کنه و این حرفها رو تو ستون نظرات بنویسه و هر کسی رو هم که به مثل خودش فکر نکنه رو هم به باد دشنام بگیره بعد فهمیدم میشه اون سری ادم ببخشید جانور که در البانی نشستند و دارند با عقاید سادیسمی و عقب افتاده خودشون ( منظورم مریم و مسعود پرستای کثیف و بزدل و نامرد و بچه کش و .... ) دارن بین هم وطنها با عراجیفشون اختلاف میندازن و مثلا حالشو میبرند اما خدا جواب مقاومت و صبر رو جلو تر اعلام کرده این دولت اقای روحانی هم یک امتحان خوبی برای مات شد تا دوباره گول حرفهای بی سرو ته رو نخورند کافی برن تبلیغات های اقای روحانی رو یک بار دوباره ببیند مردم دوستان شمارو بخدا یا رای ندین یا درست رای بدین
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      4 0
      البته برا سربلندی ایران باید رای داد ولاغیر ولی باید به اصلح رای داد نه به شخص یاتفکری که منتظر مدیریت غربی ها برای ایران باشد
  • ایرااااااانی IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    8 0
    چرا هنوز تا دیر نشده چاره داریم... اینکه دست امثال شماها از تمامی مسوولیت ها کوتاه شود و مجازات شوید.... همون امتیازات خائنانه برجامی که دادید بس نبود؟
  • علی IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    9 0
    منافع مرعشی وامثال اودرکنارآمدن وامتیازدادن به آمریکاواروپاست .چراکه دارائیهاوفرزندانشان که درآن کشورهاست .ادامه این سیاست به نفعشان نیست.حالاکه به مال ونکنتی رسیده اندتنهاچیزی که برایشان مهم است حفظ موقعیتشان به هرقیمت است !
  • مجید رئیسی DE ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    8 0
    اقای بیگدلی شما باید محاکمه شوید مگر برجام اجرا نشد چرا امریکا وبعد اروپا دنباله روشدند اگر موشک هم برداشته شود اونوقت موقع حمله به ایران شروع میشه بعد ایران تیکه پاره میشه اقای بیگدلی کجا تحصیل کردی این همه امتیاز بدیم هیچ نگیریم
  • سارینا IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    8 0
    آقا امتیاز موشکی بدیم آمریکا هممون رو موشک بارون میکنه حسن و آقای مطهری آقای جهانگیری و خانم سلحشوری هم توو ناف آمریکا برامون پیام ایرانم هموطنم تسلیت میفرستن اینقد خوبن این اصلاح طلبای گل
  • محمد IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    9 0
    حفظ خاک وطن که متشکل از تجزیه بدن پدرانمان است از نان شب واجب تر است. زنده باد رهبر زنده باد سردار حاجی زاده
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    5 0
    مرگ بر منافق
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    7 0
    اگر میدانستیم چه چیزی از زانو زدن جلوی غرب نصیب شما میشود خوب بود....
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    7 0
    جواب این همه نادانی ها رو فقط خدا بده... کاش سیاست مدارای ما پیرو واقعی ولایت فقیه بودن و به افکارش اعتماد داشتن...
  • حسين DE ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    6 0
    در پاسخ على بيگدلى بايد گفت شما اصلاح طلبان استاد دادن هستيد بعنوان مثال در مذاكرات هسته اى خيلى چيزها رو داديد رفت ولى نه تنها چيزى در ازاى دادنهاتون نگرفيتد بلكه طرفى كه بهش خيلى چيزها داده بوديد مجدداً طلبكار شد و حالا تو الف بچه باز هم از دادن صحبت ميكنى البته همه ميدانند كه اصلاح طلبان براى رسيدن بقدرت و يا ماندن در قدرت بسادگى حاضرند همه چيز خود را بدهند،شرف،ناموس،غيرت،دين و آئين وحتى حاضرند وطن فروشى كنند،غير از اينه بيگدلى؟
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    3 1
    خاک بر سر لیبرالهای اصلاح طلب که ندیدم اتحادیه اروپا از شهادت سردار سلیمانی جشن گرفتن باز میخواهند خوش رقصی کنند ولی این آرزو را با اربابشان ترامپ باهم به گور خواهند برد آنها که ادعای سواد دارن ببینن که نمادهای نژاد پرستی در اروپا چگونه محافظت میشوند این جماعت مست قدرت غرب دشمن افراد انقلابی مومنند
  • محمد IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    11 1
    عجب خیانتکاری هستند این احمقهای اصلاح طلب بی دین لامذهب که براحتر در زمانی بینی شیطان بزرگ برخاک مذلت می خواهد مالیده شود بداد ترامپ می رسند .واقعا بیچاره ها اگر موشک نداشتیم الان .... بدست همین دوستان شما اروپا وآمریکا غیرت خوب چیزی است اگر بعضی ها داشته باشند البته اگر داشته باشند کشور خودرا وعزت خودرا به بیگانه نمی فروشند هرچه این مملکت خیانت دیده از این قماش اصلاحاتی بوده .ختم الله علی قلوبهم وعلی سمعهم وعلی ابصارهم غشاوه ولهم عذاب عظیم . که انشاءالله به عذاب الهی گرفتار می شوند آن کسانی که به این انقلاب خیانت می کنند .درواقع اینها لشکر عمر سعد هستندکه منتظرند حسین زمان را به قتلگاه ببرند که البته کور خوانده اند طرفداران حسین زمان به قدری هستند که اگر قدم بردارند ریشه نفاق درکشور کنده خواهد شد
    • محمد IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      0 0
      همه باید مراقب باشیم وازمملکت خودمان دفاع کنیم موظب این گرگ صفتهای داخلی باشیم که مملکت را حراج نکنند
  • م IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    8 0
    اینا از ایران ارتزاق دارند و به دشمن خدمت میکنند بعضی مثلا آدم ها (از نظر قیافه مثل آدم هستن) وفاداری رو باید از سگ یاد بگیرند
  • رزمند US ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    9 0
    این چه حرفی موشک ناموس ایران است وگرنه هواپیماهایی عربستان بلای یمن را بر سرت میاورند یک راهی از شرقی‌ها بگیرید وهم پیمان بشوید.اقایان سال 63هواپیمایی عراقی بیست وچهار ساعته در بالای سر ما بودن وهر وقت دلشون خواست پایین آمدن وبمباران میکردند چون موشک نبود بنده همیشه پست هایم انتقادی هستند ولی در این مورد این حرفها راچاپ نکیده آدم معده درد میگیره، موشک ناموس است .همانطوری که رزمندگان بودند
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    11 0
    اینا رو باید اعدام کنند تا اینقدر از مذامتیاز صحبت نکنند ,امتیاز بدیم که فردا حمله کنند و ما دستمون خالی
  • فرشاد IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    6 0
    علی بیگدلی بعنوان یک اصلاح طلب وطن فروش می تواند دارو ندارش ووووو....... چیزهایش را به اروپائیها بدهد
  • افشار IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    5 0
    به هیچ وجهی نباید از موشکهای خود دست برداریم وگر نه مورد حمله دشمنان قرار می گیریم و اوضاع بد تر ازاین می شود
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    5 0
    خیلی آدم باید خائن وطن فروش باشه که حرف از موشک کشورش بزنه. خیلی وقیح هستید که معیشت یک ملت آزاده را گروگان گرفتید تا.... خدا لعنتتون کنه. البته کار شما تمام شده هست دارید دست و پا می زنید ولی بدانید عذاب شما شروع شده چون این همه آه و نفرین را با مذاکره و دنیا پرستی معامله کردید. و به جایی هم نرسیدید. خسر الدنیا و الآخره
  • BE ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    7 0
    آنها در نیمه شمالی اروپا ضرب المثلی دارند! آنها می گویند اگر شما انگشت عطاء کنید ، آنها دست را می خواهند! این توضیح می دهد که چگونه آنها فکر می کنند!
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    10 0
    لعنت به هر چی انسان بزدل بی شرفه اول برید گنی که تو برجام زدید را پاک کنید احمقهای ترسو اگه ترس از این موشکها نبو ایران الان عراق یا افغانستان بود
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    11 0
    خاک برسر احمقتون که با ۱تکنیک ۱۰۰بار میشه گولتون زد بدون اینکه نیازی به نقشه و راه جدیدی داشته باشن
  • علی IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    1 0
    به نظر من افراد دنیا طلب واشرافی بی دین مثل عمروعاص وطلحه زبیر ولایت علی زمان را قبول ندارند وخوارج زمان می خواهند خون شهیدان را پایمال کنند .
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    2 0
    شمایان بخاطر هیچ و پوچ پا گذاشتین روی خون شهدای هسته ای-انرژی هسته ای رو بتونی کردین... ..جدا دنبال چی هستین ..عمر نوح که ندارین..ول کنین دیگه..
  • حسن IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    1 0
    چه تضمینی هست که موشک ها رو بدیم اقتصاد درست بشه؟؟؟پاره کردن یه مشت کاغذ که کاری نداره
  • بهرام IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    0 0
    آقای بیگدلی عزیز، لطفا از عمه خودت و همفکرانت برای رضایت غربی ها استفاده کن!!! واز دیگران مایه نزار!!!!
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    0 0
    خلفای عباسی ایران جای پایشان خیلی محکمه انگار چه خوابهایی برای ایران اسلامی دیده اند می خواهند ایران را به سرنوشت عراق دچار کنند چه غلط ها ....
  • گمنام IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    0 0
    بجای موشک میخواهیم یک مشت خائن وطن فروش رو بدیم تا از دست نفع پرستای لمپهن راحت بشیم
  • الهام بهاری IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    0 0
    به نظر من یه عده ای به دنبال تحقیر کردن کشور مقابل آمریکا و این سه تا کشور اروپایی هستند از برجام چه نفعی به مردم رسید آیا آنها به تعهدات شان عمل کردند؟اونا ظالم هستند،دولت روحانی گول خورد،درخواست‌های آنها تمامی ندارد،رهبر عزیزم چندین بار گفت من به کشورهای غربی اعتماد ندارم چرا دکتر روحانی حرف آقا را گوش نکرد ،الان هم این جو کشور را می خواهند طوری طراحی کنند که بگویند اگر اصلاحات پیروز انتخابات بشود مشکلات حل میشه و این گول زدن مردم است
  • محمد IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    0 0
    خودتون خرید این ملت دیگه فریب نمیخوره خدا هر چی خائن وطن فروش رو لعنت بکنه... تف به شرفتون... یکی داره جونشو و...خرج این ملت میکنه یکی هم شما که ....فق تف به شرفتون
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    0 0
    بخدا مثل قدیم خودمان بسازیم ومصرف کنیم فقط دزدی نکنیم روزگار خوب میشود و باید ایران فقط دلار تقلبی بزنه وپخش کنه تا پولشان رو از اعتبار بندازه تمام
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    0 0
    کسی که از دشمن انتظار رافت داشته باشد خواری و ذلت را تجربه خواهد کرد.
  • DE ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    0 0
    بیگدلی در مصاحبه مذکور مدعی شده است که اگر ایران در سه حوزه موشکی، منطقه ای و حقوق بشر به اروپا امتیاز بدهد، آن وقت تروئیکای اروپایی اینستکس را اجرا می کنند. ----------------------------------------------------------------------- دیگه چی ؟ فردا حتما پشت این تسلیم ذلت بار باید اسرائیل جنایتکار را نیز به رسمیت بشناسیم تا اینستکس یک سکه سیاه مزخرف اجرایی بشه! خیانت تا این حد؟ مگه با اروپا چقدر مبادلات چند صد میلیارد یورویی رد و بدل میشه که چینی باج های خیانت بار سنگین ترکمنچای شماره 2 راباید به این طرفداران اسرائیل جنایتکار داده بشه؟ شما با این تسلیم خفت بارتان روی قاجارهای خائن را سفید کردید. اقای بیگدلی در تسلیم ذلت بار پا را از شاه مخلوع متاسفانه فراتر گذاشتید! این اروپایی ها در کرونا نشون دادند که به حقوق بشر خودشون هم پاینبد نیستند. لازم نیست ما را از حقوق بشر بترسانند. هرجا لازم باشد باید از منافع ملی دفاع شود. در مورد سیستم دفاعی موشکی سر میدیدیم جون میدیدم ولی موشک نمیدیم این را از دفاع مقدس هشت ساله آموختیم! بیطرفی در منطقه یعنی تسلیم ذلت بار و خفت بار و بی غیرتی محض. اقای بیگدلی با یک پیشینه چند هزار ساله ایرانی ها هنوز اینقدر بی غیرت نشدن که دین شان را بخاطر یک قمارباز و یک عده اروپایی حامی صهیونیسم زیرپابذارند ما پیرو صاحب الزمان(عج) هستیم اینو یادتون نره. خمیر مایه نئولیبرالیسم ایران ستیزی هستش .با مدیریت جهادی و ساختار اقتصادی اسلامی قرانی ریشه نئو لیبرالیسم باید کنده بشه تا کسی از این طمع های شیطانی خام به منافایران نکنه. خواب تون تعبیر نمیشه. حرفهای قلدرانه ترامپ وسران اروپایی و صهیونیستی رو لطفا بلغور نفرمائید.
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    0 0
    لطفا خائنین و وطن فروشان کورشان را از این مملگت گم کنند و گرنه ........
  • DE ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    0 0
    اقای بیگدلی ایرانی ناموس فروشی نمی کنه این خواب های خام رو از سر بدر کنید.خدایی شما سالمند شدید و خیلی وقته سوزن گرامافونتون گیر کرده و سلول های مغزتون کندکار و محافظه کار شده.دیگه باید از دور خارج بشید و برید مرخصی و بازنشستگی و زمام امور و مدیریت و برنامه ریزی رو به جوانان پر نیرو انقلابی و متخصص و تازه نفس بسپرید . دوره امثال شما بسر رسیده.
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    0 0
    بدبختای حقیر اینهمه امتیاز دادین باک هواپیمای خودتونم پر نمیکردن یادتون رفته؟
  • خادم IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    0 2
    شما که کشور رو به چین و روسیه دادید حالا یه کوچولو هم به اروپا باج بدید.
  • US ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    8 0
    چطوره نیروهای نظامی را منحل و روی سایت‌های حساس چراغ‌های نئون نصب کنیم؟ من از آمریکا مینویسم، به قول یک آمریکایی‌ فقط احمق‌ها توان دفاعی خود را کم میکنند. مذاکره موشکی آن چیزیست که بین آمریکا و روسیه بود که هر دو طرف موشک‌های خود را به گونه یکسان کاهش میدادند، نه اینکه موشک نداشته باش تا ما اجازه دهیم نفت بفروشی تا جنس وارد کنی‌!
  • علی IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    0 0
    بیگ دلی غلط کرده به گور باباش خندیده که گفته ما باید به اروپاامتیاز بدیم این جماعت خائن اگه بهشون فشاربیاد حاضرند از همه چیزشون حتی ناموسشون (خواهر و مادرشون)هم بخاطر دشمن بگذرند. نباید به این جماعت خائن اجازه داد نظر بدهند . این کثافت های وطن فروش باید خفه شن کوتاه آمدن در برابر این مزدوران پشیمانی سختی داره .
  • ١٢/١٢ IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    4 0
    سلام داستان اقتصاد كشور ربطي به برجام نداره اقاي رييسي دست گذاشته رو اصل كاري مملكتو ريختن بهم اقاي رييسي كارو ي سره كن لفتش نديد بيش تر از اين هشتك طبري
  • یحیا IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    1 0
    اين اروپا که بيش از يک دهه است از اصلاح طلبان امتياز و خيانت ميگيرد, قبلا از ترکيه هم براي الحاق به اتحاديه اروپا امتياز گرفته و نتيجتا ترکيه با کودتا نقره داغ شد. به نظرم اگر انسان احمق نباشد بايد درس بگيرد. اروپا اولا اساسا قادر به راه اندازي اينستکس بدون اجازه آمريکا نيست. ثانيا اگر راه اندازي هم بشود که شد!!! چيزي بيش از برجام نخواهد بود که در زمان توافق هم هيچ شرکتي حاضر به همکاري نشد. شرکت توتال يادتان بعد از برجام آماده رفتن بود
  • سید DE ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    0 0
    میگن مرگ و بگیر تا به تب راضی بشه پرونده ایران به شورای امنیت نرفته ولی بدترین تحریما را داریم وضع امریکاواروپا هم معلومه چاره علارقم میل باطنی همه ما دست یافتن وساختن بمب اتمیه وقتی اون باشه راه همه چی هموار میشه
  • رحمن IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    1 0
    این شغالهای اصلاح طلب متعفن را از کشور بیرون کنید..شکم پاره های مفت خور نوکر بیگانه
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    1 0
    وقتی کسی زن وبچه ش تو خارج از ایران زندگی میکنه و خودش دو تابعیتی چطور توقع داری بذای این مملکت کار کنه
  • Siyamak emami IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    1 0
    برای یک بار هم که شده به نظر آیت اله خامنه ایی توجه کنید و دستورات ایشون رو اجرا کنید. از دوره هاشمی رفسنجانی به بعد اصلاح طلبان و میانه روها افسار دولت رو در اختیار داشتن، نتیجه دقیقا چیزی شد که میبینید. سپاه به دستورات و نظرات آیت اله خامنه ایی توجه ویژه داشت، و نتیجه عملکرد این ارگان رو در تمامی جهات میبینید، اقتدار، نوآوری، تولید ، پیشرفت، نتیجه دکترین،و فرمایش رهبر برای سپاه بود، خودروسازان، بخش صنعت ، بانکداری، مسکن رو مقایسه کنید، با سپاه ،
  • هاشم IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    1 0
    گاو پیش این عنچه های خود فروخته به اصطلاح اصلاح طلب پرفسوره......۸سال برا اربابتان همه جور دم تگان دادید دریغ از یگ تگه.... دیگه خفه شید بسه
  • M IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    1 0
    اره اول ک مذاکرات هسته ای بود حالام نوبت موشکی از من میشنوید کلا تمام سلاحهای ایران را نابود کنید تا ب مزاج امریکا وار‌وپا خوش بیاد تا غذا ودارو بهمون بدن بعدشم نیروهای ناتو بهمراه امریکا بیفتن بجون ایران کلا کشور را تجزیه کنند .بزارید سیب وگلابی ها برجام ک تویخچال مردم هنوز هست تموم شه لاعاقل.من واقعا نمیدونم چرا هر نوع سلاحی برای تمام کشورهای جهان حلاله جز ایران مگه همین فرانسه نبود خون الوده ب ایدز وارد ایران کرد؟مگه المان نبود گاز شیمیایی ب صدام داد؟و..........یاد سرهنگ قذافی افتادم ک همین وعدها بهش داده بودن وسلاحهای اتمیش را تحویل داد وتا امروز کشورش روی ارامش ندید ویا صدام ویا بشار اسد.حیف دستم بجای بند نیست ک اگه بود هر نوع سلاحی را دستور ساخت میدادم از جمله موشکهای کروز وبالستیک اتمی . (یا با ما یا علیه ما جرج بوش پسر)
  • علی IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    1 0
    مطمئنا اینها حق حسابی میگیرن حاضرن کشورشونو بفروشن مردم بخاطر تحریمهای همین اجنبیها با سختی گذران میکنن انوقت وطن فروشای قجری و... بفکر باج دادن مثل اجدادشان هستن
  • K IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    1 0
    این دولت روی کار (اصلاح طلبان) شما ی بار با برجام بزرگترین خیانت ب کشور زدین الان دیگه چیه بازم میخاین گند بزنید بسه دیگه فردا امریکایی ها نجس اروپایی های که پدر مادرشون معلوم نیست کیه اونا بگن خودتون خانوادتون بدید حتما میگین بدیم بسه دیگه شهدای ما جان خودشون دادن که حقیر و کوچیک نشن در مقابل دشمن اما شماها بخاطر منافع خودتون همه چیو گند زدیدن بسه همین که کشور الان دست شماها هست چه غلطی کذدین جز مردم بدبخت کردین..ولی تمام شماهای که بخاطر منافع خودتون دارین اینکارا میکنید خون ناحق ریخته سردار اسلام سلیمانی گلوی شما میگیره ..لعنت بر وطن فروشان لبیک یا خامنه ای
  • کامی IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    2 0
    اصلاح طلبان اقایون بیگددلی و مرعشی و غیر... شما ها بارها خودتون نشون دادید 8 سال دولت دست شماهاس ببینید چ خاکی بر سر مردم کشور ریخیتید دیگه بسه شماها اینقدر بدبختید اروپا امریکا ناموستان را بخان میگید عیبی نداره مذاکره کنیم بدیم لعنت بر وطن فروشان شهدا جان خودشون را برای مملکت دادن اونوقت اینا برای منافع خودشون
  • کاظم IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    2 0
    ابر قدرتها به فکر از بین بردن حکومت ایران هستندوبرجام وبرنامه موشکی بهانه است واین آرزورابه گور میبرند ماسید علی داریم هوشیار و بیدار
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    2 0
    میگن مومن از یک جا دوبار گزیده نمیشود ولی این ...هزار بار گزیده شدند باز توبه نمیکنند.
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    1 0
    به نظر شما اگر آقای بیگدلی جای ترامپ بود از بمب اتم در برابر ایران استفاده می‌کرد یا نه؟ نامردی در حق ملت خودتان را به انتها رساندید آقای بیگدلی
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    1 0
    صد رحمت به روح الله زم که شمشیرش رو از رو بسته بود علیه مملکت!!!!! باید اموال دست اندرکاران برجام را مصادره کنیم تا بفهمند ضربه زدن به کشور همینجوری الکی هم نیست
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    0 0
    همین اصلاح طلبا کشور رو به این روز انداختن تا این اصلاح طلبا روی کارن هیچ امیدی به بهبود معیشت نیست فقط منتظرم ۱۴۰۰ بشه و اینا برن
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    0 0
    بسمه تعالی آنهائیکه فکرمیکنندبایدبه اروپا وآمریکاامتتیازموشکی بدهیم خودبه بن بست رسیده اند ولی راه برای مردم همیشه بازاست ازساخت موشک توسط ایران فقط دشمنان ناراحتندودرراس آنها آمریکا،انگلیس واسرائیل والسلام
  • اسماعیل نوغانچی صالح IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    0 0
    آقایان اصلاح طلب و اصولگرا متظاهر امریکا و اروپا تا کنون به کدام کشور تعهد داه اند وعمل کردنند تنها اتکا به مردم و کشور میتواند استقلال واقتصاد را فعال کرد اخر بخاطر چه یکروز دست به دامان امریکا یکروز انگلیس و اروپا و حتی چین روسیه میشوید پاسپورت خود و خانواده های گرامی یا دور بریزید یا بروید همانجاها زندگی کنید
  • ناشناس IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    0 0
    در زمینه نظامی تا تفنگ های آب پاش بچه هامون را منهدم نکنیم دست از سر ایران بر نمی دارند ،در زمینه حقوق بشر چیزی نگوییم بهتر است
  • مجید IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    0 0
    من موندم لیبی عراق افغانستان دودستی تسلیم آمریکا و اروپا شد هزار جور ظلم و ستم می کنن نه دیگه ناموس شرف اب خاک غیرت نموند واسشون مثل روز هم روشنه توقضیه هسته ای هم ایران همه چیز داد ولی بجز توهین تحقیر چیزی نصیب ما ن نشد حالا؟ هم عهدای هستن بجای اینکه پشت امام خامنه ای عزیز وباملت باشن دم از مذاکرات موشکی حقوق بشر مقاومت وامتیازدهی به دشمنان پیشنهاد میکنن اینها خبیث بی غیرت غربگرا هستن
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    0 0
    نتیجه واوادگی وتحقیروذلت هم گزینه نظامی ووضع فعلی است. وقتی دو روی سکه برخورددشمن یکی باشد، عاقلانه ترین راه اقتدارعلمی، سیاسی واقتصادی وفرهنگی بدون وابستگی است.
  • علی IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    0 0
    تو رو خدا اگر دین ندارید غیرت ندارید شرف ندارید عزت ندارید تعصب ندارید لااقل یه کم عقلتون رو به کار بیاندازید تا زبان ارتباطات بین المللی رو دریابید توافقات دیپلماتیک روی کاغذ همه چرته این زبان قدرته که در معادلات بین المللی کارسازه این یعنی اگر ما می خواهیم وضع اقتصادیمون خوب بشه باید قدرت نظامی مون رو بالا ببریم تا قدرت چانه زنی مون رو بتونیم ببریم بالا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس