کد خبر 1084477
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
رضا گنجی

باید اجازه داد تا تب اشک تمساح ریختن عده ای سودجو برای حیاتی و فردوسی پور و ته مانده های متوهم "شاخص" بودن در رسانه ی ملی بخوابد و بعد منصفانه و بدور از حب و بغض این واکنش ها را به نقد کشید.

به گزارش مشرق، رضا گنجی فعال رسانه ای در یادداشتی نوشت:


- توهم "خاص" و "شاخص" بودن، بلیه دیروز و امروز نیست و فرجامی هم ندارد. بلائی است که همه شاید گرفتارش شویم. مهم نیست که سیاستمدار باشیم یا استاد دانشگاه، هنرمند باشیم یا طبیب، اندیشمند باشیم یا خطیب، دبیر باشیم یا مدیر. وقتی به سراغمان می آید، ما را به بند می کشد، قوه تعقل را از ما می گیرد.

در قبرستان تاریخ، انسانهای فراوانی به همراه این بیماری به خاک سپرده شدند. شوربختانه بر روی سنگ قبر آنها ننوشته اند که متوفی ضمنا دارای بیماری "اضطراب منزلت" و خود " شاخص" پنداری نیز بوده است.

این چه آفتی است که به وقت اعلام پایان کارمان، فکر می کنیم جهان و جهانیان، بدست خود، خویش را از چشمه جوشان دانش و دانایی، تدبیر و تعقل، صناعت و سیاست، محروم کرده است؟ آفاق، لنگ دیگرانی که نیستند نماند و بی ما نیز گذر ایام می کند.

بیشتر بخوانید:

حیاتی و کلیدواژه «ارادت به ابی» / آیا حیاتی به راه مزدک می رود؟

یک روز سیاستمدار وطنی فکر می کند که با کنار گذاشتن اش، چرخ سیاست از حرکت باز خواهد ایستاد و روز دیگر هنرمند ایرانی، ختم هنر پارسی را گره می زند به ممنوع الکاریش. مدیر ایرانی لابه می کند که بماند، که اگر برود بد سرانجامی در انتظار کابینه است و ... یکی برخیزد و بر سرشان فریاد زند که خموش. ما دربند و پابند شما نیستیم. شمایانی که یک روز مدعی چرخش قدرت و رویش نیروهای نو هستید اما حاضر نیستید زمین را تحت هیچ شرایطی به دیگری واگذار کنید.

مدتی است مخاطبین فضای مجازی و حقیقی، با موضوع کنار گذاشتن مجریان و گویندگان رسانه ملی مواجه هستند. اظهار نظرهای متفاوتی شنیده می شود. احساسی، معقول، خیرخواهانه، شیطنت آمیز، محبت آمیز، منافقانه و ... اما مهم این است که از دل همه این نقل و قولها، کار رسانه راست شود و خالق و خلق راضی. تا دیروز دغدغه عوام و خواص کنار گذاشتن عادل فردوسی پور بود و اکنون تعلیق حیاتی از اجرا را گپ می زنند.

باید اجازه داد تا تب اشک تمساح ریختن عده ای سودجو برای حیاتی و فردوسی پور و ته مانده های متوهم "شاخص" بودن در رسانه ی ملی بخوابد و بعد منصفانه و بدور از حب و بغض این واکنش ها را به نقد کشید. مشکل از آنجا آغاز می شود که بعضی ها نمی خواهند کمی خلوت کنند. از اینکه هر روز کلی آدم دورشان را بگیرند و بر طبل تکبر و " تو بهترینی" شان می کوبند، لذت می برند. شاید وحشت دارند از خلوت کردن و درست اندیشیدن. شاید از فراموش شدن می ترسند. از اینکه روزی سوخت "ابهت" شان که در جایگاه رسانه ملی پر شده، ته بکشد. اینکه شاید به هر که از "دیده رود، از دل برود" گرفتار شوند. مهم نیست که جور چین این "بشقاب فریب" این ادعا باشد که ما چون "معروف" و "محبوب" بودیم نباید به کناری گذاشته می شدیم.

قصد جسارت به شخصیت آقای حیاتی را نداریم و نمی خواهیم قدرنشناس زحمات و خاطره سازی های چندین دهه ای ایشان باشیم. بارها متذکر مراقبت کردن رسانه ملی از نیروی انسانی اش شده ایم. اینبار هدف، بیدار کردن این دوستان و فراری دادن شان از بندهایی است که عده ای بدورشان کشیده اند. قلم صراحت دارد چون خیرخواهی اش بیشتر است.

یکم، بدون استثنا، همه ی کسانی که آقای حیاتی و ایضا تعدادی از دیگر گویندگان خبر که از ذکر نامشان معذوریم را از نزدیک می شناسند، معترف اند که اینها جزو کم سوادترین و بی استعدادترین گویندگان خبر در اجرا و مدیریت اجرا به وقتی که "نوشته ای" پیش رویشان نباشد هستند. اینکه جناب حیاتی، تا چه اندازه، حتی از معمولی ترین آدمها در اجرای بدون متن، ضعیف تر است برای شما غیر قابل تصور است. جنابشان از نسل "صدا قشنگ" های روخوان صدا و سیما هستند. به شما بر نخورد، این لقب "صدا قشنگ" را همین دوستانی به شما دادند که اکنون برای تعلیق شما، صورت حزن به خود می گیرند و به دادخواهی از شما برخواسته اند. ما چنین جسارتی نکردیم.

دوم، منتقدین جدی رسانه ی ملی تا دیروز، حضور حیاتی و امثال ایشان را بعنوان "فسیل" های خبر خوان در صدا و سیما، جزو اشکالات اساسی رسانه ملی برای رقابت با رسانه های نو ظهور و چابک می دانستند. آنها هر صبح و شام، رسانه ملی را بخاطر بکارگیری گویندگان سنتی و فرتوت استهزا می کردند. حالا چه شد که در برابر تغییر و میدان دادن به نیروهای جوان تر، گارد معکوس گرفته اند؟ اینکه رسانه ملی از فقدان مدیران عاقل در رنج است، قبول. اما گمان نکنم که صاحبانش آنقدر از عقل تهی شده باشند که سر از بازی کودکانه شما در نیاورند. لطفا صادق باشید. شما دلتان برای "وزن" و "اعتبار" و "آبروی" حیاتی و فردوسی پور و دیگر کنار گذاشته شده های این حرفه نسوخته است. شما مترصد صید ماهی خودتان هستید.

سوم، برای گافی که جناب آقای حیاتی دادند من هیچ نمونه و مثال خارجی پیدا نکرده ام. باور کنید به قدری که می شد گشتم اما یافت نشد. شاید من نیافتم. اگر این عین بی سیاستی و ساده بودن و خام بودن و در شکل بدبینانه اش، نفاق نیست که شما دهه ها چشم در چشم ملت، خبر را با صلوات بر محمد (ص) و آلش و به روح بلند خمینی کبیر و شهدا شروع کنی و در فضایی دیگر، دلت برای دشمن شهدا و خمینی (ره)، و کسی که با پول یهود و آل سعود گذر عمر می کند، تنگ شود؟ اگر دو رویی نیست، پس چیست ؟شاید دیگرانی این را تعبیر به صادق و صاف و مصفا بودن شما کنند اما به چشم رسانه ملی و خیلی از دلسوزان واقعی تان، شما در خوشبینانه ترین حالت، یک انسان ساده لوح هستید که هیچ چیزی از ارزش ها و افتخارات یک ملت نمی دانید و در تشخیص سره از ناسره عاجزید.

چهارم، فرضیه ما مبنی بر اینکه چهل سال است که بدنه اصلی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برخلاف تصور اغلب مردم، همیشه در دستان روشنفکرنماها و اصلاح طلبان بوده، با گاف عجیب شما و دوستان شما دارد همه فهم تر می شود. چهار دهه است که دارید نان مالیات دهندگان ایرانی را می خورید، مشهور می شوید، پوزش را می دهید اما هرگز ارزشهای واقعی آنها را با جان و دل تبلیغ نمی کنید.

پنجم، دروغ است بگوئیم که شما محبوب دل بسیاری از ایرانیان نیستید. اما ذکر این خاطره از استاد فرزانه، آیت الله جعفری، خالی از لطف نیست که می گفت، این کیفیت از شعارها و تحویل گرفتن ها و صلوات فرستادن حضار برایم بخاطر این است که اکنون مرا در کنار امام امت و بعنوان یار او می بینند و الا من که کسی نیستم (نقل به مضمون). شما (ها) هم فراموش نکنید که سرچشمه اعتبار و عزت تان از جای دیگر نشات می گیرد. شما معروفید چون گوینده خبر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بودید. چون با خوانش اخبار تلخ و شیرین این مردم شناخته شدید و ... خطاست فکر کنید که عزت شما را بدخواهان ارزشهای ایرانی تضمین می کنند. فراوان از شما می شناسم که با سراب "خیلی خریدنی" بودن، با قهر و بی تدبیری از رسانه ملی خارج شدند و جلوتر، هزار نفر را واسطه گرفتتد که دوباره در قاب همین رسانه ی "داغان" دیده شوند. فریب نخورید. شما برای آنها تنها ابزاری برای هدفی دیگر هستید. باور کنید که هنوز صدای تمسخر شما توسط همین جماعت به اصطلاح دلسوز در گوشم می پیچد.

آخر اینکه، شما عزیز هستید و می توانید عزیز بمانید اگر در دام جماعتی کم مایه و بدخواه ملت نیفتید. گله شما و دوستان خیرخواه مبنی بر اینکه رسانه ملی در برکناری شما می توانست بهتر و ظریفتر و قدرشناسانه تر عمل کند، مقبول است اما برادر من، اشتباه شما آنقدر بزرگ بود که همه را شوکه کرد. با خود خلوت کنید شاید دستگیرتان شود که چه خبط بزرگی کردید. این را نه با باور ایدئولوژیکی ام می گویم چرا که کسی از نویسنده این سیاهه، چنین ژستی را نمی پذیرد. اقلش نقدم بر اساس یک رفتار درست سازمانی است که شما از آن سرپیچی و به غلط استفاده کرده اید. طول عمر و عزت شما را آرزومندیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 141
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 53
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    با احترامی که برای اقای حیاتی قائلیم یاد یه پلان از فیلم اخراجی های سه افتادیم خودتو به چه فروختی ؟؟!! برا کف زدن یه بدبخت بنام اِبی که هیچوقت برا خواسته و اعتقاد ملت ایران هیچ احترامی قائل نشدن و همیشه برعلیه ملت ایران لجن پراکنی کردن ؟؟!!
    • به 21.40 و 22.06 و 22.11 TR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      5 4
      از اینکه اینهمه برای اثبات حدس من تلاش کردید متشکرم. بهتر از این کامنتهای شما نمی شد مکتب ابی را معرفی کرد.
    • GB ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      9 8
      حالا صداش رو گفته نه مسلکش رو و واقعا صداش هم خاطره س مثلا چرا کسی با محمود۷تیر کش که توی شبکه دو با اون روضه ش آبروریزی کرد و میخندید جبهه نمیگیره؟؟ ولی خب این صداشه که طرفدار داره
    • حسن IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      9 11
      چرا آسمان ریسمان میبافی کسی که صلوات می‌فرستد حتما باید از ابی بدش بیاد؟!!!!!!!!
    • مهدی IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
      1 5
      واقعا متاسفم برای جبهه ی انقلابی که به این راحتی دشمن توش نفوذ کرده . این که با یک اشتباه به این شکل به یک نفر حمله می شه طبیعی نیست . خودتون رو بذارین جای یک روزنامه نگار نفوذی . این مواقع چه کار می کردین ؟ آیا به عنوان یک ضدانقلاب سعی نمی کردین با کوچکترین اشتباه افراد رو طرد کنید و اونها رو از دایره ی نظام دور کنید ؟و آیا این کار رو با رنگ و لعاب انقلاب گری انجام نمی دادین ؟ گیریم که آقای حیاتی یک کار بدی انجام داده . چه نیازی هست به این شکل و با این جملات تند طرد بشه . امامان ما گفته اند از اشتباه برادران مومن بگذرید . آیا کسی که کمین نشسته و منتظره یک مومن اشتباهی بکنه تا به این شکل به اون بتازه می تونه ادعای شیعه بودن بکنه ؟ گیریم که آقای حیاتی به خاطر غرورش عذرخواهی نکرده . خوب که چی ؟ مگه قراره هر کس از یک فضیلت اخلاقی محروم هست رو تکفیر کنیم ؟ مگه زنا کرده ؟ نفوذ از سر و کول انقلاب داره بالا میره و هر کس یک ریش و تسبیح دست بگیره می تونه تا عمق انقلاب نفوذ کنه و به اسم انقلاب هر کاری که دلش خواست رو بکنه و هر کس رو خواست طرد کنه
    • به مهدی DE ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
      0 0
      حیاتی بچه نیست که بگوییم فریبخورده و باید جذبش کرد.
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    ابن متن بخوبی نشان می دهد که عاقبت خدمت در این مملکت چیه
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
      عاقبت شیطان بعد از 6000 سال عبادت چه بود؟
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
      94 70
      15:53. خیلی خودخواه و متدین نما تشریف داری. بله عاقبت توهم عُجب و خودباوری جهنم سوزانه ! بپا نیفتی با کله !!!!!!!!! فوضول !
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
      59 39
      15:53. چیه د اغ کردی؟ به خودت مثبت نده . جات جهنمه انشاالله . برو توبه کن انقدر مغرور نباش!
    • به 17.11 TR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
      49 59
      این است منطق و استدلال و شعور و تربیت پرورش یافتکان مکتب ابی. جوابی ندارند جز فحاشی.
    • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
      26 12
      17.57. فهمیدی چی گفتی نادان؟؟ در اسلام ابروی مسلمون مثل خونش مهمه اما از تو نادان تر گویا وجود نداره که به یک باد یکی رو میبری بالا و با یک باد میاری پایین. خدا نیامرزه امثال توی پلید بد سرشت رو . بنده اصلا وقت ندارم تا موسیقی خواننده جماعت رو گوش کنم بعد من رو تربیت یافته مکتب ابی میدونی ملعون؟؟؟؟؟ ؟؟؟. آیا نباید به حماقتت تاسف خورد.؟؟!!!! راستش باید از تعارف با خر جماعت پرهیز داشت. بسته خریت. بسته تهمت زدن. مغزت منحرفه. وجودت منحرفه. ذاتت خرابه که فکر میکنی میفهمی. خود شیطانی. تقصیر مشرقه که به خر مسلکهای افراطی بها میده.
    • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
      71 9
      به ۱۷:۵۷. من تو دانشگاه عضو جامعه اسلامی هستم اما خریت امثال شمارونمی پذیرم ! سنم هم به ابی و پرورشگاه و مکتب خونه ابی نمی رسه ! اما شماها تهمت زنها یه فرقه خاصین . اصلا گوشتون هم به حرف هیچ عالم و روحانی بدهکار نیست. شماها یک گروه تندرو هستین که عاقبتتون همون طبری هست!
    • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
      22 15
      لطفا مشرق جواب این خاله خود پسند رو ارسال کن ! به ۱۷:۵۷ . و این است تربیت تو که با وی پی ان میای و لغز میخونی . جدی؟ وی پی ان ؟ دیگه کجاها ول میگردی؟ مگه نباید به آنچه داریم قانع باشیم دورو؟! هر وقت همانند احاد مردم ایران که بی وی پی ان میان شدی اونوقت دیگران رو به خیانت متهم کن! استفاده تو از وی پی ان به دلیل ترافیک خطرناکی که برای وطن و اسناد کشوری وجود داره حرامه نفهم . بفهم نادون. ای لعنت بر ریا و ریا کاری!
    • امین US ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      3 6
      خطاب به 17:11 و ایضاً در پاسخ به نظرات 21:40، 22:06 و 22:11 ایشان، ادعا کردی که در دانشگاه عضو جامعه اسلامی هستی، این مساله با ادبیات توهین آمیز و احساساتی و بسیار ابتدایی جنابعالی در تعارض است، فردی با تحصیلات آکادمیک و برخورداری از تربیت صحیح اسلامی ، قطعاً اینطور بی محابا و با ادبیات سخیف به منتقدانش نمی تازد و آنها را آماج فحاشی قرار نمی دهد.باعث تاسف است که در سایت وزینی همچون مشرق نیوز، نظرات افرادی که با توهین های مکرربه دیگران ، اشتباه واضح جناب حیاتی در ابراز ارادت به یک خواننده ضدانقلاب را توجیه می کنند و نقد منتقدین را بازی با آبروی افراد می خوانند!!!!، منتشر می شود.امیدوارم نظر بنده را هم در جواب چنین افرادی که ظاهراً دچار همان مشکل خودمهم پنداری کاذب هستند منتشر کنید.
    • امین US ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      15 4
      خطاب به 17:11 و ایضاً در پاسخ به نظرات 21:40، 22:06 و 22:11 ایشان، ادعا کردی که در دانشگاه عضو جامعه اسلامی هستی، این مساله با ادبیات توهین آمیز و احساساتی و بسیار ابتدایی جنابعالی در تعارض است، فردی با تحصیلات آکادمیک و برخورداری از تربیت صحیح اسلامی ، قطعاً اینطور بی محابا و با ادبیات سخیف به منتقدانش نمی تازد و آنها را آماج فحاشی قرار نمی دهد.باعث تاسف است که در سایت وزینی همچون مشرق نیوز، نظرات افرادی که با توهین های مکرر به دیگران ، اشتباه واضح جناب حیاتی در ابراز ارادت به یک خواننده ضدانقلاب را توجیه می کنند( اگر غیر از این است، دلیلی نداشت از اظهارنظر عادی 15:53که صرفاً مثالی در این زمینه بود و در مثل مناقشه نیست، آشفته شوید) و نقد منتقدین را بازی با آبروی افراد می خوانند!!!!، منتشر می شود.امیدوارم نظر بنده را هم در جواب چنین افرادی که ظاهراً دچار همان مشکل خودمهم پنداری کاذب هستند منتشر کنید.
    • IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      0 0
      ۲۲:۱۱حاجی بیخیال صلوات بفرست با فرهیختگانی امثال شما نبود که حرص نخور من نوکرتم
    • یحیا IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      6 1
      روشنفکران در جهان سوم همچون بخاری در تابستان عمل میکنند. حیاتی محترم است اما فکر میکند اینگونه حرف زدن نشانه روشنفکری و عاشق موسیقی بودن و آزاداندیشی است. نمیتواند درک بکند که این ناشی از فکر نیست چه رسد به اینکه روشن هم باشد یا نه. انسان از خیلی چیزها خوشش می آید!!! اما لازم نیست مثل آقای حیاتی با حدت و شدت و با سرخ شدن و صدای لزان حتماً آن را بگوید.
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    87 41
    جناب حیاتی شما مورد احترام مردم ایران میباشید اجازه ندهید از شخص شما سواستفاده کنند
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    94 27
    گل بود به سبزه اراسته شد اقای حیاتی شما را کجای دل زخم خورده ایرانیان بگذاریم وجدانا نام نیک خودرا خراب نکنید اجازه ندهید از شما سواستفاده کنند
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    67 35
    بازی حیاتی ! باز مماتی بازی صلواتی. بسته انقدر نفرت پراکنی نکنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! عادتمون شده همه چیز رو سیاسی کنیم.
    • IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      2 2
      کجا سیاست نیست ؟ حتی از نفیش اثباتش لازم میاد ! سیاست عدم دخالت در سیاست . مهم اینه که بعضیها برای در کردن طرف از میدان عنوان سیاسی رو بهش می چسبونند ! سیاست جالبیه !
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    56 20
    مشرق لال مرده ! فقط نظر گنجی رو چاپ میکنه! چون هنوز نشناخته این گنجی مارمولک کیه!
    • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      0 0
      درسته ! ایشون برای شناخت دیگران نرفته خودش رو تو آیینه نگاه کنه !
  • هوشنگ IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    29 61
    دورود برآقای گنجی ،،،،،انما شکرا وانما کفورا .
    • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
      14 6
      په ! درود خرج نکن برای گنجی
    • IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
      13 3
      آیه جدید اومده؟؟؟ انا هدیناه السبیل اما شاکراً و اما کفورا
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    63 31
    آقای حیاتی نه راه مزدک رو میره و نه میخواد بره . ابی هم فقط صدای ماندگاری داره و اصلا ادم سیاسی نیست سوای اینکه کجا زندگی میکنه. شما هم لازم نکرده دشمن سازی کنه . اینهمه توهم خونت رو کثیف میکنه. بچسب به عاقبت کار خودت.
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
      31 39
      ابی اصلا ادم سیاسی نیست! فقط اتفاقا با جمهوری اسلامی و خود ایران دشمنی دارد.
    • IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
      15 35
      فهم شما از سیاست چیه که سیاسی بودن یا نبودن رو تشخیص بدید؟
    • IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
      14 7
      خوب شروع کردی ولی اونجا که گفتی ابی سیاسی نیست فهمیدم چیزی اصلا دربارش نمیدونی چون اکثر اهنگاش سیاسی و ضد ایرانن خودشم که با پابوسی بن سلمان نشون داد اینو حالا ۱عده چجوری متوجه این نمیشن عجیبه.انگار نمیخوان که متوجه بشن
  • DE ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    27 19
    آخر به ابی شیره ای که حاضر نشد آهنگ خلیج فارس را در دبی بخواند و گفت که نمی‌خواهم بند نافم از دبی قطع شود!!!! چه ارادتی می‌توان داشت؟ بعضی ها لغزش پیدا می‌کنند و از خط دشمنی با ایران به دفاع از وطن و سیاست‌های ایران در منطقه و دنیا می‌رسند و بعضی ها هم با یک لغزش تمام زحمات گذشته اشان را به باد می‌دهند. پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد، سگ اصحاب کهف روزی چند پی نیکان گرفت و مردم شد.
    • IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      4 8
      ایراداصلی شما خاک برسرها اینه که یا ما یا هیچ کس.
    • به 1.23 TR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      13 1
      یا حق یا باطل. انتخاب دیگری نیست.
  • DE ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    24 17
    ابی‌ اگه‌ خیلی ادعاش میشه‌‌ که وطن پرسته چرا پس بخاطر پول خودشو‌ به عرب های نوکر امریکا فروخت .
    • IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
      15 16
      آدم مزخرف هنرمند هنرمنده .هرجا دعوتش کنند می رود.سعودی مگر چیه؟ یک کشور با رهبرانی که سگشان به شما طبری پرورش دهندگان شرف دارد
    • IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
      21 16
      مشرق بیشعور چاپ کنه ماله کش! ابی به همون دلیل خودش رو به عربستان سقوطی وهابی فروخت که سازمان اوقاف ادا و اطوارین. اخلاص صفره بینتون. دورویی و ریا تا فلک!
    • IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      2 0
      ۲۱:۳۸ هدف هنر والاست و درخدمت هر بیسروپای وحشی مثل سعودیا در نمیاد وقتی هیچ بویی از هنر نبردی و حالیت نمیشه حرف نزن به هنر هم توهین نکن
    • IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      0 6
      آقا جان هنر و هنرمند رو سیاسیش نکنین ! اصلا هنر رو مقید به عدل و ظلم نکنین ! فراتر از اینها هستند ! تازه طبری رو هم تا زمانی بده که هیچ ارتباطی با هنرمند نداشته باشه ! البته لازم به ذکره که هنرمند از نظر ما !
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    0 0
    !!!!!!!
  • بابک IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    10 22
    مشرق یه سوال مهم دارم لطفا اینو منتشر کنید، الان ۲ ساله در کنار اون ۳۸ سال قبلی ، که شدیدترین تروریسم اقتصادی بی پرده شفاف با حداکثر وقاهت و پرده دری و با اعلام رسمی داره علیه مردم ایران توسط امریکا و شرکا اعمال میشه، اصلا کاری به این ندارم که کسی با نظام مقدس جمهوری اسلامی عنادی دارد یا خیر، پیمان شکنی های آشکار ظلم اظهر‌من الشمس و حق کشی علیه مردم کشور ما نسبت به سایر کشورها توسط امریکا در جریانه، آیا این خواننده ها ،سلیبریتی ها ، همه ایرانی هایی که در جامعه جهانی صدا شون شنیده میشه ایا وظیفه نداشتند علیه این ظلم هر کاری که از دست اون ها بر میامد انجام بدهند؟؟ آیا وظیفه امثال ابراهیم حامدی نبوده که در هر گردهمایی از فرصتش برای اعتراض به ظلمی که داره به مردم ایران میشه استفاده کنه؟ از قیمت دارو های بیماری های خاص تا جلوگیری از ورود اقلام مصرفی و حتی لوازم خانگی! شرم آور نیست؟ آیا ایشون این کارها رو کردند یا با هواپیمای اختصاصی برای دشمن همین مردم خوش رقصی کردند؟ "ارادت" به ایشون از کجا آمده؟ آیا امثال ایشون جز خوشنوایی مورد علاقه برخی کاری برای مردم تاکید می کنم مردم نه نظام جمهوری اسلامی، انجام دادند؟؟؟ ملت تو رو خدا واقع نگر باشید
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
      15 1
      چرا ایران به دشمن قسم خورده یمن سعودیها کمک میکنه؟؟؟؟!!! شما اینو جواب بده؟!! مشکل ما اساسی است.
    • IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
      7 3
      اول اینکه سلبریتی های مقیم خارج توانایی اقدام جدی بر علیه منویات دولتهای اونجا ندارن خصوصا که خارجی هم به حساب میان سلبریتی های داخلی اما مثل آقازاده ها اونجا باغ و باغچه دارن که خرجش از اینجا درمیاد پس چاره ای ندارن که یکی به نعل بنوازند و یکی به میخ دوم اینکه انجام این کار به برنامه ریزی و تجمیع توان سلبریتی ها توسط حکومت نیاز داره و اونا به تنهایی کار زیادی نمی تونن انجام بدن اما مسوولین ما توان و انگیزه این کارها رو ندارن
    • IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      1 0
      ۲۳:۲۶ با این اوصاف برای دراوردن خرجشون تن فروشیم اگه بکنن نباید بهشون ایراد گرفت آره؟خخخخخ استدلالات تو چشم
    • IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      2 4
      ۲۱:۵۲ اخه کی ایران به سعودیا کمک کرده؟اینقدر مغزتو نده بی بی سی و منوتو بشوره ببره ۱کم فکر و تحلیل و مطالعه از خودت داشته باش اونا واسه پولی که میگیرن باید ازین جفنگیات بندازن حرف مفتم که کنتور نداره منتهاش شنونده باید عاقل باشه
  • علی IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    22 11
    آقای حیاتی آدم خوبی است ولی اظهار نظر در مورد یک بی وطن وخود فروخته ب غربی‌ها و عرب ها دور از انتظار بود. ان‌شاءالله آقای حیاتی عذر خواهی کند
  • کارشناس IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    11 2
    از وقتی موش ها را شیر کردند طاعون همه جا را گرفت
  • فیروزخان IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    4 33
    هم‌‌ابی‌‌خوب‌است‌‌،هم‌حیاتی‌.هم‌عادل‌ خوب‌است‌وهم‌میثاقی‌.همه‌سلیقه‌ها وجودشان‌برای‌کشور‌نعمت‌است‌.قدرشان را بدانیم.
    • IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      1 2
      گل گفتی، مردم و حاکمان باید تحمل چند صدایی و سلایق مختلف را داشته باشند.
    • TR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      3 1
      و اضافه کن هم رجوی و هم ریگی و هم طبری و... خلاصه همه سلیقه ها مفیدند. باید قدر دانست.
    • IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      4 2
      البته و یزید ، معاویه ، عمرو عاص و حتی جانوران مختلف دیگری مثل مار و عقرب و ... خداوند هیچی رو بی حکمت خلق نکرده
    • IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      0 0
      جناب کل گفتی ! ما که راستش تحمل نمی کنیم ، اما اینا هم هم دیگه رو تحمل نمی کنند ، البته جر و بحث اصلیشون جایی در می گیره که دیگه ... الاخلاء یومئذ بعضهم لبعض عدو الا المتقین ، دوستها جون جونی توی قیامت با هم دشمند مگر باتقوایان .
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    7 17
    مردم ایران ارادتمند ابی هستند . خدا را شکر که فاصله مردم با متحجران هر روز نمایان تر می شود
    • TR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      4 2
      ایرادی ندارد. این انسیانها سر پیامبری را برای رضای فاحشه ای بریدند و در طشت طلا گذاشتند.
  • محمد IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    14 7
    چرا اینقدر راحت شخصیت ها رو تخریب می کنید.از خدا بترسید.جرم‌ناکرده طرف رو اعدام می کنید.وافعا بفرمایید جرم‌جناب استاد حیاتی چیست که بعد از دهه ها خدمت صادقانه اینگونه تخریبش می کنید.جتی شرم‌و‌خجالت دارد.به‌کجا می روید چنین شتابان.از خدا بترسید که گردش روزگار با شما همان خواهد کرد که کردید.
    • TR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      4 6
      جرمش همین است که به سابقه اش پشت کرد تا دل امثال تو را به دست آورد.
  • محمد IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    3 14
    باسلام ستاره ها را یکی یکی بپرانید بروندبرای مردم امثال حیات ومزدک وفردوسی پور محبوبند چون مردمی هستند.چرا در مورد محبوبیت فردوسی پوربا خودتان نظر سنجی نمی گذارید.صداوسیمای میلی را به شماها وامثال خانم ابوطالبی ورحیم پوردادیم.
    • TR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      3 4
      کرم حلزون هم برای مردم بسیار محبوب بود.
    • IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      2 2
      ای بابا حیاتی دیگه کی ستاره شد؟
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      2 4
      اسم اون مرتیکه فردوسی پور رو نیار . 90 شده بود دکانش برای دلالی امثال کیروش . کار خیلی عالی کردن انداختنش بیرون
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    19 12
    مشرق خائن فقط نظر مزدوران رو چاپ کن! این جماعت حمار که امروز با هر مقاله تو تبشون میره بالا فردا همان هایی هستند که اگه تو منحرف بشی اینا هم کارشون انحراف خواهد بود. یه احمقی از خیانت ابی گفته . آقا اگه ابی پایبندی داشت که اصلا کشور رو ترک نمیکرد. درد اینه که شما حق ندارین ملت رو به خاطر یک اظهار نظر به خاک سیاه بکشونین. شماها در تمام مسائل دو رو هستین . یکی جواااب بده چراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا به سعودیها ایران کمک مالی میکنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا پول تجار ما به جیب سعودیهاست؟؟؟؟؟؟ چرا پول حج به جیب سعودیهاست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا مراوده تجاری گسترده داریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ فرق سعودیهای عوضی که رفیق شفیق صهیونیستا هستن با صهیونیستای عوضی چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مگه همین بیشرفها حاضر نیستن تک تک جوانهای شیعه رو سر بزنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • TR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      9 7
      بله. اینکه چیزی نبیست. خدا به پیغمبرش هم می گوید اگر تو هم مشرک شوی تمام اعمالت باطل می شود. آیه 65 سوره زمر. درد شما هم فقط اسلام است و دیدن آثار شریعت آن. کینه ای که از الله و کعبه دارید هم بی نظیر است. والا فرق سعودی با امارات چیست که تحمل سالی 80 هزار حاحی را ندارید ولی سه میلیون ایرانی که سالانه به دوبی می روند برایتان اشکال ندارد؟
    • IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      1 1
      میشه ۱سند یا حداقل reference بفرمایید که ایران به سعودیا کمک مالی کرده؟
    • DK ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      2 1
      1.22. نفهم دوبی کی رفت الاغ؟؟؟؟؟ من پول خرید لپ تاپ و تبلت ندارم. پرسیدم چرا ایران به سعودیها در امارات کمک میکنه ولی نفهم بیشعوری مثل تو باز تمام ماجرا را نخونده پاچه گرفت. خاک بر سر بیسوادت کنن. من پای پیاده کربلا میرم ولی پول به سعودیها اگه دستم برسه نمیدم. نفهم بسته انقدر همه رو دشمنl میبینی. من اگه دوبی برو و قرتی بودم اینجا تو مشرق چه میکردم. حقارت و اوج بیسوادیت از منطق خشک و کورکورانت پیداست. امثال تو میشین طبری اول افراط بعد تفریط
    • DK ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      4 9
      1.22. بار آخرت باشه از کلام خدا برای نفس کثیفت مایه میگذاری. پلید باطن! برو اگر خدا بهت اندکی مغز داده تحقیق کن راجع به آل سعود و ثروت هنگفتشون از معاملات با آقازاده ها و دولتمردان ایران. فقط ربات نباش. طوطی نباش. بلغور نکن.
    • به DK ۱۳:۱۳ TR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      12 3
      حالا که آیات الهی این طور شما را می سوزاند بیش از پیش شیطانی بودن خود را فریاد می زنید.
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      1 2
      14.48. قران جز سی و چند آیه بلند رو از حفظم اما تو برای عوام فریبی استفاده میکنی. برای همون بهت تذکر دادم خگدت رو وصل به کلام خدا نکنی چون دشمن خدایی اتفاقا جات تو قعر جهنمه. بنده افتخارم قرآنه. مشرق اگه جلو شما ریاکارها رو میگرفت و محال اظهار فضل نمیداد دیگه چطور باید عقده گشایی میکردی!؟
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      0 9
      به 5و23 میگ سند کمک ایراتن به سعودی و اسرائیل و.. همین که روی موشک نوشت باید محو شودو وسفارت سعودی را آتش زد. این بزرگترین خدمت به آنها بود
  • بیسیمچی IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    13 5
    کاش یه تار موی محسن چاوشی در تن دیگر دوستان بود. همه تحت تاثیر فضاهای پیش آمده متمرکز شدند روی حواشی و کم تر کسی آمد و گفت که دم آقای چاوشی گرم که جانانه از مولا و امامش تمام قد دفاع کرد. حقیقتا شیعیان امیرالمومنین علیه السلام هم مانند خود ایشان مظلومند
  • فریادی IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    4 8
    رحمت به پدرت،که خیلی قشنگ جواب یاوگویی بعضی خود فروخته ی خودبین ودادین
    • IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      5 0
      آخه نادون خود فروخته کیه ؟ اینجا همه طرفدار مشرقند و همین روزنامه رو میخونن ! حالا امروز با تو مخالفن . به حیاتی ارادت دارن ! خود فروخته و خائن شدن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اینطور با هم کلاسیات مراوده می کنی؟ هر کی سوال داشت و باهات مخالف بود خودفروخته است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ برو بمیر بابا !!!!!!!! خوبه هر روز ازین باغ امثال طبری سبز میشه !!!!!
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    10 3
    ۱۷:۵۷. خائن با پرچم اردوغان میای برای وطنی انگ و ننگ میفرستی ؟
  • فرشاد IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    8 6
    برای گافی که جناب آقای حیاتی دادند من هیچ نمونه و مثال خارجی پیدا نکرده ام. باور کنید به قدری که می شد گشتم اما یافت نشد. شاید من نیافتم. اگر این عین بی سیاستی و ساده بودن و خام بودن و در شکل بدبینانه اش، نفاق نیست که شما دهه ها چشم در چشم ملت، خبر را با صلوات بر محمد (ص) و آلش و به روح بلند خمینی کبیر و شهدا شروع کنی و در فضایی دیگر، دلت برای دشمن شهدا و خمینی (ره)، و کسی که با پول یهود و آل سعود گذر عمر می کند، تنگ شود؟ اگر دو رویی نیست، پس چیست ؟شاید دیگرانی این را تعبیر به صادق و صاف و مصفا بودن شما کنند اما به چشم رسانه ملی و خیلی از دلسوزان واقعی تان، شما در خوشبینانه ترین حالت، یک انسان ساده لوح هستید که هیچ چیزی از ارزش ها و افتخارات یک ملت نمی دانید و در تشخیص سره از ناسره عاجزید.
    • IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      3 1
      برو امتحان مجازیت رو بخون!!!!!!!!!!!!!!!!!! سره ! ناسره ! چه زبونی هم داره !!!!!!!!!!!!!
    • IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      0 0
      عزیزم از دید من شما ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸ به امتحان جناب فرشاد نزدیک هم نشده اید. مجددا نظر ایشان رو مطالعه کنید بلکه چیزی عایدتون بشه
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    16 2
    سانسور چی مشرق انشاالله هر شب تو خواب کابوس پیامهای منو ببینی که حرفام رو چاپ نمی کنی !
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    6 11
    فقط فروغی و میثاقی و نادر طالب زاده و یامین پور که چهره های محبوب 99 درصد ملت ایرانند و البته استاد رایفی پور و دکترینال حسن عباسی و فیلسوف اعظم ازغدی و بقیه باید توبه کنند و از مشرق ارشاد بگیرند!!!
    • TR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      6 1
      باور کنید به سادگی می توان با تلویزیون و رسانه حتی برای پفک هم محبوبیت درست کرد. اما پفک برای سلامتی مضر است.
    • IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      3 2
      برو بابا توهمی
  • sonia IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    9 3
    ابی از وقتی رفت عربستان واسه قبیله سعودی خوند دیگه هیچ فرقی با خواننده های قاجار که تو حرمسراها میخوندن و زنها میرقصیدن نداره 1نفر خیلی باید عقب افتاده باشه هنوزم از این گداگشنه 2زاری که به عشق پول واسه هر کس و ناکسی حتی 1قبیله بدوی وحشی خونخوار میخونه خوشش بیاد
    • سیدمحمد IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
      0 0
      احسنت.حرف حساب جواب نداره
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    5 2
    افرین مشرق عزیزجان برای همیشه انشاالله
  • سیاوش IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    4 2
    درود بر شما
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    6 7
    اقای گنجی مثل همیشه عالی.
  • ارومیه IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    5 4
    صدا سیما حیاتی رو بخواد یا نخواد باید بگم مردم حیاتی رو دوست دارن
    • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      1 1
      اولا شما وکیل مردم نیستید ثانیا آن چه به دردمان می خورد مقبولیت و رضای خداست ، هندونه زیر بغل هم نزاریم
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    13 5
    گنجی خیلی داغونی
    • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      1 2
      نتیجه آزمایشتون رو اشتباهی نخونید
  • رحمان US ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    12 14
    اولا که مملکت ارث پدری امثال علی فروغی و لاریجانی وقالی باف و ...نیست که بخوان برای مردم ایران آریایی تعیین تکلیف کنن که چی خوبه چی اخه...جرم امثال عادل فردوسی پور و ابی و حیاتی و شجریان و بهروز جان وثوقی اینکه بین مردم محبوبیت دارن و یه عده که پول و قدرت مست شون کرده نمی پذیرند که کسی جز خودشون محبوب مردم ایران باشه ...ما که به یه لقمه نون و پنیر و گردو راضی هستیم...
    • TR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      3 1
      فقط یک مشکل کوچک هست که این مدعیان مملکت آریایی همه سمت سعودی و آمریکا غش می کنند. ضمن اینکه اگر تمام دنیا عاشق بت پرستی باشند باز هم ابراهیم علیه السلام باید بتها را بشکند.
    • Sonia IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      1 1
      مشکل عقب افتاده های داغونین که تو حرمسراهای ۱قبیله بدوی و وحشی خونخوار خوانندگی میکنن ادعای روشنفکریشونم گوش فلکو کر کرده ۱عده از اونم بدبختتر و عقب مونده تر بهش اظهار ارادت میکنن.یعنی بیکلاس تر از اینا رو زمین نیست
    • فقط متقیان محبت حقیقی به هم دارند IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      0 0
      حقیقت محبت ها برای بعضی ها آنجایی مشخص میشه که نتیجه عداوت و دشمنیه !!! اونجا نمی پرسند آریایی هستی یا غیر اون ...
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      22 0
      قیمت یک کیلو پنیر لیقوان ۷۷ هزارتومان ،،قیمت یک کیلو مغز گردو ۱۸۵هزار تومان ،،آریایی که عرب هم نمیپرستی پس چرا اِبی جونت برا بن سلمان دم تکون میده، آهای آریایی پس چرا بهروز جان وثوقی تو ممالک فرنگ داره با ...خوش میگذرونه ولی در هشت سال جنگ صدام تکریتی علیه ایرانیاهای آریایی یکبار نیومد به هم میهن های آریایش کمک کنه ،آهای آریایی مگه به ربنای شجریان گوش نمیدی مگه نمیگفتید که اجازه نمیدن یه ربنای شجریان گوش بدیم پس چرا شجریان نامه زد صدا و سیما آریاییها اجازه نداره صدای منو پخش کنه اما صدای شجریان از منوتو بهائیان ایران اینتر نشنال بن سلمان اجازه داره پخش بشه ،آهای آریایی با تمام احترامی که برا امثال اقای حیاتی و عادل فردوسی پور قائلیم اما چرا از بعضی بت باید ساخته بشه مگه نمیگید جوان گرایی خب مگه اقایان بازنشسته نمیخواهند بشن تا دوتا جوان مستعد ایرانی آریایی دیگه بیاد به میدون مگه صدا سیما باید فقط پشت قباله... باشه تا قبولش داشته باشین،، آهای آریایی وجدانا کدام جوان رعنا خوشکل خوشتیپ با ابهت که رفت شهید شد بدون یه سر سورن توقع!! از جان شیرین خودش گذشت تا نه صدام نه داعش نه اشرار نه امریکا نتونن یه نگاه چپ به ناموس این کشور آریایی بندازن کدامشون برا مردم وطنش ناز کرد وطنش رو گذاشت رفت اروپا وامریکا مشغول عیاشی شد البته این رو راست میگی ایران ارث پدری هیچکس نیست نه رضا ربع الپهلوی سعودی نه لاری جانی ها نه رفسن جانی ها نه فریدون ها ایران دقیقا مال جوانهایی غرور افرین ایرانی های است که وطنشان را به ال سعود امریکا انگلیس و رژیم کودک کش پیشکش نخواهند کرد وبا تمام قدرت از ناموسشان دفاع خواهند کرد
  • جهان بین IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    9 1
    آقای گنجی دروغ، دغل بازی، ریا کاری، دودوزه بازی کردن، دروغ گفتن، اختلاس، دوری کردن فایلها و دوستان بخاطر اقتصاد، بیکاری حسادت، عادی شدن مرگ و میر؛ از روی کار آمدن شماست. الان چی مزاج شما را تلخ کرده. امید دارم نون مملکت ما براتون زهر بشه.
    • IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      0 0
      اینا همه مال اوانییه که منافقانه اومدند تو بدنه و بعد ... البته اوناییش که تو قسمت فرهنگیند پیشتون شیرنن !
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    0 0
    مگه آزار داری مشرق؟؟ کلی نظر با بدترین توهین ها رو منتشر کردی بعد نظر منو بدون توهین و محترمانه بود سانسور کردی؟؟ چرا ؟؟
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    3 3
    در بحار ج 77ص369 روایتی از پیامبر وجود دارد که در اواخر عمر خود خطاب به یاران و اصحاب خود فرمودند: مردمان در آخرالزمان ؛زمانی بر مردم بیاید که اخلاق انسانی از آنان رخت بربندد چنانکه اگر نام یکی را بشنوی به از آن بود که آن را ببینی یا اگر او را ببینی به از آن است که او را بیازمایی. چون او را بیازمایی، حالاتی زشت و ناروا در او مشاهده کنی. برای رسیدن به اندک نانی پیش هرکسی کرنش کنند. نه خود را در پناه اسلام دانند و نه به کیش نصرانی زندگی کنند. بازرگانان و کاسبان، رباخوار و فریبکار ، و زنانشان خود را برای نامحرمان آراسته کنند. در آن زمان اشرار بر آنها تسلط پیدا می کنند و دعاهای آنها مستجاب نمی شود
    • DK ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      2 0
      2.35. باید با خر جماعت زبان هشدار و تنبیه بکار برد و تو یکی ازون خرها هستی. بعد هم در مثل هیچ جای مناقشه نیست. پس خودت رو پاره پوره نکن. برای من قسم و آیه نیار که تمام منافقین از تو تند رو تر بودن! جوجه رو آخر پاییز میشمرن!!!!!!! راضیم که امثال توی خر مسلکی مثل تو بهت برخورد! بدون انقلاب قباله پدرت نیست دست از پا خطا کنین، ما بچه های بی ادعا هستیم خائنین خر رو شناسایی کنیم.
  • فرید IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    2 2
    با همین داستان سازی ها و متهم کردن این و اونه که همه رو از صدا و سیما فراری دادین و کسی بیننده برنامه ها و سریال هاتون نیست بتازین ، آخرش سرتونو بلند می‌کنین میبینین صدا و سیما تنها بیننده هاش همون کارمندای اتاق فرمان
    • TR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      7 0
      آخر غربال همین است. علی می ماند و حوضش. این سنت خدا است. کسی که خود را از پرتگاه پرت می کند دیگر زنده نمی ماند.
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      0 0
      اصلا صدا و سیما یک رسانه است نه سینما اما الآن ...
  • عباس بوجاری IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    1 1
    بخشی از حرف های این بنده خدا درسته . بعضی ها در پست ومقامی که هستن وفکر می کنند اگه برن اون محل ویران میشه ؛ سخت در اشتباهند. مثلا فردوسی پور را الکی بزرگ و بادش کرده بودند. الان همین میثاقی هم فوتبال برتر را دست کمی از او اجرا نمی کنه .
  • قربانعلی IR ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    4 0
    آقای گنجی شما خودت معلوم نیست که کاسه لیس کدام جریانی که یک طرفه به قاضی رفتی وحکم صادر کردی طوری کلمه های قلمبه سلمبه بار مقاله ات کردی که انگار از دماغ فیل افتادی یا فکر می کنی که قاضی القضات این کشوری که برای کسی که بیشتر از سی ساله برای این رسانه میلی کار کرده حکم صادر می کنی چقدر گرفتی برای زدن این حرفها؟
  • لیلا IR ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    0 3
    اوکی فسیل ها رو بیرون کنید ولی منتظر نباشید ی سوتی بدن بعدن بیرونشون کنید ‌اولا که بنده خدا حرف بدی نزده دوما اشکالی نداره بیرونش میکردید ولی نه بعد از این حرف خطاب به صدا و سیما
  • IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    1 1
    صدا و سیما مامنی برای دو چهره ها ست. نفوذ در صدا و سیما کامل شده است.
  • آشنا IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    5 0
    آقای گنجی هیچوقت شده از خودتان بپرسیددر زمان گذشته با اینکه هیچ تریبون رسمی در دست روحانیت نبود ولی اینهمه گرایش وجود داشت واکنون با بودن حجم عظیمی از رسانه ها در دست روحانیت اینهمه ریزش برای چیست؟
    • یه کاسه نیست IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      0 1
      روحانیت از گذشته هم همگی یه جور نبودن ، عمر سعد هم خیلی علم داشت ، این طور عناصری بیشترین ضربه به دین و روحانیت زدند
  • سعید IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    2 0
    برای من خیلی عجیبه چهل سال کار فرهنگی و با این همه بوجه با آدم هاییکه از هر حزب و دسته بودند ولی باز می بینی یک خواننده چند وقت میشه تیتر خوب بیایم یکبار ببینیم چه کردیم ما بچهای قبل انقلاب الان می بینیم که اگر یک خواننده قبل انقلاب را بگذارند کنسرت بده همه بلیطها توسط بچهای بعد از انقلاب خریداری میشه قبول ندارید امتحان کنید
  • حجت IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    2 2
    استاد گنجی یه انتقاد ریزی هم به تلویزیون وارده به امثال فردوسی پور بیش ازحد و قدش میدان میداد
  • زب IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    4 3
    آقای حیاتی به این مملکت خدمت کرد خدماتش نباید نادیده گرفته شود به آقای حیاتی ارادت دارم
    • IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      0 1
      خدمت در صورتی مفید است که برای خدا باشد ، و در صورتی می ماند که با عملکرد بد باعث حبطش نشود .
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    4 0
    سخیف نویسی مد شده.این بابا هم....
    • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      0 2
      به به ! تازه معنای سخافت رو فهمیدیم !
  • علی IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    0 1
    من یه سوال دارم چرا هنرمندای کشور ما وقتی یه کم معروف وپولدار میشن ازایران میرن
  • DK ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    2 6
    1.22 چی مصرف میکنی؟ نشون میده پرتی! دهنت رو بشور! حق نداری با کفر از کلام حق استفاده کنی.
  • مرتضی IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    3 3
    به نظرمن مسخرست که کسی تواین کشورنتونه اظهارنظرکنه وازچیزی که دوستداره حرف بزنه گرچه قبول دارم این نوع بیان هم درست نیست وبایدپخته ترانجامشه اونم بخاطرجایگاه آقای حیاتی وگرنه منعی نداره.اینگونه حرف زدن بهتره درمورد آدمایه کلیدیتردر این کشور انجام بشه تاببینیم اونا چن مرده حلاجن...یاعلی
    • TR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      4 3
      مسخره این است که هر کسی اظهار نظر می کند و فکر می کند حرف باطل باید مورد احترام باشد.
  • عبداله IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    1 1
    مقاله عالی بود. پاراگراف های آخر را ویرایش کنید
  • حسین IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    1 0
    از قدیم گفته اند که: قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر، گوهری
  • محمدرضا IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    1 3
    سلام. تا وقتی امسال شما ماله کشا و دستمال کشا تو این مملکته بند باشه شما امام حسین و ما شمر بن زالجوشن هستیم.. به امید روزی که تاریکی برای همیشه شرش از سرمون کم بشه
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      0 0
      بیان نقاط ضعف کمک به خودمان بدانیم
  • طاها IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    1 2
    احسنت به این مقاله پرازظرافت...نه سیخ رامیسوزاندنه کباب.
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    3 2
    مشرق نظرات رو نابرابر چاپ میکنه. فرقه شیعه افراطی قمه باز تهمت باز حرفاشون رو زدن و هرچه فحش بودن و حکم اعدام بود نثار حیاتی بدبخت کردن. هرچه خواستن هم انگ چسبوندن اما حرفای مار رو و دلایل ما رو سانسور میکنه. خیلییییییی ناجوانمردی مشرق! ما هم جز همین مملکتیم. ما بیشتر پای کاریم. ما بیشتر دلمون برای تحریفاتی که این عوضیها تو انقلاب ایجاد میکنن میسوزه. باشه! با خدا!
    • IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      1 0
      این فرقه و مخالفت با امثال وضعیت کنونی حیاتی ؟!
  • محمد مقدس IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    2 14
    جناب گنجی شما نوشته شما نقد نیست بیشتر تخریب حیاتی است وسعی قلم شما مشکور عده ای قلیل توهم زده وسیاست زده است که عمریست اقلیت خود را فائق و غالب بر کل عالم میبینند جماعتی خودشیفته که به یمن همین زنده باد ومرده بادها از سر وکول مردم بالا رفتن شما نماینده کدام گروهید که حیاتی را کم سواد و..میخوانید ناراحتی درونی شما من را یاد عده ای می اندازه که کارشون به جایی رسید که جنگ وجهاد را هم زیر سوال بردند گفتند چرا اصلا جنگیدیم؟
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      0 0
      بیان خرابی برای این که طرف به فکر تعمیر بیافتد تخریب است ؟! لاحول و لاقوة الا باللّٰه !
    • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      0 0
      اکثریت نشانه هدایت است ؟
  • رضا گنجي IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    19 1
    ممنون از اظهار نظر دوستان، واقعيت اينكه هدف در اين نوشته تخريب و يا تاييد حياتي نبود، چون اساسا شما هم اگر از نزديك با ايشان آشنا باشيد و يا از دوستان نزديك ايشان پرس و جو كنيد، متوجه مي شويد كه ايشان در بهترين حالت يك انسان محترم هستن و هيچ وزني در رسانه فراتر از اجراي خبر نمي شود براي ايشان قائل بود . لذا دوستان حب و بغض شخصي رو لحظه اي كنار بگذارند و دقيقا به داستان پشت اين اتفاق توجه كنند . اینکه نمی شود بعضی ها، سالها با اسباب و ابزار یک نظام و ملت، برای خودشان مال و اعتبار و شهرت جمع کنند و وقتی که دیگر کاری به آنها سپرده نمی شود، بازنشسته می شوند، تعلیق می شوند و یا اخراج، کارشان از ارسال صلوات بر محمد و آلش برسد به '' ابی '' و آلش !!! . اتفاقا ته نفاق همین ها هستند. هم از توبره مي خورند و هم از آخور. آنهایی هم که فکر می کنند بیان این حرف از سوی "حیاتی" نشان از صداقت این آدم دارد، حتما از کل این بازی زشت که امیدوارم درست نباشد چیزی نمی دانند. فريب خورديد. كمي جستجو كنيد خودتون بهتر متوجه اهانت و به سخره گرفتن ملت توسط اين جماعت مي شويد. ضمنا يك طنز دموكراتيك هم اين بين وجود داره، اينكه حياتي مي تونه راحت هر چيزي تو دلشه رو بيان كنه و تعبير به صداقت و آزادي بيان بشه، اما مخالفين نظر شاذ آن جناب هر چي بگن مي شه سياست بازي و شيطنت و ... !!! هميشه زنده باشيد . گنجي
    • IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      2 3
      درودبر آقای گنجی . آقا جان محاسن زیبایی همیشگی و خدایی مردان است ، شاکر عملی چنین نعمتی باشیم ایدکم الله تعالی .
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    2 0
    ..حالا یکی امده علاقش و گفته ...اتفاقا صدای ابی خیلی نازه ...آهنگ مداد رنگی
    • IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      2 0
      چون علاقه هست پس خوبه ؟! ترازو علاقه مندی است ؟ خیلی از گناهان رو مرتکبش احساس خوبی ازش داره ! حتی قاتلا اولش ممکن سختشون باشه بعد عادی و دوست داشتنی ! خدا نکنه عادتها علف هرز رو ، درخت و گیاه اصلی برامون وانمود کنند .
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      4 0
      یکی از اشکالات اساسی صدا و سیمایی که حیایی اش را کنون چنین می بینیم ، تلقین پسند محوری ، بجای محوریت خوشنودی خدا ، به مخاطبانش هست !!!!!
    • IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
      0 0
      دمت گرم
  • فرضاله نباتی IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    1 0
    شما دقیقا خود فروغی هستی بیکار بودی گفتی یه متنی میزیم شاید گرفت .عزیز کجا رفت شعار های دهن پر کن آزادی بیان.
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    1 0
    ابتلائات و سختی های آخرالزمان و فشار دشمنان رو قبول داریم اما باید قبول کنیم در این نظام مقدس کسی که خالص و سالم برای مردم کار کنه کم داشتیم وگرنه امروز وضعمون اینجوری نبود که مردم و بخصوص نسل های جدید انقدر نسبت به ارزش ها بی اعتقاد و بی اعتماد نمیشدن کسی که در حکومت دینی فساد کرد یا با بب لیاقتی موجب فشار یا ظلم به مردم شد در کنار گناهش در این جرم یا قصور، گناه سنگین کم اعتمادی به دین و روش دینی رو به جون خریده و کار سختی پیش رو داره
  • US ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    2 6
    دوست داشتن انسانها آنهم انسانهای هنرمند ربطی به نفاق و دورویی و صلوات ندارد.
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    0 0
    حیاتی برای یه عدهایی که خوششون بیاد خودش را خراب کرد وابدی خودش را برد داقعا عقل یه بچه بیشتر از ایشون است .
  • محبوبه IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    0 1
    بسیار مقاله ی جامعی بود به همه ی جوانب پرداخته شده بود وعبرت اموز جناب حیاتی بسار ساده لوحانه بازی را باختند
  • عفت میرزامحمدی IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    2 0
    حیاتی دیگه تا کی میخواد جاشو نگه داره اصلا نباید دوباره میامد خبر تواین مملکت پره ازجوانهایه خوش صدا برو دیگه برادر
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    2 5
    اگر آقای حیاتی بی استعداد و کم سواد است پس چه صدا و سیمای بدبختی ما داریم که از آدمهای بی استعداد و کم سواد بعد از بازنشستگی هم استفاده میکنه اونایی که تعیین تکلیف میکنند کی چی بگه چی خوبه چی بد و حتی چه سلیقه ای باید داشته باشه
    • DE ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
      0 0
      صدا و سیما که آخر فلاکت و بدبختی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس