کد خبر 1084278
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸
سه سناریوی تل‌‌آویو برای اشغال کرانه باختری از زبان نائب رئیس حماس

نائب رئیس دفتر سیاسی حماس ضمن اعلام اینکه این جنبش تمام ابزارها برای مقابله با اشغال کرانه باختری را مشروع می‌داند، طرح وزیر صهیونیست برای اشغال اراضی را که شامل سه سناریو است، تشریح کرد.

به گزارش مشرق، «صالح العاروری» نائب رئیس دفتر سیاسی حماس هشدار داد تمامی ابزارها برای مقابله با رژیم صهیونیستی و شکست طرح اشغال کرانه باختری مشروع است و حماس در سه زمینه برای شکست این طرح حرکت خواهد کرد.

وی در گفت‌وگو با شبکه «الاقصی» ضمن اعلام اینکه حماس تمامی مسیرها برای مقابله با پروژه اشغال کرانه باختری را طی خواهد کرد، افزود: آنچه اتفاق افتاده را تنشی خطرناک می‌دانیم از کرانه باختری ، مسجدالاقصی و قدس حرف می‌زنیم، مسایل بسیاری مهمی که شایسته انجام هر کاری است.

بیشتر بخوانید:

العاروری در ادامه به تشریح سه زمینه‌ای پرداخت که حماس برای مقابله با طرح اشغال بر اساس آنها عمل خواهد کرد؛ اول، کار دیپلماسی و سیاسی و ارتباط با تمام کشورها برای تشریح اتفاقات . در همین ارتباط «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس تماس‌هایی با چهل کشور داشت.

دوم؛ فعالیت ملی در طرح حماس یک موضع واقعا جدی است.

العاروری در این باره گفت: با پروژه‌ای سرنوشت‌ساز برای آینده سیاسی تشکیلات خودگردان  و جنبش فتح روبرو هستیم و اجرایی شدن طرح «الحاق» و چشم‌انداز ترامپ به معنای پایان پروژه تشکیلات است. بیایید تا به یک برنامه مشترک ملی برسیم تا از طریق آن با پروژه الحاق در تمامی میدان‌های کار فلسطینی در داخل و خارج مقابله کنیم.

وی ضمن اعلام اینکه بزرگترین تشویق‌کننده رژیم صهیونیستی برای اشغال کرانه باختری دولت آمریکاست، افزود، آمریکا در طول تاریخش جدیت و اراده حقیقی برای اعمال فشار حقیقی بر رژیم صهیونیستی با هدف ایجاد راه‌حل سیاسی سازگار با مشروعیت بین‌المللی را نداشته است.

العاروی گفت، تل‌آویو سناریوهای متعددی برای اشغال کرانه باختری دارد که یکی از آنها اشغال کامل کرانه باختری و دیگری اشغال اکثریت آن است.

وی افزود، «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر افراطی صهیونیست در سال گذشته طرح اشغال کامل کرانه باختری و تعامل با ساکنان آن را بر اساس سه سناریو ارائه کرد: اول : دادن حق شهروندی درجه دو به ساکنان کرانه باختری در صورتی که بپذیرند کرانه باختری بخشی از اسرائیل است. دوم: کوچ دادن داوطلبانه و نرم ساکنان از خلال اعمال فشار اقتصادی، معیشتی و امنیتی به همراه تسهیل مهاجرات آنها به خارج از فلسطین. سوم: خلال شدن از آنها با جنگی شدید در منطقه و رژیم صهیونیستی یک طرف آن باشد و این جنگ منجر به مهاجرات ساکنان کرانه باختری شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس