نعیمی پور

"روحانی‌سازان" و کسانی که می‌گفتند روحانی حتی اگر نخواهد هم به‌زور از او حمایت می‌کنیم؛ حالا اما برای انتخابات سال ۱۴۰۰ نیز راه حل ارائه می‌کنند!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

توبه مرعشی پس از شهادت حاج قاسم

حسین مرعشی، فعال اصلاح‌طلب، عضو ارشد حزب کارگزاران و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا پیرامون انتخابات ۱۴۰۰ گفته است: تاکنون هیچ یک از احزاب و چهره‌های سیاسی راهکارهایی که با مسائل روز ایران سازگاری داشته باشد و بتواند معضلات ایران را حل کند، ارائه نداده است. ما از یک طرف در حال مقاومت در مقابل فشارهای بین‌المللی هستیم و مردم هم تحت فشار بسیار سنگینی قرار دارند.

او همچنین تصریح می‌کند:

"لذا اگر اکنون سیاستمدار یا مجموعه‌ای از سیاستمداران در قالب حزب یا در قالب جبهه سیاسی بخواهند راهکاری ارائه کنند، این راهکار باید کاملاً واقع‌گرایانه باشد و نمی‌شود به نظرات روشن رهبری در خصوص تقویت و حفظ مقاومت بی‌توجه بود. در نتیجه امروز به راه‌حال‌های ترکیبی نیاز داریم که هم بتوانیم با دنیا گفت‌وگو کنیم و همزمان صلابت خود را در عرصه حفظ کنیم و مقاومت شکسته نشود. "

مرعشی می‌افزاید: ایجاد ترکیبی از گفت‌وگو و مقاومت و همچنین راه‌حل‌هایی که جامعیت داشته باشند و بتوانند مشکلات ایران را حل کنند، کار پیچیده‌ای است. [۱]

* "مقاومت" و استراتژی مقام معظم رهبری برای حفظ امنیت مردم ایران در فراتر از مرزهای کشور؛ مفهومی واجب‌الاجراست که باید حتی هزاران "سردار سلیمانی" هم در راه آن فدایی شوند.

مقوله‌ای غیر قابل چشم‌پوشی که البته آقای مرعشی ۷ سال دیر متوجه آن شد!

دیر متوجه شدنی که مرعشی حتما بایستی پاسخگوی تبعات آن باشد و به مردم توضیح بدهد که هزینه مخالفت او و همفکرانش با "گزینه مقاومت" و تأکید بر جریان مذاکره چه بوده و تا چه اندازه بر امنیت و اقتصاد مردم ایران تأثیر گذاشته است؟

هم‌او که در سال ۹۳ گفته بود: "باید بررسی کرد که آیا منافع ملی ما این است که در منطقه یک کشور پیشتاز انقلابی باشیم یا یک کشور اقتصادی. این دو اولویت کاملا با یکدیگر متضاد است که در برخی موارد نمی‌توان آنها را با یکدیگر جمع کرد"!

او پس از همین صحبت‌ها نیز در گفت‌وگو با اعتماد اظهار کرده بود: ما باید مشخص کنیم که می‌خواهیم همچنان یک دولت انقلابی داشته باشیم یا به دنبال دولتی مستقل هستیم که می‌خواهیم به مسائل داخلی بپردازیم و ایران و جمهوری اسلامی را تقویت کنیم!؟ [۲]

مقام معظم رهبری، مردم و جوانان کشور چه گناهی داشتند که هزینه ۷ سال تحلیل غلط مرعشی و دوستانش را بدهند؟

تحلیل غلطی که با زیر سؤال بردن گزینه مقاومت و اضلاع آن از جمله "اقتصاد مقاومتی"؛ اصرار داشت که "ما در حال مذاکره‌ای فراتر از هسسته‌ای با غرب هستیم"! [۳]

البته آغوش نظام باز است و آقای مرعشی ولو حتی اگر از همین امروز هم متوجه اشتباه خود درباره "مقاومت" شده است؛ می‌تواند بازگردد، در دایره خودی جا بگیرد و برای پیشرفت کشور تلاش کند.

اما این رخداد به شرط "توبه، اصلاح و تبیین" در قبال اشتباهات بزرگ گذشته شکل می‌گیرد نه در لابه‌لای خطوط یک مصاحبه!

بماند که آقای مرعشی و دوستانشان همچنان از بابت "فتنه ۸۸" نیز توبه و عذرخواهی بزرگتری به نظام اسلامی بدهکارند.

***

"روحانی‌سازان" از انتخابات ۱۴۰۰ می‌گویند!

محمد نعیمی‌پور، از نمایندگان مستعفی مجلس ششم که زمانی گفته بود روحانی حتی اگر نخواهد هم ما اصلاح‌طلبان به زور از او حمایت می‌کنیم! [۴] طی یادداشتی در شماره شنبه گذشته روزنامه آرمان ملی در اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ نوشته است: فضای سیاسی کشور به گونه‌ای رقم خورده است که این احتمال را ایجاد کرده که اجازه رقابت جدی در انتخابات ۱۴۰۰ وجود نداشته باشد؛ به همین علت شاید نقش احزاب نیز در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ به شکلی که در گذشته وجود داشت چشم‌گیر نباشد و درصد تاثیرگذاری آنها بر نتیجه انتخابات کم باشد و شاید حتی کنش‌های آنها در ماه‌های پیش رو تاثیر آنچنانی بر نظر مردم نگذارد. با وجود این اوصاف، احزاب اگر می‌خواهند بر انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ نقش‌آفرینی موثری داشته باشند باید به‌زودی برنامه تدوین کرده و آن را به مردم ارائه دهند.

او می‌افزاید: برنامه احزاب باید در ابتدا مشکلات کشور را ریشه‌یابی کند و با پذیرفتن آنها راهکارهایی برای عبور از آنها به مردم ارائه دهد و عنوان کند این راهکارها چگونه عملیاتی خواهند شد و با توجه به چه شرایطی در عمل محقق می‌شوند. مردم دیگر همچون گذشته فریب شعارها و کلی‌گویی‌ها را نخواهند خورد و آگاهی آنها به سطحی رسیده است که احزاب را بدون برنامه قبول نمی‌کنند.

نعیمی‌پور در بخش دیگری از این یادداشت نیز می‌نویسد: اتفاقات زیادی در ماه‌های آینده رقم می‌خورد که می‌تواند صحنه سیاسی کشور را تغییر دهد از جمله انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات‌متحده و همچنین مسیری که اقتصاد کشور طی خواهد کرد و موارد بسیار زیاد دیگری که هر کدام به‌تنهایی می‌توانند سرنوشت یک کشور را تغییر دهند. همانگونه که در انتخابات‌های گذشته همواره افرادی برگزیده شده‌اند که در ماه‌های گذشته کمتر شانس پیروزی برای آنها یا حتی برای جریان آنها وجود داشت. [۵]

*مشخص نیست که این حد از وقاحت سیاسی چگونه در ستاد جریان سیاسی خاص رواداری می‌شود!؟

آنها جریانی هستند که مسبب‌الاسباب تمام گرانی‌ها و مشکلات موجود کشورند و اکنون که وظیفه عذرخواهی از مردم و اشاره به مثبتات رقیب را دارد؛ اما به حرّافی روی آورده‌اند.

مردم عزیز باید بدانند و خواص هم باید این نکته را به مردم گوشزد کنند که آزموده را آزمودن خطاست و اگر دوباره به نظرات اصلاح‌طلبان در انتخابات توجه شود؛ نه تنها مسیر اصلاح مشکلات فعلی مسدود خواهد شد بلکه معضلات بیشتری هم بوجود خواهد آمد.

البته این نکته حتما نبایستی از چشم عموم پنهان بماند که ستاد جریان سیاسی خاص در روزها و ماه‌های مانده تا انتخابات ۱۴۰۰ نیز همانطور که نعیمی‌پور اشاره کرده! برنامه‌های مهمی در آستین دارد که از نگاه تحلیلی یکی از مهمترین آنها ایجاد "فتنه اقتصادی" و به خیابان کشاندن مردم به بهانه مشکلات اقتصادی است.

مفهومی که اگر درباره آن اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت نگیرد؛ بر حجم مشکلات فعلی خواهد افزود.

***

آزمون مجلس یازدهم در مقابل زمزمه گرانی ۴۰ درصدی سیمان!

دبیر انجمن سیمان از ارائه پیشنهاد تولیدکنندگان به وزارت صنعت برای افزایش ۴۰ درصدی قیمت سیمان خبر داد و گفت: قیمت جدید سیمان طی روزهای آینده تعیین خواهد شد.

به گزارش مشرق، عبدالرضا شیخان با بیان اینکه پیشنهاد رشد ۴۰ درصدی قیمت سیمان از سوی تولیدکنندگان به وزارت صنعت ارائه شده است، اظهار داشت: رشد چشمگیر هزینه‌های تولید باعث شد تا تولیدکنندگان درخواست تعدیل قیمت محصولاتشان را ارائه دهند. [۶]

*اینکه هزینه‌های تولید محصولی مثل سیمان که تقریبا هیچ وابستگی خاصی هم به خارج از کشور ندارد و تأثیری هم از مقوله تحریم نپذیرفته تا ۴۰ درصد افزایش یافته باشد منطقی به نظر نمی‌رسد!

خاصّه اینکه باید دانست قیمت سیمان می‌تواند بر قیمت مسکن نیز تأثیر داشته باشد.

از سوی دیگر با توجه به اخباری که از تصمیمات دولت مبنی بر گرانی لبنیات و لوازم خانگی در روزهای اخیر به گوش رسید؛ بایستی نسبت به زمزمه‌ها پیرامون گرانی سیمان نیز به شدت حساس بود.

این مقولات می‌طلبد که مجلس محترم در فضایی منطقی و به دور از هیجانات توییتری! قیمت سیمان و البته سایر اقلام گران شده در روزهای اخیر را به دقت زیر ذره‌بین قرار دهد و از افزایش غیر معقول قیمت‌ها جلوگیری کند.

باید دانست که "سنگ بزرگ علامت نزدن است" و مجلس محترم برای عمل به وعده‌های خود مبنی بر کاهش مشکلات مردم؛ می‌تواند با ورود به همین مقولات ظاهرا خرد؛ در مسیر تحقق وعده‌ها گام بردارد.

***

۱_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-۹۳۱۷۷۶

۲_ https://www.farsnews.ir/news/۱۳۹۴۰۵۱۰۰۰۱۱۸۱

۳_ mshrgh.ir/۴۶۶۶۲۱

۴_ mshrgh.ir/۷۰۶۲۰۹

۵_ http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/۲۹۱۰۸۱

۶_mshrgh.ir/۱۰۸۸۴۱۴

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 13
  • US ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    48 1
    بعد ما می گیم لعنت خدا بر اصلاحات به بعضی ها بر می خوره!!
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
      21 1
      در سایت برترینها که پاتوق ضدانقلابه هر توهینی به رهبر و نظام رو منتشر می کنند و بعضا بعد از چند ساعت که ضدانقلاب عقده گشایی کردند کل کامنتها را پاک می کند.چرا نظارتی روی اینها نیست؟
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
      12 0
      لیبرال های غربگدا اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و باید از سیاست کناره گیری کنند.
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
      10 1
      نتیجه تفکر اصلاح طلبی دلار 20000 تومانی و سکه 8/5 میلیونی و پراید 100 میلیونی است آزموده را دوباره آزمودن خطاست.
    • AT ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
      3 1
      در سایت برترینها که پاتوق ضدانقلابه هر توهینی به رهبر و نظام رو منتشر می کنند و بعضا بعد از چند ساعت که ضدانقلاب عقده گشایی کردند کل کامنتها را پاک می کند.چرا نظارتی روی اینها نیست؟
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
      1 0
      ملیاردها بار بیش باد
  • ابن الحسین IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    16 0
    مراقب داعش های داخلی باشید.گرانفروشان محتکران، قاجاقجیان وهابی های خونریز همان داعش اند حوادث سال 75 تا 81 شرق خراسان را فراموش نکید اسارتهای زن وبچه مردم به دست اشرار طالب درخواف وتربت وتایباد وباخرز وبلوچستان وکرمان الان هسته های خفته داعش همه جا درکمین اند مردم باید مراقب باشند داعش درقالب برخی از رانندگان مسیرهای منتهی به مشهد از سمت خواف وبیرجند فعال است مدام میان مردم شایغع پراکنی می کنند وبه سود نیروهای داعش علیه سپاه شایعه پراکنی می کنند.
  • سید IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    22 0
    اصلاح طلبان تهوع آور همه دانشمند و نابغه اند و در رأس شان مرعشی و تاجزاده و زیباکلام!!!!!
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    16 21
    فعلا اقتصاد کشور هیچ بزرگتری ندارد و توی این بی قانونی هر کس اسب خودش را می تا زاند تا ببینیم بعدا ملت می توانند خرج یک روز زندگی خود را تامین کنند
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    18 0
    خونه میترکه با سیمان گرون. تروخدا کنترل کنید مردیم بابا
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
      9 0
      اینجا مشخص خواهد شد که مجلس اصولگرایان چند مرده حلاج است؟
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    16 0
    یک نفر به این ادمهای بی مسولیت دنیا طلب نان به نرخ روز بگه خفه . مردم حق دارند شما را تکه نکه کنند . مردک های احمق شما که با دیپلم 12 سال استاندار کرمان بودی ایا به غیر از رانت اقای هاشمی بوده فردا می میرید و اموالتان را کسان دیگر بالا می کشند بعد باید در قیامت همه اینها را پاسخ گو باشید . بفهمید نفهم ها
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
      10 0
      فتنه 88 فتنه اکـــبــر بود.
  • احمد IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    14 0
    نیازی به گفتگو با اصلاحطلبان برای حل اختلافات سیاسی نیست. فقط جارو و خاک انداز و سطل آشغال لازمه.
  • ییلان IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    6 9
    فقط احمدی نژاد ناجی مردم
    • م IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
      0 0
      عزیزم ناجی مردم شعورانقلابی آنهاست.که فقط به فقط ضمن حفظ آرامش کشورنگاهشان به کلام امام خامنه ای حفظ الله باشد.حتی احمدی نژادهم باوجودکسانی مثل مشائی دردام آمریکای پلیدوجهانخوارافتاده است.تبعیت وتبلیغ اطاعت از حضرت آیت الله خامنه ای کمرمفسدین وغرب گدایان راخواهدشکست.نبایدمرعوب هوچی گری هابشویم.مردم باشوروشعورانقلابی یک باربرای همیشه باانتخاب صحیح فردی انقلابی وتابع ولایت مزدوران غرب وشرق رابایدبه زباله دان تاریخ بریزند.ومن الله التوفیق وعلیه التکلان.برای سلامتی امام زمان ونایب برحقش امام خامنه ای صلوات.الهم صل علی محمداوآل محمد.
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    7 0
    به نظر من مجلس باید از همین کارهای خرد شروع کند. از گرانی احتمالی سیمان، از گرانی لبنیات، از گرانی لوازم خانگی و آرام آرام اوضاع را درست کند و هرجا هم نشد خیلی صادقانه مقصر را به مردم معرفی کند و بگوید که چرا نتوانستیم.
  • معلم IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    9 0
    ما از کارشکنی آمریکا هراسی نداریم لطفا لطفا لطفا دست خواص بریده و گشنه را از گلوی مردم کوتاه کنید...همین
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    12 1
    من به عنوان یک ایرانی میگم گور پدر این همه حزب مزخرف که توی ایران به وجود اومده. خدا لعنتشون کنه با این حزب بازی های کثیفشون
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
      7 1
      حزب فقط حزب علی(که در واقع همان حزب الله است) رهبر فقط سیدعلی
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    3 12
    مردم از حاکمان ناراضی هستند . حاکمان از خود راضی هستند . مشرق هم مزدور است
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    0 4
    آدمی که سر سفره پدرش نون خورده باشه امکان نداره که بخواد آسیب به وطنش بزنه . ممکن عقیده ها و نگاه ها برای چگونه رسیدن متفاوت باشه . مرعشی و بقیه کرمونی ها از بزرگشون مرحوم هاشمی و تا بقیه با حاج قاسم مانوس بودند زمان جنگ اگر گذر کنی هر کدام از آنها نقشی داشته اند و این الفت بوی ایثار میده . مرعشی یک تار موی قاسم را بتمام دنیای متعفن اما پر زرق و برق دشمن نمیده .
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
      6 0
      خدا کنه!
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
      8 0
      جدی؟! :))))))))
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    5 1
    سیمان را بعداز تابستان وزمانهای که مصرفش کمه،۱۰تا۲۰درصد گران کنید،نه حالا که اوج مستاجرها وگرانیهاست
  • محمد IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    1 0
    آقای مرعشی نمیخوان از خودشون هزینه کنن فقط از کیسه خلیفه میبخشند وامثال سردار سلیمانیها را هزینه میکنند هرچند که این عزیزان همیشه آماده جانفشانی بوده وهستند ولی سخنان مرعشی بیشتر یادآور توبه گرگ است.
  • حسین IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    2 1
    البته چیزی گرون نشده ریال بی ارزش شده
  • سلام IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    2 0
    شتر در خواب بيند پنبه دانه . نمي دانيد افزايش قيمت ها اول در بين مسوولين محترم از جمله سازمان خيانت كننده به مردم در خصوص نحوه مقابله با واكنش مردم بحث و حلاجي مي شود بعدا" رسانه مي گردد ؟ لذا از اين مجلس هم .....
  • حسين DE ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    6 0
    مرعشى بيسواد اگر يك نفوذى مزدور نباشد حتماً و صد در صد يك خائن بالفطره هست .
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    2 1
    اصلاح طلب ها فقط فکرو ذکرشان امریکاست مگر میشود انسان یک عمر خطا کرده یک شبه تغییر کند اینها گفتارشان با عملشان دوتاست نفاقند فقط ضربه میزنند
  • DE ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    6 0
    گنجشگک عشی مشی - لب بوم ما نشین / برو پیش مرعشی - روی شونه هاش بشین/ یک کار عالی بکن - خودت رو خالی بکن.
  • ش IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    1 0
    استع خورولا...
  • جوادی IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    0 1
    نفاق از سرتا پای اصلاحات می ریزد گاهی در قالب اپوزیسیون گاهی در قالب تئوریسین گاهی در قالب یک دلسوز نظام گاهی با طرح مسائل سیاسی فاقد عقلانیت گاهی با پیگیری و حمایت از برخی از واکنش های هیجانی و کف خیابانی بدنه اجتماع ووووو اما یک نکته کاملا مشخص و آشکار شده و آن این است که آنها هیچگاه همه تخم مرغ هایشان را در یک سبد نمی گذارند . امروز عده ای مانند مرعشی و نعیمی معلوم الحال و یک روز دیگر عبدی و حجاریان مجهول الهویه با تغییر خاکریز دنبال یک هدف مشترک بنام دین زدایی و ترویج سکولاریسم و لائیسم و مبانی فکری و اجرایی نظام سرمایه داری هستند . تیم اجرایی هم دست خودشان است پس با تکرار می کوشند شرح وظایفی که رهبر آنور آبی برایشان تعیین کرده را اجرا کنند . لذا نباید به هیچیک از خزعبلات این گروه اعتماد کرد توبه کردن و یا توبه نکرد ایشان از سر دروغ و یک تاکتیک است . آنها هیچ گاه صادق نبوده اند . دقیقا مانند یک منافق . بهوش باشید
  • محمد IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    2 0
    این مرعشی هنوز زنده است؟
  • عاشق ایران IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    0 1
    خوبه دیگه برادر کوچکه عفت خانم .....!!!!
  • sajjad GB ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    0 0
    سلام خدمت کارکنان ومخاطبان مشرق دوستی از نوشتار شماگلایه داشت که چرا حال که آقای مرعشی آمده تااعتراف مشرق سخت میگیره ؟ گفتم من جای مشرق نمیتونم جواب بدم اما اگر به بنده نادان باشه عرضم اینه اگر بنده نوعی که مقام ومسولیتی ندارم واصلا تریبونی دراختیارم نبوده توبه کنم بشرط صداقت واخلاص همه مستقبلندوحرف وسخنی نداره امااز آقای مرعشی ویاامثال ایشان که مقاطع خاصی پشت حوادثی بوده اند ویاحتی بدون این سوابق دیگر به همین راحتی پذیرفتنی نیست البته این عرایضم فقط براساس گفته های آن برادر بود وهنوز لینک این مطلب راتعقیب نکرده بودم که الان الحمدلله بامطالعه مطلب فراترازآن عرایضم مستفیظ شدم مثل همیشه تشکرمشرق عزیز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس